tein anopille lista miksi emme halua miehen kanssa lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan, niin sanoi. Mutta äidin näkökulmasta sillä ei varmaankaan ole pahemmin merkitystä. Ajatus siitä, että toisen naisen kanssa haluaisi kummittelisi aina mielessä. Todellakin ymmärrän, jos anoppi on todella pettynyt, loukkaantunut, vihainen ja syyttää naista. Suurin osa noista syistähän oli naisen puolelta. En voisi syyttää anoppia, jos raivostuisi.

Hohhoijjaa sua ja sun mielipiteitä. En jaksa edes ruveta, joka ketjuun oot änkemäs inttämään milloin mistäkin. Mee pois.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="heissuli";27348231]No miksi sitten tuo lista? Jos anoppisi haluaa udella niin anna udella. Voit vaan leikkisästi todeta että eikös tää jo ole juteltu?

Tuo sun lista - anteeksi vaan - on jotenkin sellainen että vie ihan kaiken pohjan ja sä saat hullunleiman äkkiä otsaasi.[/QUOTE]

tein sen varmuuden vuoksi, koska olemme lopen uupuneet - minä vielä enemmän, kun anoppi ostelee jo nyt kaikkea vauvoihin liittyvää. pahin oli kun hän kehotti minua syömään ruokaa, joka auttaa raskautumisessa.

RAIVOSTUTKO sinä lapsellesi jos hän päättää aikuisena elää eritavoin kuin sinä? Vai onko lapsen pakko olla jatke sinun elämästä - toiveidesi toteuttaja?

Ei tule lapsella olemaan helppoa kun oma äiti ei kykene omia tunteitaan hanskaamaan ja ymmärtämään että lapsi on erillinen ihminen, eri haaveineen ja eri toiveineen.

Kyse ei ole tässä minun mielipiteestäni tai olemuksestani, suuttumuksesta tai muusta. Ainoastaan siitä, että hyvin ymmärrän, jos anoppi noin reagoi. Kyllä, jos minulla olisi vain yksi lapsi ja tämä lapsi päättäisi ettei halua lapsia, saisin todennäköisesti kohtauksen. Olisihan se aivan uskomattoman pettymyksen tunne. Tosin en koskaan olisi siinä tilanteessa, että minulla olisi vain yksi lapsi. Olen aina halunnut suurperheen.

Tosin kaverini äidillä on kolme tytärtä ja yksikään ei halua lapsia (yksi jopa meni naimisiin miehen kanssa joka haluaa monta lasta) ja heidän äitinsä hyppii seinille. Eli aina ei voi voittaa ja kaikkea ei voi ennustaa, mutta ymmärrän hyvin jos ottaa hattuun. Lapsenlapsia ei voi korvata millään muilla aktiviteeteillä, olisi se suuri menetys ja isku.

HEh, toi Katylina on kyllä ihan korvaamaton. :D
Ihan hassu tyyppi, vähän kuin Teija BB talossa, sitä inhoaa, mutta on se loistavaa viihdettä :)

Mut asiaan, toi lista on ihmeellinen. Sano suoraan anopillesi, että sinua loukkaa ja kiusaannut jatkuvista uteluista.

[QUOTE="Vanha äiti";27348257]Ette halua lapsia, koska mies harkitsee strerilisaatiota? Nyt en ymmärrä, eikä varmasti ymmärrä anoppikaan. Sanotte vaan että teille ei lapsia tule. Piste. Tuollaiset listat on kummallisia.[/QUOTE]

mies ei halua lapsia, mutta harkitsee sterilisaatiota koska myös minä voin sen teetättää itselleni, tosin miehelle se on helpompi suorittaa.

[QUOTE="annika";27348343]tein sen varmuuden vuoksi, koska olemme lopen uupuneet - minä vielä enemmän, kun anoppi ostelee jo nyt kaikkea vauvoihin liittyvää. pahin oli kun hän kehotti minua syömään ruokaa, joka auttaa raskautumisessa.[/QUOTE]

Ymmärän, mutta mielestäni tota listaa ei kannattaisi ehkä anopille näyttää.. Saa vaan lisää tuulta purjeisiin. Tai jos näytätte, ehkä miehenkin kannattaisi listata siihen "omia" syitään. Muutoin anoppi kohdistuu kaiken vihansa ja pettymyksensä sinuun. Toisaalta, niin voi käydä joka tapauksessa.. :(

[QUOTE="vieras";27348238]Mä en olis pystynyt riistämään meidän vanhemmiltamme isovanhemmiksi tulemisen riemua.[/QUOTE]

mitä riistämistä siinä on? vanhuksille on kaikenmaailman kerhoja joissa roikkua.

