Onko ihmisoikeusrikkomus jos kaupantäti tutkii käsilaukun?

juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiakas kyllä loukkaantui ja harmistui tästä sillä ei hänkään ollut ikinä mistään mitään varastanut ja muutenkin on siististi pukeutuva aikuinen ihminen.

Sinuna tekisin valituksen asiasta. Ei tuommoiseen kauppaan ole tosiaan kiva rahojaan käyttää :(
Siis häh... mistäs kassa sen voi tietää ja näkyykö varastaminen aina päältä?

 
Toivottavasti asia nyt selviäisi parhain päin. Kyllä olisin minäkin tuohtunut jos noin omalle kohdalle kävisi. Ihmetyttää kyllä tuo kassan puhe että johtaja on käskenyt toimia näin. Haluaako se johtaja että siellä ei ole kohta enään yhtään asiakasta?? Ja kassa tosiaan saa pyytää näyttämään kassia, mutta ei siihen suostua tarvitse. Mutta toisaaltaan jos kieltäytyy, niin varmasti epäillään että siellä jotain olis.. kaks piippuinen juttu :/
 
Kassapalvelujohtajalle (vai mikä se oli) soitin. Sain pahoittelut ja tapa jolla kassaneiti on toiminut, on ollut väärä. Ja lisäksi hän kertoi, että on johtaja tosiaan toivonut kassoilta enemmän noita kassejen tarkistuksia ihan viattoman näköisiltäkin asiakkailta..Kuulemma Prisma on niin iso kauppa ja sieltä paljon viedään kassan ohi tavaraa, että nuo kassitarkistukset vähentäisivät sitä silläkin, että rosmot kun näkee niin pelästyy.. Ei mitään hyvitystä, eikä mitään muuta kun pahoitteluja sain..

Lisäys: Hän kirjoitti paperille miun sanomisia ja pistää johtajalle viestiä eteenpäin.
 
mutta johtajan pitää painottaa siihen et kassaneideillä ei ole mitään asiaa itse mennä penkomaan laukkuja. Voivat pyytää saada kurkistaa ja pyytää asiakasta nostelemaan tavaroita mutta itse ei saa mennä koskemaan
 
vieras
Itsellä ei ole koskaan laukkua tutkittu enkä kyllä mene toista kertaa liikkeeseen, jossa näin toimittaisiin. Laukussani on henkilökohtaiset lääkkeeni ym. työpapereita eli minulle tuo olisi kyllä kynnyskysymys.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiakas kyllä loukkaantui ja harmistui tästä sillä ei hänkään ollut ikinä mistään mitään varastanut ja muutenkin on siististi pukeutuva aikuinen ihminen.

Sinuna tekisin valituksen asiasta. Ei tuommoiseen kauppaan ole tosiaan kiva rahojaan käyttää :(
Siis häh... mistäs kassa sen voi tietää ja näkyykö varastaminen aina päältä?
Eihän se tietysti päällepäin näy, mutta jos tulet kassalle runsaiden ruokaostosten kanssa ja et ole tehnyt kassaneidin näköetäisyydellä mitään epäilyttävän näköistä, niin mistä se neiti saa päähänsä epäillä? Kyllä minäkin siinä tilanteessa loukkaantuisin.
 
Itse kassalla työskennelleenä , niin ei meille koskaan sanottu että noin vain tarkistetaan laukkuja! Olis varmaan ensi pitänyt nähdä että joku pistää jotakin laukkuunsa, eli ensin epäilys että edes voi *pyytää* asiakasta avaamaan kassinsa. enkä sittenkään olisi penkonut, vaan todellakin pyytänyt asikasta itse nostamaan tavaroita! Ja jos ei olisi suostunut, nini sitten tosiaan poliisi paikalle.
Ihme käytäntö kyllä, ei tuo ihan lailliselta minusta kuulosta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Monessa kaupassa lukeekin et avaathan kassisi, eli kyllä on oikeus katsoa asiakkaan kassi jos myyjää epäilyttää.
No, minulle nyt joka tapauksessa tuo olisi viimeinen käynti siinä liikkeessä, jos vain oma kassini tutkittaisiin muiden edessä ja muiden kassallaolijoiden ei. Kassin voi tutkia tai pyytää vartijan tutkimaan, jos näkee jotain varastettavan tms. Laukussani on tosiaan asioita, joita en muiden halua näkevän ja sillä hyvä. Oli laki siitä mitä mieltä hyvänsä.
 
Mietin tuossa, että pitäskö tehdä ehdotus prismaan; Kun laukku tutkitaan kassalla, vois laittaa ne hälytysportit soimaan ja jos ei siellä mitään ole, niin tulisi kuulutus "Pahoittelemme kassalla yhdeksän väärää kassihälytystä.."
 
No multa nuorena n. 14vuotiaana kassatädit halusi viedä takahuoneeseen, sanoivat että varastin jotain ja otti laukun ja kaatoi sen maahan ja katseli jokapuolelle, että olisiko ollut jotain varastettua. No enhän mää ollut edes käynyt koko kaupassa aikaisemmin, enkä tod. varastanut mitään.. Ei pyydetty anteeksi eikä mitään. Uhkailtiin vaan, että saas olla sitten viimeinen kerta kun edes ajattelit varastaa.. Mää sitten nuorena vaan sanoin, etten mää mitään ole edes ajatelllut, enkä ole varastanut, mutta pahapa siinä on alkaa "taistella" kolmea myyjää vastaan.. Olisivat kyllä saaneet pyytää nöyrästi anteeksi, koska en tosiaankaan mitään ollut varastanut ja siitä oli todisteet, ettei mitään mistään löytynyt. Ei edes taskuista, mitkä nekin katsoi! (Ei tod. ole lainmukaista)

Enkä ole käynyt siellä paitsi vasta sen jälkeen kun koko liike lopetti ja tuli uusi liike.

