Olenko outo, kun loukkaannun jos kaupan myyjät jne. ei huomioi taaperoani/vauvaani?

• Viestiketjun aloittaja missä käytöstavat
  • Ensimmäinen viesti
"Hymy ei maksa mitään"
Miksi just lapset herättää näin paljon vihaa? Mitä jos vanhuksia kohdeltaisiin samalla tavalla? "Kuolaava, tutiseva vanhus, minähän en sille hymyile!" " Tykkään vain omasta mummostani." Vai näinkö ihmiset oikeasti ajattelevatkin, mutta eivät uskalla tunnustaa? Lapsia on helpompi vihata avoimesti?

Mikä teitä oikein vaivaa?

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
"..."
[QUOTE="Hymy ei maksa mitään";24846837]Miksi just lapset herättää näin paljon vihaa? Mitä jos vanhuksia kohdeltaisiin samalla tavalla? "Kuolaava, tutiseva vanhus, minähän en sille hymyile!" " Tykkään vain omasta mummostani." Vai näinkö ihmiset oikeasti ajattelevatkin, mutta eivät uskalla tunnustaa? Lapsia on helpompi vihata avoimesti?

Mikä teitä oikein vaivaa?[/QUOTE]

Eikö se kuolaava mummo kuitenkin ole se joka maksaa ne ostokset? Jos ostaja on joku muu kuin mummo, niin en näe että myyjä olisi velvollinen hymyilemään saatikka lepertelemään kuolaavalle mummolle.

Kyllä sä ap vähän olet juu...

Mä jotenkin ajattelen kaupan kassalla asioimisen niin, että silloin kun kassa aloittaa mun ostoksia sieltä kassan läpi laittamaan, hän tervehtii mua ja sillä samalla heillä tai moilla hän sitten takottaa sitä mun lastani, joka siinä kärryssä istuu. Ei kait kaupankassan oikeesti tarvii jokaista kassan läpi kulkevaa asiakasta erikseen huomioida, jos pariskunta tulee ostoksille, joista toinen vaan maksaa, niin ei se kassa silloinkaan niille molemmille erikseen sitä heitä sano, vaan tervehtii molempia, sillä yhdellä heillä.

Jos kassan pitäisi huomioida kaikki, niin miten sitte ihmiset, jotka eivät osta mitään, pitäiskö kassan huudella näillekin heit, kun kulkevat kassan ohi, ettei vaan kellään tule pahamieli?

Aino*
[QUOTE="Vieras";24846311]Vai vanhapiika, mikä se semmoinen on? Missä iässä on vanhapiika? Olenko minä, 35-v, ei ikinä naimisissa, mutta pitkästä suhteesta eronnut, vanhapiika?[/QUOTE]

:LOL: sinä sen sanoit, en minä....minä puhuin minun lähikaupan kassasta....:headwall: täällä on taas näitä, joilla pikkasen nutturaa kiristää...

"hihi"
[QUOTE="Hymy ei maksa mitään";24846837]Miksi just lapset herättää näin paljon vihaa? Mitä jos vanhuksia kohdeltaisiin samalla tavalla? "Kuolaava, tutiseva vanhus, minähän en sille hymyile!" " Tykkään vain omasta mummostani." Vai näinkö ihmiset oikeasti ajattelevatkin, mutta eivät uskalla tunnustaa? Lapsia on helpompi vihata avoimesti?

Mikä teitä oikein vaivaa?[/QUOTE]

Sä et kans oo lukenut koko ketjua sitten yhtään. :D

Jos tämä yksi kirjoittaja provoili, että vihaa muitten lapsia niin eipä se kaikkia kirjoittajia tarkoita.

Otahan se herne sieltä pikkunenusta.

sullekin
Vaikka olen samaa mieltä, ettei kaikkien tarvitse tykätä lapsista, ihmettelen suuresti mikä määrä vihaa, haukkumista ja katkeruutta on tähänkin ketjuun päässyt.
Mitä vihaa ja katkeruutta? :)

Kunhan ihmisten mielestä on hieman kohtuutonta ap:n odottaa että kaupan kassalla olisi aina aikaa/kiinnostusta huomioida hänen vauvaansa. Ja vielä aivan kohteliaastikin suurimmaksi osaksi kirjoittavat. :)

mutta
[QUOTE="hihi";24846953]Sä et kans oo lukenut koko ketjua sitten yhtään. :D

Jos tämä yksi kirjoittaja provoili, että vihaa muitten lapsia niin eipä se kaikkia kirjoittajia tarkoita.

