Ongelmia laskujen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mei"

Vieras
Sain hyvät veronpalautukset + ekan äitiysrahan joulukuussa,näistä maksoin KAIKKI laskut mitä meillä oli.Niitä oli paljon mutta eivät olleet myöhässä muutamaa lukuunottamatta.
Seuraavan kerran saan rahaa helmikuun alussa,ja nyt vaikka maksoin ihan kaikki laskut,on tammikuun aikana tullut jo 3 maksumuistutusta laskuista joita en koskaan ole saanut! Yhteensä mennyt siis yli 400 e yllärilaskuihin,koska kaikki piti olla maksettu.

Tänään tuli toinen maksumuistutus (!!!!) nettilaskusta! Eli niitä kahta edellistä laskua en ole saanut.
Nyt alkaa pelottaa että luottotiedot menee,laskut ei tule mulle perille! Suoraveloitusta en voi ottaa,kun rahapäivät on miten sattuu.

pelkään että netti menee kiinni,on oikeasti aika tärkeä väline kun myynnissä on tavaraa ymym.....Yritin soittaa asiakaspalveluun mutta oli jo kiinni,millon lie siellä näkyy että lasku on maksettu,kun lasku oli perintätoimiston :/

Siis etkö tiedä koska viimeksi olet maksanut minkäkin laskun, eli tarkoitan niitä laskuja jotka tulee kuukausittain? Etkö ihmetellyt miksi ei nettilaskua ollut siinä pinossa jonka palautuksista maksoit?

Mulla herää ksymys miten muka ei ole säännöllisä tuloja jos olet äippälomalla. Kai sä tammikuussakin sen äp-rahan saat, ja lapsilisäkin tulee loppukuusta. LAita vaanne pakolliset laskut e-laskuiksi, vaikak niin että hyväksyt ne itse niin ei tule yllätyksenä. Mut eipä ainakaan huku matkalle.

Seuraava äitiysraha tulee helmikuun alussa.Siihen on vielä aikaa.Mulla on ihan hyvä äitiysraha,eli siitä ei ole kiinni.

Meille tulee paljon laskuja,esim.vakuutukset,verot 3 autosta, yhteensä 4 eri puhelinlaskua jne..En tosiaan ole kartalla milloin mitäkin pitäisi tulla vaan maksan sitä mukaa mitä tulee.

Ei olla edes puolessa välissä kuuta vielä!

[QUOTE="aapee";27851743]Seuraava äitiysraha tulee helmikuun alussa.Siihen on vielä aikaa.Mulla on ihan hyvä äitiysraha,eli siitä ei ole kiinni.

Meille tulee paljon laskuja,esim.vakuutukset,verot 3 autosta, yhteensä 4 eri puhelinlaskua jne..En tosiaan ole kartalla milloin mitäkin pitäisi tulla vaan maksan sitä mukaa mitä tulee.

Ei olla edes puolessa välissä kuuta vielä![/QUOTE]

kylläpä on aikusiella ihmisellä raha-asiat huolettomalla tolalla, kun ei tiä millon mitäki pitää maksaa! kannatas opetella nyt raha-asioiden hoito kun on lapsikin ilmeisesti. kyllä minä aina tiedän mitä olen ostanut ja milloin mitäkin vakuutusmaksuja ja puhelinlaskuja tulee.

Meillä on niin paljon menoja,että käytännössä mahdotonta MUISTAA mitä tulee milloinkin.Kiinteistöverot tulee 3 eri kohteesta,2 kertaa vuodessa,yksi näistä tulee vielä eri aikaan kuin muut.
Sähkölaskut tulee kahdesta eri kohteesta,6 kertaa vuodessa jne.....2 eri nettiä (teinillä oma), kaikkien puhelinliittymät jne...Eli nimenomaan tällaiset arkeen kuuluvat laskut,ei mitään ostoksia tms!

Miksei laskuja voi maksaa silloin kun laatikkoon tulee,pitääkö ne muistaa ulkoa? :O

[QUOTE="aapee";27851788]Meillä on niin paljon menoja,että käytännössä mahdotonta MUISTAA mitä tulee milloinkin.Kiinteistöverot tulee 3 eri kohteesta,2 kertaa vuodessa,yksi näistä tulee vielä eri aikaan kuin muut.
Sähkölaskut tulee kahdesta eri kohteesta,6 kertaa vuodessa jne.....2 eri nettiä (teinillä oma), kaikkien puhelinliittymät jne...Eli nimenomaan tällaiset arkeen kuuluvat laskut,ei mitään ostoksia tms!

Miksei laskuja voi maksaa silloin kun laatikkoon tulee,pitääkö ne muistaa ulkoa? :O[/QUOTE]

Siksi koska jostain syystä ne eivät nykyisellä tavalla tule maksettua ajoissa!!

