Onko juoksijoita?

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
http://fi.running.adidas.com/default.aspx
Vippis: tossa toi Adidas-sivusto. Tee testi ja sitä kautta saat luotua oman sivun, jossa päiväkirja, harjoitusohjelma ym.
Jaa hyvä aika? En tiä. Aika hiljaa meen, mun mielestä. Jos hiljempaa meen, niin muuttuu kävelyks :D
Siis kaikki on suhteellista :LOL: Siis olihan se sun edelliseen kertaan parannus? ;)
Niinpä :D
Meinaatko sitä puolikasta alkaa harjoittelemaan tosissas?
Ei kai se mahdottomuus ainakaan ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
http://fi.running.adidas.com/default.aspx
Vippis: tossa toi Adidas-sivusto. Tee testi ja sitä kautta saat luotua oman sivun, jossa päiväkirja, harjoitusohjelma ym.
Jaa hyvä aika? En tiä. Aika hiljaa meen, mun mielestä. Jos hiljempaa meen, niin muuttuu kävelyks :D
Siis kaikki on suhteellista :LOL: Siis olihan se sun edelliseen kertaan parannus? ;)
Niinpä :D
Meinaatko sitä puolikasta alkaa harjoittelemaan tosissas?
Ei kai se mahdottomuus ainakaan ole.
Emmätiä. Kyllä mä vielä elättelen toiveita, että vuoden päästä sen juoksisin.. mutta lueskelin tota "Naisen juoksukirjaa" (suosittelen lämmöllä, hyvä kirja) ja alko tuntua, että pitkä on matka :LOL:
 
Torstaina ois Lidlissä erä jotain juoksukamppeita. Tarttee varmaa käydä tarkistaa että millassii. Ostin sieltä teknisen hupparin, ja se oli ainakin hyvä.

Männäviikolla sain ihan kaks kertaa venyteltyä! Yhteensä noin tunnin. Jos vaikka ottais ihan tavaks. Olin muute aika jonku verran jumissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..mä muuten sellaasta pohdin, että onko ihan epärealistinen tavoite juosta kesällä 2010 puolimaraton?
Vippis: Tuo on todella realistinen tavoite. Minä juoksin puolikkaan nyt toukokuussa.
Tammikuusta huhtikuuhun juoksin lähinnä 10 km lenkkejä ja satunnaisesti 12 tai 15 km.
Pääsiäisestä lähtien treenasin kunnolla eli parin viikon ajan juoksin 14 km joka toinen päivä.
Pari kolme viikkoa ennen kisoja 17 km pari kertaa viikossa, kun niistä lenkeistä pidin parikin palautuspäivää.
Kerran juoksin 20,6km ja sitten olikin tuo kisa.

Lisäksi söin terveellisen ruokavalion lisäksi, kalkkilisää, rautaa sekä kalanmaksaöljykapseleita.
 
Mullakin alkaa nämä matalasykkeiset lenkit jo kehittyä hyvään suuntaan. Hyvää vauhtia pystyy jo juoksemaan ja sykkeen saa hyvin pysymään 140-150. Välillä tosin joutuu kunnolla hiljentämään, kun sitä huomaa juoksevansa todella kovilla sykkeillä. Edelleen vitosilla(5km) mennään. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja manta:
Mullakin alkaa nämä matalasykkeiset lenkit jo kehittyä hyvään suuntaan. Hyvää vauhtia pystyy jo juoksemaan ja sykkeen saa hyvin pysymään 140-150. Välillä tosin joutuu kunnolla hiljentämään, kun sitä huomaa juoksevansa todella kovilla sykkeillä. Edelleen vitosilla(5km) mennään. =)
Kerrotko hei mulle, että mitkä on sun sykerajat, ja mitkä on lenkkisi max ja min sykkeet? Kun mulla on himppasen hakusessa :)

Ja vaikka ei hengästytä tms. niin tuntuu, että hirveän helposti sykkeet nousee kauhean ylös.

Joskin mulla on kai aika korkea syke luonnostansa.
 
