Sain eilen saarnan sukulaiseltani kun kerroin..

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
että aion ensi syksynä opiskelemaan.
hänen mielestä suurperheellisen on ensin kasvatettava lapset koulutielle ja sitten vasta haaveiltava opiskeluista ja työpaikasta.
minä olin että :o
Siis tosihan se on että ei ole helppoa opiskella tai olla töissä ja viedä lapsia hoitoon mutta eikös se olisi jo mun aika opiskella itselleni ammatti.
Olen 27v ja ollut kotiäitinä 8,5v + tämä tuleva vuosi eli sittemmin likimain 10 vuotta. Nuorin on 4kk ja sukulaiseni mielestä minun pitäisi olla vielä 7vuotta kotona.

Olemme miehen kanssa suunnitelleet että jos hän jäisi ensi syksynä vuodeksi kotiin hoitamaan lapsia niin sitten ois 2 koulutiellä, 4v ja 2v menisivät sitten päiväkotiin.

Mitäs meinasit opiskella?

Minäkin lähden ensi syksynä opiskelemaan ja sitten olen ollut 4,5v. kotona yhteensä. Mulla hajoaa pää jo nyt, joten en todellakaan alkaisi odottelemaan, että joo lapset koulutielle. En ole niin äidillinen.

Toi teidän suunnitelma kuulostaa musta ihan järkevältä. Siis plussaahan se on että hankit koulutuksen itsellesi :)
Ei niistä sukulaisten kommenteista tarvi välittää. Mun olis taasen pitänyt kuulemma mennä heti töihin kun vauva oli 9kk, mä kuulemma laikottelen vaan kotona .

Itseasiassa mietin lähihoitajksi tai johonkin keittiöalaan suuntautumista.
haluaisin sisustus artesaani koulutukseen mutta se ei ainakaan vielä ole mahdollista.
Minä haluaisinkin ehkä olla kotona siihen asti kun lapset ovat isoja mutta rahallisesti en jaksa enää kitkutella ja eihän sitä kodinhoidontukea edes saa kuin alle 3v lapsista.