Olisitko itse kehdannut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä he ajattelivat, että tarkoitit esim. leivinjauhetta...

En silti olisi itse maksanut noin vähän, koska olisin maksanut myös tekopalkkaa, mutta en olisi tuon sanomasi perusteella arvannut, kuinka paljon sieltä omasta kaapistasi käytitkään.
No sanoin että kakkupohjan aineet esim. tuli kaikki omasta kaapista ja lisäksi tomusokeria kermavaahdon sekaan.
Anteeksi, mutta repesin ihan täysin. Ihan tomusokeriakin meni omasta pussista ystävän lapsen ristiäisiin! Voi voi....
Niinpä!!! *Reps*

ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

En silti olisi itse maksanut noin vähän, koska olisin maksanut myös tekopalkkaa, mutta en olisi tuon sanomasi perusteella arvannut, kuinka paljon sieltä omasta kaapistasi käytitkään.
No sanoin että kakkupohjan aineet esim. tuli kaikki omasta kaapista ja lisäksi tomusokeria kermavaahdon sekaan.
Anteeksi, mutta repesin ihan täysin. Ihan tomusokeriakin meni omasta pussista ystävän lapsen ristiäisiin! Voi voi....
Niinpä!!! *Reps*
Kunhan mainitsin. Mansikkatomusokeri nyt taitaa maksaa kuitenkin melkein pari euroa paketti ja melkein paketillisen sain kaataa sitä että niin ison kakun kermavaahto oli värjätty vaaleanpunaiseksi.

Mutta oli tämä ihan hyvä avaus tehdä. Tiedän jatkossa ettei tarvi suotta surra jos joskus pyydän jotain pieniä palveluksia kavereilta, koska kaikki niin auliisti auttaa ja antaa omastaan. Itse tosiaan tein tuon palveluksen mielelläni ja nautin kakkujen tekemisestä mutta en vain ikinä itse kehtaa keneltäkään pyytää mitään.

öm
Mä olen vastaavanlaisessa tilanteessa tehnyt niin (kaverini ehdottomasti halusi pelkät tekoainekulut), että ostin hälle sitten Pentikin ison teemukin (taidettiin myydä oluttuopin nimellä...) + teetä ja hunajaa (kaverini hulluna noihin tuotteisiin) vaivanpalkaksi.

vieras
Kunhan mainitsin. Mansikkatomusokeri nyt taitaa maksaa kuitenkin melkein pari euroa paketti ja melkein paketillisen sain kaataa sitä että niin ison kakun kermavaahto oli värjätty vaaleanpunaiseksi.

Mutta oli tämä ihan hyvä avaus tehdä. Tiedän jatkossa ettei tarvi suotta surra jos joskus pyydän jotain pieniä palveluksia kavereilta, koska kaikki niin auliisti auttaa ja antaa omastaan. Itse tosiaan tein tuon palveluksen mielelläni ja nautin kakkujen tekemisestä mutta en vain ikinä itse kehtaa keneltäkään pyytää mitään.
En tunne kaveripiiriäsi, ehkä he eivät halua vastavuoroista kaverisuhdetta, mutta meilläpäin sellainen ei ole kyllä kaveri tai ystävä. Ja jos ei kehtaa itse pyytää apua niin oma on häpeä sanon minä.

Linkkivinkki
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Voisko joku laittaa mulle yvnä sen konditorian osoitteen mistä saa 10munan kakkuja 30eurolla?
No pikaisella guuglauksella ei täsmälleen 30 euroa löytyny, käviskö 10 munaa/35 euroa?

http://www.syrjanhovi.fi/Hinnasto.htm

vieras
Anteeksi nyt tyhmyyteni ja menee vähän OT, mutta mihin se 14 euroa sitten meni, jos munat, jauhot, sokerit ja se tomusokerikaan ei vielä sisälly hintaan. Kermaan ja täytteeseen?

