Oletteko törmänneet vastaavaan (äidin sairastaessa kotihoidontuella)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Olen aikoinaan kotihoidontuella sairastanut ja hoitanut sairaana omat lapsemme ( näin varmaan useimmat tekee ).Hengissä selvisin.Olihan ne päivät raskaita ja otti voimille.Mulle ei tullut mieleenkään, että oisin pyytänyt sairaslomalappua, jotta mies ois voinut jäädä kotiin hoitaan lapsiamme.

Näinhän tuota on joutunut tekemään itekin.
Mutta olen kuullut myös jotta ap:n tavalla voi menetellä.
Ois se aika karseeta jos lentäs tavaraa molemmista päistä urakalla ja kuumetta ois 39 astetta eikä mitään muuta hoitoapua lapselle saisi.
Meijän taapero pistäs kyllä mökin sekasin ja se ois miusta oikeestaan heitteillejättöä,siis lapsen kannalta...
Pakkohan sen isän on sillon jäädä pois töistä vai oisko oikee paikka soittaa sit joku perhetyöntekijä lasta kaitsemaan,tai mll:n täti?
Vaikee pulma :/

kokemusta löytyy. olin itse influenssassa (kuume 40 asteessa) yhtä aikaa kuin kolme alle kouluikäistä lastakin sairasti samaa tautia. lääkärintodistus saatiin ihan helposti, siinä ei ollut vaikeutta, mutta mies jäi palkatta koska olin kotiäiti (luki siinä lääkärintodistuksen ammatti-kohdassa)

Oli miten oli, niin onneksi on aika harvassa sellaiset työnantajat, jotka käyttäytyvät noin mulkerosti, ettei päästä puolisoa kotiin PALKATTOMANA. Palkkaa ei mun mielestä kenellekkään tarvitse maksaa tuossa tapauksessa.

Ja raskaana ollessa mä esim. pyörryin ja kaaduin laattalattialle, kun olin ensin yrjönnyt noin sata kertaa. Soitin ensin omaan työpaikkaan, etten pääse aloittamaan työvuoroa ja sitten soitin miehelle, josko pääsisi viemään mua lääkäriin. Oma pomo oli tulossa kotiin katsomaan, että pärjäänkö (oli huolissaan) ja mies sai ilman muuta vapaata lääkärikäynnin ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Oli miten oli, niin onneksi on aika harvassa sellaiset työnantajat, jotka käyttäytyvät noin mulkerosti, ettei päästä puolisoa kotiin PALKATTOMANA. Palkkaa ei mun mielestä kenellekkään tarvitse maksaa tuossa tapauksessa.

Peesi tälle! Kyllä se palkaton loma yleensä järjestyy ja jopa ilman mitään lääkäritodistuksiakin. Ja hyvää niin!

Yhteistyössä