Otahan se herne sieltä pikkunenusta.[/QUOTE]

kyllä mä niitä lapsia ihan oikeasti vihaan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja menkääs ihteenne akat!;24844685:
Mä olen monttu auki. En aapeen takia, vaan teidän muiden vastauksien! Teistä itsestänne huokuu se itsekeskeisyys ja oman navan tuijotus. Halveksutte muiden lapsia ja korotatte omia. Ette pidä toisten lapsia minään, tuntuu ettei edes ihmisinä. Ei todellakaan ole ihmekään, kun masennus ja yksinäisyys sekä lukuisat lasten käytöshäiriöt ynnä muut ongelmat ovat räjähtäneet käsiin, kun kotoa saadaan tuollainen epäkunnioittavuuden malli muita ihmisiä kohtaan.

Aapee tuskin tarkoitti, että maailman olisi pitänyt seisahtua ja laottava polvilleen hänen lapsensa edessä. Häntä vain harmitti, kun lapselle ei sanottu edes "hei" tai mikä vielä helpompaa: hymyilty. On se lapsikin ihminen, joka ansaitsee tulla huomatuksi. Ymmärrettävää, jos kiireessä kassa (tai joku muu) ei lasta huomaa. Mutta, se että teiltä tulee näin musertavat haukut on todella pöyristyttävää!
Peesi. Et ap ole todellakaan outo vaan nämä muut kylmät ihmiset jotka pitävät sinua outona ovat kyllä epäinhimillisiä. Itse en todellakaan ole kaupan kassa vaan paljon korkeasti koulutetumpi enkä voisi kuvitellakaan että en huomioisi pientä lasta joka yrittää ottaa kontaktia. Ainoa poikkeus tulee mieleen jos sillä kyseisellä ihmisellä ei vaan ole kaikki korvienvälissä kohdallaan tai jos hänellä on joku trauma lapsia kohtaan.

"vieras"
Hauskaa miten täällä kaikki vaatii myyjiä huomioimaan jokaista kassan ohi kulkevaa, mutta mites sitten itse asiakkaat? Nyt kyllä vaaditaan hymyjä ja vauvan huomioimista, mutta ennen kassalla työskennellessäni kävi usein niin, että minun tervehtiessä asiakasta, sain vain tuiman katseen. Ei vastattu mitään takaisin, saati sitten että olisi hymyilty! Ja tämä oli yleistä! Että myyjiltä vaaditaan vaikka mitä, mutta silti ei itse vaivauduta edes vastaamaan tervehdykseen. Eikä kyse ollut siitä, ettei olisi kuultu/huomattu, vaan katsottiin kyllä silmiin, mutta sanomatta mitään takaisin. Ja ei, minulla ei todella riittänyt mielenkiintoa tai aikaa alkaa lepertelemään jokaiselle pennulle jonka päivän aikana näin. En myöskään oleta muiden huomioivan omaa lastani. Kaupan kassa ei ole mikään viihdyttäjä, vaan pyrkii reippaasti tekemään työnsä, ja tervehtimään maksavaa asiakasta. Naurattaa aina tämä, että myyjien pitää tehdä sitä tätä ja tota, mutta itse mennään sinne kauppaan purkamaan viikon agressiot, ja huudetaan myyjille asioista mille he eivät voi mitään. Hoh hoh.

ok
Hmm.. jos mä menen ystäväni seurana kauppaan hänen suorittaessaan ostoksia, en oleta saavani mitään huomiota kassalta. Eikä itse ostaessani mukanani oleva vauvakaan tarvitse mielestäni huomiota. Ihan kiva jos joku myyjä huomioi, hymyilee ja juttelee, mutta ei ole väärin olla huomioimatta.

Minunkin mielestäni hieman naurettavaa loukkaantua siitä, että sitä omaa kullanmurua ei myyjät huomaa.