Linkkivinkki
Tässä ois 8 munaa 26 euroa, valitettavasti seuraava koko on 15 munaa joten kieltämättä tuo Kipinäisen säären 10 munaa / 30 euroa ihan täsmällisenä on mielenkiintoinen haaste. :D

http://kakkula.nettisivu.org/hinnasto/

vieras
Anteeksi nyt tyhmyyteni ja menee vähän OT, mutta mihin se 14 euroa sitten meni, jos munat, jauhot, sokerit ja se tomusokerikaan ei vielä sisälly hintaan. Kermaan ja täytteeseen?
laktoositon kerma on aika kallista ja hillotkaan ei ole ilmaisia..ja kaikki koristeet maksaa. isoon kakkuun ei ees litra kermaa riitä kun itse ainakin laitan sit myös kerrosten väliin......

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Linkkivinkki:
Tässä ois 8 munaa 26 euroa, valitettavasti seuraava koko on 15 munaa joten kieltämättä tuo Kipinäisen säären 10 munaa / 30 euroa ihan täsmällisenä on mielenkiintoinen haaste. :D

No eipä ollu kummosia kakkuja..

Linkkivinkki

No nyt tais tulla bingo! Tässä ois tasan 30 euroa 20 hengen kakku, ja netin riittävyysohjeet ehdottaa juuri että muna per 2 henkeä. Ja heidän 30 hengen kakkukin näyttäis maksavan 32 euroa, joten varmaankin löysin voittajan.

http://www.leipomokonditoria-t-paalanen.fi/Leipomo,%20konditoria-T.Paalanen-hinnasto.doc

Eli kipinäisensäären haasteeseen löytyi lukuisia vastauksia googlauksella "hinnasto täytekakku", miltei kaikki osumat suunnilleen tuohon haitariin.

Kuukle on puhunut! :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Linkkivinkki:

No eipä ollu kummosia kakkuja..
Ei se näkö vaan maku! Mutta siis huomaatte että aika huokeasti niitä kakkuja kuitenkin leipomoistakin saa! Ja niiden täytyy kuitenkin maksaa verot ja palkat.

Juu
laktoositon kerma on aika kallista ja hillotkaan ei ole ilmaisia..ja kaikki koristeet maksaa. isoon kakkuun ei ees litra kermaa riitä kun itse ainakin laitan sit myös kerrosten väliin......
Litra kermaa ei riitä kymmenen munan kakkuun? Ei se kerman määrä mitenkään korreloi hyvän kakun kanssa....

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en itse kehtaisi ilmaiseksi teettää kavereilla mitään kaakkuja. Tehdään sitten vaikka mieluummin itse ne kakut, kuin että liian pienellä tekopalkalla tai vallan ilman osoitetaan, että emme arvosta kaverin tekemisiä.
Jos pyytäisin kaveria tekemään, tekisin sen ehkä siksi ettei olisi varaa tilata leipomosta. Ja sen myös kaverille kertoisin. Maksaisin tottakai ainekset, mutta jos kaveri tarjoutuisi kakun lahjoittamaan, olisin erittäin kiitollinen. Toisessa tilanteessa sitten kun kaveri apua tarvitsee, auttaisin mielelläni. Ystävyys kun on vastavuoroista. En minä ainakaan loukkaantuisi jos minulle ei maksettaisi. Ihan ilomielin auttaisin kaveria ilmaiseksi.
Miksei sitten itte tee, jos ei oo rahaa maksaa sen tekemisestä? :eek:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Litra kermaa ei riitä kymmenen munan kakkuun? Ei se kerman määrä mitenkään korreloi hyvän kakun kanssa....
Yllättävän paljon menee siihen kun pursottamalla tekee..toki jos vaan sileenä tekee koko paskan niin eihän siihen mee paljoo

