Olisitko itse kehdannut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
tulee ihan mieleen "ystäväni" joka pyysi mua tekemään äitinsä juhliin kana-pastasalaattia lupasi korvata värkit, joo lupauduin tekemään sitä kaksi isoa astiaa , tuli hakemaan salaatit juhlapäivänä multa ja sanoi että on kiire sopiiko että maksaa huomenna , no tietenkin sopi oli pudottanut postilaatikkoon seuraavana päivänä kirjekuoren ja 10? rahaa ja lapun kiitos salaateista oli todella hyviä, ei siinä mitään mutta ostin niihin salaatteihin 2 kpl grillatuja broilereita 6,90 kpl, lisäksi väripastaa, suolakurkkua, herneitä, omenaa yms. ikinä en ole edes tätä hänen äitiään nähnyt että nykyään kieltäydyn kohteliaasti kun joku muu kun omat vanhemmat, sisaruksukset kysyvät
Kyllä mä olisin tässä vaiheessa ihan pokkana soittanut kaverille, että kiitti siitä kympistä ja kiva että salaatit maistui, ehtisitkö millään maksaa huomenna vielä ne loput 15?(mikä lie se summa nyt olikaan), kun on rahat vähän tiukilla. Saat samalla sitten kuitit niistä ostoksista.
Kyllä tämä olisi sitten ollut se sun ratkaisu! Ja muutenkin, ihan reilusti pitäisi voida sanoa, että lupasit maksaa tarvikekulutu, ja niihin meni niin ja niin paljon eli sen ja sen verran puuttuu vielä.

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai että oikein sähköäkin käytit... :D

Anteeksi, mutta naurettavin tässä mielestäni olet sinä itse. Jos olisit halunnut rahastaa kakullasi, olisit suoraan sanonut että aineisiin meni 20. Jos sanot että niihin meni 14 ja sait 15 niin mikä ongelma?

Voi jessus.
normaali ihminen varmaan ymmärtää, että siihen kakun tekemiseen vaadittiin muutakin, kuin vain ne aineet.. aikaa sekä aineiden ostoon, että kakun tekemiseen, sekä taitoa. mistään rahastuksesta on turha puhua, mutta mun mielestä ihan alkeellisimpiin "sääntöihin" olisi kuulunut se, että kakun tilaaja joko huolehtii aineiden ostosta, että antaa tekopalkkaa, tai sitten maksaa valmiista kakusta oikeasti reilumman tekopalkan, kun on kauppareissunkin teetättänyt toisella.

ja vastaus ap:n kysymykseen: en todellakaan olisi kehdannut.
No enpä kehtais kyllä kaverilta oikein ostosten tekoon käytettyä aikaakin alkaa laskuttaa. Eiköhän ne siinä oman kauppareissun lomassa yhden kakun aineet tule haettua, kun valtaosa kerran oli kotona valmiina.

Tuntierittely mukaan?
Työt 10 ? / h + alv
- suunnitelupalaveri asiakkaan kanssa 18 min
- tuotteiden hankinta 12 min (S-Market)
- logistinen toiminta välillä S-Market - tuotantokeittiö 14 min /suunta, sis. kilometrikorvauksen
- kauppakassin purku 4 min
- sekoitustoiminta ynnä mittauksellinen työ 20 min
- paistoajana valvonta, päivystysluonteinen työ hinnoiteltu erikseen
- lopputuotteen nosto uunista, vaarallinen työ hinnoiteltu erikseen
- jäähtymisen odottelu, päivystysluonteinen työ hinnoiteltu erikseen
- halkaisutoiminta 4 min
- vatkaus / koneellinen 4 min
- pursotus, sis. pursottimen täyttö 8 min.
- koristelu 9 min
- ajankäytön raportointi 4 h 26 min.

näin mä
En itse syö kakkuja enkä niitä osaa leipoa. Jos mun ystäväni osais leipo ja pyytäisin häntä leipomaan, niin en kehtais oikeesti ottaa kakkua vastaan ilmaiseksi, pelkillä aine kustannuksilla. Vaikka kuinka hyvä ystävä on. Kyllä mä maksaisin ainakin 20-30?.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
No enpä kehtais kyllä kaverilta oikein ostosten tekoon käytettyä aikaakin alkaa laskuttaa. Eiköhän ne siinä oman kauppareissun lomassa yhden kakun aineet tule haettua, kun valtaosa kerran oli kotona valmiina.
kyse ei ollut nyt mistään laskutuksesta. pointti oli se, että kakun tekijä oli kuitenkin käyttänyt aikaa ja vaivaa, sekä niitä omia aineitaan sen 14? lisäksi. siksi olisi mielestäni tilaajan ollut kohteliasta jotenkin tuo asia huomioida.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Edelleen - minä en ole täällä mitään nurkumassa. On se nyt hemmetin kumma, kun ei tajuta yksinkertaista kysymystä eli että MITEN OLISIT ITSE TEHNYT vastaavassa tilanteessa. Älä suotta mieti mitään muuta.
Sanotaan näin, että jo otsikossa tulee tietty asenne esiin, kun kysymys on, että "Olisitko itse kehdannut?"

niin
Mä oisin varmaan ostanut aineksetkin ihan ite veloittamatta. Tehnyt vähän niin kuin lahjaksi, jos osaisin taitavasti tehdä ja koristella.

Ihan vaan jatkoa ajatellen, tuollaiset asiat kannattaa aina keskustella etukäteen. Samalla kun suostuu sanelee hinnan ja muut asiat niin ei tule sitten yllätyksenä....

Sun olis kandennu heti sillon suostumis hetkellä´sanoa, että voin tehdä ja ajattelin, että se maksaisi 18 euroa, vai kuulostaako se paljolta?

Yhteistyössä