Taru
Ok, olet oikeassa monessa suhteessa. Itse olen suuttunut tai tarkemmin turhautunut pään seinään lyömisestä ja pettynyt tyhjistä lupauksista.Miten tämän tosiasian mukaan tilanteessa voisi vaikuttaa:
a) syytetään alkoholistia ja siksi suututaan
b) suututaan ja siksi syytetään alkoholistia
c) miettien edellisiä suututaan yhä enemmän, sekä räyhätään ja toivotaan muutosta
(ennuste edelleen surkea)
Esitin vaihtoehdon mitä muuta olisi mahdollista tehdä. Jos niin ei tee (valitse toisn), jatkuu tilanne todennäköisesti ennallaan tai pahenee. Sekin saa minun puolestani olla alkoholistin syy, vaikka kuinka ikuisesti, jos niin halutaan.
Jollakin sivustolla ehdotettiin keskustelemaan asiasta alkoholistin kanssa myötätuntoisesti ja ystävällisesti ja yrittää sillä keinoin saada häntä hoitoon. Ihan naurattaa moiset ohjeet.
Sitä ei kerrottu, aloitetaanko tämä keskustelu kun mies on nousuhumalassa (voimansa tunnossa korskeimmillaan), laskuhumalassa (vihainen), krapulassa (erittäin pahantuulinen), sammunut (ei kuule, ei ymmärrä), selvin päin (kieltää koskaan kännissä olleensakaan).
Kaikista naisista ei vaan ole alkoholistin vaimoksi, mutta ovat siihen hölmöyttään ja hyväuskoisuuttaan ajautuneet ja mies on osannut skarpata seurusteluajan joten kuten.
Vaimon käytöstä on turha syyttää juomisesta, vaikka hän päällää seisoisi ja tekisi kaikki miehen toivomalla tavalla, joku siinä mättää joka tapauksessa. Varmasti jokainen vaimo onkin yrittänyt alkuun olla mieliksi ja syyttänyt itseään, mutta ajan myötä huomannut kaiken turhaksi ja vihamielisyys viinaa ja juopunutta miestä kohtaan on vain kasvamistaan kasvanut. Eli vaimosta on tullut juuri sellainen pirttihirmu, mistä hän on syytettykin.
Tämän päivän kokemuksen valossa sanoisin kaikille epäröiville naisille, että juokse kauas kun vielä voit ja unohda koko mies. Toivoa ei ole tai sen varaan ei kannata mitään rakennella, mahdollisuus on niin häviävän pieni. Ja siinäkin tapauksessa perheessänne ei koskaa voida suhtautua alkoholiin normaalilla tavalla, sinäkään et voi nautiskella saunakaljoja, -siidereitä etkä kuoharia uutena vuonna tms.
Viimeksi muokattu: