tein anopille lista miksi emme halua miehen kanssa lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulkitset hieman omiasi. Sanoin, että ymmättän jos anoppi suuttuu, koska sen on kova isku lapsirakkaalle anopille. Ja uskoisin, että naista olisi helpompi syyttää kuin omaa poikaansa asiasta. Se ei missään vaiheessa tee siitä minun mielipidettäni, tekoani tai toivettani jos sanon että ymmärrän. Sen sijaan sinä et tunnu ymmärtävän lukemaasi.

Ja kyllä, sanoin toisessa ketjussa (jolla ei ole muuten mitään tekemistä taas tämänkään ketjun kanssa) että mahdollisesti ensimmäinen asia mitä tekisin, jos mieheni pettäisi minua naapurin akan kanssa ja muuttaisi sinne ja vaatisi lasta sinne olisi häipyä hornan tuuttiin sukulaisteni luokse lapsi kainalossa ja pyrkisin saamaan yksinhuoltajuuden. Kyse ei ole ainoastaan vitutuksesta eikä äidistä. Kyse on ensimmäisestä reaktiosta.

Mutta mistäs sinä taas ymmärtäisit mitä kirjoitan.

*tyrsk*

• Tykkää
Reactions: Minuli
Musta tuntuu, että tuo lista lisäisi vain vettä anopin myllyyn.
Eikä teillä ole minkäänlaista velvollisuutta selitellä valintaanne yhtään kenellekään.

Sanotte vain, että ei tule lapsia ja piste.
Anoppihan voi alkaa vaikka varamummoksi tai tehdä muuta hyväntekeväisyystyötä lasten parissa, jos niin kovin lapsirakas on.

Tai sitten kyse on äärimmilleen menevästä itserakkaudesta, halutaan saada omia geenejä edustavaa jälkipolvea maailmaan, tai siis vaaditaan saada (haluaminen lienee ihan normaalia, vaatiminen ehkä ei..).
Ja jos tuollainen ihminen sen lapsenlapsen saisi, seuraavaksi hän asettaisi vaatimukset MILLAINEN lapsenlapsen tulee olla.
Lapsen tehtävä olisi siis täyttää mummon odotuksia, mummo ei osaisi suhtautua lapseen kuin johonkin bonukseen ja lahjaan elämässään.
(Eräs palstalainen edustaa kirjoitustensa mukaan tällaisia arvoja, hänen lastaan käy joskus sääliksi)

[QUOTE="...";27349280]Tää on typerä kommentti, vaikka tahtosi olisi vain vittuilua. Jotenkin toivon että olisi, tai muuten olet todella simppeli tapaus.

Nyt muutamana päivänä juttujasi lukeneena haluaisikin kysyä, tuleeko suustasi koskaan mitään järkevää, vai aina vain tuollaisia aivopieruja?[/QUOTE]

Mielestäni ihan asiallinen kommentti.

Aikamoinen perustelulista ap:lla. No, tuollehan nyt ei mitään voi. Toivottavasti tuo alistettu mies löytää järkensä ja eroaa tuosta pilettäjä-uraohjuksesta ja löytää rinnalleen oikean naisen.

Metsänpeikko = Katylina?

Jokatapauksessa toivon molempien olevan yksinkertaisia "trolleja".
Toivon myös, ettei kumpikaan enää sikiä mihinkään suuntaan.

Tämä oli tasoltaan ihan yhtä ilkeä kommentti ;)

Mun anoppi jauhoi vauvoista ja esitti toiveita. Sanoin aina, että se on meidän asia, että me päätetään se. Ei loppunut. Kerran paloi käämi ja sanoin, että kuule, puhu tuolle pojallesi, minä tekisin kyllä lapsia mutta mies ei. Että musta tuntuu pahalta kun kysellään jatkuvasti. Arvaa loppuiko jauhaminen? EI! Mitkään listat eivät olisi auttaneet, kovapäinen ja yksinkertainen tapaus..

Onkos tää mummo pakottanu hankkimaan lapsia vai vaan toivoo niitä,,haaveena olla mummo?

Osasta kommenteista,kun saa sellasen kuvan,että tää anoppi on pukkaamassa väkisin miniään ja poikaansa peiton heilutukseen. Joten mitä väärää on haavena olla mummo,varmaan joka ikisen tällä palstalla olevan äiti on toivonu saavansa olla mummo..

