Onko kaikki muut saaneet korun mieheltä lapsen synnyttyä?

  • Viestiketjun aloittaja Jiippu
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Vähän ehkä, älkää nyt suuttuko, mut mulla herää tälläsiä mietteitä synnytyslahjasta:
Entä jos lapsi olisi kuollut synnytyksessä, jäisikö lahja saamatta?
Onko se palkinto siitä synnytyksestä naiselle?

Jonkun olen nähnyt kosivankin synnärillä. Mulle tyli siitä ajatus että nytkö se nainen sitten kelpaa, kun synnytti lapsen? Yhdeksän kuukautta on tiedetty että lapsi tulee eikä mies oo siihen mennessä kosinut. Äh, en tiedä, itse olisin varmaan jotenkin loukkaantunut.
Itsekin loukkaannun aina kun mieheni ostaa minulle korun. Kamala urpo.
 
"vieras"
Mä puhuin kyllä kosinnasta ajoitettuna synnärille.
No sitten et varmaan tykkää siitäkään, että kastetilaisuuden yhteydessä pari vihitään? Kaikki pitäis tehdä ilman lahjoja ja ennen lapsia, vaimon pitäis mieluiten pysyä esim. ylipainoisena kun mies kosii sillä kosinta vasta laihdutuksen jälkeen aiheuttaa loukkaantumisen tunteen?

Ajattelen itse asioista aika tavalla eri lailla kuin sinä. Kosinta on ihana juttu, oli tilanne mikä tahansa. Ja kun tarkoituskin yleensä on yllättää, niin mikä parempi, todella odottamaton yllätys kuin kosinta synnärillä? Eipä kukaan varmasti sitä osaa odottaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Peyote
[QUOTE="vieras";28921094]No sitten et varmaan tykkää siitäkään, että kastetilaisuuden yhteydessä pari vihitään? Kaikki pitäis tehdä ilman lahjoja ja ennen lapsia, vaimon pitäis mieluiten pysyä esim. ylipainoisena kun mies kosii sillä kosinta vasta laihdutuksen jälkeen aiheuttaa loukkaantumisen tunteen?

Ajattelen itse asioista aika tavalla eri lailla kuin sinä. Kosinta on ihana juttu, oli tilanne mikä tahansa. Ja kun tarkoituskin yleensä on yllättää, niin mikä parempi, todella odottamaton yllätys kuin kosinta synnärillä? Eipä kukaan varmasti sitä osaa odottaa :)[/QUOTE]

No hm. Joku varmaan tykkää, mä en tykkäisi.
 
"vieras"
En saanu mitään, enkä tosiaan olettanut miehen ostavan mulle mitään korua, en tiennyt tällaisesta tavasta. Suklaalevyn kävi ostaa mulle, kun pyysin :D
Nyt kun toista odotetaan syntyväksi, niin pitää kai kertoa sille, että on tapana ostaa koru, jospa se sitten ostaisi.
 
eikä!!
Vähän ehkä, älkää nyt suuttuko, mut mulla herää tälläsiä mietteitä synnytyslahjasta:
Entä jos lapsi olisi kuollut synnytyksessä, jäisikö lahja saamatta?
Onko se palkinto siitä synnytyksestä naiselle?
Tarviiko se nyt olla mikään SYNNYTYSLAHJA?
Eikö puolisoaan voi lahjoa tai muistaa ilman, että se lahja kategorisoidaan virallisesti johonkin tiettyyn ryhmään kuuluvaksi (syntymäpäivä, kihlapäivä, hääpäivä jne.)?

