Olen mustasukkainen ja ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustatsukat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mustatsukat

Vieras
Pakko purkaa tämä nyt jonnekin, niin möläytän sen tälleen anonyyminä nettiin ku en kehtaa ääneen sanoa kellekkään.

Mulla on ihana mies joka on tällä hetkellä ärsyttävä ääliö. Hänellä on paljon naispuolisia ystäviä ja en ole mustasukkainen heistä ja yleensä kannustankin miestäni tapaamaan kaikkia ystäviään, koska hän ei aina ole kaikkein menevin tyyppi ja en halua hänen muuttuvan mökkihöperöksi.

Mutta tämä yksi.. Argh! On tälläinen ihana, kaunis ja iloinen flirttikone joka haluaa kaikkien miesten palvovan häntä. Hän on todella hurmaava ja karismaattinen, itsekkin nautin hänen seurasta paljon.

Hän on muodostanut mieheni kanssa "akkakerhon", jossa pohditaan miten tämän naisen nykyiset ja entiset kumppanit on ääliöitä (luultavasti myös miten minä olen huono, todistettavati ainakin yksi keskustelu heillä oli miten tyhmä naisystävä olen). He juttelevat ainakin viikottain netissä ja en tiedä tarkemmin mistä, mutta mielikuvitukseni on ainaki tehny näistä minun kannalta ikäviä keskusteluita :(

Tämä nainen ehkä osittain tahattomasti pyörittää kaikki ympärillään olevat miehet pikkusormensa ympärille. Hän on myös seurustellu sellaisten miesten kanssa joista ei pitänyt yhtään alkujaankaan? Luultavasti siksi että hän vain pystyi saaman heidät. Tällä hetkellä hän on sinkku.

Ja tästä ihmisestä on puhuttu ja olen sanonut miehelleni että olen mustis ja tämä nainen ei käyttäydy niinkuin ystävä. Keskustelut yleensä käännetään siihen että olen turhan mustis ja en halua miehen tapaavan ystäviään :( tuntuu että olen umpikujassa. En vain voi antaa tästä jumalattaresta mitään kritiikkiä tai olen "tyhmä mustasukkainen kontrollifriikki" josta sitten jutellaan akkakerhossa illalla.

Ärsyttävää ärsyttävää! Nyt mies on tapaamassa sitä naista ja musta tuntuu että minua ei haluta sinne. Olen vähän yrittänyt ehdotella että tulisin, mutta saan kierellen vastauksia joissa yritetään kääntää jotenkin minun parhaaksi etten tulisi. Että minun ei tarvisi esim nähdä vaivaa matkantekoon. Musta vaan tuntuu et ne haluu olla kahdestaan :(

Ja minkäs tälle voi. En voi aikuista ihmistä omistaa tai pakottaa haluamaan seuraani. Tämä vaan surettaa ja olen nyt yksin kotona ja ärsyttää.

Sekin ärsyttää että olen tälläinen surkea mustasukka kotona. Normaalisti nautin kaikesta omasta ajasta minkä saan, koska mieheni ei tosiaan aina saa aikaseksi lähdettyä ulos ja itse kaipaan monesti sitä että saan myös tehdä omia juttujani ilman häntä. Mutta nyt tuntuu etten voi keskittyä mihinkään ja sekin ärsyttää. Ehkä yritän vaan alkaa tekemään jotain mukavaa ja katson mitä päivä tuo tullessaan. Ei tämä sohvalla märehtiminen ainakaan mitään hyödytä.

Kiitos jos joku jaksoi lukea avaustumiseni.

Mä en kyllä olisi sun miehen kanssa, jos käyttäytyisi noin mua kohtaan :D

Et ole mustasukkainen (onkohan se edes oikea sana tähän) turhaan, vaan mitä nuo tekevät - on väärin.

En kyllä nyt omastakaan mielestä mitenkää turhasta ole mustis. Mies on varmana imarreltu tämän naisen huomiosta ja koska ovat tunteneet kauan nii ehkä jotenki oikeuttaa tämän tilanteen mielessään sen takia. Ollaan meki kyl oltu jo vuosia yhdessä, että en minäkään enää ole mikään uusituttavuus jonka pitäs sopeutua miehen vanhoihin kavereihin..

Jotenki toivoisin et mut kutsuttas mukaan, mut sitä ei varmaan tapahdu. Enkä nyt epäile että paneskelisivat siellä keskenään, mutta tämä tuntuu henkiseltä pettämiseltä.

Et ole liian mustasukkainen vaan terveen mustasukkainen! Minustakin tuntuisi "henkiseltä pettämiseltä" ja totta kai lisäisi huolta/ihmetystä, jos en olisi tervetullut mukaan ja tämä sinkkunainen olisi tuollainen miesten nielijä. En tykkäisi enkä usko että kukaan nainen tykkäisi suhteessa miehesi akkapiiristä.

