Käsittämättömään tilanteeseen jouduin eilen. Elikäs normaalit kauppaostokset tein isossa Prismassa 125 euron edestä, eli tavaraa todellakin oli kärrillinen. Ajateltiin maanantaihin asti pärjätä noilla.. Niin kassalla, ruuhka-aikana, kassaneiti sanoi, että näytäppäs käsilaukkusi sisältö. Mie olin silleen, että MITÄ. Ja tottakai ojensin laukun hänelle ja hän kävi sen läpi siinä. Kysyin sitten, että onko tämä joku uusi käytäntö tai teemapäivä tai jotain. Myyjä vaan sopersi, että "johtaja on sanonut, että näin kuuluu tehdä.." Ja minä, joka tosiaan käyn paljon kaupassa ja ostan ruokani yleensä Prismasta, en ollut _koskaan_ aiemmin törmännyt tällaiseen. No, pakkasin siinä tilanteen jälkeen sitten ostokset ja kuikuilin, että katsooko se muidenkin kassit, niin ei. Palasin sitten kassatytön luo ja kysyin; Olenko minä jotenkin rosvon tai epäilyttävän näköinen vai miksi minulta tutkit laukun? Alkoi jo todella kiukuttaa.. Kassaneiti siinä vaan sopersi siitä johtajasta taas jotain.. :kieh: No siinä sitten mieleni pahoittaneena ja kettuuntuneena kävelin autolle ja kirosin. Soitin kaverit läpi ja kellekään ei samaa tilannetta ollut tullut vastaan.
Miten ihmeessä, saako kassaneiti edes penkoa kassalla toisten ihmisten laukkuja? Onko tuo ihan normaalia, onko muilla tullu tilanne vastaan? Eikö tuossa rikota jotain ihmisoikeuksia ja yksityisyyden suojaa ja ties mitä..?
Niin ja sit vielä; Laukustani ei löytynyt mitään epäilyttävää, enkä tosiaan edelleenkään koskaan ole varastanut mitään..