Olen ihan karsea ihminen,oikeasti :-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkimus

Vieras
Olen lihava, poltan. en ulkoile. käytän kauhtuneita vaatteita. kiroilen. en jaksa harrastaa mitään. yritän ottaa yhteyttä ystäviin mutta ne eivät vastaa vaikka yritän olla mukava ja kysellä kuulumisia. mies piikittelee minulle tilastani ja se saa tämän vain pahenemaan. päivän kohokohtia on tupakointikerrat ja palstailu. en saa mitään aikaiseksi, opiskeluja enkä mitään. tuntuu mahdottomalta aloittaa. noille ystäville esitän ulospäin että kaikki on ok. en koe olevani masentunutkaan, olen vain tällainen muuten vaan :/ . en jaksa muutosta, ajatus lenkille menosta väsyttää, hävettää kävellä ihmisten ilmoilla kun olen lihava. ostin uudet lenkkeilyvaatteet mutta silti häpeän itseäni.

ostin myös salikortin, kävin kerran ja häpesin itseäni timmien ihmisten rinnalla. sen jälkeen en ole käynyt kun huomasin miten lihava olen muihin verrattuna. ostin myös itselleni vaatteita mutta tuntuu typerältä pukeutua hyvin kun olen vain neljän seinän sisällä. mies ei halua tehdä mitään kanssani muuta kuin harrastaa seksiä. olen yrittänyt aloittaa tenttiin luvun mutta siihen pöydälle kirja jää.

Märehdin virheitäni ja poden syyllisyyttä milloin mistäkin. lohdutusta haen tupakasta ja ruuasta :/

Sähän oot mä!! :) Paitsi mä en kärsi. Seksi on ihanaa, ruoka on ihanaa, netteily on ihanaa. Tässä on kiva mässätä. Nytkin menee sipsiä toisella kädellä. Sinun ongelma on se että et hyväksy mitä olet. Kasvata hyvä ystävä itsetunto ja salli itsellesi olla mitä olet. <3 Mutta jos et hyväksy itseäsi, niin siinä tapauksessa tee asioille mitä pitää...

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Elämä kuntoon, alat reipastua :)

Mutta mikä neuvoksi kun kaikki yritykset (mm. salikortin osto, lenkille meno) on päätyneet ahditukseen "kun mä en jaksa, kun mä olen näin läski" jne..? En vaan pysty ajattelemaan positiivisesti noissa tilanteissa.

Valitse sellainen kaveri, jonka kanssa sun ei tarvi kokea olevasi huonompi. Voi olla, että joku sun ystävistä/kavereista haluais myös aloittaa liikunnan, mutta ei saa aikaiseksi.

Tsemppiä!

Nyt tsemppaat itsesi liikkeelle välitavoitteiden avulla. Et voi hetkessä laihtua tms., vaan se ottaa oman aikansa. Päätät, että vaikka hampaat irvessä kuukauden ajan näin aluksi liikut joka päivä ja teet ruokavaliorempan. Syy tuohon saamattomuuteesi löytyy ihan 100% varmasti huonosta kunnosta ja epäterveellisestä ruoasta. Jos saat muutaman viikon ajan liikuttua enemmän ja syötyä vähemmän mutta terveellisemmin, ihan takuulla olosi alkaa olla pian reippaampi. Otat myös jotain monivitamiinivalmistetta, jolla saat turvattua vitamiinien saannin. Ja jos sinulla yhä on se salikortti, tietenkin alat hyödyntmään sitä. Tyhmää olisi jättää käyttämättä kun kerran olet siitä jo maksanut.

Jos sulla on kakku, et sä sitä yritä kerralla naamariisi tunkea vaan pala kerrallaan. Niin sitä elämäntilannettakin pitää korjata, osa kerrallaan. Niin moni ryhdistäytyminen menee pieleen siinä että yritetään korjata kaikki kerralla. Ei tule onnistumaan.

Ota pieniä tavotteita, pysy niissä ja aseta uusia. Syyllisyys on turhaa paitsi siinä tapauksessa että olet laistanut itsellesi asettamastasi selkeästä tavoitteesta. Turha tuntea syyllisyyttä jostain syömisistä, turhaa turhaa. Mitäs jos nyt ekana pukisit ittellesi ne kivat vaatteet ja veisit roskat. Mieti sitten mikä mahdollisesti olisi sellainen pieni asia minkä voisit tehdä päivittäin, olisiko se lenkillä käynti vai tenttiin luku.

Nuo välitavoitteet on muuten tosi hyvä idea!

Haluaisin hetkessä muuttua aktiiviseksi energiseksi aikaansaavaksi ihmiseksi, mutta ei kai se kerralla onnistu... ja aina kun olen yrittänyt tehdä kerralla kaiken, niin se on lössähtänyt alkuunsa... Ehkä pieni kävelylenkki päivässä voisi olla eka tavoite?

Hyvä ap!! Tuosta se lähtee. Teet vaikka joka päivä sen kävelylenkin, mutta päivä päivältä kasvatat matkaa hieman. Esim. kävelet vielä puolikilsaa pidemmälle tai vielä 10min kauemmin. Kunnon kasvaessa myös lisää haastetta kehiin!

Tai sitten palkkaat personal trainerin, joka kannustaa sinua.
Myös vuoden jäsenyys johonkin kuntoklubille voisi olla hyvä ratkaisu. Sieltä saat myös omaohjaajan, joka tekee sinulle ohjelman ja tukee sinua harjoittelun ajan. Ja jos laiskuus iskee ja lakkaat käymästä, ohjaajasi kyllä alkaa soittelemaan perääsi. Valitse joku kiva paikka, missä olisi tarjolla mahdollisimman monipuolista liikuntaa (jumppia, hyvä sali, uima-allas).
Ainakin siellä salilla, missä itse olin jäsenenä, oli ihan kaiken ikäisiä ja kokoisia ihmisiä, nuorista ja pyöreistä timmeihin eläkeläisiin. :)