Että pitää vielä kysyä tämän aloituksen jälkeenkin että miksi ei voi jatkaa samaan tapaan. :D

[QUOTE="aapee";27851788]Meillä on niin paljon menoja,että käytännössä mahdotonta MUISTAA mitä tulee milloinkin.Kiinteistöverot tulee 3 eri kohteesta,2 kertaa vuodessa,yksi näistä tulee vielä eri aikaan kuin muut.

Miksei laskuja voi maksaa silloin kun laatikkoon tulee,pitääkö ne muistaa ulkoa? :O[/QUOTE]

No maksa hyvän tähden, maksa! Mikä tässä sitten on ongelma? Maksat laskut sitä mukaan kun tulevat ja kaikki on hyvin.

No kirjoita sitten johonkin lista kaikista säännöllisistä laskuista, vaikka nyt järjestyksessä seuraavista, jotka tulee (puhelinlaskut, vakuutusyhtiö, sähkö jne.). Perään kirjoita sovittu laskutusväli, kerran kuussa, 3 kk:n välein jne. Tarkista siitä sitten, jos tulee laskujen kanssa sekaannuksia.

E-lasku on kätevä, niin ei tarvitse paperisia kirjeitä pyöritellä. Ei ole siis suoraveloitus, vaan nettipankkiin tulee lasku, jonka vain vahvistat (tarkista nettipankista asetukset) ja menee tililtäsi eräpäivänä.

[QUOTE="vieras";27851817]No kirjoita sitten johonkin lista kaikista säännöllisistä laskuista, vaikka nyt järjestyksessä seuraavista, jotka tulee (puhelinlaskut, vakuutusyhtiö, sähkö jne.). Perään kirjoita sovittu laskutusväli, kerran kuussa, 3 kk:n välein jne. Tarkista siitä sitten, jos tulee laskujen kanssa sekaannuksia.

E-lasku on kätevä, niin ei tarvitse paperisia kirjeitä pyöritellä. Ei ole siis suoraveloitus, vaan nettipankkiin tulee lasku, jonka vain vahvistat (tarkista nettipankista asetukset) ja menee tililtäsi eräpäivänä.[/QUOTE]

Noniin kiitos tästä :)

Meillä varakkailla ja paljon omaisuutta omistavilla ihmisillä voi olla tällaista ongelmaa että vakuutuksetkin tulevat 3 autosta,moottoripyörästä ja useammasta kiinteistöstä...Ymmärrän kyllä että harmittaa niitä ihmisiä jotka maksattavat omat vähäiset laskunsa sosiaalitoimistolla.

[QUOTE="aapee";27851833]Noniin kiitos tästä :)

Meillä varakkailla ja paljon omaisuutta omistavilla ihmisillä voi olla tällaista ongelmaa että vakuutuksetkin tulevat 3 autosta,moottoripyörästä ja useammasta kiinteistöstä...Ymmärrän kyllä että harmittaa niitä ihmisiä jotka maksattavat omat vähäiset laskunsa sosiaalitoimistolla.[/QUOTE]

:laugh: päivän paras.

• Tykkää
Reactions: petite

Meillä varakkailla ja paljon omaisuutta omistavilla ihmisillä voi olla tällaista ongelmaa että vakuutuksetkin tulevat 3 autosta,moottoripyörästä ja useammasta kiinteistöstä...Ymmärrän kyllä että harmittaa niitä ihmisiä jotka maksattavat omat vähäiset laskunsa sosiaalitoimistolla.[/QUOTE]

*palvoo*

Tai en sittenkään...

Miten varakkaalla ihmisellä on noin paljon omaisuutta muttei kuitenkaan säästöjä vaan on seuraavan äitiyspäivärahan varassa noin kovasti..? :confused: Ja suoraveloitustakaan ei voi ottaa kun ei tiedä onko tilillä rahaa silloin kun eräpäivä tulee vastaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mä oon tyhmyyksissäni luullut, että varakas tarkoittaa sitä, että on mahdollisuus maksaa ne laskut eikä tarvitse odotella äitiysrahoja laskuja maksaakseen. No, täällä sitä oppii kaikkea elämästä.