Heipparallaa!
Huono omatunto, kun on tullut pari päivää mässäiltyä makeaa, vaikka lenkilläkin ( vaunu-ja sauva- ) olen käynyt. Tänään pakko mennä hiukan juoksemaan.
Manta: mua kiinnostaa myös noi sykerajat.
Itselläni kympillä syke on 153-163, riippuen onko nousua. Keskisyke 158. En tiä onko tämä liian korkea syke? Mistä sen tietäis?
Sain äitiltä Polarin sykemittarin, kun sillä ei ole sille nyt käyttöä. Se ei mittaa matkaa, mut toi mapmyrun.com on hyvä matkan mittauksissa . Täytyy joskus sit osataa matkaamittaava sykemittari.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Kerrotko hei mulle, että mitkä on sun sykerajat, ja mitkä on lenkkisi max ja min sykkeet? Kun mulla on himppasen hakusessa :)
Ja vaikka ei hengästytä tms. niin tuntuu, että hirveän helposti sykkeet nousee kauhean ylös.
Joskin mulla on kai aika korkea syke luonnostansa.
Mulla on sykemittarissa rajat 125-180.
Nyt aivan viimeaikoina olen alkanut kiinnittämään huomiota oikeisiin sykkeisiin.
Ennen mulla hakkasi syke aina 160-170 ja tiesin sen olevan aika kova. Minun mittari piipittää aina kun syke menee yli rajojen, eli liian alas tai liian ylös. Hävettää kun ylämäissä aina piipittää, siksi olenkin nyt tietoisesti yrittänyt laskea sykkeitä ja onhan se kivaa jos tuo rasva palaisi.

130-150 (alle 150) on hyvä syke, jos haluaa polttaa rasvaa ja sillä sykkeellä luodaan peruskestävyyttä.
150-175 haetaan vauhtikestävyyttä ja silloin kulutetaan elimistöstä sokerivarastoja ja tarvitaan energiaa lenkeille.
180 -> (kun elimistö menee maitohapoille) haetaan maksimikestävyyttä.

Jokaisella on tietenkin omat henk. koht. sykkeet, mutta ehkä tässä vähän suuntaa antavia sykkeitä.

 
Kun harjoittelin puolimaratooniin en juurikaan välittänyt sykkeistä, eli kyllä ne aika lailla 170 oli. Tavoitteena oli vain jaksaa juosta se matka. Ja loppu tavoitteksi tuli saada hyvä aika.

Mutta kun harjoittelin niin aikaa 14km meni 1,5h ja 17km noin 1h 50min. En tiedä tarkemmin mikä minun vauhti oli. Kait sen vois nuista laskeakin, jos vain osais. :)

Muuten.. jos haluatte laskea juostuja kilometrejä, niin itse käytän www.kuntoplus.fi reittisuunnittelua. Linkki reittisuunnitteluun löytyy sieltä etusivulta. :attn:
 
:wave: uskaltaisikohan tänne tulla kanssa. Juoksuharrastus piiiiiiiiiiiiiiiitkän tauon jälkeen viritelty kesäkuun alussa uudelleen. Nyt menen sellaisia 6-13km lenkkejä ja kolme kertaa viikossa. Onko ihan liian vähän jos meinaisi repäistä ja juosta puolikkaan lokakuun alussa?

Ja hyvistä ruokavinkeistä kiitän ja kumarran. Onhan noita sivostoja, mutta laiska kun olen niin viisaammilta kysyn. Tänään kanssa hölköttelin sellaisen 12km (harhauduin reitiltä hieman ja siitä tuo epätarkka km määrä, ajasta vaan päättelin niin)
 
[
quote="viivin"] :wave: uskaltaisikohan tänne tulla kanssa. Juoksuharrastus piiiiiiiiiiiiiiiitkän tauon jälkeen viritelty kesäkuun alussa uudelleen. Nyt menen sellaisia 6-13km lenkkejä ja kolme kertaa viikossa. Onko ihan liian vähän jos meinaisi repäistä ja juosta puolikkaan lokakuun alussa?
tervetuloa muk.viivin.! ja eiku puolikkaalle vaan jos jo nyt nuin pitkiä lenkkejä teet, lokakuussa on täysin mahdollista juosta puolikas.
Ite juoksin viimevuonna puolikkaan ja ed.synnytyksen jälkeen juoksuja oli yhteensä 12viikkoa takana. Toki vauva oli 9kk, mutta mulla jalkoja operoitiin moneen otteeseen, joten juostuja viikkoja tuli tuo 12.