[QUOTE="annika";27348107]mitä luulette meneekö läpi ja loppuuko vauvautelut?

lista
1. emme halua
2. lapsella on suuri mahdollisuus sairastua vakavasti
3. sain keskenmenon 3v sitten (anoppi ei tätä tiedä)
4. haluamme panostaa työhömme
5. haluamme panostaa parisuhteeseen
6. mieheni harkitsee sterilisaatiota
7. meille koirat ovat lapsia
8. en sovellu äidiksi
9. en halua (enää) olla raskaana
10. minulla on ollut paha syömishäiriö nuorempana, joka vaikeuttaa raskaaksi tuloa[/QUOTE]

Otan osaa, minullakin on hankala anoppi. Jätä pois ainakin kohdat 7, 8 ja 10, siis jätä listaan vain ne kohdat joissa selkeästi ilmaistaan miks ette halua lapsia, poista ne joista puolustelet miksi ette saa lapsia haluistanne riippumatta. Koirat eivät ole lapsia eivätkä lasten korvikkeita, eikä pidäkään olla. Muuten oikein hyvä lista jonka todellakin antaisin anopille. Minunkaan anoppi ei usko mitään "koska en halua, enkä halua selittää"- sanomisia ja tuon listan jälkeen voit te ilmoittaa, että sinulle on kerrottu syyt, ettekä halua enää puhua koko asiasta.

Kyse ei ole tässä minun mielipiteestäni tai olemuksestani, suuttumuksesta tai muusta. Ainoastaan siitä, että hyvin ymmärrän, jos anoppi noin reagoi. Kyllä, jos minulla olisi vain yksi lapsi ja tämä lapsi päättäisi ettei halua lapsia, saisin todennäköisesti kohtauksen. Olisihan se aivan uskomattoman pettymyksen tunne. Tosin en koskaan olisi siinä tilanteessa, että minulla olisi vain yksi lapsi. Olen aina halunnut suurperheen.

Tosin kaverini äidillä on kolme tytärtä ja yksikään ei halua lapsia (yksi jopa meni naimisiin miehen kanssa joka haluaa monta lasta) ja heidän äitinsä hyppii seinille. Eli aina ei voi voittaa ja kaikkea ei voi ennustaa, mutta ymmärrän hyvin jos ottaa hattuun. Lapsenlapsia ei voi korvata millään muilla aktiviteeteillä, olisi se suuri menetys ja isku.

No lapset nyt ei vaan aina toteuta meidän unelmia. Sen kanssa on elettävä. Aikuinen ihminen kykenee tunteensa hanskaamaan ja ymmrätämään aikuisen lapsensa valintoja (kun nyt puhutaan laillisista jutuista) vaikka ne nyt ei olisivatkaan oman mielen mukaisia.

Sitten on nämä äidit jotka elävät elämänsä omien lasten kautta. He varmasti hyppivät seinille kun se aikuinen lapsi ei sitten eläkään kuten he olisivat halunneet. Näillä äideillä - no ei ole kaikki muumit laatikossa.

Jokainen eläkööt oman elämänsä. Ei toisten kautta tai toisia pakottaen johonkin mihin hän/he eivät halua

Lapsia tehdään omasta halusta. Ei muiden toiveiden täyttämiseksi. Olit sitten ainoa lapsi tai et.

Nimenomaan näin.
Mun mielestä anopille ei tarvitse selitellä yhtään mitään. Kun oma anoppini alkoi puhumaan toisesta lapsesta, sanoimme miehen kanssa, että yksi lapsi riittää meille, enempää ei tule. Eipä ole sen jälkeen enää udellut eikä kysellyt. Ja sekä minä että mies ollaan ainoita lapsia, vaikkei se sinällään asiaan liitykään.

Mä en ainakaan olis halunnut syntyä lapseksi joka on vaan saatettu maailmaan jotta mummo olisi onnellinen.

Mä sain syntyä perheeseen jossa isä ja äiti todella minua halusivat. Ja mummon rakkaus on lisäbonus vaan.

• Tykkää
Reactions: fortunate
RAIVOSTUTKO sinä lapsellesi jos hän päättää aikuisena elää eritavoin kuin sinä? Vai onko lapsen pakko olla jatke sinun elämästä - toiveidesi toteuttaja?

Ei tule lapsella olemaan helppoa kun oma äiti ei kykene omia tunteitaan hanskaamaan ja ymmärtämään että lapsi on erillinen ihminen, eri haaveineen ja eri toiveineen.

Eihän se lapselleen raivostuisi, vaan lapsen puolisolle! :D Niinku sanoi, että anoppi syyttää naista, ei omaa poikaansa. ;)

Katylinalla ei kyllä taida olla kaikki ihan kotona. Eilenköhän se oli, kun johonkin ketjuun kirjoitti, että eron tullessa voi nainen hyvin muuttaa lapsineen toiselle puolelle suomea ja tehdä isän "lapsettomaksi", jos ero sattuu jostain syystä kovin naista vituttamaan.

Lasten isän (joka todennäköisesti rakastaa niitä lapsiaan yhtä paljon kun äiti) voi tehdä "lapsettomaksi". Anoppia taas ei voi jättää lapsenlapsettomaksi, vaikka nainen ja mies eivät lapsia halua ja kokevat, että eivät olisi hyviä vanhempia.

Näin. Miten voi ihminen olla noin tyhmä ja itseään täynnä?

Siis siksi et halua lapsia, että miehesi harkitsee sterilisaatiota??

Siksi ette halua lapsia, että 3 vuotta sitten tuli keskenmeno?

