Mies juo

  • Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti
Masentunut
Mieheni juo n. 3x viikossa vähint 3 0,5l pulloa vahvaa (6-7% olutta), yleensä enemmänkin. Jos huomautan juomisesta, ja jos hän on vähääkään humaltunut, hän raivostuu ja alkaa syytellä minua kaikesta ja huutaa kovaan ääneen niin että naapuritkin kuulee (omakotitalosta). Lapset ovat tosella kymmenellä, mutta huutaa aina lasten kuullen. Syyttää minua lastensa haukkumisesta (vaikka vain komennan tarvittaessa niin kuin lapsia pitää joskus komentaa) ym. Hänellä on aina joku syy, tai etten huomioi häntä tarpeeksi (kun ei huvita huomioida hänen juomisensa takia) jne. Ja kun yritän ajaa häntä pois huoneesta sanomalla että heippa häivy jo, en halua kuunnella, hän muuttuu agressiiviseksi joskus ja alkaa heitellä minua tavaroilla. useimmiten jotain särkyy. Joskus hän uhkailee jopa että tarvitsisin saada selkään, mutta käsiksi ei ole vielä käynyt.
Hänellä on itsetunto-ongelmia ja masennuslääkitys, ja hän väittää että pidän itseäni täydellisenä, mitä en suinkaan tee vaan sanon aina päinvastoin etten todellakaan ole täydellinen!!! Sitten hän saattaa ärsyttää minua niin kauan että alan itkeä. Ja kun olen oikein masentunut, hän seuraavana päivänä esittää yli huomaavaista ja mukavaa. (Ihan kuin hän nauttisi tilanteesta).
Jos juomme joskus (muutaman kerran vuodessa) vieraiden kanssa molemmat, meillä voi olla ihan hauskaa kun en puutu hänen juomiseensa. Mutta aina kun puutun siihen että hän juo kotona yksin, hän saa raivarin ja suuttuu silmittömästi siitä ja uhkaa avioerolla. Hänellä on lääkärin määräämä antabus-lääkityskin, mutta hän ei tahdo käyttää niitä koska väittää lääkkeitten aiheuttavan enemmän vaurioita maksaan yms. (Alkaako olla tyypillistä alkoholistin käytöstä). Olen yrittänyt useasti puhua hänelle järkeä että lopettaisi juomisen, ja välillä katuu ja lupaa lopettaa, mutta viikon pystyy olemaan ilman kunnes taas alkaa. Koskaan hän ei juo joka päivä, mutta minusta 2-3x viikossakin on liikaa varsinkin masennuslääkityksen kanssa ja kyllä muutenkin.
Selvinpäin hän osaa olla todella mukava ja antaa fiksun kuvan muille, mutta juodessaan muuttuu agressiiviseksi jos valitan siitä. Sitten väittää että minä olen muka tekopyhä muille ja esitän jotain, vaikka asia on juuri päinvastoin. Hän on se joka esittää ja hyvin esittääkin.
Tätä on jatkunut koko avioliittomme ajan (n.7v).Hänellä ei ole ystäviä, mutta minulla on ja sekin ehkä harmittaa häntä.

Välillä tuntuu etten jaksa enää, mutta kuitenkin välitän miehestäni ja välitän hänen lapsistaan, joista hän ei pystyisi yksin huolehtimaan. (Lasten äiti on alkoholisti, eikä välitä lapsistaan.) Hankala tilanne! Lapsetkin ovat sanoneet etteivät halua muuttaa isänsä kanssa mihinkään vaan haluavat asua kanssani! Häpeän silmät päästäni naapureidemme keskellä.
Tiedän, ettei alkoholisti muutu koskaan, ellei todella itse halua muuttua ja lopettaa kokonaan alkoholin käyttöä. Voisin tietysti olla valittamatta ja elämä jatkuisi seesteisenä, mutta inhottaa katsoa kun mies piilottelee pulloja milloin mihinkin ja ärsyttää kuunnella kun hän tulee yli-puheliaaksi juodessaan. Ja juuri niin usein kun sitä tapahtuu en voi muutakuin vihastua.