Mulla ois nyt 4:n viikon päästä puolikas!!se vähän jännittää, miten nyt menee.. Mulla kans tilanne jossa talvi meni lähes juoksuitta,n. 1/lenkki viikkoa kohti ja pelkkää vitosta meni koko talvi..Helmikuussa aloin ohjelman muk.harjotteleen ja maaliskuussa innokas alku kostautui, mulla tuli jalkaan lonkan limapusin tiulehus, jota paranneltiin koko kevät. Aluksi oli täysin juoksuita, käveleskelin huhtikuussa ja toukokuun alusta taas jatkettiin harjoittelua. nyt kesästä vasta pitkät lenkit otin mukaan..
On vähän arvoitus, mikä tuo kunto mulla on, varsinkin nuo pitkät lenkit arvelluttaa...en tiiä tuosta kestävyydestä.
Nyt pari 15-16kilsan lenkkiä tehny ja ne ainaski hyvin menny.
Eipä siihen puolikkaaseen niin hirveitä tarvi harjotella jos pohjakunto on ees jonkinlainen, kyl sen juosta jaksaa...(toivottavasti) :LOL:

Sykkeitä en oo mittaillu piiiitkiin aikoihin. Aika lailla tuntumalla mennään, pitkät lenkin kevyellä temmolla, nopiat/intervallit vahtelevalla kovuudella...
ajan otan joka lenkistä ja pitkät lenkit mittaan aina. kymppi menee suunnilleen tuntiin, vähän alle/yli. ja pitkät 15-16kilsaa siihen 1.40 suunnilleen.

Juoksumotivaatiota kaikille, nautiitaan näin kesästä ja "helpoista"juoksukeleistä. B)
 
Jippii!!
Nyt olen taas käynyt pari kympin lenkkiä juoksemassa ja todella hyvä fiilis, kun huomasin että ihan hyvin jaksoi juosta, vaikka taukoa pitkissä lenkeissä ollutkin. Tänään kävin myös kuntosalilla, puolen vuoden tauon jälkeen, ja soutukuntokin pysynyt ennallaan. 30 minuuttia soudin yhteen putkeen ihan kuin ennenkin. Kait sitä liikkuu niin paljon eri tavoilla ettei se peruskunto katoa, vaikka taukoa pitääkin.
Torstaina lähden kesälomalle ja pakkaan kassiin tietenkin lenkkivaatteet. Lähdetään kotiseudulle lomalle ja pääsen taas juoksemaan uusiin, vanhoihin maisemiin.
 
Heh kerrat pysyneet samassa, mutta nyt mennään näillä kolme kertaa viikossa 10-15km. Onko muilla jotain sellaista kohtaa juostessa että tuntuu tosi raskaalta, mutta menee ohi ja sitten taas tuntuu että jaksaa vaikka kuinka? Mulla on lenkin alkukilometreillä pari pahaa pitkää nousua ja silloin tuntuu kyllä jaloisa ettei jaksaisi, mutta sen jälkeen ei oikeestaan ole kuin yksi isompi nousu. JA PALJONKO kannattaa juosta asfaltilla ennen puolikasta? Mun lenkki menee nyt suurimmaksi osaksi pururataa ja metsäpolkuja...asfalttia varmaan maksimissaan kaksi kilometriä. Täytyy varmaan alkaa enemmän juoksemaan asfaltilla....?
 
