Olisitko itse kehdannut?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras

[/quote]

Jos kakku tilataan 15:sta niin se on silloin luultavasti ollut viiden munan kakku eli puolet tuota pienempi. Ei vaikuta kondiksen hintaan se montako teistä on sitä loplta syönyt.

Ja EI! EN odottanut mitään palkkaa. Koita käsittää että kysyin mitä te olisitte maksaneet. PISTE.
[/quote]

No en ole leipuri joten en tiedä paljonko munia minkäkin kokoisessa kakussa on. Miksi kyselet että mitä maksaisitte jos et odottanut palkkaa? En maksaisi mitään, koska et odottanut palkkaa!! Onko siinä vastausta tarpeeksi?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mulla on ollut tapana auttaa kavereita ihan ilmaiseksi joten mä en olisi laskuttanut edes niitä tarvikkeita. olen vissiin tyhmä :/
Ehkä ap: ltä tilaavat useammatkin kaverit ja sukulaiset kakkuja. Pitäisikö ne kaikki tehdä ilmaiseksi? Tokihan se olisi muiden kannalta ihan mukava ja edullinen käytäntö, mutta ei leipurin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mulla on ollut tapana auttaa kavereita ihan ilmaiseksi joten mä en olisi laskuttanut edes niitä tarvikkeita. olen vissiin tyhmä :/
Ehkä ap: ltä tilaavat useammatkin kaverit ja sukulaiset kakkuja. Pitäisikö ne kaikki tehdä ilmaiseksi? Tokihan se olisi muiden kannalta ihan mukava ja edullinen käytäntö, mutta ei leipurin.
Joskus voi myös sanoa ei!!! Suunsa voi avata!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mulla on ollut tapana auttaa kavereita ihan ilmaiseksi joten mä en olisi laskuttanut edes niitä tarvikkeita. olen vissiin tyhmä :/
Ehkä ap: ltä tilaavat useammatkin kaverit ja sukulaiset kakkuja. Pitäisikö ne kaikki tehdä ilmaiseksi? Tokihan se olisi muiden kannalta ihan mukava ja edullinen käytäntö, mutta ei leipurin.
aina voi sanoa "ei käy" ...

 
Rukoilijasirkka
Mä en itse kehtaisi ilmaiseksi teettää kavereilla mitään kaakkuja. Tehdään sitten vaikka mieluummin itse ne kakut, kuin että liian pienellä tekopalkalla tai vallan ilman osoitetaan, että emme arvosta kaverin tekemisiä.
 
minä
Olisin itse maksanut kymmenen munan kakusta vähintään sen 30-40 ? Konditoriossa maksaa kakku kolmellekymmenelle hengelle jotain 70-100 euron välillä. Näin ainakin täällä Oulun seudulla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja autoin todella paljon muutenkin ristiäisten suhteen, ei jäänyt pelkkään kakkuun.
Tiesivätkö kaverisi että odotit tästä jotain palkkiota? jos et halunnut autta, miksi autoit? Ei varmasti tunnu ystävistäsi hyvältä kun täällä tulistuksissasi manailet että prkl kun tein kakun josta ei maksettu ja vielä menin auttamaan muutenkin ja siitäkään ei maksettu.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja autoin todella paljon muutenkin ristiäisten suhteen, ei jäänyt pelkkään kakkuun.
Tiesivätkö kaverisi että odotit tästä jotain palkkiota? jos et halunnut autta, miksi autoit? Ei varmasti tunnu ystävistäsi hyvältä kun täällä tulistuksissasi manailet että prkl kun tein kakun josta ei maksettu ja vielä menin auttamaan muutenkin ja siitäkään ei maksettu.
En ole tulistunut. Enkä odottanut mitään palkkiota. Ystäväni ei täällä palstaile ja voitko näyttää sen kohdan missä manaan jotain? Ei kannata yrittää tihrustaa rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.

