Onko juoksijoita?

manta muistaakseni parilla oli juomavyö, mutta paikalle ennen kilpailua voi viedä omat juomat, jotka kuljetetaan juomapisteille. Sillon viimevuonna kun juoksin, oli tosi kuuma keli 22 astetta ja täys auringon porotus B) juomalla oli arvaten hirveen iso merkitys... Tuuhan kertoon sit, miten meni tuo länsiväyläjuoksu, onnea juoksuun! =)

Minä oon saanu teetettyä ne muotoillut pohjalliset. Aivan yllättävän hyvät on, enpä suoraan sanoen ois uskonu, et noin iso vaikutus vois olla jollain pohjallisilla! :eek: Siis ei voi kun kehua, ei mitään ongelmaa oo enään jalkapöydän alueella, ei kipua. jes! =)
Pohjalliset korjaa mun jalkojen virheasentoa ja näin juoksuaskellus on normaali. 59e makso ja 10prossaa sai juoksijakortilla alennusta...ihan hintansa väärti on!

Nuitten pohjallisten kanssa oon uskaltanu kokeilla vähän kovenpaa/pitenpääkin lenkkiä ja hyvin on menny...siis aivan mahtavaa, ettei mitään kipua tunnu! Pisimmät sellasta 13kilsaa nyt. Eipä taida ihan aika riittää mulla pidentää tuota lenkkiä, että sinne toukokuun puolikkaalle pääsisin. 4pitkää lenkkiä kerkeisin tehä, ennen puolikasta, mitenhän tuo on riittäiskö???? :/
mites emmeliinen juoksut on menny, ei oo vähään aikaan kuulunu?
juoksuintoa kaikille, ihana juosta paljaalla maalla ja ilmatki niin lämmenny!.. B)
 
kylläpä oon nyt päättänyt, etten tuonne toukokuun puolikkaalle lähe. Pitää siirtää tavotetta kesän juoksutapahtumiin, voi sitten valmistua rauhassa ja kerkeis nuita pitempiä lenkkejä tehä. Lonkkaa vieläkin välistä aristaa painaessa sitä tulehdus kohtaa, tuskin tykkäis jos nyt kauheen loppukirin näihin harjotteluihin ottais.. ;) kerkiää jalka kunnolla parantua ja saa rauhassa kesää kohti harjotella.
Pitkää lenkkiä en nyt oo pariin viikkoon tehny just tuon lonkan takia ja ärsyt allergia oireet alkanu mulla näin kevään ja pölyn tullen. nokka tukossa ei hirveesti viihti juosta...
:snotty:
 
Länsiväyläjuoksu meni kohtalaisesti.
Maaliin tulin kyllä juosten aikaan 1h 51min mutta... alussa olin niin virtaa täynnä, että ohittelin toisia mikä sitten kostautuikin lopussa, kun puhti loppui. Minua ohiteltiin enkä perässä pysynyt.
No siitä otin sitten opiksi heti paikalla. Äsken kävin juoksemassa 20,6 km aikaan 2h 11min. Ja tähän olen ihan erittäin tyytyväinen.

Länsiväyläjuoksussa minulla oli oma juoksuvyö juomineen, mikä oli ihan hyvä ratkaisu. Juomapisteitä oli kaksi matkalla ja minä ainakin tarvitsin nesteytystä vähän väliä.

Nyt muutama lepopäivä ennen seuraavaa lenkkiä.

 
Onnea MANTA!!! Hienosti juostu, hyvähän aika sulla on ollu! Kun kesän juokset, tulee kova aika hcm:lla... =) Tuon juoksuvyön minäkin aion hankkia, kun tahtoo olla hankala kulettaa pitkillä lenkeillä pulloa mukana.. Eilen juoksin pitkästä aikaa(3:een vkoon)(pitkän) :ashamed: lenkin 13,5km...mulla ed.nuo pitkät lenkin tuon mittasia, en vielä oo uskaltanu mitään 15kilsaa tai yli juosta, sen verran tuo lonkka ed.toipilaana. Mutta hyvältä juoksu tuntu ja ois jaksanu juosta vieläkin, mutta pikkuhiljaa lisätään kilsoja jotain 82-83minsaa meni tuohon juoksuun, mulla sek.kello pysähty matkalla., joten vähän arvelua tuo aika... missäs Emmeliine.....muutama päivä mullakin taukoa edessä, puutarhassa aion myllertää =) ...
 