ok
[QUOTE="vieras";24847017]Hauskaa miten täällä kaikki vaatii myyjiä huomioimaan jokaista kassan ohi kulkevaa, mutta mites sitten itse asiakkaat? Nyt kyllä vaaditaan hymyjä ja vauvan huomioimista, mutta ennen kassalla työskennellessäni kävi usein niin, että minun tervehtiessä asiakasta, sain vain tuiman katseen. Ei vastattu mitään takaisin, saati sitten että olisi hymyilty! Ja tämä oli yleistä! Että myyjiltä vaaditaan vaikka mitä, mutta silti ei itse vaivauduta edes vastaamaan tervehdykseen. Eikä kyse ollut siitä, ettei olisi kuultu/huomattu, vaan katsottiin kyllä silmiin, mutta sanomatta mitään takaisin. Ja ei, minulla ei todella riittänyt mielenkiintoa tai aikaa alkaa lepertelemään jokaiselle pennulle jonka päivän aikana näin. En myöskään oleta muiden huomioivan omaa lastani. Kaupan kassa ei ole mikään viihdyttäjä, vaan pyrkii reippaasti tekemään työnsä, ja tervehtimään maksavaa asiakasta. Naurattaa aina tämä, että myyjien pitää tehdä sitä tätä ja tota, mutta itse mennään sinne kauppaan purkamaan viikon agressiot, ja huudetaan myyjille asioista mille he eivät voi mitään. Hoh hoh.[/QUOTE]Peesi. Asiakkaiden tervehtimisten lomassa mielessä pyöri hyllyistä puuttuvat hinnat, koneella väärin olevat hinnat, pelikoneilla pyörivät alaikäiset joista kohta joku asiakas huomauttaa päästäkseen itse pelaamaan, valitukset jumittavasta pullokoneesta, valitukset jonoista.. auta armias jos joku vauva jäi vielä tervehtimättä ja äiti pahoitti mielensä.

"vieras"
Itsekin huomioin vieraita lapsia aniharvoin - ehkä jos lapsi tosiaan alkaa juttelemaan mulle tai ottaa muuten kontaktia. Riippuu pitkälti siitäkin millanen fiilis sattuu sillä hetkellä olemaan. Mutta näkisi ton lasten huomioimisen ehdottomasti ylimääräsenä asiana, jota ei mitenkään kuulu odottaa keneltäkään (kaupan kassaltakaan). Itse saatan jopa ahdistua siitä jos jossain kaupassa pitää alkaa kertomaan ventovieraille mun lapsesta.
Ainoa tilanne jossa olen harmistunut siitä, ettei lastani ole huomioitu on omien ystävieni kohdalla (mutta senkin ymmärrän koska moni heistä vielä lapseton eikä kokemusta lapsista välttämättä monellakaan ole)..

häh?
Alkuperäinen kirjoittaja Yhdelle pienimmistä;24845032:
Kassa oli tympeä. Jos lapsi vielä itse yritti siinä kontaktia. Itse olisin kyllä reagoinut - vähän vaikeaa kuvitella että sitä ei muka kerta kaikkiaan huomaisi. Mutta kuten tämän ketjun vastauksista näkee, ei ne hyvät käytöstavat aina ole niin kunniassa.
Miten sen kassan olisi pitänyt reagoida, jos se lapsi on huudellut jotain "täti täti"? Mä en itse kassana ainakaan oikein osaa reagoida tuollaiseen mitenkään.

"Hymy ei maksa mitään"
[QUOTE="hihi";24846953]Sä et kans oo lukenut koko ketjua sitten yhtään. :D

Otahan se herne sieltä pikkunenusta.[/QUOTE]

Olen lukenut ketjun. Ja hyvin moni teki kyllä selväksi, että ei piittaa pätkääkään muiden lapsista, eikä näin ollen noteeraisi näitä mitenkään. Ja ihan oli luettavissa puhdasta inhoa lapsia kohtaan.

Jos ihminen on niin kylmä, että voi sanoa, ettei muiden lapset herätä muita tuntemuksia kuin välinpitämättömyyttä (ja/tai vihaa), niin ei hän silloin ole kykenevä rakastamaan sitä omaansakaan. Eikä ainakaan ole sopiva kasvattamaan sitä lastansa. Kuinka muka kasvatat lapsesi toiset ihmiset huomioonottavaksi aikuiseksi, kun et itsekään muista ihmisistä piittaa.

"vieras"
Jos taapero tervehtii myyjää, niin toivon tosiaan, että myyjä vastaa tervehdykseen. Muuten ei ole niin väliä, huomioiko vai ei. Itsellehän nuo on maailman suurin ihme, mutta muutoin maailmasta tuskin kovin montaa sellaista löytyy, joka jaksaisi kanssani ihastella noita naperoita päivästä toiseen hymyillen...

"Hymy ei maksa mitään"
[QUOTE="...";24846855]Eikö se kuolaava mummo kuitenkin ole se joka maksaa ne ostokset? Jos ostaja on joku muu kuin mummo, niin en näe että myyjä olisi velvollinen hymyilemään saatikka lepertelemään kuolaavalle mummolle.[/QUOTE]

Et näe metsää puilta. Aapeen tapaus oli vain yksi esimerkki. Enkä edes lähtisi tuota kyseistä kassaa moittimaan: hän ei ehkä todellakaan huomannut lasta siinä kiireessä.

