No jopas, mä jaksoin kahlata koko ketjun läpi ja en voi ku ihmetellä. Mun esikko, nyt kolmannella luokalla, aloitti ekalla sählyn pelaamisen, tokalla ei enää halunnut sitä harrastaa, ja viime vuosi menikin ihan vaan oleillessa, mitään ei harrastettu. Nyt on taas ITSE alkanut puhua, josko aloittais sählyn uudestaan. Mun mielestä hienoa, että itse on halukas. Junnu 6v taas on nyt pari viikkoa pelannut futista, OMASTA tahdostaan. Mitään pakottamista ei oo tehty, mut ilmoitin ostavani nappikset vasta kun on varma että haluaa jatkaa pelaamista, siihen asti saa pärjätä lenkareilla.
Pointti tässä on se, etten mä millään tavoin halua patistaa mun lapsia mihinkään, mihin eivät itse haluaisi, mutta kannustan ehdottomasti harrastusta kuin harrastusta, kun sellainen vastaan tulee. Esim esikko lukee todella paljon pojaksi, ja se on mun mielestä myös hienoa, vaikka ei ns harrastus olekaan.
Ja en todellakaan oo miettiny minkälaisia puolisoita pojat saa, tai kuinka monen lapsen mummo musta tulee, saati tulevaa koulutusta. Mulle tärkeintä on se, että mun lapsista tulee onnellisia, omin ehdoin..