Olenko ainut, joka ajattelee kestovaipoista näin...

Noissa minun käyttämissä on sellainen mikrofleece-pinta tms. joka ei tunnu märkänäkään märältä. Ei vauva ainakaan valita.
 
Ammattilainen
Meillä kaikki kestovaipat on kuivapintaisia. :) Ja toki se imuosa imee sen kosteuden, mutenhan pissa tulis puntista ulos.. Tarkoitat varmaan että kestovaioissa ei ole kemikaalia, joka muuttaa pissan geeliksi, niinkuin kertaköyttövaipoissa.
 
Moni varmaan ajattelee juuri noin - ja on totaalisen väärässä :saint:
Kuivapintaisiahan ne kestovaipat on, ainakin kaikki mitkä meillä oli. Ja todella kuivapintaisia: etenkin fleece tuntui ainakin mun käteeni sata kertaa mukavammalta märkänä kuin märkä kertisvaippa :$
 
vieras
Noita kestovaippoja on erilaisia: meillä on semmoisia, missä on mikrofleece ihoa vasten ja se on - usko tai älä - ihan kuiva, vaikka ne imut siellä taskussa suorastaan valuisi pissaa.
Jos harsoja käyttää, niin se on märkä, tottakai, et niitä saakin vaihtaa usein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä oon aina miettinyt noista villahousuista.... Eikö ne ole kauhean kuumat? Meillä on semmonen kuumakalle toi tyttö, että kuinka se voisi niitä käyttää? Selvennättekö epätietoiselle?
villa on siitä kiva et kylmällä se on lämmin ja lämpimällä viileä, ihan niinku fleesekin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä oon aina miettinyt noista villahousuista.... Eikö ne ole kauhean kuumat? Meillä on semmonen kuumakalle toi tyttö, että kuinka se voisi niitä käyttää? Selvennättekö epätietoiselle?
Meidän superkuumakalle ei ainakaan hikoillut kun nukkui yönsä hahtuvissa. Kai ne pelittää samaan tapaan kuin silkki: kylmällä lämpimät ja kuumalla viileät =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä oon aina miettinyt noista villahousuista.... Eikö ne ole kauhean kuumat? Meillä on semmonen kuumakalle toi tyttö, että kuinka se voisi niitä käyttää? Selvennättekö epätietoiselle?
Ne on ilmavat ja hengittää, vähemmän hautovat kuin kertakäyttövaipat. Ja kuumalla ilmalla ei tartte muuta laittaa kuin t-paita ja villikset&vaippa.Tosin tänä kesänä ei ole semmoisia ilmoja pahemmin ollut :/

Meillä on pyykkikone rikki ja on käytetty kertsejä kahtena päivänä ja oon ihan hukassa niiden kanssa... en tiiä, miten usein pitäisi vaippa vaihtaa ja milloin se on märkä jne. ja sitten tuntuu, että muksulla alapää haisee muovilta ja pissalta koko ajan.
 
Niin no, monestihan se on käytännön tiedon puutetta tai sitten on ollu väärä materiaali käytössä. Kestoissa on ihan yhtä lailla semmosia vaippoja olemassa missä on kuiva pinta ihan niinkun kertiksissäkin, sit on myös semmosia joissa pinta jää märäksi, ne on vallan hyvät kuivaksiopettelijalle.

Villahousuista, villan ideahan on siinä että se puhdistaa itse itsensä ja on kuumalla viileä, kylmällä lämmin. Ei meillä hiota vaikka neiti mennä viipottaa kesähelteillä villikset jalassa :wave:
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Mutta mun mielestä ne on varmaan epämukavat kun ne on märät koko ajan kun lapsi pissaa, kun eihän ne sitä kosteutta ime samalla tavalla kun kertikset...
JA HUOM: tämä on minun mielipide
Ootko itse kokeillut kestositeitä? Mä en niitä kokeiltuani enää koskaan käyttänyt kertakäyttöisiä siteitä, ainoa mihin vaihdoin, oli lopulta kuukuppi. Niinpä itse oon vakuuttunut, että lapsenkin on parempi niissä kestovaipoissa.
 
meilä taas pieninä kun olivat ,kaikista kertiksistä meni nahkat rullalle, kestoja sietivät hyvin :) silloin 'sata vuotta sitten' kun meilä vaippailtiin. Kun liikkeelle lähtivät oli ulkona ja kylillä sekä yöllä kertikset ja taas kuivaksi opetellessa kestot
 
hepulis
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Siis sanoinkin et mulla ei ole henk.koht.kokemusta MUTTA ei jostain syystä ole kiinnostustakaan...en mä tiäkkää niistä yhtään mitää
me ollaan sekakäyttäjiä, kestoillaan pintakuivilla all-in-oneilla ja taskuvaipoilla, reissussa käytetään kertiksiä. näin kesällä kestovaippa hengittää PALJON paremmin kuin kertis ja vaippa on yhtä ohut kuin kertakäyttöinenkin.
 

Yhteistyössä