Onko ihmisoikeusrikkomus jos kaupantäti tutkii käsilaukun?

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Miksi naiset antaa ensin tehdä itselleen kaikenlaista, ja sitten jälkikäteen sössöttää kuinka on tullut väärinkohdelluksi jne...?
No sähän se valopää olet :LOL: Mietippä nyt kumpi on helpompi tapa toimia eli näyttää se kassi sille kassalle vaiko odottaa että paikalle tulevat myymälävartijat ja vievät sinut ostoksiesi kera tutkittavaksi ?
Kaikki ei halua mennä sieltä mistä aita on matalin! Mulla on sentään itsemääräämisoikeus.
Ota itse kolme lasta mukaan kauppaan, osta _ISOT_ ostokset, jossa muunmuassa pakasteita, jotka menee pilalle jos jäädään odottamaan vartijoita tai poliiseja jne... Ja kello alkoi olla jo iltapala-aika siinä vaiheessa kun kassalla olin.. Ei tulis mieleen kauheesti järjestää siinä hulabaloota ja tosiaan kaupassa oli _paljon_ muitakin..Ja se aiheuttaa kyllä mulle sen, etten haluaisi kasvojani menettää..Kuten ehkä jossain määrin koin menettäväni kun jouduin käsilaukkuni sille tädille esittelemään siellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Miksi naiset antaa ensin tehdä itselleen kaikenlaista, ja sitten jälkikäteen sössöttää kuinka on tullut väärinkohdelluksi jne...?
No sähän se valopää olet :LOL: Mietippä nyt kumpi on helpompi tapa toimia eli näyttää se kassi sille kassalle vaiko odottaa että paikalle tulevat myymälävartijat ja vievät sinut ostoksiesi kera tutkittavaksi ?
Kaikki ei halua mennä sieltä mistä aita on matalin! Mulla on sentään itsemääräämisoikeus.
Aha, ok sä olet sarjassamme "pakko tehdä kaikki mahdollisimman hankalaksi muille"-ihminen. No lopetan tähän sun osaltasi.
Juu, mä en ole helppo, niin kuin suurin osa naisista näyttää olevan. ja hyvä niin, muuten oltais kuoltu jo varmaan sukupuuttoon...
 
kyllä
asiakkaan laukun tutkiminen on vakava rikos ihmisyyttä vastaan ja kassantäti saa haasteen haagin kansainväliseen ihmisoikeustuoioistuimeen. loppuu moinen kassien tutkiskelu !!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
:eek: No eipä ole moista tullut vastaan.
Enkä ois kyllä itse laukkuani antanu tutkittavaksi, ennen kuin ois ollu perusteltu syy siihen ja vartija tai poliisi tutkimassa.
Vartijalla ei ole sen enempää kuin myyjälläkään oikeutta tutkia laukkua.
 
vieras
Mä muistelen et joskus vuosia sitten oli puhetta et ns turhasta tarkastuksesta sai vaatia jonkun korvauksen. Siis tästä aikaa tosiaan varmaan se 15v mut teininä sai aina jännätä et tuleeko vartijat perässä vaik ite olin kiltin näkönen mut pari kaveria joutui "aina" hankaluuksiin ja vartijoiden tutkittavaksi vaikkeivät mitään pöllineetkään.
 
Kyllä minä vaihtaisin vakkarikauppaa, jos se olisi mahdollista. Allergiaperheenä vaan tuolta löytyy kaikenlaista sellaista, mitä CM:ssä ja EuroMarketissa ei ole ja Imatralla seuraavaksi lähin Prisma.. Niin se vähän niinkuin pakottaa menemään tuonne jatkossakin.

Pitäisiköhän ottaa tavaksi laittaa hiukan noloja asioita laukkuun ja _aina_ kaikkien kassatätien kohdalla näyttää se laukku penkomalla siihen kassalle se automaattisesti. Ihan vaan niinkun vastaiskuna tätä kaupan johtajaa vastaan.. :p
 
no mie
taas jouduin jopa nostelemaan lapsen peiton n. vuosi sitten samasessa prismassa..