vieras
Mä en itse kehtaisi ilmaiseksi teettää kavereilla mitään kaakkuja. Tehdään sitten vaikka mieluummin itse ne kakut, kuin että liian pienellä tekopalkalla tai vallan ilman osoitetaan, että emme arvosta kaverin tekemisiä.
Jos pyytäisin kaveria tekemään, tekisin sen ehkä siksi ettei olisi varaa tilata leipomosta. Ja sen myös kaverille kertoisin. Maksaisin tottakai ainekset, mutta jos kaveri tarjoutuisi kakun lahjoittamaan, olisin erittäin kiitollinen. Toisessa tilanteessa sitten kun kaveri apua tarvitsee, auttaisin mielelläni. Ystävyys kun on vastavuoroista. En minä ainakaan loukkaantuisi jos minulle ei maksettaisi. Ihan ilomielin auttaisin kaveria ilmaiseksi.
Koska en osaa ja senkin kehtaan myöntää ;)

olkö

Jauhopussin saa eurolla ja voisin kuvitella, ettei sulla nyt paljon tuota euroa enempää oo voinut yhden kakun aineisiin mennä. Olisit kieltäytyny koko kakun tekemisestä kun kehtaat tulla tänne siitä narisemaan. En minäkään haluaisi maksaa kaverille kakusta samaa hintaa kun konditorian kakusta, mielummin sitten tilaisin sieltä niin tietäisin taatusti mitä maksaa ja mitä saa.

Miten kehtaat tulla tänne narisemaan. Naristaanhan täällä oudoimmistakin asioista.

Mun mielestä kannattaa kyllä sitten värjätä kermavaahto jollain muulla kuin mansikkatomusokerilla, jos se kerta on niin kallista. Kamalan makeaakin siitä tulee. Elintarvikeväreillä saa värjättyä halvemmalla.

vieras
Koska en osaa ja senkin kehtaan myöntää ;)
Ja toisekseen eiköhän se oma äiti tai anoppi leipoisi sen kakun ihan ilomielin. Ja ei tarvitsis vääntää maksamisen kanssa.

En sanonut tosiaan ettei mulla ole varaa vaan että JOS mulla ei OLISI varaa. Itse tilattiin konditoriasta kun ei haluttu vaivata edes tuoreita isovanhempia + että järkättiin muutenkin koko tilaisuus ihan muualla kun kotona.

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä kannattaa kyllä sitten värjätä kermavaahto jollain muulla kuin mansikkatomusokerilla, jos se kerta on niin kallista. Kamalan makeaakin siitä tulee. Elintarvikeväreillä saa värjättyä halvemmalla.
Juu paketillinen tomusokeria ei kuulosta ihan fiksulta tavalta VÄRJÄTÄ kermavaahtoa. Ennemmin sitten vaikka vähemmän sitä sokeria ja vähän karamelliväriä.

mammaliii
Miksi sitä tomusokeria piti laittaa purkillinen kerman joukkoon? Mikset ostanut elintarvikeväriä, maksaa joku 2? ja jää roimasti ylikin vielä omiin tarpeisiin.. :D Enkä tosiaan ymmärrä minkälaisen kakun aineet maksavat 15? jos munat, jauhot, tomusokeri, sokeri ovat jo valmiina kotoa..? Itse paljon kakkuja tehneenä oppinut sen että puoli munaa/hlö eli teit siis 20hlö kakun.. Mutta jokainen tyylillään.. Mä tein siskonpojan ristiäisiin ilmaseksi kakut, valkosuklaa, mansikkakakkuja 3kpl+ sitten muita hommia, enkä todellakaan olis kehdannut pyytää rahaa, niinkuin en ystäviltäkään. Jos rahatilanne on tiukka niin voin kyllä mainita siitä ystävälle, menemme yhdessä kauppaan ja ostatan tarvikkeet hänellä, niin ei tarvii itkeä, että omia meni!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mä olisin kyllä maksanut enemmän, jo ihan vaivanpalkastakin. Sanotaan, että 30 e olisin varmaan maksanut sulle.
Samoin.
Mä en todellakaan, koska samalla rahalla saa jo konditoriastakin kakun.
no riippuu kyllä kakun koosta. 30 hengen kakku yli 80?.
Luepas vähän tätä ketjua niin huomaat että kyllä noita kakkuja edullisestikin saa.

Yhteistyössä