Ongelmia laskujen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä täysin nyt ymmärrä aapeen tilannetta, mutta toisaalta meillekin tuli tällainen yllärimaksumuistutus pari päivää sitten. Eli ei tosiaankaan ole jäänyt mielestämme maksamatta joulukuun nettilaskua, mutta nyt tuli tammikuun laskun mukana myös joulukuun lasku, jossa lukee maksumuistutus :O. Tietenkin maksamme kaikki laskut ajallaan kun niitä tulee, joten miten ihmeessä meiltä on voinut jäädä yksi lasku maksamatta? Ja samoilla linjoilla olen aapeen kanssa siinä, että emme mekään kyllä muistamalla muista joka ikistä laskua, mitä missäkin kuussa tulisi tulla. Pitäisikö ne tosiaan opetella, kun luulisi jokaisen kirjeen löytävän perille tähän tietokonepöydälle, josta ne heti maksetaan... Mutta nähtävästi siis pitäisi, kun kerran ylläri-maksumuistutuksia jopa tulee! (Tosin siinä mielessä aika kumma lasku, kun siinä ei edes ollut mitään maksukehotuslisämaksua tms., vaan se normaalisumma vain, hmm?)

Se on sitten siinä seuraavassa laskussa. Operaattorit laittavat ne sinne.

Ap, oletko tarkistanut netpostilaatikon? Mulla meni pitkään aikaan kirjeitä sinne ja ihmettelin missä ne viipyy, kunnes muistin että ne saattaa olla netpostissa.

Ja en tosiaankaan muista mitään laskujen eräpäiviä minäkään, mulla on muutakin tekemistä kuin opetella laskujen eräpäiviä ulkoa :D

[QUOTE="liirumlaarum";27852518]Ap, oletko tarkistanut netpostilaatikon? Mulla meni pitkään aikaan kirjeitä sinne ja ihmettelin missä ne viipyy, kunnes muistin että ne saattaa olla netpostissa.

Ja en tosiaankaan muista mitään laskujen eräpäiviä minäkään, mulla on muutakin tekemistä kuin opetella laskujen eräpäiviä ulkoa :D[/QUOTE]

opetella ulkoa? oletteko te oikeasti noin vierautuneita elämästä että ette osaa huolehtia edes laskuistanne tmv vaan eräpäivät pitää OPETELLA ulkoa... voi vittu, etten paremmin sano.

[QUOTE="vieras";27852547]opetella ulkoa? oletteko te oikeasti noin vierautuneita elämästä että ette osaa huolehtia edes laskuistanne tmv vaan eräpäivät pitää OPETELLA ulkoa... voi vittu, etten paremmin sano.[/QUOTE]

Minun laskuni tulevat hoidetuksi ilman sen kummempaa ulkoaopettelua tai muistiinpainamista. Lasku tulee kotiin => maksan laskun. Yksinkertaista. En käytä aikaani murehtimalla niitä sen enempää. Väistämättä minullekin tulee mieleen, että täytyy olla talous aika tiukalla jos ne laskut on niin tärkeässä osassa elämää että kaikki eräpäivät on muistissa. Siinä mielessä ymmärrän tuon ap:n kärjistetyn kommentin sosiaalipummeista :)

Ottamatta kantaa enempi ap. laskusuhteisiin, itselleni tuli tässä yhdestä kirjakerhosta 2.laskumuistutus ja siihen sitten 5e laskulisä.
En ollut saanut ensimmäistäkään muistutusta ja laskussakin oli, joka tuli tämän kirjan mukana, summan kohdalla "mitätön". Kirjoja tuli siis kahdessa erässä ja toisen paketin laskussa oli tuo mitätön merkintä.
Soitin asiakaspalveluun ja niiden moka oli tuo. Vähensivät sen 5e summasta (joka oli siis noin 7e tuo kirja).
Se jäi epäselväksi, oliko tuo eka muistutus lähetetty vai ei, mutta käsi sydämmellä vannon, että en ekaa saanut. Eikä hukkaankaan ole voinut mennä, meillä kun aina aikuiset tutkii ensin postin, ettei sellaista satu. Ja jotenkin aattelisin, että tuo maksumuistutus olisi ollut suurempi, jos 2 laskua olisi lähetetty.

hei ap, ne oikeasti varakkaat eivät edes näe niitä laskuja koska ne menevät suoraan tilitoimistoon tai veloitetaan suoraan tililtä... että et taida oikeasti todellakaan edes tietää mikä on varakas=)

[QUOTE="mei";27851617]Tänään tuli toinen maksumuistutus (!!!!) nettilaskusta! Eli niitä kahta edellistä laskua en ole saanut.
Nyt alkaa pelottaa että luottotiedot menee,laskut ei tule mulle perille! Suoraveloitusta en voi ottaa,kun rahapäivät on miten sattuu.

pelkään että netti menee kiinni,on oikeasti aika tärkeä väline kun myynnissä on tavaraa ymym.....Yritin soittaa asiakaspalveluun mutta oli jo kiinni,millon lie siellä näkyy että lasku on maksettu,kun lasku oli perintätoimiston :/[/QUOTE]

Moikka mei,
tuli mieleen myös, että olisiko tullut sähköpostiisi nuo alkuperäiset laskut operaattorilta?
Soitahan operaattorille ja varmista mistä johtuu, ettet ole saanut edellisiä laskuja. Samalla voit pyytää laskuille maksuaikaa jos tarvis ja varmistaa ettei liittymä mene kiinni. Kyllä nämä asiat saadaaan hoidettua kuntoon, ei huolta :)

Tuo e-lasku olisi kyllä ihan kätevä vaihtoehto mielestäni, kurkkaahan verkkopankkisi sivuilta siitä lisää :)

Hyvää ja rauhallista perjantaita toivotellen,

Lauren@SoneraPartio

Ei silloin voi sanoa olevansa varakas jos ei ole rahaa maksaa esim. moottoripyörän vakuutuslaskua. Silloin on yksinkertaisesti hommannut itselleen tavaraa jonka ylläpitoon ei ole varaa. Eli "varakas" on väärä termi, oikeampi on "joku joka ei osaa hoitaa talouttaan".

Yhteistyössä