[QUOTE="vieras";21902522]Onko sitä pakko juuri sitä oman alan työtä hakea pelkästään. Kyllä sitä on sellaisiakin töitä tarjolla paljon, joihin pääsee ilman sen suurempia vaatimuksia.
Toisaalta aina on ja tulee olemaan työttömiä, mutta paljon on sellaisia, jotka eivät suostu tekemään ns. hanttihommia, vaan kuvittelevat olevansa liian hyviä siihen.[/QUOTE]
mä olen hakenut töitä vaikka mistä. Olen laittanut hakemuksia töihin isoille firmoille kuten SOL:lle, Lassila&tikanojalle, ISS:lle sekä lukemattomiin pikkufirmoihin. Olen hakenut töitä lähipubeista, keskolta, s-ryhmältä, hok-elannolta, kaupungilta jne
Yhteenkään paikkaan en ole päässyt. Ja minä sentään asun pk-seudulla...
työvoimatoimisto kyllä laittaa vähän väliä' vaikka mille kussille joista ei työllistymisen kannalta ole mitään hyötyä. lisäksi olen joutunut edellämainituista firmoista osaan töihin työelämävalmennettavaksi tekemään samoja hommia joihin olen hakenut töihin. töihin ei pääse, ilmaiseksi harjoittelijaksi kyllä... hain aikuisopiskelijaksi useampaan oppilaitokseen sekä työkkärin työvoimakoulutuksiin. en päässyt yhteenkään.
en ole alkoholisti, mielenterveysongelmainen, tyhmä, sivistymätön, epäsosiaalinen tai mitenkään muutenkaan poikkeava. silti useimmat firmat eivät kutsu edes työpaikkahaastatteluun vaikka samoilla firmoilla on jatkuvasti jopa toistakymmentä työpaikkailmoitusta ns paskaduuneihin. Jostain kumman syystä samat ilmoitukset samoista työkohteista löytyvät myös virolaisilta nettisivustoilta pienemmällä tuntiliksalla... ja työpaikat joiden ilmoituksissa edellytetään hyvää suomen kielen taitoa, palkkaavat kuitenkin töihin jonkun puolikielisen maahanmuuttajan :|