ja meitä kilautti yks kiireinen kassa neiti varttiavaille 6 viimelauantaina yhden lasimaljakon rikki.. tuuppas sitä liukumaan siitä liukuhihnan ohi että meidän hehtaari ostokset (seittemän ihmisen ja kahden kissan ostokset ja isomummon lahja..) menisivät äkkiä ohi.. samalla huuteli viereiselle kasalle että vit..taa olla töissä kun pitäs olla jo pakkaamassa kamoja , kun poikakaveri hakee seiskalta bileisiin...eli hyvää päivää...isomummojn maljakko hyvitettiin naamapunasena kun ite kassaneiti sen rikko.. meinas vielä vetästä sitten kassakuitin johon nimi laitetaan kun kortilla maksetaan ennen käsistä ennen ku nimi oli valmis..siis ois ottanu kyllä miun kans käsirysymatsin jos ois vielä kässäriin kajonnu..

pyydä heili ens keralla soittamaan kassavastaava paikalle..suoraan ja elä kerro syytä ennen kun on paikalla saadaan vaikka ne tirisiät ruotuun!! :D
 
essi
Soita sinne asiakaspalveluun ja kysy miksi niin toimittiin.
(en lukenut koko ketjua, vain sinun kirjoituksen). Kyllä mua ainakin kiinnostais tietää miksi mun kassini tarkastetaan.
 
Nilkki
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Kyllä minä vaihtaisin vakkarikauppaa, jos se olisi mahdollista. Allergiaperheenä vaan tuolta löytyy kaikenlaista sellaista, mitä CM:ssä ja EuroMarketissa ei ole ja Imatralla seuraavaksi lähin Prisma.. Niin se vähän niinkuin pakottaa menemään tuonne jatkossakin.

Pitäisiköhän ottaa tavaksi laittaa hiukan noloja asioita laukkuun ja _aina_ kaikkien kassatätien kohdalla näyttää se laukku penkomalla siihen kassalle se automaattisesti. Ihan vaan niinkun vastaiskuna tätä kaupan johtajaa vastaan.. :p
Mitä jos otat yhteyttä. Luultavasti tyttöä hävettää tosi paljon, jos on oikeasti ollut noinkin vaikeana. Hoida asia asiallisesti, niin ei tarvitse kauppaa vaihtaa. Pyysikö tyttö anteeksi? Jos ei pyytänyt, pyydä sellaista. Jos palvelu on muuten pelannut, niin eipä sitä kaikkea kannata heittää hukkaan yhden tytön takia. Hän on luultavasti saanut myös tärkeän oppitunnin siitä, miten ASIAT pitää ainakin seuraavalla kerralla hoitaa.

Minulta on nimittäin kerran tutkittu kassit, myyjä seurasi koko kaupan läpi. Kassanaisen repiessä työvaatteitani kassista, tokaisin sitten, että eipä sieltä taida mitään löytyä. Jäin odottamaan anteeksipyyntöä, arvaa mitä nainen teki. Nosti päänsä ja kääntyi katselemaan ikkunasta ulos. Tokaisin vähän kovaäänisemmin, että kiitos, niin kääntyi selin. En tehnyt valitusta, vaikka työnantajani tunsikin paikan johtajan (luulen, että kyllä hän kävi valittamassa, koska palvelu oli huomattavasti parempaa sen jälkeen :D).
 
vieras
mä kyllä oon ollu siinä uskomuksessa että kasin, pussin jne. SAA tutkia. Ne pitää jättää säilöön jos ei halua tutkittavan. Mä aina kysyn kassalla "haluutko kattoo laukkuun ?" jos se on mukana - ikinä eivät oo katsoneet...tai vilautan sitä auki siinä ja nyökkäävät ett ok.
 
nlk
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kyllä oon ollu siinä uskomuksessa että kasin, pussin jne. SAA tutkia. Ne pitää jättää säilöön jos ei halua tutkittavan. Mä aina kysyn kassalla "haluutko kattoo laukkuun ?" jos se on mukana - ikinä eivät oo katsoneet...tai vilautan sitä auki siinä ja nyökkäävät ett ok.
Saa, jos antaa luvan. Muuten ei. Ja jos kieltäytyy, niin se yleensä tarkoittaa, että sitten odotellaan sitä virkavaltaa saapuvaksi.
 
kolmen äiti
Mä en kyl henk.koht jättäis asiaa sikseen...onhan toi jo tosi loukkaavaa. Mites kuluttujansuoja...ottaakohan ne mitään kantaa tollaseen? En mä kyl ainakaan antais jonku hemmetin kassaneidin tutkia mun laukkua, ja kai niillä pitää olla peruste soittaa poliiseja paikalle sun laukkuas tutkimaan... Ja sit jos poliisit tulis paikalle, ni kai niidenkin pitää antaa selitys. Ja jos toi laukun tutkiminen on perusteeton, ni sittenhän siit vois alkaa pitää ääntä ja viedä jutun eteenpäin... Näin ajattelisin...
 