Itse sain Kalevalan äiti-lapsi korun esikoisen synnyttyä. Olimme yrittäneet lasta vuosikausia ja useasti sillä taipaleella olin ääneen haaveillut, että jos joskus onnistumme, niin tuo koru olisi hieno. Yhteisillä rahoilla (yhteiseltä tililtä) se ostettiin, eli en pidä sitä minään hemmetin synnytyslahjana, vaan kauniina eleenä mieheltä, joka oli selvästi kuunnellut joskus niitä minun haaveilujani.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28921132]Sinä oletkin kusipää. Harvinaisen tyhmä sellainen.[/QUOTE]

Ja tuon sanoi eri vieras kun se, jolle vastasit. Tiedoksi vaan, haukkuminen ei kuulu mun tyyliin :)
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28921141]Ja tuon sanoi eri vieras kun se, jolle vastasit. Tiedoksi vaan, haukkuminen ei kuulu mun tyyliin :)[/QUOTE]

Juu, vieraita riittää. Ei se haittaa, jos ollaan eri mieltä, jokaisen kumppani varmaan tietää mistä toinen tykkää jne.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28921536]Onpa omituinen tapa :O[/QUOTE]

No eikö? Ihan kammottava!! Ehdotan, että se tapa todellakin poistettaisiin ja lisättäisiin joku miesten päivä kalenteriin, kun on naisten päiväkin. Onhan se kamalaa, jos naista hemmotellaan jotenkin "turhaan" kun on ihan tietoisen valinnan tehnyt hankkiutuessaan raskaaksi ja vaikka kroppa menee pilalle, raskausaikana on vaivoja ja synnytys se vasta helvettiä onkin niin eivät ne luntut mitään ylimääräistä ansaitse!
 
"hiphei"
En saanut, ystäväni sai. :)

Mun mielestä aivan ihana ele ystäväni mieheltä, osti sormuksen ja kertoi että oli ajatellut että vaimosta olisi kiva että koru muistuttaa onnellisesta tapahtumasta ja sen voisi antaa lapselle aikuisena, esim. hääpäivänä jotta hän voisi taas kierrättää omalle lapselleen. :)

Voitte arvata että vinkkasinko samantien omalle ukolle tuosta. :D
 
"viv"
Sain mieheltä ihanan riipuksen. Sydän, jossa toinen puoli oli valkokultaa ja toinen puoli keltakultaa, keskellä oli timantti. Mies kertoi sen olevan kuin meidän perhe, sydän edusti meitä vanhempia ja timantti lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
[QUOTE="viv";28921617]Sain mieheltä ihanan riipuksen. Sydän, jossa toinen puoli oli valkokultaa ja toinen puoli keltakultaa, keskellä oli timantti. Mies kertoi sen olevan kuin meidän perhe, sydän edusti meitä vanhempia ja timantti lasta.[/QUOTE]

Vitsit mikä kultakimpale sun ukkos on. :)
Ihana.
 
isovanhemmat
En saanut mieheltä, enkä sellaista olisi kyllä odottanutkaan. Hän nyt ei yleensäkään ole sen tyyppinen että ostaisi lahjoja/kukkia tms.

Omilta vanhemmiltani sain Kalevalan lapsikorun esikoisen synnyttyä. Toisen lapsen synnyttyä hankkivat ja asennuttivat samaiseen koruun toisen kiven. Rakas koru minulle. Pidän sitä aina äitienpäivänä ja lasten syntymäpäivin, joskus muulloinkin kun sopii asuun.
 
"vieras"
minun 73v äiti on saanut aikoinaan jokaisesta lapsesta jonkun lahjan.minusta oli saanut rannekellon,siskosta kaappikellon,veljestä lämpimän aidon villa viltin päivänokosia varten.

ite sain esikoisesta ompelukoneen. :) mies tiesi että tykkään ommella ja halusi mua muistaa.muilta en oo saanu kun kukat ja puhtaan kodin lahjaksi ja se on ollut minusta riittävä.

tiiän usiamman äidin joka saa lapsen syntymästä joko kultaketjuun sydämmen tai sitte kalevala lapsikorun.ei siis oo mulle tuntematon tapa mut en oo koskaa itelle osannu aatella.vaikka koruista pidänki.
 
"marianne"
Eipä ole koruja kuulunut lapsen synnyttyä enkä kyl ole osannut kaivatakkaan. Kukkiakaan en saanut. Suklaata vain. Mutta olen tyytyväinen mieheeni isänä ja aviomiehenä, hoitaa hommansa kiitettävästi vaikkei mua niin kauheesti lahjokkaan :)
 

Yhteistyössä