Outo lista! Outoa, että joudutte anopille perustelemaan, mutta ei tuo listakaan ihan järjen riemuvoitolta vaikuta.

Ei mitkään listat auta. Minun ex-appeni kyseli jatkuvasti lapsenlapsien perään ja vaikka minä ja ex-mieheni annettiin "triljoona" eri syytä, niin aina lopuksi ex-appi mainitsi erittäin jyrkästi "Ihmisellä on muuttuvainen mieli, vielä te niitä lapsia hankitte vaikka nyt muuta väitätte."
Kyselyt loppuivat vasta siinä vaiheessa kun suoraan päin naamaa valehtelin olevani maho.

Katylina nyt on sekaisin, ei kannata liikaa ottaa pultteja tuollaisen ihmisen sanomisista.

Faktahan on, että normaali anoppi tai vanhempi ei puutu omien lastensa ja näiden puolisoiden lastenhankintaan, ainakaan missään tapauksessa kertomalla omaa mielipidettään asiaan tai saamalla mitään kohtauksia. Asia ei vaan yksinkertaisesti kuulu kenellekään muulle kuin parille itselleen.

On erittäin epäkohteliasta, tahditonta ja junttia puuttua tuollaiseen asiaan. Todella.

MInusta tuo lista on vähän outo ja turha. Jos anoppi on niin käytöstavaton, että kyselee, niin voisittehan ehkä vain vastata yksiselitteisesti, että ette nyt halua lapsia, monista syistä, jotka eivät kuulu muille. Jotenkin nätisti, mutta jämäkästi muotoillen.

Tuota sanoin just miehellekin, kärsimme nimittäin lapsettomuudesta. Jos onnistuisimme saamaan yhden lapsen, ei suvun jatkuminen ole siltikään varmistettu. Lapsi voi päättää, ettei halua lapsia...
Jotenkin surullinen tuo ap:n aloitus. Miksi anopilla on vaan yksi lapsi? Eikö saanut enempää? Jos ei itse hankkinut enempää, on hänen oma asiansa, ettei lapsenlapsia tule lisää. Ois varmistellut enemmän.

[QUOTE="puputupuna";27348460]Eihän se lapselleen raivostuisi, vaan lapsen puolisolle! :D Niinku sanoi, että anoppi syyttää naista, ei omaa poikaansa. ;)

Katylinalla ei kyllä taida olla kaikki ihan kotona. Eilenköhän se oli, kun johonkin ketjuun kirjoitti, että eron tullessa voi nainen hyvin muuttaa lapsineen toiselle puolelle suomea ja tehdä isän "lapsettomaksi", jos ero sattuu jostain syystä kovin naista vituttamaan.

Lasten isän (joka todennäköisesti rakastaa niitä lapsiaan yhtä paljon kun äiti) voi tehdä "lapsettomaksi". Anoppia taas ei voi jättää lapsenlapsettomaksi, vaikka nainen ja mies eivät lapsia halua ja kokevat, että eivät olisi hyviä vanhempia.

Näin. Miten voi ihminen olla noin tyhmä ja itseään täynnä?[/QUOTE]

Tulkitset hieman omiasi. Sanoin, että ymmättän jos anoppi suuttuu, koska sen on kova isku lapsirakkaalle anopille. Ja uskoisin, että naista olisi helpompi syyttää kuin omaa poikaansa asiasta. Se ei missään vaiheessa tee siitä minun mielipidettäni, tekoani tai toivettani jos sanon että ymmärrän. Sen sijaan sinä et tunnu ymmärtävän lukemaasi.

Ja kyllä, sanoin toisessa ketjussa (jolla ei ole muuten mitään tekemistä taas tämänkään ketjun kanssa) että mahdollisesti ensimmäinen asia mitä tekisin, jos mieheni pettäisi minua naapurin akan kanssa ja muuttaisi sinne ja vaatisi lasta sinne olisi häipyä hornan tuuttiin sukulaisteni luokse lapsi kainalossa ja pyrkisin saamaan yksinhuoltajuuden. Kyse ei ole ainoastaan vitutuksesta eikä äidistä. Kyse on ensimmäisestä reaktiosta.

Mutta mistäs sinä taas ymmärtäisit mitä kirjoitan.

En mäkään ehkä antaisi tuollaista listaa anopille. Auttaisiko, jos pyytäisit miestäsi keskustelemaan anopin kanssa kunnolla ja hän napakasti kertoisi, että olette yhteistuumin päättäneet pysyä lapsettomina ettekä halua kuulla enempää asiaan liittyviä kyselyjä tai vihjailuja. Sitten ehkä anoppikin lakkaisi pikkuhiljaa elättelemästä turhia toiveita. Ehdottakaa anopille, että ryhtyy jonkun lapsen varamummuksi, ymmärtääkseni näistä varaisovanhemmista on pulaa.

[QUOTE="Minna";27348601]Huvittavaa, että Katylina kirjoittaa muiden ymmärtämättömyydestä vaikka itse on täysin pihalla todellisesta elämästä.[/QUOTE]

Juuri näin! :D

Yhteistyössä