Usko kateissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millä saisin pidettyä uskoni, etten erkanisi Jeesuksesta. Minulla oli vaikea elämäntilanne (vamma lapsella) ja haluan edelleen luottaa Jumalaan, mutta kaikenlaisia ajatuksia ollut tässä. Lapseni kun ei millään tavoin ole itse aiheuttanut tuota vammaa, enkä minäkään. ...Mikä joku rukous tai Raamatunkohta olisi hyvä silloin jos usko horjuu. Tai miten saisin yhteyden Jumalaan uudelleen?

Niin, ja siis uskovilta nimenomaan toivon vastauksia

Minullakin usko joskus horjuu ja silloin pyydän Jeesusta auttamaan ja uskonystäviä rukoilemaan kanssani ja puolestani. Nuo ovat vihollisen hyökkäyksiä, joka yrittää houkutella sinut pois tieltä.
Psalmeissa on paljon hyviä ja niistä näkee miten muillakin on ollut vaikeaa. Myös Jobin kirja puhuu koettelemuksista ja kärsimyksestä.

Älä ainakaan jätä Raamatun lukemista äläkä uskovien yhteyttä. Jeesus ei heitä ulos jos Hänen tykönsä tulee. Ei se aina ole helppoa tässä kärsimysten maailmassa.
Raamatussa sanotaankin , että monen ahdistuksen kautta me tullaan taivaaseen menemään. Rukoile sitkeästi, vaikka vastaus ei tuliskaan heti, siitä on esimerkkejä Raamatussa. Voimia ja siunausta.
Ps, jos et muuta jaksa niin toista esim. ns. Jeesuksen rukousta: Herra Jeesus Kristus armahda minua syntistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Melko kaukaa haettu aiheen vierestä mutta minä HALUAISIN tulla uskoon...

Pyydä syntejäsi anteeksi ja Jeesusta tulemaan sydämeesi. Hän totisesti tulee. Silloin olet uskossa. Lue Raamattua , rukoile ja hakeudu sopivaan seurakuntaan. Vaikka et heti kokisi mitään, niin olet uskossa, jos pyydät Jeesusta tulemaan. Hän ei heitä ketään ulos, joka Hänen luoksensa tulee.

Kerro sitten siitä jollekin läheiselle, se vahvistaa uskoasi ja paremmin pysyt siinä, kun näytät värisi heti. Siunaten. :hug:

Sulla ei ole hätäpäivää koska haluat olla lähellä Jeesusta ja Hän ei koskaan ikinä jätä sitä huomioimatta. Kerro Hänelle mitä ajattelet ja tunnet vaikka Hän tietää kertomattakin, mutta Jeesus rakastaa kuulla ääntäsi. Tulet huomaamaan, että kaikki järjestyy ja saat jokaiseen päivään voiman jonka tarvitset. Tämä olkoon Sinulle tiedon sana :hug:

En osaa sanoa muuta, kuin että siinä olet oikeassa, ettei lapsen sairaus ole ansaittua. Elämässä on kurjia juttuja, mutta niitä on siitä huolimatta, onko uskossa, vai ei. Jumala rakastaa sua ja lastasi.

Ja jos sua harmittaa, niin kyllä sä saat sen sanoa Jumalalle.

Ap, se riittää kun olet rehellinen Jumalan edessä.
Kerrot vaan omin sanoin, että nyt tunnet näin ja kaiken sen keskellä haluat luottaa ja uskoa Häneen. Pyydä, että Hän antaa sulle sitä uskoa. Sillä eihän sitä uskoa kukaan itse saa aikaan, vaan se on Jumalan tekoa.

Mä oon itse myös ottanut tavaksi rukoilla tuota mitä joku edellä kirjoitti: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Tai: Jumala armahda mua Kristuksen tähden. Anna anteeksi ja pidä minusta huolta. Itse en jaksa enkä osaa. Tarvitsen sinua.

On meillä kaikilla niitä aallonpohjia, mutta se rukous auttaa ihan varmasti.Ja kuule sulla oikein erityisasiana lapsesi, ei vammaisia lapsia joka paikkaan annetakkaan, meillä on myös eriyinen lapsi lähipiirissä ja voi miten hänestä onkaan iloa.