Nyt se on ohi, se kauan odotettu puolimaraton. Tankkaus onnistui hyvin ja paukut riittivät loppuun asti.
Aika oli 2h 13min 44sek. Itse olen todella tyytyväinen tulokseen.
Vettäkään ei satanut matkaan lähtiessä, mutta välillä ripsi hieman. Kuitenkaan ei tarvinnut kastua.
Koko eilisen illan oli voittaja fiilis!!

Nyt keskityn ihan kympin lenkkeihin. Naisten on kymppi on vielä jäljellä 31. päivä. Sinne lähden aikaa parantamaan viime vuodesta. Silloin aika oli 1h 5min. Nyt jos pääsis tuntiin tai alle.

Juoksu iloa kaikille!


 
Oonpas seurannut tätä juoksijoidan keskustelua jonkin aikaa ja hattua nostan teille... Kuulin puskista, että juoksijoille olisi tulossa joku oma ja uusi juoksukurssi Helsingissä vielä ennen kesää... kuuleman mukaan siellä keskitytään mm juoksutekniikkaan ja että taustalla olisi fysioterapeutti Jarmo Ahonen...
 
Onnea paljon MANTA!!! :flower: =) Siis nytkö sulla jo se juoksu oli!? Miten ihmeessä mä kuvittelin että syksyllä.. :eek: nooh...mulla joku menny ohi.. :whistle: Mutta tosi hieno aika, hyvin juostu!! Kovaa vauhtia oot pitäny....
Ois se kyllä mahtava tälle kesälle itekki juosta se puolikas...mutta, mutta.. tarttis harjotella...mä vaan puutarhassa möyhiny hirveellä innolla ja juoksut jääny sivuun...Minkäs sille mahtaa, näin keväisin kun peukku vihertyy. :D Tästä mantan suorituksesta ilahtuneena ja intoa saaneena, huomenna lenkille! :D


Siis miten toi ny noin meni, en mää kyllä kaikkee mustannu.. :ashamed:
 
Puolimaratonin jälkeen tulikin pidettyä kaksi viikkoa taukoa juoksemisesta. Kevään ahkera treenaus purkautui viikon kestävällä väsymyksellä ja toinen viikko menikin ihan vain ihmetellessä.

Maanantaina kävin taas 15 km lenkillä ja kyllä tuntuu joka paikassa. Huomenna ajattelin juosta pienen lenkin ja sunnuntaina meno olis vielä Naisten kympille.

Nyt otin juoksun rinnalle taas mukaan lihastreenin, jonka jätin pois huhtikuussa. Silloin piti keskittyä vain juoksuun kun se puolikas häämötti.

Kesällä on tarkoitus ihan vain keskittyä kympin matalasykkeisiin lenkkeihin. Mulla kun tahtoo tuo syke aina hakata tuhatta ja sataa. Voi kyllä aluksi hävettää hölkötellä ja yrittää pitää syke 130:ssa. Menee kävelijätki varmaan ohi. :LOL:
 
Ohi on tämän kevään kilpailut!

Naisten kymppi oli viime sunnuntaina. Juoksu aika edelliseen vuoteen parani 2 minuutilla. Aikaa kului matkaan 1h 3min. En päässyt siis tavoitteeseen, joka oli juosta se tuntiin. No, kisa oli rankka helteen vuoksi. Juoksuporukkaa alkoi hyytymään jo yhden kilometrin jälkeen. Maalissa oli muutama juoksija ensiapujoukkojen saartamana.

Mulla meni tankkaukset hyvin ja jaksoin juosta hyvin. Edellisen illan tankkasin nestevarastoja kuin sieni ja seuraavan aamunkin vielä. Matkalla oli kaksi juomapisettä. Juoksuvyötä en ajatellut tarvitsevani, mutta olisi ehkä ollut hyvä olla vielä sekin mukana.

Nyt sitten ajattelin ottaa kesän rennosti ja keskittyä ihan perheeseen. Äiti kun on ollut viime ajat aina lähdössä lenkille. Lenkkeilen tietenkin edelleen, mutta perheen ehdoilla. Muutama kaveri on pyydellyt puolikkaille tai kokonaisille maratoneille kaveriksi, mutta nyt kyllä sanon kiltisti EI.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta:
Ohi on tämän kevään kilpailut!

