Olenko ainut, joka ajattelee kestovaipoista näin...

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja tuike:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:

Tässä siis yövaippa kyseessä...


http://www.aijaa.com/v.php?i=2346821.jpg

Jatkoa edelliseen viestiini, siis siitä vanhanaikaisuudesta. Eikö joskus sota-aikana pidetty (luullakseni) just tollasia villahousuja? Noh, jokainen tekee niinkun tykkää, musta toi kestoilu vaan on omituista touhua :D .
Henk.koht. ei aavistustakaan, mitä sota-aikana pidettiin, mutta söpöt housut musta eikä mikään iso se paketti.
 
Kestot on nykyaikaa! Oikeasti! Enemmän niiden tuotekehittelyyn, kuoseihin ja materiaaleihin uhrataan aikaa ja työtunteja kuin kertiksiin.

Ja ennenkaikkea: ne on tulevaisuutta. Uskokaa mua! Jossain vaiheessa ihmisten on PAKKO tajuta, että kertiksiä käyttämällä maapallo hukkuu paskaan. Yhden kertiksen valmistukseen käytetään 2 DESILITRAA ÖLJYÄ!! Nyt, kun öljyvarannot hupenee ja hinta nousee, tulee kestot varmasti jatkossa vielä huomattavasti taloudellisemmaksi kuin kertikset. :attn: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kestot on nykyaikaa! Oikeasti! Enemmän niiden tuotekehittelyyn, kuoseihin ja materiaaleihin uhrataan aikaa ja työtunteja kuin kertiksiin.

Ja ennenkaikkea: ne on tulevaisuutta. Uskokaa mua! Jossain vaiheessa ihmisten on PAKKO tajuta, että kertiksiä käyttämällä maapallo hukkuu paskaan. Yhden kertiksen valmistukseen käytetään 2 DESILITRAA ÖLJYÄ!! Nyt, kun öljyvarannot hupenee ja hinta nousee, tulee kestot varmasti jatkossa vielä huomattavasti taloudellisemmaksi kuin kertikset. :attn: :attn:
Peesaan! =)
 
metsänpeitto
Jonkun pitää kertoa sille sun kaverille kuivaliinoista :attn: :D


Mutta toisaalta, meillä ainakin toimi kuivaksiopettelussa hyvin se, että laitoin vaan harson ilman kuivaliinoja.


Mä kyllä kuulun siihen koulukuntaan, että en mä kertistäkään pidä hirveän montaa tuntia, pissaahan siinäkin on ja hautoohan sekin kuitenkin :( Eli ei mun mielestä kestoillakaan tarvitse niin kovin paljon useammin vaippaa vaihtaa, kuin kertiksillää.
 
juuuuu
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kestot on nykyaikaa! Oikeasti! Enemmän niiden tuotekehittelyyn, kuoseihin ja materiaaleihin uhrataan aikaa ja työtunteja kuin kertiksiin.

Ja ennenkaikkea: ne on tulevaisuutta. Uskokaa mua! Jossain vaiheessa ihmisten on PAKKO tajuta, että kertiksiä käyttämällä maapallo hukkuu paskaan. Yhden kertiksen valmistukseen käytetään 2 DESILITRAA ÖLJYÄ!! Nyt, kun öljyvarannot hupenee ja hinta nousee, tulee kestot varmasti jatkossa vielä huomattavasti taloudellisemmaksi kuin kertikset. :attn: :attn:
Täs kohtaa tulee mulla mieleen ne vanhukset jotka on vaipoissa paaaljon pidempään, kuin lapset, jotka on noin keskimäärin kolme vuotta vaippojen käyttäjiä, mites heidän vaipan kulutukseen ei kukaan oo kiinnittäny huomioo, sieltä tulee jätesäkillisinä sitä vaipparoskaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuuuu:
Täs kohtaa tulee mulla mieleen ne vanhukset jotka on vaipoissa paaaljon pidempään, kuin lapset, jotka on noin keskimäärin kolme vuotta vaippojen käyttäjiä, mites heidän vaipan kulutukseen ei kukaan oo kiinnittäny huomioo, sieltä tulee jätesäkillisinä sitä vaipparoskaa....
Kyllä siihen on kiinnitetty huomiota ;) Kotihoidossa on jo vanhuksia kestoissa, laitoksissa henkilökunnan ennakkoluulot ja ulkoistetut pesulapalvelut on olleet suurin syy siihen, että edelleen kertiksiä käytetään. Plus imukyky. Yhtä kertistä voi pitää vanhuksella jopa 12 tuntia |O Mutta toivon, että siinä vaiheessa jos/kun minä joskus vaippoja tarvitsen, saan käyttää kestoja. Tosin tarkoitus olisi pyrkiä jumppaamaan alakerran lihaksia siihen malliin läpi elämän, että kuolen ennen kun virtsanpidätyskyky menee...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja juuuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kestot on nykyaikaa! Oikeasti! Enemmän niiden tuotekehittelyyn, kuoseihin ja materiaaleihin uhrataan aikaa ja työtunteja kuin kertiksiin.

