Olenko alipalkattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sandra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sandra"

Vieras
Olen sihteeri pk-seudulla. Työtehtäviäni ovat mm. tarjousten teko, internetsivujen päivitys, laskutus, puhelinvaihde, kahvitukset jne. ja palkka 1800 € :O Minusta liian pieni. Teistä?

No ei voi kuin todeta että huono on palkka sihteereillä. Minulla on yli 5 vuoden työkokemus ja koulutukseltani tradenomi. Noh, työnteolla ei rikastu. Niin kai se on...

[QUOTE="Maija";22430379]Mä tienasin sun koulutuksella ja työkokemuksella osastosihteerina Hämeessä, teollisuudessa 2600e nelisen vuotta sitten. Eli onhan toi aika vähän....[/QUOTE]

Joo-o. Tää nainen kysyy tänään lisää palkkaa. Jos ei irtoa, hakeminen muualle alkaa...

Hankkikaa koulutus, mulle on ihan sama kuinka kauan te ootte jotain hommaa tehnyt, mutta jos sitä ammattitaitoa ei ole osoittaa näyttöttutkinnolla olette kyllä aika heikoilla pohjilla. Jos ei pysyt todistamaan omaa osaamistaan...

Tai jos oletkin ylipätevä? Nykyään työehtosopimukset lähtee siitä, että palkka maksetaan toimenkuvan mukaan. Ehkä olet jo paljon pätevämpi kuin tehtävä edellyttää.

Jos kuvitellaan, että saisit paremmin palkatun työn muualta niin saisiko tuolla rahalla jonkun toisen tytön sun tilalle?

[QUOTE="juupajuu";22430693]Hankkikaa koulutus, mulle on ihan sama kuinka kauan te ootte jotain hommaa tehnyt, mutta jos sitä ammattitaitoa ei ole osoittaa näyttöttutkinnolla olette kyllä aika heikoilla pohjilla. Jos ei pysyt todistamaan omaa osaamistaan...[/QUOTE]

nyt oot kyllä väärässä. It alalla työskentelen ja myös rekrytoin meille ihmisiä.. minä rekryän ihmisiä työpaikkojen, osaamisen, alan tuntemuksen tms perusteella - en koulupapereiden. Olet väärässä.

Mutta monissa firmoissa on tapana maksaa vain TES:in minimi ja laittaa vaativuusluokka niin alas, kuin vain mahdollista. Itse teen töitä teollisuudessa osastonsihteerinä ja palkkani on n. 2600€/kk, kolutus sama kuin sinullakin, mutta työkokemusta jo yli 10 vuotta.

Olen aivan epätoivoinen, kolme vuotta sitten luvattiin että kun firmalla alkaa mennä hyvin, saan lisää palkkaa. Nyt menee hyvin, mutta rahaa ei kuulemma heru. 1812€. Olen 49-vuotias, yo-merkonomi ja datanomi, hoidan tilinpäätöstä lukuun ottamatta kaikki taloushallintotyöt, budjetoin, vastaan arvokkaasta varastosta, toimin atk-tukihenkilönä. Kokemusta taloushallintoalalla 13 vuotta, atk-alalla 4 vuotta. Vieläköhän vanhan kannattais nostaa kytkintä??

Yhteistyössä