Juu, mutta kysymys olikin siitä jääkö maatumattomat kertikset vaippavuoriksi kaatopaikalle vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja välillä kestoilija välillä ei:Ei ne jätteet yhtään sen vähemmän ympäristöä tuhoavia ole vaikka ne polttolaitokseen meneekin. Polttolaitoksessa on karmeet pytingit, jotta polttolämpötilat pysyy niin ylhäällä että myrkytkin palaa. Saati ne ilmanpäästöt, niitä hiilipäästöjä tulee valtavia määriä eikä mikään niitä korvaa kuten puunpoltossa uusiutuva metsä.
Joo mä just ihan vaan googletin ja heti otsikossa kerrottiin et muutama tippa. =)Alkuperäinen kirjoittaja hanna:kannattaa kysyä esim kestovaippa.info sta, sieltä saa nopeesti vastauksen...tai kannattaa koittaa eka hakua (vasemmasta yläkulmasta keskustelu osiosta )Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Latetaas uudestaan tää kysymys; käyttääkö kukaan TEA-TREE ÖLJYÄ kestovaippojen liotusvedessä???
Kiinnostaisi kovin se annostelu, jos joku siitä tietää. Itse käytän etikkaa, mutta en kauhiast tykkää sen hajusta...
Siinähän ne vaipat kuivui missä muukin pyykki....sisällä tai ulkona, joskus taloyhtiön kuivaushuoneessa.Alkuperäinen kirjoittaja Vesi valuu ikkunoissa:Parin kestoilijan luona virailleena olen huomannut, että vaippojen kuivatus sisällä nostaa ilmankosteutta niin paljon, että vesi valuu ikkunoita pitkin talvella ja ilmasto on sisällä aika "trooppinen". Tekee varmaan tosi hyvää rakenteille erityisesti vanhoissa omakotitaloissa, joissa ilmanvaihto on muutenkin mitä on (= sitä ei ole) ja homeongelmat enemmän kuin yleisiä.
Mutta että hyvä asiahan tuo on ympäristön kannalta..
Näin! =)Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Villavaippa hiostaa varmasti vähemmän kuin muovivaippa. Mut ei mulla muuta. :wave:
Ei kyllä sit tarttee olla jotain muutakin... Millaset pesukoneet näil sun kavereillas on vai käsinkö ne vaipat pesee?Alkuperäinen kirjoittaja Vesi valuu ikkunoissa:Parin kestoilijan luona virailleena olen huomannut, että vaippojen kuivatus sisällä nostaa ilmankosteutta niin paljon, että vesi valuu ikkunoita pitkin talvella ja ilmasto on sisällä aika "trooppinen". Tekee varmaan tosi hyvää rakenteille erityisesti vanhoissa omakotitaloissa, joissa ilmanvaihto on muutenkin mitä on (= sitä ei ole) ja homeongelmat enemmän kuin yleisiä.
Niinpä, mutta sitä pyykkiä vain tulee normaalia enemmän vaippojen kanssa. Ei niillä ainakaan ennen kestisten kuivattamista musta vesi valunut ikkunoita pitkin.. Ja itsekin olivat sen huomanneet..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Siinähän ne vaipat kuivui missä muukin pyykki....sisällä tai ulkona, joskus taloyhtiön kuivaushuoneessa.Alkuperäinen kirjoittaja Vesi valuu ikkunoissa:Parin kestoilijan luona virailleena olen huomannut, että vaippojen kuivatus sisällä nostaa ilmankosteutta niin paljon, että vesi valuu ikkunoita pitkin talvella ja ilmasto on sisällä aika "trooppinen". Tekee varmaan tosi hyvää rakenteille erityisesti vanhoissa omakotitaloissa, joissa ilmanvaihto on muutenkin mitä on (= sitä ei ole) ja homeongelmat enemmän kuin yleisiä.
Joo, tulihan sitä yksi koneellinen enemmän per viikko . Eli yhtä tyhjän kanssa ainakin meidän perheessä.Alkuperäinen kirjoittaja Vesi..:Niinpä, mutta sitä pyykkiä vain tulee normaalia enemmän vaippojen kanssa. Ei niillä ainakaan ennen kestisten kuivattamista musta vesi valunut ikkunoita pitkin.. Ja itsekin olivat sen huomanneet..
Kokeilepa täyttä villa olevaa paitaa,ei mitään sekoitelankaa.Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Mutta jos mä laitan kesäkuumalla villapaidan päälle, niin ei mulla ole viileää?
Kiilusilmä, toi on kyllä ihan totta että kertisten kanssa lapsi haisee koko ajan jotenkin pisulle.
Vastasyntyneellä käytin harsoa ja kuorivaippaa, mutta enimmäkseen kertakäyttövaippoja kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja moro:Minä olen hirveän kiinnostunut nyt kokeileen seuraavalla lapsella kestovaippoja, mutta tarvisin hyvän ja perusteellisen opastuksen! Olen lukenut kestovaippainfon sivuja, mutta kaipaisin silti enemmän opastusta, esim. mikä olis paras vaippayhdistelmä vastasyntyneelle? entä sen jälkeen? Helpoin käyttää? Tiedän että nämäkin on makuasioita, mut en tiedä minkälaisilla vaipoilla aloittaisin. Jelpatkaa!
Lukematta koko ketjua vastaan, että; eihän se lapsi joka sekunti pissaa. Ja kestojen kanssa sen oppii huomaamaan, millon pissaa tulee joten vaipan voi vaihtaa heti kun huomaa sen olevan märkä. Ja on imuja, jotka eivät tunnu erityisen märiltä. So simpleAlkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:Mutta mun mielestä ne on varmaan epämukavat kun ne on märät koko ajan kun lapsi pissaa, kun eihän ne sitä kosteutta ime samalla tavalla kun kertikset...
JA HUOM: tämä on minun mielipide
Mistä sen huomaa paremmin kestoista,kun kertiksistä?Miten kertisten kanssa sitä ei voisi huomata?Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Lukematta koko ketjua vastaan, että; eihän se lapsi joka sekunti pissaa. Ja kestojen kanssa sen oppii huomaamaan, millon pissaa tulee joten vaipan voi vaihtaa heti kun huomaa sen olevan märkä. Ja on imuja, jotka eivät tunnu erityisen märiltä. So simpleAlkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:Mutta mun mielestä ne on varmaan epämukavat kun ne on märät koko ajan kun lapsi pissaa, kun eihän ne sitä kosteutta ime samalla tavalla kun kertikset...
JA HUOM: tämä on minun mielipide
minusta kyllä fleece on lämmin aina.Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:villa on siitä kiva et kylmällä se on lämmin ja lämpimällä viileä, ihan niinku fleesekin.Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Mä oon aina miettinyt noista villahousuista.... Eikö ne ole kauhean kuumat? Meillä on semmonen kuumakalle toi tyttö, että kuinka se voisi niitä käyttää? Selvennättekö epätietoiselle?