Hei pitkästä aikaa!
Mä olen löytäny fiiliksen uudelleen :D . Tajusin, että mitä sinne lenkille itteeni väkisin työnnän, kun en sitä juoksemista NIIN paljoa rakasta. Meen silloin ku tuntuu, et NYT täytyy päästä, ja silloin lenkki tuntuukin hyvältä ja menee kevyesti. Teen nykyään pääosin vaan sellasta 7-8 km lenkkiä vaunuilla tai ilman.
Tervetuloa viivin munkin puolesta. Kiva, et joku käy väliin kirjoittelemassa, pysyy omakin vireys päällä =) Tuohon sun asfaltilla juoksemiseen ennen puolikasta mä sanoisin, et jos puolikas juostaan asfaltilla, niin kehottaisin totuttelemaan jalkoja asfaltin kovuuteen hyvissä ajoin, ettei tuu hirveet rasitusvammat.
Ja sitten se 2. kysymys siitä tuntuuko jossain lenkin kohdassa raskaalta : mulla ne pari ekaa kilometriä on aika tervanjuontia, kun tekis mieli palata kotiin tai kävellä :kieh: . Mut kun saa lämmitettyä paikat, niin huomaa, et väliin menee lujaakin, ja et juoksis vaikka kuinka pitkälle =)
No nyt sitten vaan lenkki-intoa kaikille!
 
Mulla tuli vähä takapakkia. Ku tuli kaite muuton järjestely tähä vällii, ja asuntokaupat, ni ei riitä energia kaikkeen. Oon jo ollu vissii viikon juoksematta :eek: Mutta kyllä mä tässä kolmen päivän sisään varmasti yhden lenkin tuun tekee, sen verran alkaa olla ällö olo.
 
heipsan! Mulla ois ny huomenna se puolikas!! :eek: huii näinkö nopeeta se aika menee.. aikas hyvin sain juokseja alle tän kesän aikana, että ihan hyvillä mielin lähen juokseen...Ainut on tuo kestävyyspuoli, jaksaako sittenkään nuin pitkää matkaa mennä ku vimpan juoksun sain 17kilsaa juostua ja se oli pisin lenkki...vielä 4kilsaa ois matkaa puolikkaaseen...
noh mitä tuota enään jossitteleen huomena sen näkee! ootan kyl innolla juoksua, mulla pikkuveli lähtee mukaan ja vielä serkku ja tätikin... =) seuraa kyl ois jos perässä pysyis.. :LOL: Säätäkin pelkäsin, et tuleeko liian kuuma ku viimevuonna oli niin armoton helle..mutta nyt säätiedotkin näyttäis ihan hyvälle.Aika aurinkoista, puolipilvilvistä+17astettaluvattu.
Housuja vielä mietin juoksenko shortseilla vai juoksukapreilla...noh aamul näkee.
Ilmottelen miten kävi.. :wave:
 
puoliska juostu!! =) 2.12 aika ja hyvin jakso juosta. Turhaa etukäteen arvuutteli jaksaako nuin pitkää matkaa.. tasasesti juoksin eka 10,5km 66minsaan, samoin toka. keli oli hyvä, puolipilvistä +18-20 astetta ja shortseilla juoksin, mikä oli ihan oikea valinta, senverran lämmin kuiteski oli! Energiat riitti hyvin 4geeliä otin matkan aikana ja vettä päälle..suolakurkkuja matkalla söin, kun aika kuuma kuitenkin oli,niin sai vähän suolaa nesteen lisäksi. Mahtava oli juosta,oon niiin tyytyväinen nyt.
tästä harjottelu ehottomasti jatkuu seuraaviin juoksutapahtumiin, kyl se 2tunnin raja lähestyy... :LOL:
 
Vautsi! Onneks olokoon! Varmaan hieno tunne!

Mä jouduin tältä syksyltä hautaamaan mun puolikkaan haaveet - meile tuli yllättäen muutto, niin en oo ehtiny nyt juosta ko kerta viikkoon. Mut ens syksyllä sit.

Ja nyt koitan vaan pitää itteni sillee ruodussa, että kaiken tän härdellin keskellä juoksen edes sen kerran viikkoon ja koitan syödä kohtuullisen järkevästi :)