Olisitko halunnut, että myös omana kouluaikanasi olisi kouluissa ollut käytössä Wilma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuolla Wilmassa opettaja voi myös kirjoitella vanhemmille vaikka mitä. Samoin joka ikinen poissaolo tulee sinne näkyviin, ei ole mitään mahdollisuutta olla vaikka paria tuntia pois silloin tällöin ilman, että se tulee vanhempien tietoon.

Minun käsittääkseni opettajat pystyivät ennen wilmaakin ottamaan vanhempiin yhteyttä, soittamaan tai lähettelemään tiedotteita. Ja miksi koululaisten pitäisi saada olla pari tuntia pois silloin tällöin siten, ettei vanhemmille siitä ilmoitettaisi? Eikä tuo tieto ennenkään ole vanhemmilta salassa pysynyt, mikäli opettaja siitä heille ilmoittaa. Meillä ainakin esimerkiksi hammaslääkäristä piti viedä opettajalle todistus, että on oikeasti ollut siellä, eikä niitä tuohon aikaan kovin hyvin väärentämäänkään pystynyt.

Ei olisi minua hetkauttanut mihinkään suuntaan. Lintsaamisen aloitin vasta lukiossa (ja sielläkin se rajoittui typeriin lastenjuhlien valmisteluihin, mitä ihmeen kuvista se on?!) ja muutenkin elelin sen verran hyvin rajojen sisällä, että ei opettajilla kotiin ollut asiaa.

Onneksi ei ollut Wilmaa...eikä reissuvihkoakaan. Mun läksy"unohdukset", lintsaukset (ne 1-2 krt yläasteella jotka uskaltauduin lintsaamaan) ja sen sellaiset jäi siis vanhemmilta pimentoon, ja hyvä niin.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
No ihan kun reissuvihkoon ei voisi kirjoitella vaikka mitä tai vaikka soittaa :O Ja itse en kannata enkä hyväksy lintsaamisia lapseltani ( mitä hän ei kyllä edes harrasta ), joten olisin enemmän kuin onnellinen, että tieto tulisi minullekin.
Millainen vanhempi ei halua tietää, jos lapsi ei noudata koulun sääntöjä?

Minusta vanhempien ei tarvitse tietää ihan kaikkea. Itse olin mm. 3. luokalla muutaman päivän pois, koska en halunnut osallistua yhteen inhottavaan kouluesitelmään. Kirjoitin sitten itse itselleni poissaololapun äitini allekirjoituksella ja se poissaolo oli selvitetty. Eipä onnistuisi Wilman aikana. Olin muutenkin tosi vähän pois koulusta, yläasteen aikana olin 4 tuntia pois 7. luokalla, koska kävin kaksi kertaa hammaslääkärissä. 8. luokalla en ollut tuntiakaan pois, 9. luokalla olin kevätjuhlan pois, koska en halunnut tulla sinne ja kouluun valehdeltiin, että olin muka jossain sukulaisen ylioppilasjuhlissa toisella puolella Suomea. 4-6. luokalla en ollut tuntiakaan pois, 3. luokalla olin sukulaiseni hautajaisten takia muutaman päivän pois ja sitten nuo pari päivää, jolloin en halunnut kouluun tulla. 1. luokalla taisin olla kuumeen takia pari päivää pois.

En siis ollut montaakaan päivää pois. Lukiossa olin enemmän, kun ei sinne huvittanut mennä. Siellä ei onneksi tarvinnut selvittää noita poissaoloja. Tosin silloin arvosanaa laskettiin, jos oli ollut liikaa pois, mikä oli aivan naurettavaa. Moni toi niitä poissaololappuja, joissa ties kenen allekirjoitus, itse en selvittänyt koskaan poissaoloja, koska se oli jo muutenkin niin naurettavaa, että siitä rangaistiin jos oli pois, mutta en alentunut polvillani anelemaan poissaoloselvittämistä.

Jos joskus saan lapsen, niin en aio suhtautua mitenkään tiukkapipoisesti lapsen koulunkäyntiin. Saa kyllä olla pois koulusta myös ilman syytä silloin tällöin.

Minusta vanhempien ei tarvitse tietää ihan kaikkea. Itse olin mm. 3. luokalla muutaman päivän pois, koska en halunnut osallistua yhteen inhottavaan kouluesitelmään. Kirjoitin sitten itse itselleni poissaololapun äitini allekirjoituksella ja se poissaolo oli selvitetty. Eipä onnistuisi Wilman aikana. Olin muutenkin tosi vähän pois koulusta, yläasteen aikana olin 4 tuntia pois 7. luokalla, koska kävin kaksi kertaa hammaslääkärissä. 8. luokalla en ollut tuntiakaan pois, 9. luokalla olin kevätjuhlan pois, koska en halunnut tulla sinne ja kouluun valehdeltiin, että olin muka jossain sukulaisen ylioppilasjuhlissa toisella puolella Suomea. 4-6. luokalla en ollut tuntiakaan pois, 3. luokalla olin sukulaiseni hautajaisten takia muutaman päivän pois ja sitten nuo pari päivää, jolloin en halunnut kouluun tulla. 1. luokalla taisin olla kuumeen takia pari päivää pois.

En siis ollut montaakaan päivää pois. Lukiossa olin enemmän, kun ei sinne huvittanut mennä. Siellä ei onneksi tarvinnut selvittää noita poissaoloja. Tosin silloin arvosanaa laskettiin, jos oli ollut liikaa pois, mikä oli aivan naurettavaa. Moni toi niitä poissaololappuja, joissa ties kenen allekirjoitus, itse en selvittänyt koskaan poissaoloja, koska se oli jo muutenkin niin naurettavaa, että siitä rangaistiin jos oli pois, mutta en alentunut polvillani anelemaan poissaoloselvittämistä.

Jos joskus saan lapsen, niin en aio suhtautua mitenkään tiukkapipoisesti lapsen koulunkäyntiin. Saa kyllä olla pois koulusta myös ilman syytä silloin tällöin.

Meillä ei kyllä peruskoulussa ollut mitään poissaololappuja vaan ihan poissaolovihko, johon laitettiin aina päivämäärä, poissaolon syy ja vanhemman allekirjoitus. Jos sinne olisi jotain poissaoloja ja allekirjoituksia väärentänyt, olisi kyllä vanhemmat sen seuraavalla poissaolokerralla huomanneet.

Sittenhän lienee sama onko Wilma vai ei, jos kerran lapsella on sun lupa olla pois silloin kun tahtoo. Kuittaat vaan viestin luetuksi Wilmaan.
Helpompaahan se niin on kuin allekirjoitella väärennöksiä.

Yhteistyössä