• Tykkää
Reactions: petite ja moekoe

Tämä oli oikeesti jo loistaava! Yleensä me "varakkaat" (jos siis varallisuuden mittarina on monta autoa, motskari ja kiinteistö - meilläkin on ne kaikki, vaikka ollaan vaan keskituloisia ) ollaan myös jokseenkin taitavia raha-asioissa ;)
Mulle ei ole tullut vielä yhtäkään laskua yllätyksenä (ainakaan kiinteistövero, vakuutus tai nettilasku) ja hyvin muistan milloin mitäkin pitää tai pitäisi maksaa. Just soitin rahoitusyhtiöön, että miksi laskua ei ole näkynyt, yleensä kun eräpäivä on 15pv ja lasku tulee kolme viikkoa etukäteen... Mähän tiedän yleensä mun joulukuussa tulevat palautukset/mätkytkin jo tammikuussa :D

Mulla jotenkin oli ymmärrystä ja sääliäkin muiden kommenteista sua kohtaan ap, mutta tämän viestisi jälkeen ei enää. Mä en käsitä kuinka varakkaalla ihmisellä voi mennä edes laskuja perintään. Vai pitikö kenties nyt vähän päästä omaisuudella kehuskelemaan. Mulla ei ole kuin yksi kiinteistö ja yksi auto, mutta mulla on hetken kuluttua kuusi lasta, joista tulee vakuutusmaksutkin pitkin vuotta. Varakas en ole, mutta ikinä ei ole perinnän kautta vielä tullut minkäänlaista laskua ja mä koen ylpeyttä ihan siitä, että osaan elää varojeni mukaan. Ei kuitenkaan ole tätä ennen tarvinnut asialla kehua, mutta nyt ärsytti niin, etten voinut olla hiljaa. Ja vielä lisäys, että ihan töissä käymisen palkkatuloilla laskuni olen selvittänyt.

Meillä varakkailla ja paljon omaisuutta omistavilla ihmisillä voi olla tällaista ongelmaa että vakuutuksetkin tulevat 3 autosta,moottoripyörästä ja useammasta kiinteistöstä...Ymmärrän kyllä että harmittaa niitä ihmisiä jotka maksattavat omat vähäiset laskunsa sosiaalitoimistolla.[/QUOTE]mä kuolen:laugh:

Niin meilläkin useampi kiinteistö , 2 auto , kevari , mopoauto ja skootteri eli laskuja tippuu tämän tästä postilaatikkoon. Olemme keskituloisia , mutta ap:n kriteereillä ehkä jopa varakkaita. Mutta silti ei ainutkaan lasku ole mennyt perintään saati että tullut edes muistutusta , edes silloin kun olin äitiyspäivärahalla.

Eli ap.lla aika retuperällä - varakkuudestaan - huolimatta raha-asioiden hoito.

Mulla jotenkin oli ymmärrystä ja sääliäkin muiden kommenteista sua kohtaan ap, mutta tämän viestisi jälkeen ei enää. Mä en käsitä kuinka varakkaalla ihmisellä voi mennä edes laskuja perintään. Vai pitikö kenties nyt vähän päästä omaisuudella kehuskelemaan. Mulla ei ole kuin yksi kiinteistö ja yksi auto, mutta mulla on hetken kuluttua kuusi lasta, joista tulee vakuutusmaksutkin pitkin vuotta. Varakas en ole, mutta ikinä ei ole perinnän kautta vielä tullut minkäänlaista laskua ja mä koen ylpeyttä ihan siitä, että osaan elää varojeni mukaan. Ei kuitenkaan ole tätä ennen tarvinnut asialla kehua, mutta nyt ärsytti niin, etten voinut olla hiljaa. Ja vielä lisäys, että ihan töissä käymisen palkkatuloilla laskuni olen selvittänyt.

Noh, provohan tämä aloitus oli. Jos ei olisi ollut, ei minultakaan myötätuntoa heruisi moisen kommentin jälkeen.

En kyllä täysin nyt ymmärrä aapeen tilannetta, mutta toisaalta meillekin tuli tällainen yllärimaksumuistutus pari päivää sitten. Eli ei tosiaankaan ole jäänyt mielestämme maksamatta joulukuun nettilaskua, mutta nyt tuli tammikuun laskun mukana myös joulukuun lasku, jossa lukee maksumuistutus :O. Tietenkin maksamme kaikki laskut ajallaan kun niitä tulee, joten miten ihmeessä meiltä on voinut jäädä yksi lasku maksamatta? Ja samoilla linjoilla olen aapeen kanssa siinä, että emme mekään kyllä muistamalla muista joka ikistä laskua, mitä missäkin kuussa tulisi tulla. Pitäisikö ne tosiaan opetella, kun luulisi jokaisen kirjeen löytävän perille tähän tietokonepöydälle, josta ne heti maksetaan... Mutta nähtävästi siis pitäisi, kun kerran ylläri-maksumuistutuksia jopa tulee! (Tosin siinä mielessä aika kumma lasku, kun siinä ei edes ollut mitään maksukehotuslisämaksua tms., vaan se normaalisumma vain, hmm?)

Yhteistyössä