Olisitko halunnut, että myös omana kouluaikanasi olisi kouluissa ollut käytössä Wilma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan. En olis ollenkaan niin helposti saanu lintsailtua ja äiti olis ollu tietonen mun tekemisistä ja koulunkäynnistä tai käymättömyydestä. Tosin itselleni olisi ollut parempi jos olis ollu. Monelta harmilta olisin välttyny.

No joo, reissuvihkoon on paljon helpompi väärentää allekirjoitus. Tai meillä oli yläastella sellainen poissaolovihko, johon piti kaikki poissaolot merkitä ja sitten vanhemman allekirjoitus, joskus tuli omia lomia siihen itse kuitattua, isäni onneksi oli niin hömelö ettei itsekään huomannut vaikka siellä oli väärennettyjö kohtia..

Olisin vihannut tuota yläasteella, olisin varmasti ollut pakostakin kiltimpi.
Oltiin kaveriporukalla kovia lintsaamaan mentiin aina lähikahvilaan juomaan kahvia ja polttelemaan tupakkia muutamaksi tunniksi, kivaa oli silloin ja äiti ei koskaan saanut tietää.

Kaiketi en.
Ei meillä ollut mitään reissuvihkoja, jos oli lintsannut, laiminlyönyt toistuvasti läksyjään tms. sai musitutuksen, joka piti palauttaa vanhemman allekirjoittamana.

Vanhempia ei tavoitettu s-postilla, tekstareilla tai kännykästä.Lankapuhelimesta tavoitti jo tavoitti..

Itse olen vanhempana ihan tyytyväinen siihen, että on Wilma, joskaan se ei edelleenkään toimi.

Rationaalisesti ajatellen kyllä. Ajatellen teinin kantilta, en :D

Olisipa muuten aika noloa, jos nykyaikana tuommoista systeemiä ei olisi. Tuli vaan mieleen. Kaikki toimii netissä, mutta opettajien ja vanhempien välillä ei olisi mitään tapaa netissä kommunikointiin.

Voi kai nytkin koululaiset "väärentää" allekirjoituksen jos pääsevät onkimaan vanhemmiltaan tunnukset? Lisäksi ne, joilla niitä todellisia ongelmia on, on useimmiten ikävä kyllä niitä, joiden vanhempia ei juuri kiinnosta niiden ongelmien selvittely olipa se sitten wilmassa, reissarissa tai missä muodossa vaan.

Mun kotona ei ole koskaan ollut tietokonetta eikä siten myöskään nettiyhteyttä, joten kaikki Wilmassa olleet tiedot olis jääneet mun vanhemmilta pimentoon. Mutta jos tosiaan ajattelee teinin kannalta, niin ei kaikki varmaan haluaisi vanhempiensa tietoon kaikkea mitä Wilmaan tulee. Tosin mä olin niiiin kiltti, ettei mua olis haitannu :saint:.

No eipä ollut siihen aikaan edes kotitietokoneita saati nettiyhteyksiä :D mutta sama se mulle olis ollu, jos vaikka olisikin ollut.En koe sitä mitenkään hankalana tai vaikeana tapana kommunikoida koulun ja kodin välillä.

Ap, miksi onneksi ei ollut ?

Ei ollu Wilmaa eikä ees reissuvihkoja.

Mutta ihan sama koska,
hyvin ne jälkkälaput, tieto reksin puhuttelusta ja muista häiriköinneistä jne. kulki kotiin allekirjoitettaviksi. Ja lankapuhelin poltti mutsin korvaa.

No eipä ollut siihen aikaan edes kotitietokoneita saati nettiyhteyksiä :D mutta sama se mulle olis ollu, jos vaikka olisikin ollut.En koe sitä mitenkään hankalana tai vaikeana tapana kommunikoida koulun ja kodin välillä.

Ap, miksi onneksi ei ollut ?

En olisi tykännyt noin "holhoavasta" tavasta kuin tuo Wilma on. Kaikki tulee sinne nettiin, kohta on varmaan luokissa kamerat, että vanhemmat voi kotoa/työpaikalta seurata mitä luokassa tapahtuu.

En olisi tykännyt noin "holhoavasta" tavasta kuin tuo Wilma on. Kaikki tulee sinne nettiin, kohta on varmaan luokissa kamerat, että vanhemmat voi kotoa/työpaikalta seurata mitä luokassa tapahtuu.

Ahaa, ei ainakaan meidän kohdalla ole holhoamisesta kyse..siellä ilmoitetaan yleensä erikoisohjelmista jonkun päivän kohdalla, tulevista kokeista ja opettaja merkkaa poissaolot sekä myöhästymiset.
Ainakin itse koen sen erittäin hyväksi systeemiksi ja itselläni ei ainakaan olisi aikaa eikä mahdollisuutta seurata luokan tapahtumia netin välityksellä.

Wilman tehtävä on myös se,
että opettaja itse pysyy kartalla ja muistaa jokaisen oppilaan jutut, niin laiminlyönnit kuin hyvätkin hommat.
Myös poissaolojen määrä on opettajan helppo tarkistaa Wilmasta.

Eli kaks kärpästä yhdellä iskulla: Tiedotus kotiin ja open oma kirjanpito.
Näin meille koulusta on kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26857879:
Siis mikä tuolla on sitten "holhoavampaa" kuin niissä reissuvihoissa ja poissaolovihoissa?

Tuolla Wilmassa opettaja voi myös kirjoitella vanhemmille vaikka mitä. Samoin joka ikinen poissaolo tulee sinne näkyviin, ei ole mitään mahdollisuutta olla vaikka paria tuntia pois silloin tällöin ilman, että se tulee vanhempien tietoon.

Tuolla Wilmassa opettaja voi myös kirjoitella vanhemmille vaikka mitä. Samoin joka ikinen poissaolo tulee sinne näkyviin, ei ole mitään mahdollisuutta olla vaikka paria tuntia pois silloin tällöin ilman, että se tulee vanhempien tietoon.

No ihan kun reissuvihkoon ei voisi kirjoitella vaikka mitä tai vaikka soittaa :O Ja itse en kannata enkä hyväksy lintsaamisia lapseltani ( mitä hän ei kyllä edes harrasta ), joten olisin enemmän kuin onnellinen, että tieto tulisi minullekin.
Millainen vanhempi ei halua tietää, jos lapsi ei noudata koulun sääntöjä?

• Tykkää
Reactions: Draumsyn

Yhteistyössä