Naisten kymppi oli viime sunnuntaina. Juoksu aika edelliseen vuoteen parani 2 minuutilla. Aikaa kului matkaan 1h 3min. En päässyt siis tavoitteeseen, joka oli juosta se tuntiin. No, kisa oli rankka helteen vuoksi. Juoksuporukkaa alkoi hyytymään jo yhden kilometrin jälkeen. Maalissa oli muutama juoksija ensiapujoukkojen saartamana.
Hyvinhän tuo kymppikin sulta sujuu!!! Hienoa että olet saanut juostua molemmat kilpailut jo tälle keväälle! elähän vielä vannota, ettei enää tälle kesälle juosta puolikkaita...tms.. kesän kun hölkyttelet, voi jo syksystä tuntua, että eiköhän se yks puolikas vielä mee.. ;)
Tuolla lämmöllä on kyllä aika iso vaikutus juoksuun, huomasin ite kans viime elokuussa puolikkaalla, kun 22astetta ja täys auringon paiste oli, että aika heikoksi olon veti jo pelkkä kuumuus..se pelkästään vie jo monta minuuttia ajasta...selityksen makua.. ;) :D :D vaan näinhän nuo viisaammat valisti mua...
Mulla kans juoksut ihan hyvin menny, pahemmin en vielä oo viittiny pitkiä lenkkejä tehä, oottelen että tuo lonkka tuosta paranee oireettomaksi, niin sitten.
Metsälenkkejä oon tehny, ja niihin täysin hurahtanu! :D ne on niin ihania juosta, 8km mittasia ja vaihtelevassa maastossa. aikas rankkoja on, kun senverta mäkiä, kivikkoa ja valistä ihan puhdasta hiekkaa, mutta on niin vaihtelua ja kauniissä maisemissa kun juoksee niin nautinto tulee jo luonnosta! Jonkun 9-10km mittasen lenkin oon välistä tehny, mutta tuota kestävyyttä täytyy mun saada parannettua, en välttis ees 15kilsaa jaksais nyt tällä kunnolla juosta, mutta tässä kesän mittaan sitte.. B)
 
Heips!
Eilen eka kymppi takana =) . Hiukan hyvä fiilis. Se oli tämän kesän tavoite, joten se nyt saavutettu. Aikaahan siinä meni sellaset 75 min, mutta hiljaa hyvää tulee. Olen juossut noin 2-3 kk, nyt oli 2 1/2 viikona tauko, kun lonkka ja alaselkä kipeytyi. Syynä varmasti vanhatlenkkarit :/ . Nyt kuitenkin uusilla meni kepeästi =)
 
Hienoa, sädetikku! Se on hieno tunne :)

Onko sulla tarkotus osallistua mihkää tapahtumaan?

..mulla oli sama homma lenkkareiden kanssa. Lonkat ja ukkovarvas kipeytyi - vaihdoin lenkkarit, niin ei mitään.

..uusin varusteluhankintani on juoksuvyö - kävin helteillä pariin kertaan juoksemassa ja tuntui, että kuolema tulee, niin päätin "investoida", koko sen 15e :)
 
Vippis: siis sellanen mihin tulee pullo ( :ashamed: ). Jos sitä tarkoitat niin mulla on kans vyö. Otin ekaa kertaa kympille mukaan ja laitoin ihan laimeaa mehua . Ajattelin, et jos siitä sais energiaa, kun vedestä ei muuta ku lähe jano. Ja jotenkin tuntui, et siitä sai lisää puhtia. Tänään ajattelin mennä palauttavalle pyörälenkille n. 60 min. Ja toisaalta tekis mieli 5 km lenkki mennä illalla, mut en tiä olisko parempi jättää huomiseen... ?
Niin ja mulla ei ole tavoitteena mikään kisa. Tän kesän tavoite oli juosta toi 10 km =)
 