Joskus olisi mukava istua yhdessä, katsella leffaa ja ottaa pari lasia viiniä, mutta sekin jää tekemättä koska miehellä se ei koskaan jää siihen pariin lasiin vaan jatkuu sitten ennemminkin 20 lasia, ja seurauksena kuorsaa sohvalla jo puolivälissä leffaa. Siten minua ei huvita juoda juuri koskaan kotona hänen kanssaan ja saan niuhottajan maineen. Harmittaa!!
 
qwerty
ei sillä paljonko juo, vaan kuinka usein juo, on merkitystä ja jos juomisestä kärsii yksikään läheinen, niin kyse on alkoholismista, siis mies on alkoholisiti.
Kuinkahan moni masentunut on parantunut kaljalla tai viinalla?? Luulen että alaspäin meno on vain nopeutunut.
Sinun ja lasten ei ole mikään pakko tuota käyttymistä sietää, joku kerta voi miehen päässä naksahtaa ja siinä ei riitä enää v-lu ja esineiden heittely.
Miehen avioero uhkailut on vain pelottelua, mutta entäpä jos sinä muutat lasten kanssa pois, vain sillä voi olla tervehdyttävä vaikutus.
 
hoh hoijaa-
Siis mitä? Oletteko tosissanne? Jos juo joka päivä lasin viiniä / pullon kaljaa, on alkoholisti, JOS se haittaa puolisoa? voiko tiukkapipoisempaa väkeä enää ollakaan?
 
M i e s
Siis mitä? Oletteko tosissanne? Jos juo joka päivä lasin viiniä / pullon kaljaa, on alkoholisti, JOS se haittaa puolisoa? voiko tiukkapipoisempaa väkeä enää ollakaan?
Jos alkoholista seuraa huonoa käytöstä, niin alkoholia ei pitäisi juoda lainkaan, ei edes yhtä pullollista. Hyvinhän tuosta viestistä selviää, että mies käyttää alkoholia lääkkeenä. Se on vihonviimeinen alkoholinkäyttötapa.
 
Viimeksi muokattu:
Huokaus
Jos alkoholista seuraa huonoa käytöstä, niin alkoholia ei pitäisi juoda lainkaan, ei edes yhtä pullollista. Hyvinhän tuosta viestistä selviää, että mies käyttää alkoholia lääkkeenä. Se on vihonviimeinen alkoholinkäyttötapa.

No voi vi**u tuota sormien heristelyä! Näytäpä meille tutkimus mika osoittaa tuon 5% sopivuus.
Ap:lla on mahdollisuus ottaa jalat alle ja lähteä, jos mies on pyllystä.
 
Viimeksi muokattu:
M i e s
No voi vi**u tuota sormien heristelyä! Näytäpä meille tutkimus mika osoittaa tuon 5% sopivuus.
Ap:lla on mahdollisuus ottaa jalat alle ja lähteä, jos mies on pyllystä.
Jos ihminen ei pysty lopettamaan aineen käyttöä, joka aiheuttaa hänelle itselleen tai hänen lähipiirilleen selviä objektiivisesti havaittavia ongelmia, niin hän on riippuvainen aineesta. Aloittajan mies on siis alkoholisti.
 
Viimeksi muokattu:
ap
Niin se 3 pulloa puolilitraista yl. 8%, vähimmillään 7% kaljaa vastaa viinipullollista kolme kertaa viikossa ja se on huom. se minimi, yleensä kyytipoikana on pullo likööriä tai jotain 40% alkoholia, siis silloin kuin yrittää olla "kuivilla", riittää se pullo viiniä kolmesti viikossa eli ne 9 isoa pulloa vahvaa olutta. En hitto vie olisi niuhottaja ellei siitä vähintään kerran viikossa seuraisi hirvittävää suun soittoa.

En ole itsekään mikään lasiin syljeksijä, mutta ei oikeasti huvita juoda itsekään kun mies on tuollainen. Ja ette te valittajat taitaneet tajuta että mukana on mielialalääkkeet joiden kyljessä lukee että alkoholin nauttiminen niiden kanssa kielletty.
Kyllä exänikin joi varmaan muutaman kaljan pari kertaa viikossa mutta ei ikinä tullut mitään riitaa eikä tullut mieleenkään valittaa siitä.

Katsokaas juomisella ja juojalla on eronsa. Kaikille se viina ei vaan sovi. Ja kun niitä piilopulloja löytyy sitten mitä ihmeellisimmistä paikoista, ettei se todellakaan jää noin vähiin kuin ensin mainitsin. Useimmiten tuo kolme pulloa on pelkkää rekvisiittaa. Ja tuo tavaroiden paiskonta, joku päivä se osuu oikeasti minuun ja joudun sairaalaan. Kalusteissa olevat kolhut muistuttaa ikuisesti riidoista.

