Oletko feministi?

• Viestiketjun aloittaja "sepi"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jemina";29507837]Sun mielestä siis yhteiskunnassa, kulttuurissa ja kasvatuksessa ilmitulevat odotukset siitä millainen jonkun sukupuolen edustaja on ja mikä ammatti hänelle olisi sopiva, ei vaikuta yksilön valintoihin millään tavalla?

Huh. aika simppeli näkemys sulla on ihmisistä.[/QUOTE]

Tee kuule ihan millaisia oletuksia tahansa, mutta toivottavasti joskus opit puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. :)

[QUOTE="jemina";29507837]Sun mielestä siis yhteiskunnassa, kulttuurissa ja kasvatuksessa ilmitulevat odotukset siitä millainen jonkun sukupuolen edustaja on ja mikä ammatti hänelle olisi sopiva, ei vaikuta yksilön valintoihin millään tavalla?

Huh. aika simppeli näkemys sulla on ihmisistä.[/QUOTE]

Samoin tekevät perhetausta, muu sosiaalinen ympäristö ja ruumiinrakenne. Tasa-arvoisuus ei tarkoita tasapäistämistä.

.........
[QUOTE="Fortunate";29507791]"Naiset ovat epäloogisia" -Happygirl91

Tapa tuokin oikeuttaa oma typeryytensä.
Keskimäärin eroja naisissa ja miehissä toki on, mutta yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset erot.
Jokaisen vähänkään älyllisesti kehittyneen luulisi tämän tajuavan.[/QUOTE]

Kohta sinä varmaan väität miesten ja naisten olevan yhtä vahvoja, koska maailmasta löytyy muutama doupattu lihasmimmi.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"Kalle"
Naisilla on liikaa valtaa ja oikeuksia suomessa. Se on huono juttu miten monessa perheessä nainen päättää asioista yhtä paljon kuin mies vaikka miehen pitäisi olla se pomo. Onhan niitäkin perheitä jossa lapset päättää asioista....

[QUOTE="Kalle";29507986]Naisilla on liikaa valtaa ja oikeuksia suomessa. Se on huono juttu miten monessa perheessä nainen päättää asioista yhtä paljon kuin mies vaikka miehen pitäisi olla se pomo. Onhan niitäkin perheitä jossa lapset päättää asioista....[/QUOTE]

:LOL: Mutta sehän on lähes yhtä huono siinä vaiheessa päättääkö perheen asioista ne lapset vai nainen.

[QUOTE="jemina";29508009]Olisit voinut vastata kysymykseen. Vai esitinkö sen epäselvästi?[/QUOTE]

Sori mä nauran täällä katketakseni tuolle kallen viestille ja kohta kun miehen pitäis tulla, niin taidanpa lukea kerrankin sillekin tämän ketjun. Kalle voi vastata minunkin puolesta seuraaviin kysymyksiin. :LOL:

Se on sinun mielipide, minun on toinen. Sinun mielen kypsyys tulikin selväksi toisesta ketjusta.
Otitko sen toisen ketjun noin tosissaan. Sellaset listausketjut on pelkkää hömppää.
Mä olen hiukan kypsempi kuin sinä (jos nikkisi numerot kertovan synnyinvuotesi?) ja olen nähnyt elämäni aikana hyvinkin epäloogisia miehiä, väitätkö että valehtelen?
Toi piirre ei sukupuolieen liity piirun vertaa, vaan ihan kullosenkin ihmisen järjenjuoksuun.

Viimeksi muokattu:
Miehet on marssista, naiset venuksesta mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ei ne ole opittuja vaan tulevat luonnostaan esim. naisten tunteellisuus, hoivavietti, epäloogisuus ja miesten ratkaisukeskeisyys, matemaattisuus, suojelunhalu yms.
Ei, vaan kaikki me ihmiset ollaan täältä Tellukselta, mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ihmisillä on esimerkiksi tunteellisuutta, hoivaviettiä, epäloogisuutta, ratkaisukeskeisyyttä, matemaattisuutta, suojelunhalua , yms. Näitä ja paljon, paljon muita ominaisuuksia, kenellä enemmän ja kenellä vähemmän mitäkin eri tilanteissa.

Kun nyt olet tykönäsi pohtinut näitä juttuja, niin kertoisitko, mitä eroa on hoivavietillä ja suojelunhalulla? Vai tarkoitatko jälkimmäisellä esimerkiksi vanhojen rakennusten suojelua?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29508237:
Ei, vaan kaikki me ihmiset ollaan täältä Tellukselta, mikä näkyy yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla. Ihmisillä on esimerkiksi tunteellisuutta, hoivaviettiä, epäloogisuutta, ratkaisukeskeisyyttä, matemaattisuutta, suojelunhalua , yms. Näitä ja paljon, paljon muita ominaisuuksia, kenellä enemmän ja kenellä vähemmän mitäkin eri tilanteissa.

Kun nyt olet tykönäsi pohtinut näitä juttuja, niin kertoisitko, mitä eroa on hoivavietillä ja suojelunhalulla? Vai tarkoitatko jälkimmäisellä esimerkiksi vanhojen rakennusten suojelua?

Kiinnostais muakin että miksei toi suojeluvietti ollut naisten ominaisuus.
Eikö esim äidit suojele lapsiaan, tai isosiskot pikkusisaruksiaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29508194:
Otitko sen toisen ketjun noin tosissaan. Sellaset listausketjut on pelkkää hömppää.
Mä olen hiukan kypsempi kuin sinä (jos nikkisi numerot kertovan synnyinvuotesi?) ja olen nähnyt elämäni aikana hyvinkin epäloogisia miehiä, väitätkö että valehtelen?
Toi piirre ei sukupuolieen liity piirun vertaa, vaan ihan kullosenkin ihmisen järjenjuoksuun.
Kuule ei tarvi aloittaa taas tuota olen kokeneempi, automaattisesti viisaampi, tietävämpi ja filmaattisempi -rallatusta. :) Se ei tee sinusta kenenkään silmissä kuin ehkä sen sekunnin sinun omassa mielessäsi pätevämmän ja uskottavamman vastaamaan aiheeseen.