Sädetikku ja vippis toi juomavyö ois kyl pitemmillä lenkeillä ihan huippu. Kauan on ollu aikomuksena ostaa, mutta, mutta mikshän en vieläkään sitä omista.. ;) Mulla juoksut kulkenu hyvin nyt kesän ajan, aivan mahtavaa kun ei mit. vammoja, kipuja ollu (koputtaa puuta). Pitkää lenkkiä kokeilin nyt pitkästä aikaa ja hienosti meni 1.39 noin meni aikaa ja oisko 15kilsaa ollu matka... Tuntu kyllä että ois menny vielä se 6kilsaa päälle.jes!
Koko kevät meni enemmän ja vähemmän taukoillessa, joten kyl mää nautin kun nyt voi juosta! Ajattelin osallistua sinne elokuun puolikkaalle 15.päivä juoksu ois. Sinne lähössä mukaan mun veli ja serkku ainaki, joten mukava ootella juoksua.
juoksuintoa kaikille! B)
 
Voi teitä. Te olette kaikki niin ahkeria..
Mulla on tämä juoksu innostus nyt vähän hiipunut. 5km lenkkejä käyn 2-3 kertaa viikossa. Välillä nekin niin pakkopullaa..mutta sisu ei anna periksi jäädä kotiin vain makaamaan. Jospa syksyllä sais taas uutta intoa. Nyt on jotenkin aina vain niin kauhean väsynyt, tuntuu ettei aamusinkaan ole sitä samaa virtaa, mitä talvella oli.
Mutta te muut..jatkakaa...
 
manta - hyvähän toiki on!

sädetikku - juu siis sellanen, missä on neljä pientä pulloa kiinni :)

..lidlistä kävin löytämässä teknisen hupparin kympillä. ja saatoinpa tilata ellokselta pitkät ja capri-trikoot, ja juoksutopin :ashamed: :D
 
Terkut toiselta kympiltä =) . Mun reidet on ollu hiukan tukkoset ekasta kympistä, vaikka pidin täyslepoa ja " kevyttä " palauttelua ( onko täysillä pyöräily sitä :xmas: ) . Mutta tänään ajattelin, että jos en nyt lähde koittamaan taas kymppiä, niin en loppuviikosta mee ja sitten taas menee into... No meni nopeammin, kuin eka, vaikka alku kilometrit oli aika hankalia noitten reisien takia.
Mutta uutta puhtia mulle on antanu se, että ekan kympin jälkeen yks hame mahtu aljon sutjakkaammin päälle B) . On siis hiukan varaa pudottaa kiloja ja toivottavasti tää juoksu auttaa siinä!
Vippis: mulla on vaan yks pullo vuössä, mikä idea noissa pienissä pulloissa on?
Manta: onhan toikin reippailua!!!
Inkkukinkku tähtää kisoihin =)
 
Paljo siulla nyt män aikaa?

..paino jakautuu tasasemmin pienemmillä pulloilla. Että noi yhden pullon vyöt on enssijasesti esim. pyöräilijöille ja hiihtäjille. Juoksu pomputtaa sen verran, että on kivempi ko se neste ei niin hölsky ja se paino on tosiaan tasasempi ku o monta pientä pulloa :)
 
Vippis: lainasin naapurilta sykemittaria. Hällä tais olla omia " ohjelmia " siellä kun tunnin jälkeen, näyttöön ilmestyi joku taulukko ja luulin ajanoton pysähtyneen . Aloitin ajanoton uudelleen, vaikka se ei kuitenkaan ollut pysähtynyt :kieh: . Mutta siis suunnilleen 70 min meni aikaa. Hitsi ku jäi ne kaloritkin sitten näkemättä :/ .
Oletko muuten kirjautunut sinne Adidaksen sivuille? Ne on kivat.
 
http://fi.running.adidas.com/default.aspx
Vippis: tossa toi Adidas-sivusto. Tee testi ja sitä kautta saat luotua oman sivun, jossa päiväkirja, harjoitusohjelma ym.
Jaa hyvä aika? En tiä. Aika hiljaa meen, mun mielestä. Jos hiljempaa meen, niin muuttuu kävelyks :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
http://fi.running.adidas.com/default.aspx
Vippis: tossa toi Adidas-sivusto. Tee testi ja sitä kautta saat luotua oman sivun, jossa päiväkirja, harjoitusohjelma ym.
Jaa hyvä aika? En tiä. Aika hiljaa meen, mun mielestä. Jos hiljempaa meen, niin muuttuu kävelyks :D
Siis kaikki on suhteellista :LOL: Siis olihan se sun edelliseen kertaan parannus? ;)
 

Yhteistyössä