Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis minä en täällä mitään itke. Kysyn vain, koska itselläni on aina tapana vastaavan tyyppisessä tilanteessa kiittää myös avusta jotenkin. Esim. usein vien viinipullon tms. kivaa. Kerran lainattiin kaverin suihkua kolme kertaa ja ostettiin heille siitä hyvästä 40 euron ruokakassi kiitoksena, koska suihkuttelumme kuitenkin osui aika myöhäiseen iltaan ja aiheutti lastemme takia heille ylimääräistä hässäkkää.
Kauanko tästä on aikaa, oletko varma ettei ystäväsi jossain toisessa tilanteessa tee sinulle palvelusta? Meillä ainakin kaveri piirissä on tapana, että silloin autetaan kun voidaan, eikä siitä mitään palkintoja pyydetä/haluta/saada. Ystäviä kun kuitenkin ollaan!
Ja siis minä tein mielelläni enkä ajatellutkaan pyytää mitään palkkaa kakusta, mutta hieman hämmästyin sitä miten niukasti lopulta maksoivat vaikka ihan sama se on.
Ja minä muuten olin ristiäisissä ja vein sinne yli 40 euron lahjan. Talous on meillä kuitenkin tiukkaa eli vaikka minusta olisi hienoa tehdä kaikkien kavereiden lapsille kakkuja synttäreille ja juhliin niin se ei ole mahdollista. Tuolloinkin kun tein tuon kakun niin tilini oli nippanappa plussan puolella ja tarkoitan siis todella nippanappa eli puhutaan ihan euroista.
Jos olisi itsellä ollut sama tilanne, olisin kyllä todella voinut sanoa ystävälleni että nyt on vähän tiukka tilanne rahassa, voin kyllä kakun leipoa jos tuovat ainekset. Meillä ei niin tarvitse häpeillä jos on tiukkaa, eikä esittää kroisosta.
Niin ja autoin todella paljon muutenkin ristiäisten suhteen, ei jäänyt pelkkään kakkuun.
Eli siis palkkaa olisi sinulle siitäkin pitänyt maksaa. Kannattiko suostua auttamaan sitten?? Olisit sanonut että haluat siitä vaivasta palkan! Itse ainakin tykkään autella kavereista, koska tiedän että hekin sitte auttavat mua vastavuoroisesti.
Ja tuskin kukaan teistä saisi kondiksesta 30 eurolla kymmenen munan kakkua.
No ei meillä paljoa sen päälle maksanut kun tilattiin kakku 15 hengelle, josta söi kuitenkin 20 henkilöä.