Mä en kyllä tollasta listaa syistä antas anopille.Toteisin,että näin me olemme nyt päättäneet ja kyllä se anoppi ajan kans sitte tottuu tilanteeseen ja oppii elämään ilman niitä lapsenlapsia.

Ai täällä on armeijafani-katylina jälleen herättänyt paheksuntaa kommenteillaan. Ajatelkaa jos hänen poikansa ei kävisi armeijaa ja tytär ei hankkisi lapsia. Katyn elämä olisi pilalla :D

Minulla on kaksi aikuista poikaa ja ihan hyvin voisin vauvauutisia kohtapuoliin odottaa. Lapsenlapset olisivat todella mieluisia, mutta kyllä minä ymmärrän, että lapsia ei tehdä vain minun mielikseni. Aikoinaan ensimmäisen lapsen saatuamme yksi syy toisen lapsen tekemiseen oli se, että mahdollisuudet lapsenlapseen kasvavat. Ap:n anoppikin olisi voinut miettiä asiaa vuosia sitten - toki asia on eri, jos lisää lapsia ei toivesita huolimatta tullut.

Minunkin mielestäni lista kannattaa jättää väliin. Sanotte vain - myös mies - että ette halua lapsia. Se on miehen äidin ongelma, jos ei asiaa ymmärrä.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Mun mielestä anopille pitää riittää syy numero 1. Emme halua.

Jos anoppi (tämä tai jonkun muun) on kerta niin lapsirakas, että vetää herneet nenään siitä ettei joku niitä halua hänen ilokseen tehdä, niin olisi pukannut itse maailmaan useamman ja täten moninkertaistanut mahdollisuuden saada joskus lapsenlapsia.

[QUOTE="vieras";27349737]Miettikääpä jos anoppi olisi halunnut enemmän lapsia mutta appi ei. Anoppi joutunut aikoinaan hautaamaan lapsitoiveet ja nyt ei edes lapsenlapsia suoda.[/QUOTE]

Niin ne valinnat ja neuvottelut tehdään omassa parisuhteessa, ei toisten.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";27349737]Miettikääpä jos anoppi olisi halunnut enemmän lapsia mutta appi ei. Anoppi joutunut aikoinaan hautaamaan lapsitoiveet ja nyt ei edes lapsenlapsia suoda.[/QUOTE]

Onko toisten tekemät väärät valinnat ap:n syytä?

[QUOTE="...";27349564]Onkos tää mummo pakottanu hankkimaan lapsia vai vaan toivoo niitä,,haaveena olla mummo?

Osasta kommenteista,kun saa sellasen kuvan,että tää anoppi on pukkaamassa väkisin miniään ja poikaansa peiton heilutukseen. Joten mitä väärää on haavena olla mummo,varmaan joka ikisen tällä palstalla olevan äiti on toivonu saavansa olla mummo..

Mä en kyllä tollasta listaa syistä antas anopille.Toteisin,että näin me olemme nyt päättäneet ja kyllä se anoppi ajan kans sitte tottuu tilanteeseen ja oppii elämään ilman niitä lapsenlapsia.[/QUOTE]

hän haluaa mummoksi mutta viime vuosina haluaminen on muuttunut meidän pakottamiseksi.

[QUOTE="vieras";27350603]Miksi ihmeessä ap:n pitää vastatat molempien puolesta anopille? Mies kertokoon itse syvät tuntonsa äidilleen.[/QUOTE]
Öö tota häh? Ja toi liitty siihe mun aiempaan kommenttiin miten?

Ei mitään listoja, olis anoppi itse tehnyt enemmän mukuloita ja näin hankkinut paremmat mahdollisuudet saada lapsenlapsia.
Vittu mitä neuvoja Katylinalla ja joillain muillakin. Jos mö en itse olis lapsia halunnut niin en todellakaan olis kenellekään muulle niitä alkanut tekemään, tosin mullapa onkin niin ihana äiti että toitotti mulle monta kertaa lapsuudessa ja nuoruudessa että toivottavasti en koskaan saa lapsia (milloin siksi kun on olen niin paska ihminen ja milloin siksi kun olin pilannut hänen elämänsä ja toivoi mulle parempaa), kiusallanikin tein ekan jo alle 20-vuotiaana .

(ja siis oikeesti en omaani kiusalla tehnyt vaan ihan omasta halusta)

ps. ap:n kannattaa olla hiljaa siitä että pitää koiria lapsina, saa muuta kuin hullun maineen.

Yhteistyössä