onko 33-vuotias nainen vanha äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riski alkaa vasta n. 35v iästä ja silloinkin hyvin lievä. Vasta n. 40v iässä riski vammaiseen lapseen n. 4%

Mutta on täysin eri kuin 33 vuotiaalla. Vielä esim. 30+ vuotiaan riski on käyrien mukaan yhtäläinen 20 vuotiaan kanssa. <3

mä oon saanu 2 lasta 31v. ja kolmannen 33v. Oon hengissä ja samoin lapsi, terveitäkin ollaan. Neljäskin toiveissa, täytän 35v. Ja ihan tavallinen persjalkanen suomalaisnainen olen... Nykyäänhän on muotia tehdä lapset nelikymppisenä ;).

Alkuperäinen kirjoittaja keskimäärin:
Riski alkaa vasta n. 35v iästä ja silloinkin hyvin lievä. Vasta n. 40v iässä riski vammaiseen lapseen n. 4%

Mutta on täysin eri kuin 33 vuotiaalla. Vielä esim. 30+ vuotiaan riski on käyrien mukaan yhtäläinen 20 vuotiaan kanssa. <3

entä jos tämä 33-vuotias nainen sairastaa 1. tyypin diabetesta?

ÖÖ....meillä kuopus syntyi kun olin 40v.
Hyvin on reipas terve tyttönen.
Nyt osaa erilailla arvostaakin tuota aikaa kun lapsi on pikkuinen....esikoisen sain 27v.
Tuo vauva-ja taaperoaika on niin lyhyt....

Alkuperäinen kirjoittaja Lulu:
Alkuperäinen kirjoittaja keskimäärin:

entä jos tämä 33-vuotias nainen sairastaa 1. tyypin diabetesta?

Sinuna kysyisin lääkäriltä. Varmaan riippuu ko. henkilön yleiskunnosta ja motivaatiosta hoitaa itseään. Huono kunto on tietysti pahempi mitä vanhempi on.. mutta jotkut 33 vuotiaat saattavt sairaudesta huolimatta olla parempikuntoisia kuin 23 vuotiaat sairaat.

Raskaudessahan on kyse omast kunnosta ja solujen terveydestä =) Siis pääosin!

mäkin olen sitten varmaan muodin virrassa mukana, 37 ensisynnyttäjä ja kaksosten äiti (tod syy on se että löysin mieheni näin vanhoilla päivilläni, ja sitä ennen en edes lapsia halunnut) nooh, ihmisellä on lupa olla väärässä ja muuttuakin...

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
mäkin olen sitten varmaan muodin virrassa mukana, 37 ensisynnyttäjä ja kaksosten äiti (tod syy on se että löysin mieheni näin vanhoilla päivilläni, ja sitä ennen en edes lapsia halunnut) nooh, ihmisellä on lupa olla väärässä ja muuttuakin...

Niin on<:-)
Onneksi olkoon muuten lapsistasi ja siitä että maltoit odottaa sitä oikeaa ennen lasten tekoa!
t: itse tein samoin
äiti 32v ja eka lapsi ( tietoisesti vasta nyt )

MINÄ en haluaisi enää siinä iässä lapsia koska olen aloittanut lastenteon nuorempana.

Jos minulla ei vielä olisi lapsia, olisin sitten luultavasti hieman eri mieltä.

Joka tapauksessa 33-vuotias on aika paljon iäkkäämpi äiti kuin 23-vuotias. Hedelmällisyys alkaa siinä 25 v kieppeillä laskea ja riskit lisääntyä jossain vaiheessa, mutta tuossa iässä eivät ole vielä todella merkittävästi suuremmat.

Yhteistyössä