Oletko kotiäiti, opiskelija vaiko töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vielä pari päivää opiskelija, sitten pari viikkoa työtön ja sitten aloitan työt. Opiskelija oon ollu viime elokuusta asti ja sitä ennen olin vajaan 1,5 vuotta kotona pojun kanssa ja siitä ajasta olin 8kk työtön.

tällä hetkellä kotiäiti. ollu jo yli 6v. syksyllä tai viimeistään ens vuoden alussa lähen opiskelmaan (jos pääsen niihin koulutuksiin). toivottaavsti sen jälkeen pääsen töihin. tai mistäs sitä tietää jos innostuu opiskelemaan vähän pidempään. =)

Töissä olen käynyt reilun vuoden, sitä ennen olin äitiyslomalla/vanhempainvapaalla 7kk. Tällä hetkellä olis tarkoitus katsella josko tästä sais kehitettyä jonkinlaisen uran ja mahdollisesti sitten muutaman vuoden päästä harkitaan taas muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Olisi mielenkiintoista tietää, miten tässä asiassa jakaudutaan.

Ja sitten voisi vähän kertoa, kuinka kauan olet asemassasi ollut. Ja kotiäidit, kauanko ajattelit vielä kotona olla?

Itse ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä, eli 4v 7kk. Vuoden tai pari aion vielä olla kotona, riippuen siitä, vaikuttavatko kaksoset (nyt 1v 2kk) olevan valmiita päiväkotiin.

hoidan lapsia kotona mutta samalla teen paljon muuta, kuten opiskelen laajentaakseni tutkintoani. jatkuva väsymys on päällä, kun lasten kanssa on aika rankkaa yrittää löytää aikaa monenlaiseen ( jatkuvasti lapset kotona)

Kotiäiteenä olen ja meinaan olla vielä useamman vuoden. Toinen lapsi syntyy pian ja vähintään kolme olisi toiveissa. Kuopuksenkin ollessa vähintään 2-vuotias lähden jatkamaan opintojani ja siitä työelämään =)

Minä olen viikonloppukeikkaa tekevä kotiäiti, joka yrittää vähän opiskellakin välillä :) Siis opinnoista äippälomalla olen tämän vuoden ollut, mitä nyt opinnäytetyötä tehnyt. Syksyllä sitten taas päätoimiseksi opiskelijaksi pitää rueta :( Nuorimmainen silloin 1v 3 kk .

TYössä ja kotona :D
Teen sijaisuuksia eli ei vakituista työtä. Töitä enemmän vuodessa kuin kotona oloa.

Tykkään käydä töissä, pääsee aikuisten seuraan ja saa palkkaa jolla maksaa asuntolainaa yms.
Kotonakin saa olla kivasti pojan kanssa.
Pojalla onkin sitten lyhyet hoitopäivät ja viikot ja poika tykkää hoidossa käydä ja sit taas nauttii olla kotonakin.

Poika meni päiväkotiin 1v4kuisena ja on nyt 2v8kk. Mä tein töitä jo hoitovapaalla, kun alkoi olla kuussa enemmän töitä kuin kotona oloa niin palasin sitten lopullisesti töihin.

Opiskeleva äiti. Ennen olin kotona 3v3kk, sen jälkeen tein keikkatöitä ja sit kouluun. Opiskeluita jäljellä jouluun asti ja nyt kesällä keikkahommia, heinäkuun lomailen lasten kanssa. :)

Välillä töissä käyvä kotiäiti :)

Esikoinen aloittaa elokuussa tarhassa ja tarkoitus olisi syksyksi saada työpaikka.
Kuopus aloittaa varmaan sitten myös muutamana päivänä kuukaudessa tarhassa, katsoo sitten miten käy

Olen kolmatta kertaa kotiäiti, lapset 7v, kohta 5v ja vauva 5kk. LAsten välissä olen käynyt aina toissä.

Eka meni hoitoon 10kk iässä, toka 2vuotiaana ja tää kolmas menee 1v 7kk.

Esikoinen on siis saanut olla kotona oman vauva-aikansa, keksimmäisen kanssa kaksi vuotta ja taas tämän kevään vauvan kanssa. Että vaikka olen töissäkin ollut ovat lapset saaneet olla myös paljon kotona. .

Kaikkea tätä. Opiskelut on siinä vaiheessa että tutkinnosta puuttuu ihan vähän. Töihin palasin äitiysloman jälkeen osa-aikaisena, eli teen 18 tuntia viikossa. Mies tekee vuorotyötä, jonka ansiosta hällä on useita vapaapäiviä, ja olenkin saanut sovittua omat työvuoroni sen mukaan että mies on kotona sillon. Eli: hoidetaan lapsi kotona (saadaan kotihoidontukikin;)), käydään molemmat töissä, ja lisäks mä opiskelen omaan verkkaiseen tahtiin

Voi kauhee, onko ap sun kaksoset jo noin isoja. :o :o Kylläpä aika rientää.

(Minä oon opiskelija, valmistun työttömäksi ens viikolla. Jos nyt jotakuta tällasen lapsettoman elämäntilanne yhtään kiinnostaa.)

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Voi kauhee, onko ap sun kaksoset jo noin isoja. :o :o Kylläpä aika rientää.

Minä oon opiskelija, valmistun työttömäksi ens viikolla.

Minkä alan työttömäks?

Opettaja olisin, jos olis töitä. Ja kai niitä jossain vaiheessa saakin, tää on vaan niin huono vuosi kun on valmistuneita enemmän kuin koskaan ja työpaikkoja ei kuitenkaan oo normaalia enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
(Minä oon opiskelija, valmistun työttömäksi ens viikolla. Jos nyt jotakuta tällasen lapsettoman elämäntilanne yhtään kiinnostaa.)

Onko taustalla jokin onneton tapahtuma? Tuulimuna, keskenmeno tai muu?

Luojan kiitos ei ole ihan noin onnetonta tapahtumaa. Mutta lasta ei ole, kyllähän siinä on onnettomuutta kerrakseen, uskoisin.

Onko taustalla jokin onneton tapahtuma? Tuulimuna, keskenmeno tai muu?

Luojan kiitos ei ole ihan noin onnetonta tapahtumaa. Mutta lasta ei ole, kyllähän siinä on onnettomuutta kerrakseen, uskoisin.

Otan osaa. Toivoisin kuitenkin, että asennoituisit asiaan vakavasti ja pohtisitte miehesi kanssa vaihtoehtoja, sillä niitä kyllä on. Olen havainnut palstakirjoituksistasi jonkinlaista hm, miten sen sanoisi, ehkä sellaista kielteisyyttä ja ilmeisesti voisin otaksua, että se johtuu siitä, ettei teillä tällä hetkellä ole lasta.

Sä olet tarkkasilmäinen. :D Ei tästä sen enempää nyt. Kiitos myötätunnosta.

Yhteistyössä