Sen sijaan en ymmärrä tätä yleistä vihamielisyyttä ja lasten aliarvostamista. Moni on sitä mieltä, että lapsi ei _ansaitse_ sitä hymyä. Silloin en voi kuin ihmetellä, että miksi ihmeessä?

Vanhusesimerkkini kirjoitin siksi, kun haluaisin tietää, vihaatteko myös heitä yhtä paljon kuin lapsia. Seuraavaksi voisin kysyä, vihaatteko ihmisiä ylipäätään? Kaikki muut ovat paskoja, paitsi te?

Eikö tuollainen ajattelutapa jos mikä ole itsekästä -itsekkäämpää kuin aapee, joka toivoi lapsensa tulevan huomatuksi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24847391]Jos taapero tervehtii myyjää, niin toivon tosiaan, että myyjä vastaa tervehdykseen. Muuten ei ole niin väliä, huomioiko vai ei. Itsellehän nuo on maailman suurin ihme, mutta muutoin maailmasta tuskin kovin montaa sellaista löytyy, joka jaksaisi kanssani ihastella noita naperoita päivästä toiseen hymyillen...[/QUOTE]

Ai niin ja sen verran jatkan tähän, että kyllä on aina myyjät ystävällisesti tervehtineet lapsilleni takaisin :)

"Kasa"
En ole myyjä, mutta en todellakaan ole kiinnostunut huomioimaan kenenkään vieraan mukuloita jotenkin erityisesti. Mieluummin huomioin vanhukset, jotka esim. tarvitsevat apua.

"..."
[QUOTE="Hymy ei maksa mitään";24847398]
Vanhusesimerkkini kirjoitin siksi, kun haluaisin tietää, vihaatteko myös heitä yhtä paljon kuin lapsia. Seuraavaksi voisin kysyä, vihaatteko ihmisiä ylipäätään? Kaikki muut ovat paskoja, paitsi te?

Eikö tuollainen ajattelutapa jos mikä ole itsekästä -itsekkäämpää kuin aapee, joka toivoi lapsensa tulevan huomatuksi.[/QUOTE]

Eli sinusta ihmisen pitää olla ylisosiaalinen (hymyillä kaikille jotka vastaan tulee), muuten vihaa ihmisiä?
Mitä jos esim. minulla on jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa kuin vastaantulevat ihmiset? Tai joskus on ehkä vain huono päivä eikä kiinnosta hymyillä kaikille, onko se väärin?

Itse olen todella epäsosiaalinen, mutta en siltikään koe että vihaisin kaikkia...

"sondersson"
[QUOTE="vieras";24847017]Hauskaa miten täällä kaikki vaatii myyjiä huomioimaan jokaista kassan ohi kulkevaa, mutta mites sitten itse asiakkaat? Nyt kyllä vaaditaan hymyjä ja vauvan huomioimista, mutta ennen kassalla työskennellessäni kävi usein niin, että minun tervehtiessä asiakasta, sain vain tuiman katseen. Ei vastattu mitään takaisin, saati sitten että olisi hymyilty! Ja tämä oli yleistä! Että myyjiltä vaaditaan vaikka mitä, mutta silti ei itse vaivauduta edes vastaamaan tervehdykseen. Eikä kyse ollut siitä, ettei olisi kuultu/huomattu, vaan katsottiin kyllä silmiin, mutta sanomatta mitään takaisin. Ja ei, minulla ei todella riittänyt mielenkiintoa tai aikaa alkaa lepertelemään jokaiselle pennulle jonka päivän aikana näin. En myöskään oleta muiden huomioivan omaa lastani. Kaupan kassa ei ole mikään viihdyttäjä, vaan pyrkii reippaasti tekemään työnsä, ja tervehtimään maksavaa asiakasta. Naurattaa aina tämä, että myyjien pitää tehdä sitä tätä ja tota, mutta itse mennään sinne kauppaan purkamaan viikon agressiot, ja huudetaan myyjille asioista mille he eivät voi mitään. Hoh hoh.[/QUOTE]

Tietysti se on persiistä että asiakas ei osaa käyttäytyä, mutta se myyjä on kuitenkin TÖISSÄ. Ja töissä pitäisi osata käyttäytyä kohteliaasti.

Yhteistyössä