saako sossusta apua väliaikaiseen pulaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä kysyn ensin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä kysyn ensin

Vieras
mies työtön, koska itse otti loparit. karenssilla on. Minä hoitovapaalla. Laskut maksettu yhtä suurta laskua lukuunottamatta. Jos se maksetaan nyt tai edes tässä kuussa, tili menee miinuksille, että pätkähtää. Mies saa maaliskuussa varmasti rahaa työstä, jonka aloittaa jo helmikuun puolella. Asuntolainaa on, ei muita lainoja. Luottotiedot kunnossa. Apua sossusta vai pankista?

Kannattaa kysyä eka sossusta. Ne on ainakin ennen antaneet ns. lainaa, kun tiedossa on että tuloja taas tulee kohta. Siitä ei tarttis maksaa korkoa, niinkuin pankin lainasta.

Sossuun kannattaa kääntyä, sieltä luultavasti saatte apua, riippuen ihan tuloistanne (siinä huomioidaan useamman kuun tulot alussa, joten jos ette ole hirveästi hurvitelleet apua lieneen saatte. Tai harkinnanvaraista).

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ainakaan:
ei varmasti saa jos on ite loparit ottanut

no sillä on syynsä ja hyvä syykin on. Kyseisestä firmasta ottaa 50% loparit, että silleen...

no mikä se hyvä syy on?

ellei kelpaa työkkärillekään niin miksi kelpais sossulle?

Miehelle hyvä syy ottaa loparit, en tarkoittanut työkkärille. Henkilökemiaa on vaikea puolustella. Mutta lopareiden ottaneiden määrä kertonee puolestaa missä mättää. Ja muuten, ei ole mies ottanut ennen lopareita tyhjän päälle, aina duuni tiedossa heti perään. Nyt vaan polla ei kestänyt. Toiset ottaa saikkua syyllä millä hyvänsä, mies ei lähde kikkaileen, siksi otti loparit, kun ei aio enää kyseisen firman palveluksessa olla. Ja kiitos, kärkäs kysymyksesi antoi selkeän vastauksen kumman puoleen käännymme: pankin vai sossun.
Sulla toivottavasti on asiat hyvin, vai? !

sosiaalinenluotto tulle varmaan kyseeseen tuollaisessa tilanteessa ja siihenhän ei ole mitään estettä ettekö saisi. Sossu ottaa sitten siitä seuraavasta miehesi saamasta palkasta/päivärahasta ( tai mitä nyt saakin seuraavaks) suoraan takaisin sen summan minkä on myöntänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pimu:
sosiaalinenluotto tulle varmaan kyseeseen tuollaisessa tilanteessa ja siihenhän ei ole mitään estettä ettekö saisi. Sossu ottaa sitten siitä seuraavasta miehesi saamasta palkasta/päivärahasta ( tai mitä nyt saakin seuraavaks) suoraan takaisin sen summan minkä on myöntänyt.

just tuolanen apu jo auttaisi! kiitos! taidan kysyä molemmista, sekä sossusta että pankista. =)

Ensinnäkin sossulle ei tarvi selitellä lopareita. Mutta JOS miehellä karenssi siitä että on itse kieltäytynyt työstä tms, voidaan teidän perusosaa laskea -20% normaalista. Sossun täytyy auttaa jos hakijan tulot jäävät alle tietyn määrän vrt. menoihin. Sitten taas jos on säästöjä, voivat katsoa teidän pystyvän elämään niillä.

Ja itse otsikkoon, väliaikaiseen pulaanhan sossu tarkoitettu onkin.

Uusimmat

Yhteistyössä