Ja ennenkaikkea: ne on tulevaisuutta. Uskokaa mua! Jossain vaiheessa ihmisten on PAKKO tajuta, että kertiksiä käyttämällä maapallo hukkuu paskaan. Yhden kertiksen valmistukseen käytetään 2 DESILITRAA ÖLJYÄ!! Nyt, kun öljyvarannot hupenee ja hinta nousee, tulee kestot varmasti jatkossa vielä huomattavasti taloudellisemmaksi kuin kertikset. :attn: :attn:
Täs kohtaa tulee mulla mieleen ne vanhukset jotka on vaipoissa paaaljon pidempään, kuin lapset, jotka on noin keskimäärin kolme vuotta vaippojen käyttäjiä, mites heidän vaipan kulutukseen ei kukaan oo kiinnittäny huomioo, sieltä tulee jätesäkillisinä sitä vaipparoskaa....
Hoitajana olen miettinyt samaa... Kotihoidon puolella olen tavannut mummon, joka kestoilee. Tosin entisajan tunnelmissa, eli on repinyt lakanakankaasta erilaisia inkontinessisuojia ja piilottelee niitä kylppärissään.

Useilla vanhuksilla ei ole itsemääräämsioikeiús jäljellä kun he ovat vaipoissaan, eki heille ei anneta vahtoehtoja kertakäyttöisten tilalle. Toki osa protestoi vaippoja vastaan, mutta uskon, että on vaikea oppia yhtäkkiä lakemaan vaippaan, kun on saanut käyttää pönttöä. Protestoinnissa ei oel kyse siitä, mitä materiaalia kyseinen vaippa on.

 
laiska paska
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kestot on nykyaikaa! Oikeasti! Enemmän niiden tuotekehittelyyn, kuoseihin ja materiaaleihin uhrataan aikaa ja työtunteja kuin kertiksiin.

Ja ennenkaikkea: ne on tulevaisuutta. Uskokaa mua! Jossain vaiheessa ihmisten on PAKKO tajuta, että kertiksiä käyttämällä maapallo hukkuu paskaan. Yhden kertiksen valmistukseen käytetään 2 DESILITRAA ÖLJYÄ!! Nyt, kun öljyvarannot hupenee ja hinta nousee, tulee kestot varmasti jatkossa vielä huomattavasti taloudellisemmaksi kuin kertikset. :attn: :attn:
Peesaan! =)
Uskon kyllä että kestot ovat tulevaisuutta (ite en käytä). Ne ovat tulevaisuutta etenkin sitten kun niitä saa paljon erilaisia joka kaupan hyllyltä. Ne tulevat yleisemmin käyttöön kun koko homma ei ole sen varassa, että jaksaa alkaa tosissaan Harrastaa vaippoja (Huutis, ompelu, vuoto, osto, myynti, kokeilu, vuoto, huutis, vuoto.. hoh hoijaa) eikä se ole niin hemmetin vaikeaa saada edes neuvoa, että mikä sopii ja toimii. Yksinkertainen kun olen, niin aina olen mennyt päästäni pyörälle kun olen yrittänyt selvittää asiaa....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja laiska paska:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kestot on nykyaikaa! Oikeasti! Enemmän niiden tuotekehittelyyn, kuoseihin ja materiaaleihin uhrataan aikaa ja työtunteja kuin kertiksiin.

Ja ennenkaikkea: ne on tulevaisuutta. Uskokaa mua! Jossain vaiheessa ihmisten on PAKKO tajuta, että kertiksiä käyttämällä maapallo hukkuu paskaan. Yhden kertiksen valmistukseen käytetään 2 DESILITRAA ÖLJYÄ!! Nyt, kun öljyvarannot hupenee ja hinta nousee, tulee kestot varmasti jatkossa vielä huomattavasti taloudellisemmaksi kuin kertikset. :attn: :attn:
Peesaan! =)
Uskon kyllä että kestot ovat tulevaisuutta (ite en käytä). Ne ovat tulevaisuutta etenkin sitten kun niitä saa paljon erilaisia joka kaupan hyllyltä. Ne tulevat yleisemmin käyttöön kun koko homma ei ole sen varassa, että jaksaa alkaa tosissaan Harrastaa vaippoja (Huutis, ompelu, vuoto, osto, myynti, kokeilu, vuoto, huutis, vuoto.. hoh hoijaa) eikä se ole niin hemmetin vaikeaa saada edes neuvoa, että mikä sopii ja toimii. Yksinkertainen kun olen, niin aina olen mennyt päästäni pyörälle kun olen yrittänyt selvittää asiaa....
Vaippalainaamoita on nykyisin monellakin( ? ) paikkakunnalla. Pientä korvausta vastaan saat kokeiltavaksi monenlaisia kestovaippoja, joista löytyy sitten varmasti se oma suosikki!-
 

Yhteistyössä