Olisko vinkkejä... suppilovahveroista jotain, mitä lapsetkin söisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Pakastimessa olisi suppilovahveroita monta purkkia, on jääneet tekemättä kun lapset ei niistä välitä. Itse kyllä pidän sienikastikkeesta mutta yleensä ruoka tulee vaan tehtyä niin, että lapsetkin syö sitä ja tuo jää kyllä syömättä.

Olisiko ideoita, mitä niistä tekisi niin että kelpaisi lapsillekin? :) (lapset 7 ja 4 v)

[QUOTE="Lissu";27400816]Lihapullien/murekkeen sekaan voisin kokeilla. Luulen että sellaiset ei kelpaa, missä sienet on isoina.

Miteen kotikokki teet tuon murekkeen täytteen? :)[/QUOTE]

Miekin ehotan mureketta, lihapullia tai jauhelihapihvejä.
Pilko sienet pieneksi.

[QUOTE="Lissu";27400816]Lihapullien/murekkeen sekaan voisin kokeilla. Luulen että sellaiset ei kelpaa, missä sienet on isoina.

Miteen kotikokki teet tuon murekkeen täytteen? :)[/QUOTE]

Ruskistan pannulla pieneksi pilkotun sipulin ja sienet ja lisään suolaa ja pippuria maun mukaan. Lopuksi vähän tuorejuustoa (jotta lopputulos on sellainen sopiva kiinteä täyte).
Aloittelija voi koota murekkeen vaikka pitkulaiseen kakkuvuokaan. Ensin vaan pohjalle ja reunoille mureketaikinaa, sitten taikina keskelle ja päälle lisää mureketaikinaa ja uuniin.
Onnistuu kyllä isommassakin uuniastiassa, kunhan tekniikan oppii.

[QUOTE="kotikokki";27400845]Ruskistan pannulla pieneksi pilkotun sipulin ja sienet ja lisään suolaa ja pippuria maun mukaan. Lopuksi vähän tuorejuustoa (jotta lopputulos on sellainen sopiva kiinteä täyte).
Aloittelija voi koota murekkeen vaikka pitkulaiseen kakkuvuokaan. Ensin vaan pohjalle ja reunoille mureketaikinaa, sitten taikina keskelle ja päälle lisää mureketaikinaa ja uuniin.
Onnistuu kyllä isommassakin uuniastiassa, kunhan tekniikan oppii.[/QUOTE]

Taidan kokeilla tätä, pilkon vaan sienet aika pieniksi. Kuulostaa niin hyvältä. :p

Lihapullien sekaan kokeilen myös seuraavan kerran kun niitä teen. :)

Mä oon laittanu sieniä niinkin, että oon vaan pilkkonu pieniksi ja pyöräyttäny pannulla ja sit sekottanu mureketaikinaan. Joskus oon toki tehny täytteenkin. Mutta taikinaansekoitettuna lapset ei huomaa syövänsä sieniä ;)

• Tykkää
Reactions: tillukas
Pieneksi paloiteltuna ja jauhelihan joukkoon sekoitettuna on aivan ihanaa makaronilaatikossa. Jatkossa kuivaa supillovahverot, jolloin niitä voi laittaa melkein ruokaan kuin ruokaan; ota kouraan sopiva määrä, puserra murusiksi ja lapsikin syö!