Kysymykseni oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että mitä te itse olisitte maksaneet. Missään ei lue että "perkelesaatanakun ei maksettu muuta".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en itse kehtaisi ilmaiseksi teettää kavereilla mitään kaakkuja. Tehdään sitten vaikka mieluummin itse ne kakut, kuin että liian pienellä tekopalkalla tai vallan ilman osoitetaan, että emme arvosta kaverin tekemisiä.
Jos pyytäisin kaveria tekemään, tekisin sen ehkä siksi ettei olisi varaa tilata leipomosta. Ja sen myös kaverille kertoisin. Maksaisin tottakai ainekset, mutta jos kaveri tarjoutuisi kakun lahjoittamaan, olisin erittäin kiitollinen. Toisessa tilanteessa sitten kun kaveri apua tarvitsee, auttaisin mielelläni. Ystävyys kun on vastavuoroista. En minä ainakaan loukkaantuisi jos minulle ei maksettaisi. Ihan ilomielin auttaisin kaveria ilmaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mulla on ollut tapana auttaa kavereita ihan ilmaiseksi joten mä en olisi laskuttanut edes niitä tarvikkeita. olen vissiin tyhmä :/
Ehkä ap: ltä tilaavat useammatkin kaverit ja sukulaiset kakkuja. Pitäisikö ne kaikki tehdä ilmaiseksi? Tokihan se olisi muiden kannalta ihan mukava ja edullinen käytäntö, mutta ei leipurin.
aina voi sanoa "ei käy" ...
Niin minustakin. Käsitin vaan, että suurin osa ketjuun vastanneista oli sitä mieltä, että auttaa tulisi ja ilmaiseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja autoin todella paljon muutenkin ristiäisten suhteen, ei jäänyt pelkkään kakkuun.
Tiesivätkö kaverisi että odotit tästä jotain palkkiota? jos et halunnut autta, miksi autoit? Ei varmasti tunnu ystävistäsi hyvältä kun täällä tulistuksissasi manailet että prkl kun tein kakun josta ei maksettu ja vielä menin auttamaan muutenkin ja siitäkään ei maksettu.
En ole tulistunut. Enkä odottanut mitään palkkiota. Ystäväni ei täällä palstaile ja voitko näyttää sen kohdan missä manaan jotain? Ei kannata yrittää tihrustaa rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.

Kysymykseni oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että mitä te itse olisitte maksaneet. Missään ei lue että "perkelesaatanakun ei maksettu muuta".
Miksi tätä asiaa sitten ylipäänsä puidaan täällä, ellet harmistunut siitä ettet lyönyt rahoiksi kakulla?!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en itse kehtaisi ilmaiseksi teettää kavereilla mitään kaakkuja. Tehdään sitten vaikka mieluummin itse ne kakut, kuin että liian pienellä tekopalkalla tai vallan ilman osoitetaan, että emme arvosta kaverin tekemisiä.
Jos pyytäisin kaveria tekemään, tekisin sen ehkä siksi ettei olisi varaa tilata leipomosta. Ja sen myös kaverille kertoisin. Maksaisin tottakai ainekset, mutta jos kaveri tarjoutuisi kakun lahjoittamaan, olisin erittäin kiitollinen. Toisessa tilanteessa sitten kun kaveri apua tarvitsee, auttaisin mielelläni. Ystävyys kun on vastavuoroista. En minä ainakaan loukkaantuisi jos minulle ei maksettaisi. Ihan ilomielin auttaisin kaveria ilmaiseksi.
En ole loukkaantunut mistään.
 
gg
lueskelin ketjua huvittuneena, itse tilasin kakun isäni syntymäpäiville 30 hengelle paikalliselta pitopalvelu yrittäjältä , 4?hlö laskuttivat ylimääräistä eli kakku tuli maksamaan 120?, että halpoja kakkua te olette saaneet ostaa, ap:n tapauksessa olisin maksanut mielelläni ainakin tuplasti sen mitä värkit.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja autoin todella paljon muutenkin ristiäisten suhteen, ei jäänyt pelkkään kakkuun.
Tiesivätkö kaverisi että odotit tästä jotain palkkiota? jos et halunnut autta, miksi autoit? Ei varmasti tunnu ystävistäsi hyvältä kun täällä tulistuksissasi manailet että prkl kun tein kakun josta ei maksettu ja vielä menin auttamaan muutenkin ja siitäkään ei maksettu.
En ole tulistunut. Enkä odottanut mitään palkkiota. Ystäväni ei täällä palstaile ja voitko näyttää sen kohdan missä manaan jotain? Ei kannata yrittää tihrustaa rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.