Todella loukkaavaa ja nöyryyttävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee 78:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja sinä:
et sit kahvipakettia saanut?kirjoittelehan tuosta yleisönosastoon?oliko joensuussa?
Lappeenrannan Prisma.

Jee jee,olin tuolla viitisen vuotta töissä

:saint:
Onkos tullu kiusallisia tilanteita vastaan? Millä perusteella valitsit kassitarkastettavat?
No en lähtenyt tuohon ollenkaan mukaan.Totta on että se käsky tulee "ylhäältä" että pitäs katsella tiiviimmin,mutta omasta mielestäni se on todella noloa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No multa nuorena n. 14vuotiaana kassatädit halusi viedä takahuoneeseen, sanoivat että varastin jotain ja otti laukun ja kaatoi sen maahan ja katseli jokapuolelle, että olisiko ollut jotain varastettua. No enhän mää ollut edes käynyt koko kaupassa aikaisemmin, enkä tod. varastanut mitään.. Ei pyydetty anteeksi eikä mitään. Uhkailtiin vaan, että saas olla sitten viimeinen kerta kun edes ajattelit varastaa.. Mää sitten nuorena vaan sanoin, etten mää mitään ole edes ajatelllut, enkä ole varastanut, mutta pahapa siinä on alkaa "taistella" kolmea myyjää vastaan.. Olisivat kyllä saaneet pyytää nöyrästi anteeksi, koska en tosiaankaan mitään ollut varastanut ja siitä oli todisteet, ettei mitään mistään löytynyt. Ei edes taskuista, mitkä nekin katsoi! (Ei tod. ole lainmukaista)

Enkä ole käynyt siellä paitsi vasta sen jälkeen kun koko liike lopetti ja tuli uusi liike.

Todella loukkaavaa ja nöyryyttävää.
Myös minun 11-vuotiaani vietiin vartijoiden kera tutkittavaksi takahuoneeseen, kun hälytinportti hälytti. Tyttö säikähti pahan kerran. Kaikki tutkittiin eikä mitään löytynyt. Lopulta kävi ilmi, että hälytyksen oli aiheuttanut jo muutaman päivän käytössä olleet toisen kaupungin vastaavasta liikkeestä ostetut farkut, joihin oli jätetty jokin pieni tarkistuslappunen taskuun..

 
kati
Minä menin kaverini kanssa joskus 17 vuotiaana kauppaan ja ajateltiin ostaa limuviinaa, kun se silloin oli sallittua alle 18 vee. No jossian vaiheessa vartija oli lähteny mein perään ja kassalla (ei ostettukaan mitään) sitten tahto jonnein takahuoneeseen. Siellä sitten jonkun myyjän ollessa läsnä teki sen minkä lie vartalotutkimuksen (taputteli päästä varpaisiin ja pyöräytti sormen vielä kengän suussa) ja tutki kassit. Avas kaikki huulirasvat ja puuterit mitkä mukana oli. Sit totes että alaikäiset alkoholihyllyllä, siihen kyllä sanottiin että limuviinaahan saa ostaa!!

Oli aika noloa, tosin voitiin kyllä vaikuttaa aika epäilyttäviltä kun palloiltiin siellä pullojen seassa, mutta loppujen lopuksi ei ostettukaan mitään...
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=2809677.jpg

Siinä kuva, jos joku haluaa arvioida, että näytänkö myymälävarkaalta. :D (Tai kassatädit arvioida, että olenko minä juuri se, jonka laukun tahtoo tarkastaa)
Ja mulla tietysti pyörii kolme tenavaa mukana kauppareissuilla, jos se jotenkin vaikuttaa asiaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee 78:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee 78:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja sinä:
et sit kahvipakettia saanut?kirjoittelehan tuosta yleisönosastoon?oliko joensuussa?
Lappeenrannan Prisma.

Jee jee,olin tuolla viitisen vuotta töissä

:saint:
Onkos tullu kiusallisia tilanteita vastaan? Millä perusteella valitsit kassitarkastettavat?
No en lähtenyt tuohon ollenkaan mukaan.Totta on että se käsky tulee "ylhäältä" että pitäs katsella tiiviimmin,mutta omasta mielestäni se on todella noloa..

Mie oon ajatellu, että kauppa haluaisi pysyä asiakasystävällisenä ja mukavana paikkana asioida.. ja sit siellä saa tuntea olonsa rikolliseksi! :eek: Mulla siellä kaupassa pari tuttua vartijaa töissä (en nähnyt eilen siellä) niin pitänee jututtaa kunhan taas nään heitä.. Itse olen vanhassa CM:ssä aikoinaan ollut töissä ja sieltä tunnen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2809677.jpg

Siinä kuva, jos joku haluaa arvioida, että näytänkö myymälävarkaalta. :D (Tai kassatädit arvioida, että olenko minä juuri se, jonka laukun tahtoo tarkastaa)
Ja mulla tietysti pyörii kolme tenavaa mukana kauppareissuilla, jos se jotenkin vaikuttaa asiaan..
Kivan ja kiltin näköinen olet ja on muuten nätti vauvakin :). Silti: eipä sitä saisi ulkonäönkään perusteella avata laukkua, vaan pitäisi olla joku perustelu sentään...
 

Yhteistyössä