Sori ois tietenkin pitänyt pelkkiä hyviä piirteitä laittaa. :/AAAAAAARHG! NAISTEN EPÄLOOGISUUS?!
Juuri sinunlaistesi ihmisten takia olen feministi.
Sori ois tietenkin pitänyt pelkkiä hyviä piirteitä laittaa. :/AAAAAAARHG! NAISTEN EPÄLOOGISUUS?!
Juuri sinunlaistesi ihmisten takia olen feministi.
Miehet on marssista, naiset venuksesta mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ne ole opittuja vaan tulevat luonnostaan esim. naisten tunteellisuus, hoivavietti, epäloogisuus ja miesten ratkaisukeskeisyys, matemaattisuus, suojelunhalu yms.
Kuka täällä on väittänyt miehiä ja naisia samanlaisiksi. Enpä ole moista kirjoitusta huomannut keltään.Olen happygirlin kanssa samaa mieltä, että miehet ja naiset ovat erilaisia monin eri tavoin. Se on asia joille feministitkään ei voi mitään, vaikka kuinka haluaisivat. Mutta faktahan on se, että meitä ei voi samanlaisiksi muuttaa, ja miksi pitäisikään?
Juuri näin, ne on kuin luonnonlakeja ja niitä vastaan on turha taistella. Sen sijaan hedelmällisempää on myöntää tosiasiat ja käyttää hyödyksi molempien vahvuuksia!Olen happygirlin kanssa samaa mieltä, että miehet ja naiset ovat erilaisia monin eri tavoin. Se on asia joille feministitkään ei voi mitään, vaikka kuinka haluaisivat. Mutta faktahan on se, että meitä ei voi samanlaisiksi muuttaa, ja miksi pitäisikään?
Anteeksi jos rikon kuplasi, mutta juuri nämä asiat on opittuja. Yhteen tarttuakseni, ei monellakaan naisella ole sen kummempaa hoivaviettiä kuin miehellä. Heille vaan toitotetaan pienestä asti, että heidän kuuluu hoitaa kun äitikin on tehnyt niin, he auttavat sisarusten hoidossa edemmän kuin veljensä. Naisille lankeaa vastuu lastenhoidosta miehiä useammin, naisia pyydetään lastenvahdiksi useammin kuin miehiä jne..Miehet on marssista, naiset venuksesta mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ne ole opittuja vaan tulevat luonnostaan esim. naisten tunteellisuus, hoivavietti, epäloogisuus ja miesten ratkaisukeskeisyys, matemaattisuus, suojelunhalu yms.
Se on sinun mielipide, minun on toinen. Sinun mielen kypsyys tulikin selväksi toisesta ketjusta.Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29507525:Epäloogisuus ei kyllä ole mikään sukupuoliasia, en ymmärrä että se piti listata sellaseksi.
Muutkin loogiset ihmiset lienevät samaa mieltä.
Korjasin vähän. Nyt voin ostaa.Poikkisystävä on marssista ja minä anuksesta, mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ne ole opittuja vaan tulevat luonnostaan esim. mun ihq tunteellisuus, hoivavietti, epäloogisuus ja poikkiksen ratkaisukeskeisyys, matemaattisuus, suojelunhalu yms.
Onneksi ei tarvitse olla samaa mieltä. Ja onneksi moni muukaan ei kanssasi ole samaa mieltä, ei meillä muuten varmaan olisi ollut naispresidenttiä tai yhtään naisjohtajaa Suomessa, jos kaikki uskoisivat että naiset eivät kykene loogiseen tai rationaaliseen ajatteluun ja olisivat täysin tunteidensa vietävissä.Ei ne ole opittuja eikä kulttuurin muovaamia asioita, mutta ei meidän tarvitse olla samaa mieltä.
Kukaan ei ole tietynlainen vain siksi että on nainen. Ja sama koskee miehiä. Ihmiset jotka ajattelee noin, on nimenomaan niitä tasapäistäjiä, ei suinkaan feministit.Miehet on marssista, naiset venuksesta mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ne ole opittuja vaan tulevat luonnostaan esim. naisten tunteellisuus, hoivavietti, epäloogisuus ja miesten ratkaisukeskeisyys, matemaattisuus, suojelunhalu yms.
Höpö höpö.Se on jännä miten feminismin "vastustajat" (tai turhana näkijät, miten sen nyt ilmaisis) aina puhuu tosta tasapäistämisestä. Teillä on oikeasti mennyt feminismin pointti ohi. Pointti on nimenomaan se, että ihmisellä pitää olla aito mahdollisuus tehdä elämässään valintoja muiden asioiden kuin sukupuolensa perusteella. Eli ihmisiä ei luokitella ja kuvailla sukupuolensa perusteella, vaan yksilöinä.
Tasapäistämistä on nimenomaan tämä:
Kukaan ei ole tietynlainen vain siksi että on nainen. Ja sama koskee miehiä. Ihmiset jotka ajattelee noin, on nimenomaan niitä tasapäistäjiä, ei suinkaan feministit.
No joko ne perustellut argumentit loppui?Höpö höpö.
Kerrotko, missä ja miten ihmisillä Suomessa ei ole mahdollisuutta tehdä mitä haluaa sukupuolesta riippumatta?No joko ne perustellut argumentit loppui?
no ei tasan ollaAlkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29507525:Epäloogisuus ei kyllä ole mikään sukupuoliasia, en ymmärrä että se piti listata sellaseksi.
Muutkin loogiset ihmiset lienevät samaa mieltä.
Esim. siten että ne kulttuuriin sisäänrakennetut "naiset on tollasii ja miehet tällasii" -näkemykset sulkee ovia jokaiselta pieneltä tytöltä ja pojalta joka päivä. Moni mies saattaisi haluta vaikkapa lastentarhanopettajaksi, mutta ei sitten lopulta valitse sitä koska se nähdään niin vahvasti naisten alana. "Koska naisilla on se hoivavietti."Kerrotko, missä ja miten ihmisillä Suomessa ei ole mahdollisuutta tehdä mitä haluaa sukupuolesta riippumatta?
Ei ne sulje ovia, kuka vain voi pyrkiä mihin koulutukseen vain ja se on yksilöistä itsestään kiinni.Esim. siten että ne kulttuuriin sisäänrakennetut "naiset on tollasii ja miehet tällasii" -näkemykset sulkee ovia jokaiselta pieneltä tytöltä ja pojalta joka päivä. Moni mies saattaisi haluta vaikkapa lastentarhanopettajaksi, mutta ei sitten lopulta valitse sitä koska se nähdään niin vahvasti naisten alana. "Koska naisilla on se hoivavietti."
Ja tarviiko mun edes alottaa siitä lasikatosta mikä tulee teollisuudessa naiselle vastaan ihan varmasti tavalla tai toisella?
Miten sä olet näin lapsellinen tän asian kanssa, vaikka kaikkien lapsiin liittyvien juttujen suhteen olet muka niin kypsä?
Sun mielestä siis yhteiskunnassa, kulttuurissa ja kasvatuksessa ilmitulevat odotukset siitä millainen jonkun sukupuolen edustaja on ja mikä ammatti hänelle olisi sopiva, ei vaikuta yksilön valintoihin millään tavalla?Ei ne sulje ovia, kuka vain voi pyrkiä mihin koulutukseen vain ja se on yksilöistä itsestään kiinni.
Mä olen realisti, myönnän tosiasiat enkä näe siinä mitään järkeä, ettei niitä voida tunnustaa.