x
Itse viranomaisena kiinnitin huomiota tämän samaan asiaan nyt jo toisena päivänä peräkkäin kyseisessä Prismassa. Ensimmäisellä kerralla tarkastettiin edelläni olleen pojan reppu ja toisella kerralla keski-ikäisen naisen käsilaukku. Suosittelen ihmisille, että kieltäytykää ystävällisesti näyttämästä niitä kassejanne niille kassaneideille, koska mitään pakkoa teillä ei siihen ole! Taitaa kyseisen kaupan turvallisuuspäälliköllä tai johtajalla olla mennyt taas hiukan överiksi...
 
Mä olisin soittanut sille kassa neidin pomolle.. :kieh:
Uskon meinaa et olis alkanut ottaa niin paljon pannuun..tai sit olisin jututtanut eka kunnolla sitä neitii ja kysynyt millä perusteella hän laukkuni oli pyytänyt tutkia ...
Pyysikö edes anteeksi väärinkäsitystä tms??? :kieh: :kieh:
 
vieras
Lain mukaan laukun saa tutkia vain poliisi. Jos kassa pyytää, ei tarvitse avata, saat itsekin vaatia poliisin paikalle tutkimaan ja silloin voit vaatia kaupalta kunnianloukkauksesta korvauksen!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Kassapalvelujohtajalle (vai mikä se oli) soitin. Sain pahoittelut ja tapa jolla kassaneiti on toiminut, on ollut väärä. Ja lisäksi hän kertoi, että on johtaja tosiaan toivonut kassoilta enemmän noita kassejen tarkistuksia ihan viattoman näköisiltäkin asiakkailta..Kuulemma Prisma on niin iso kauppa ja sieltä paljon viedään kassan ohi tavaraa, että nuo kassitarkistukset vähentäisivät sitä silläkin, että rosmot kun näkee niin pelästyy.. Ei mitään hyvitystä, eikä mitään muuta kun pahoitteluja sain..

Lisäys: Hän kirjoitti paperille miun sanomisia ja pistää johtajalle viestiä eteenpäin
.
Anteeksi skeptisyyteni mutta... Laita itse sille johtajalle nätti meili asiasta, mainitse kassa, joka sinua palveli sekä tämä kassapalvelujohtaja, jonka kanssa keskustelit. Mainitse päivä ja kellonaika suunnilleen puhelulle.

Ja minun käsilaukkuni tarkistaa vain viranomainen, jolla on siihen oikeus.
 
haloo
Se vaan nyt taitaa olla niin, että rehellisyys ei näy naamasta, joten kaikki ovat potentiaalisia epärehellisiä. Mielestäni huonompi vaihtoehto olisi se, että joka tilanteessa pitäisi vartija kutsua paikalle - se se vasta noloa olisi.
 
Kassan mies
Monessa kaupassa pyydetään silloin tällöin kasseja. Erityisesti nuorilta. Vaimoni on työssä kassalla kaupassa, jossa myyjiä on ohjeistettu viime aikoina tarkastamaan lähes kaikki kassit. Se ei ole myyjällekään hauskaa ja vaimoni pyrkii katselemaan avonaiset kassit ilman että kysyy niistä. Myyjä PYYTÄÄ. Jos annat luvan, kassi tarkastetaan. Jos et, voit mennä. Jos annat tarkastaa kassin sinulla ei ole MITÄÄN OIKEUTTA VALITTAA. Jos et anna lupaa, ei kassahenkilöllä tai vartijallakaan ole oikeutta tarkastaa.

Tämä on useimmille myyjille paljon stressaavampaa kuin asiakkaille, koska asiakkaat osaavat olla ilkeitä ja myyjät kohtaavat paljon asiakkaita päivittäin. Osa myyjistä jättää suosiolla kyselyn johdon ohjeista piittaamatta. Kyse on kuitenkin johdon ohjeista ja jos haluatte käytännön loppuvan, älkää valittako myyjästä vaan LIIKKEEN TOIMINNASTA, eli pomosta joka näin on määrännyt. Pomot nimittäin saattavat mieluummin sälyttää kaiken myyjän niskoille kun ongelmia tulee, ei ole reilua sekään.
 
apua
kassalla lukee, että olkaa hyvä ja näyttäkää kassinne/reppunne sisältö niin minä näytän.. Aina kassa sanoo, kiitos, toiset ei edes katso.. Miten menettelen next time? Kiits
 

Yhteistyössä