Happygirlin ja kaikkien jotka luulee, että tässä yhteiskunnassa naisilla ja miehillä on yhtäläiset mahdollisuudet kaikilla elämänalueilla kannattais tulla teollisuuteen töihin. Duunaritasollakin tämä näkyy, mutta mä puhun nyt keskijohdosta ja ylimmästä johdosta. Siellä teitä odottaa todellisuus josta te ette tiedä YHTÄÄN MITÄÄN.

Tai sitten voitte lukea pari kirjaa, ja uskoa viisaampianne. Tästä voi alottaa: Akat aidan tekee, miehet käyvät mittaamassa | 9516073786 | € ja tällä sitten jatkaa jos ei vielä ole vakuuttunut Äitijohtaja | Piha, Kirsi | 9789521416620 | €

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29508237:

Selvä, se on sinun näkemyksesi. Minusta on hassua että tälläisellä kevytmielisellä keskustelu(vänkäys)palstalla ihmiset olevinaan vaativat välillä hurjaa tieteellistä näyttöä. :D Voi kun me ei päästä puuta pidemmälle jos ei ensin voida myöntää olemassa olevia asioita ja olla sujut niiden kanssa. Esimerkiksi sen että naiset ja miehet OVAT erilaisia, sinä voit liittää miehekkäiksi piirteiksi mitä haluat ja minä taas mitä minä koen. Jos heti vetäisee herneet nenään negatiivisen piirteen kohdalla niin ikävä kyllä tätä keskustelua ei oikein voi käydä. :/

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Selvä, se on sinun näkemyksesi. Minusta on hassua että tälläisellä kevytmielisellä keskustelu(vänkäys)palstalla ihmiset olevinaan vaativat välillä hurjaa tieteellistä näyttöä. :D Voi kun me ei päästä puuta pidemmälle jos ei ensin voida myöntää olemassa olevia asioita ja olla sujut niiden kanssa. Esimerkiksi sen että naiset ja miehet OVAT erilaisia, sinä voit liittää miehekkäiksi piirteiksi mitä haluat ja minä taas mitä minä koen. Jos heti vetäisee herneet nenään negatiivisen piirteen kohdalla niin ikävä kyllä tätä keskustelua ei oikein voi käydä. :/
Kyllä kaikki varmaan ymmärtää että ihmiset on erilaisia, ei kait kukaan nyt niin pälli ole ettei sitä tajuaisi. Mutta sä luulet että on olemassa joku ihmisryhmä nimeltä miehet jotka on yhdenlaisia, ja toinen ryhmä nimeltä naiset jotka on sitten toisenlaisia. No, ei ole.

Ne "olemassa olevat asiat" on sun päässä, ja täysin sun subjektiivinen kokemus asiasta. Ei me voida myöntää niitä ja olla niistä yhtä mieltä, kun me ollaan eri mieltä.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Kyllä kaikki varmaan ymmärtää että ihmiset on erilaisia, ei kait kukaan nyt niin pälli ole ettei sitä tajuaisi. Mutta sä luulet että on olemassa joku ihmisryhmä nimeltä miehet jotka on yhdenlaisia, ja toinen ryhmä nimeltä naiset jotka on sitten toisenlaisia. No, ei ole.

Ne "olemassa olevat asiat" on sun päässä, ja täysin sun subjektiivinen kokemus asiasta. Ei me voida myöntää niitä ja olla niistä yhtä mieltä, kun me ollaan eri mieltä.
Subjektiivinen kyllä, mutta myös tieto on vain perusteltu tosiuskomus. Yleistäminen ei päde yksittäistapauksissa, mutta yleisesti keskusteltaessa kyllä pätee.

Siis... hetkinen... mitä sä nyt oikein tarkoitat? Että on jotain tosiasioita, mutta jokainen voi itse päättää, mitä ne ovat??? Mitäs tosiasioita ne sitten ovat?

Enkä minä väittänyt, etteivätkö naiset ja miehet olisi erilaisia. Takuulla ovat. Maailmassa on miljardeja ihmisiä, joten olisi hullua väittää, että kaikki olisivat samanlaisia. Toisaalta...no, yhtä hullua olisi väittää, että niissä miljardissa ihmisessä olisi vain kahdenlaisia ihmisiä.

Ja lyön vaikka vetoa, että sinä ja minäkin (nimimerkeistä päätellen samaa sukupuolta?) olemme aika erilaisia.

Ja mitä tulee tuohon "negatiiviseen piirteeseen" - tuskin kukaan vetäisi siitä hernettä nenään, koska se on oikeasti "aika vanha" juttu. Mikä tietysti herättää epäilyksen siitä, ettei siellä kirjoittelekaan omia ajatuksiaan Happygirl-91, vaan kenties joku Boredman-67, joka haluaa aiheuttaa häiriötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29508356:
Ja mitä tulee tuohon "negatiiviseen piirteeseen" - tuskin kukaan vetäisi siitä hernettä nenään, koska se on oikeasti "aika vanha" juttu. Mikä tietysti herättää epäilyksen siitä, ettei siellä kirjoittelekaan omia ajatuksiaan Happygirl-91, vaan kenties joku Boredman-67, joka haluaa aiheuttaa häiriötä.
:D

Yhteistyössä