Kysymykseni oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että mitä te itse olisitte maksaneet. Missään ei lue että "perkelesaatanakun ei maksettu muuta".
Miksi tätä asiaa sitten ylipäänsä puidaan täällä, ellet harmistunut siitä ettet lyönyt rahoiksi kakulla?!
Siksi koska tämä on keskustelupalsta ja minulla on nyt joutoaikaa ja ajattelin muuten vain kysyä. Tämä ei edes ole enää ihan tuore juttu.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
mielelläsi teit, mutta tulit kuitenki narisemaan palstalle :LOL: :LOL:
Edelleen EN narise. Kysyin miten muut toimisi. Ja selväksi tuli, että aika moni täällä olettaisi saavansa kakun ilmaiseksi - myös ne aineet.

Ja tästä tosiaan on jo tovi aikaa eli tämä ei ole mikään uusi juttu. Tuli vain nyt mieleeni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mulla on ollut tapana auttaa kavereita ihan ilmaiseksi joten mä en olisi laskuttanut edes niitä tarvikkeita. olen vissiin tyhmä :/
Ehkä ap: ltä tilaavat useammatkin kaverit ja sukulaiset kakkuja. Pitäisikö ne kaikki tehdä ilmaiseksi? Tokihan se olisi muiden kannalta ihan mukava ja edullinen käytäntö, mutta ei leipurin.
aina voi sanoa "ei käy" ...
Niin minustakin. Käsitin vaan, että suurin osa ketjuun vastanneista oli sitä mieltä, että auttaa tulisi ja ilmaiseksi.
Tulisi auttaa tottakai, mutta ystävä ei myöskään vedä hernettä nenään jos ei autakaan. Pyydämme silloin tällöin ystäviämme lapsenvahdiksi ja painotamme aina että ei ole pakko suostua ja jos myöhemmin alkaa suostuminen kaduttaa, aina voi kieltäytyä ja me emme siitä ota nokkiimme.

 
manna
ehkä ystäväsi jäi siihen luuloon, että loukkaannut jos sinulle maksetaan enempi kuin aineet. en olis kehdannut noin tehdä, mä olisin sitten varmaan tuonut jotain viinipulloa tms. kiitokseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Voisko joku laittaa mulle yvnä sen konditorian osoitteen mistä saa 10munan kakkuja 30eurolla?
Mulle kanssa :wave:
Mä haluan myös tietää :wave: . Itse jos teen esim 5 munan kakun ja täytteenä on vähän monipuolisempi täyte kuin hillo+kermavaahto, niin hintaa tulee kyllä helposti ainakin 20? pelkille aineille...
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä he ajattelivat, että tarkoitit esim. leivinjauhetta...

En silti olisi itse maksanut noin vähän, koska olisin maksanut myös tekopalkkaa, mutta en olisi tuon sanomasi perusteella arvannut, kuinka paljon sieltä omasta kaapistasi käytitkään.
No sanoin että kakkupohjan aineet esim. tuli kaikki omasta kaapista ja lisäksi tomusokeria kermavaahdon sekaan.
Anteeksi, mutta repesin ihan täysin. Ihan tomusokeriakin meni omasta pussista ystävän lapsen ristiäisiin! Voi voi....
 
15 euroa riittäis musta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tein ystäväpariskunnan lapsen ristiäisiin kakun heidän pyynnöstään. Sovimme monenko munan kakun teen ja mitä täytteeksi ja minä ostin aineet ja tein kakun.

Maksoin aineista 14 euroa ja lisäksi käytin kaapistani munia, vehnäjauhoja, perunajauhoja, sokeria ja tomusokeria. Ja jos ihan pilkkua haluttaisiin viilata niin toki sähköäkin, kun se uunissa oli mutta ihan sentään niin tarkkaa se ei ole.

Kysyivät juhlian jälkeen, että mitä kakkuaineet maksoi ja totesin, että 14 euroa plus sitten jotain aineita käytin omasta kaapistani.

Maksoivat minulle 15 euroa.

En kaipaa mitään tekopalkkaa tms. mutta kyllä minua oikeasti hieman naurattaa tuo. Kakun aineet tulivat varmasti oikeasti maksaman kyllä yli tuon 15 euroa. Itse en ehkä kehtaisi vaikka olisi miten hyvä ystävä niin maksaa tuollaista summaa.

No mutta ei siinä mitään - mielelläni minä sen kakun tein ja sain taas harjoitusta lisää.
 

Yhteistyössä