Musta on tosi törkeetä, jos yhdessä ovat sinua haukkuneet huonoksi tyttöystäväksi. Se ei missään nimessä ole oikein, vaikka kaveri olisikin mies. Ja kuulostaa muutenkin, että tuo nainen haluaa olla jossakin mielessä miehesi "ykkös"nainen, eli tärkein, vaikka ei tarkoittaisikaan seksuaalisesti. Muutenkin mun mielestä parisuhteessa kuuluu olla parhaimmat ystävät, eli muut ihmiset menevät oman kumppanin ohi, arvojärjestys on pielessä. Varsinkin kun kyse on vielä vastakkaisesta sukupuolesta. Tuommoisen flirtin kanssa ei musta ois suotavaa edes kauheasti kahdestaan kaveerata. Jos tuo nainen haluaisi olla miehesi ystävä pelkästään, osaisi hän olla flirttailematta ja kohdella sinuakin siten kunnioittaen.

Minä en ole pätkääkään mustasukkainen ihminen. Elän myös vapaassa suhteessa mieheni kanssa, antaa viitettä etten todellakaan ole mustasukkainen. MUTTA, tuo että miehesi ei halua että menet mukaan tai muuta niin herättäisi kyllä minussakin epäilyksiä. Jos asia on täysin viatonta eikä mitään sellaista tapahtu mitä ei saisikaan tapahtua, niin kyllä sinun pitäisi silloin päästä mukaan. Tai että se nainen tulisi myös teille kylään. Eikä se tarkoita että sinun pitäisi aina olla mukana kun he tapaavat, mutta jos et koskaan pääse mukaan se kyllä herättää epäilyksiä.

Näin miehenä neuvoisin sinua vaihtamaan miestä sellaieen joka kunnioittaa sinua ja ottaa tunteesi huomioon. On satavarma, että jos ne eivät vielä petä sinua niin kohta pettävät.

Joo vähän huutia miehelle tulikin ku meni möläyttämään mitä ovat jutelleet. Meillä tuli kerran riita, jossa mies yritti käyttää argumenttia että tuo naispuolinen ystäväki oli sanonu et käyttäydyn kuin huono kumppani (ylläri ylläri että oli "samassa veneessä mieheni kanssa"). Itse olin jo loukkaantunut silloin siitä että meni kesken meidän riidan juttulemaan nettii tälle toiselle ihmiselle ja kertomaan meidän välisestä asiasta.

Joo tämä kuulostaa ihan dorkalta ku sen tälleen kirjoittaa. Ehkäpä poistun nyt täältä netistä ja menen tekemään tälle asialle jotakin.

Itse voisin samaistua tähän hurmaavan ystävän rooliin...
Ja olen TODELLAKIN vain ystävä. Suhdekuvioita on tullut puitua, itketty olkapäätä vasten puolin ja toisin, mutta puhtaasti kaveripohjalta. Mustasukkaileva vaimo on jätetty kotiin, koska pilaa mutristelullaan kahvittelut ja ilmapiirin. Samasta syystä en voi heillekkään mennä kahville. Rasittavaa ja ärsyttävää... Tiedän että saisin ystäväni vain sormia näpäyttämällä omakseni, mutta se ei ole se mitä hänestä tarvitsen. Ystävyys on paljon isompi juttu, kuin joku sivusuhde varatun miehen kanssa...

[QUOTE="kukka";30676506]Itse voisin samaistua tähän hurmaavan ystävän rooliin...
Ja olen TODELLAKIN vain ystävä. Suhdekuvioita on tullut puitua, itketty olkapäätä vasten puolin ja toisin, mutta puhtaasti kaveripohjalta. Mustasukkaileva vaimo on jätetty kotiin, koska pilaa mutristelullaan kahvittelut ja ilmapiirin. Samasta syystä en voi heillekkään mennä kahville. Rasittavaa ja ärsyttävää... Tiedän että saisin ystäväni vain sormia näpäyttämällä omakseni, mutta se ei ole se mitä hänestä tarvitsen. Ystävyys on paljon isompi juttu, kuin joku sivusuhde varatun miehen kanssa...[/QUOTE]

Eli vaimolla on siis ihan hyvä syy mustasukkaisuuteen :whistle:

[QUOTE="kukka";30676506]Itse voisin samaistua tähän hurmaavan ystävän rooliin...
Ja olen TODELLAKIN vain ystävä. Suhdekuvioita on tullut puitua, itketty olkapäätä vasten puolin ja toisin, mutta puhtaasti kaveripohjalta. Mustasukkaileva vaimo on jätetty kotiin, koska pilaa mutristelullaan kahvittelut ja ilmapiirin. Samasta syystä en voi heillekkään mennä kahville. Rasittavaa ja ärsyttävää... Tiedän että saisin ystäväni vain sormia näpäyttämällä omakseni, mutta se ei ole se mitä hänestä tarvitsen. Ystävyys on paljon isompi juttu, kuin joku sivusuhde varatun miehen kanssa...[/QUOTE]

osin erimieltä nainen ei ole mustasukkainen joten miks mies ei vois ottaa mukaan vaimoaan ? sillä oletuksella että vaimo on itse varma ja ymmärtää että mies voi nauraa toisenkin naisen jutuille? eikä se ole muutakuin puheen tasolla lämmintä yhdessä oloa? miks sillon välttelevä asenne?

En itseasiassa olekkaan vihainen tolle hurmaavalle ystävälle vaan mun miehelle ku käyttäytyy näin! Tuo nainen on vaan tollanen lirkuttelija, on aina ollut ja varmaan tulee aina olemaan. Se mikä tässä on dorkaa on se että mun mies ei käyttäydy silleen et mulla olisi hyvä mieli hänen kaverisuhteestaan.

Jos se mies jonka vaimon sinä teet mustikseksi on oikeasti sulle hyvä ystävä josta välität, nii sano sille miehelle et ei tee vaimostaan mustista! Hyvä ystävä voi olla silleenki et ei "omi" toista ja puhu vaan "inside" juttuja niin että yks jää ulkopuoliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;30676513:
Eli vaimolla on siis ihan hyvä syy mustasukkaisuuteen :whistle:

Ei, vaan halutessani mä voisin saada tämän miehen rakastumaan itseeni. Hän ei ole tällä hetkellä rakastunut minuun kuin vain ystävänä. Miksi siis olla mustasukkainen?

Aloittaja myös totesi olevansa mustasukkainen, sen kyllä huomaa vaikka kuinka yrittäisi peitellä sitä kahvilla käydessään... myös mies tietää naisensa olevan mustasukkainen ja on kahvittelun aikana kiusaantunut... niin tuttua huttua...

En itseasiassa olekkaan vihainen tolle hurmaavalle ystävälle vaan mun miehelle ku käyttäytyy näin! Tuo nainen on vaan tollanen lirkuttelija, on aina ollut ja varmaan tulee aina olemaan. Se mikä tässä on dorkaa on se että mun mies ei käyttäydy silleen et mulla olisi hyvä mieli hänen kaverisuhteestaan.

Jos se mies jonka vaimon sinä teet mustikseksi on oikeasti sulle hyvä ystävä josta välität, nii sano sille miehelle et ei tee vaimostaan mustista! Hyvä ystävä voi olla silleenki et ei "omi" toista ja puhu vaan "inside" juttuja niin että yks jää ulkopuoliseksi.

Ei valitettavasti ole hyvä ystävä, koska ei pysty hallitsemaan mustasukkaisuuttaan. Hän on vain hyvän ystäväni vaimo. Itse olisin ollut valmis häneen ystävystymään kymmenisen vuotta sitten, mutta mustasukkaisuus esti sen.

Ettei mies tee vaimostaan mustasukkaista? Siis ymmärrän sen, jos hän ei kertoisi sinulle menevänsä tämän kaverin kanssa kahville. Siitä tulisin itsekkin mustasukkaiseksi... mutta mies kuitenkin kertoo sinulle asiasta?? Tästä olen käynyt oman mieheni kanssa keskustelun, ei suinkaan mustasukkaisuudesta vaan toisen kunnioituksesta. Selän takana ei puuhata mitään. Jos on jotain salattavaa, niin asia ei kestä päivänvaloa...

Jos et puheella saa miestäsi ymmärtämään niin on ehkä teon aika. "lainaa" jotain miestä, lähde hänen kanssaan kahvittelemaan ystävyyden merkeissä ja katso miten miehesi siihen suhtautuu. Väritä juttujaeli kotona chattailet tietokoneella hänen kanssaan (vaikka vain täällä todellisuudessa oisit) ja kerrot kuinka vaihdat kuulemiset kun ystävämies ymmäertää niin hyvin.

Mistä muuten tiedät, etteivät jo olisi paneskelleet?

Mulla sama tilanne jossa hyvä ystävä on miespuolinen, ollut jo vuosia. Paneskellaan säännöllisesti aina kun tavataan, niin jaksan seksitöntä ja surkeaa arkea kaikesta epäluuloisen mieheni (kohta ex) kanssa. Tunteitakin on ja voi olla että kun ero on selvä, menen rakkaan pitkäaikaisen miesystäväni kanssa naimisiin.

Yhteistyössä