Ei ole mukavaa. Ja tosiaan jos lapset olisivatkin omiani, ottaisin varmaan eron, mutta kun eivät ole, on huoli lapsista suuri.
 
ap
Siis mitä? Oletteko tosissanne? Jos juo joka päivä lasin viiniä / pullon kaljaa, on alkoholisti, JOS se haittaa puolisoa? voiko tiukkapipoisempaa väkeä enää ollakaan?
Hei hohhoijaa, kukaan ei ole puhunut mitään siitä että jos juo vain lasin joka päivä!!!
Nyt on kyse suuremmista määristä mikä vaikuttaa käytökseen. Jos käytös on viinapäissään aivan eri luokkaa kuin selvinpäin, niin eikö se silloin ole ongelma. Jos kännissä muuttuu agressiiviseksi huutajaksi ja tavaroiden paiskijaksi, eikö se ole silloin ongelma????
 
Viimeksi muokattu:
himmeliini
uskaltaako tänne sitten edes asiallista asiaa kirjoittaa, kun kaiken maailman tirkistelijöitä on, jotka tietää mistä kirjoitus tulee ja onko kirjoittanut muille palstoille, muilla nikeillä.
sehän olisi koko palstan loppu.
 
M i e s
uskaltaako tänne sitten edes asiallista asiaa kirjoittaa, kun kaiken maailman tirkistelijöitä on, jotka tietää mistä kirjoitus tulee ja onko kirjoittanut muille palstoille, muilla nikeillä. sehän olisi koko palstan loppu.
Eivät ne sitä tiedä. Ylläpidon ulkopuolisilla ei ole mahdollisuutta identifioida iipeetä. Voit kirjoittaa aivan huoleti.

Kyttääjiä voi olla, mutta he ovat samanlaisia surkimuksia kuin kerrostalokyylääjätkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpainen
Sitten väittää että minä olen muka tekopyhä muille ja esitän jotain, vaikka asia on juuri päinvastoin.
Tässä kertomuksessa on joitakin loogisia omituisuuksia, minkä vuoksi tarina ei tunnu kovin uskottavalta. Voisitkohan täsmentää eräitä kohtia saadaksesi sanomallesi kunnollista painoarvoa?

Ilmoittaisitko ne olutmerkit joita miehesi juo? Esimerkiksi sellaisia tuotteita joissa alkoholia on 6-7%, tai vähimmillään 7%-8% ja joita on myös saatavissa isoissa puolenlitran (0.5L) pakkauksissa?

Niin se 3 pulloa puolilitraista yl. 8%, vähimmillään 7% kaljaa vastaa viinipullollista kolme kertaa viikossa…
Suurkuluttaja on mies, joka...
1. nauttii kerralla 7 alkoholiannosta tai enemmän. (pullo mietoa viiniä (75 cl) = 6 annosta)
2. nauttii yli 24 alkoholiannosta viikossa. (3 pulloa mietoa viiniä (2,25L) = 18 annosta)
Jotta mies olisi suurkuluttaja, olisi näinollen myös nauttimisen oltava määrältään suurempaa.

…yleensä kyytipoikana on pullo likööriä tai jotain 40% alkoholia…
Tavallisesti kyytipojalla takoitetaan sitä miedompaa juomaa, mutta tähän yksityiskohtaan ei tarvitse takertua.
Ilmoittaisitko niitä liköörilaatuja joita miehesi juo? Esimerkiksi sellaisia tuotteita joissa alkoholia on 'jotain' 40% ja ko. pakkauksen koon.

…siis silloin kuin yrittää olla "kuivilla", riittää… ne 9 vahvaa olutta.
Kun se 3 puolilitraista pulloa, kolme kertaa viikossa ja on huom. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan ilmeisesti kohtuukäyttöä…

…ja kun sanonta "kuivilla" yl. tarkoittaa nollatoleranssia…
…niin kuka sillä termillä haluaisi kuvata alkoholin kohtuukäyttöä, tai sitä siihen verrata?

- "Useimmiten tuo kolme pulloa on pelkkää rekvisiittaa." -

Ja ette te valittajat taitaneet tajuta että mukana on mielialalääkkeet joiden kyljessä lukee että alkoholin nauttiminen niiden kanssa kielletty.
- "huomautan juomisesta, ja jos hän on vähääkään humaltunut" -

Ilmoittaisitko ne masennuslääkkeet joita miehesi syö? Esimerkiksi sellaisia minkä käytön aikana kielletään alkoholin nauttiminen (mm. tuoteselosteessa)?
____________________________________________________________
Lähde: http://www.ktl.fi/portal/2950 - Suurkulutus ja kohtuukäyttö.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä