Olen älykäs nainen ja saan koko ajan kärsiä siitä.

• Viestiketjun aloittaja on
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niillä "etnisillä ryhmittymillä" on oikeus hyvinvointiin jotka tekevät jotain sen eteen.
Ai, mitä sinä tekisit vuosien kuivuuden viedessä sadon ja maanjäristyksen romauttaessa talosi? Mitä hyvää suomalaiset aikojen alussa (tai nykyisinkään, jos sinun juttujasi lukee?) ovat tehneet ansaitakseen riittävästi ruokaa ja hyvän hygienian, muuta kuin alunperin syntyneet oikeaan paikkaan?
Rhodesiassa valkoiset viljelijät onnistuivat ruokkimaan koko maan väestön ja ruokaa riitti vientiinkin. Nyt Zimbabwessa nähdään nälkää kun mustat tappoivat suuren osan valkoisista viljelijöistä ja loput lähtivät maanpakoon. Netistä löytyy muuten veret seisauttavia kuvia kotiinsa tapetuista viljelijöistä.
Mites muuten luulisit käyvän jos vaikka suomalaiset ja somalit vaihtaisivat asuinmaitaan. Montako vuotta tarvitaan jotta bkt per naama olisi samalla tasolla?

Jaa-a. Mitenköhän noita testaillaan sitten? Musta on ainakin ärsyttävää tollanen mä oon mensatasoo, ne jotka ei oo on tyhmii ja vähä-älysii. Kyllä tollanen joutaakin olla yksin. Mietin vaan, että mitä jos lapsi on vaikka jälkeenjäänyt, alkaako tollanen ihminen sitten inhoamaan sitä?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onneksi kaltaisiasi ihmisiä ei ole enempää. Muiden täytyy pitää hyvinvointivaltion pyörät pyörimässä, jotta sä voit leikkiä laupiasta samarialaista.
Mitä se sua kaivelee, jos joku haluaa käyttää elämänsä muiden auttamiseen?!
Yleensä näiden laupiaiden samarialaisten laupeuden työhön tarvitaan veronmaksajien rahoja ja minä nyt satun olemaan veronmaksaja.
Jos mun lompakolla ei käydä se on mulle ihan se sama, muuten ei...
Aika moni hyväntekeväisyysjärjestö on sitoutumaton. Tarkoittaa sitä, etteivät ota vastaan rahaa valtioilta. Sinua tuskin haittaa, jos ihmiset tekevät kehitysyhteistyötä ihmisten vapaaehtoisesti lahjoittamilla rahoilla?
" Aika moni." Salli mun nauraa. Sellaista yhdistystä ei ole joka ei saisi veronmaksajien rahoja.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Eri "roduissa " on älykkyyseroja.
Juutalaisilla on korkein älykkyysosamäärä keskimääräisesti, johtuu varmaan puhdistuksista.
Älykkäimmät ovat selviytyneet vainosta?!
Älykkyyttä on monenlaista, mutta ketään ei pidä aliarvioida vain Äo:n mukaan.
Meitsillä on korkea enkä kyllä ole hyötynyt siitä mitään,korkeintaan kaverit vittuilevat =)
Onhan älykkyyttä tutkittu esim USA:n kansalaisten keskuudessa. Selvänä ykkösenä juutalaiset, sitten aasialaiset, valkoiset, hispaanot ja peränpitäjän saa jokainen ihan itse arvata:) Mut tästä on vaan niin poliittisesti epäkorrektia puhua.

Wide
Juuri tämä tutkimus oli tehty USA:ssa mutta maailman laajuinen tutkimus on sitä mieltä että Aasialaiset saavat korkeampia tuloksia(105).
Ihan sama, mulla on 136 =) Ei sillä oikeasti ole mitään väliä, ei haittaa eikä hyötyä.
Ainakaan minulle.

Mites muuten luulisit käyvän jos vaikka suomalaiset ja somalit vaihtaisivat asuinmaitaan. Montako vuotta tarvitaan jotta bkt per naama olisi samalla tasolla?
En mä lähde tähän. Ovat tehneet virheitä myös (huonojen lähtökohtien lisäksi), joo, mutta sun asenne ei auta yhtään.

Sellainen pointti tuohon vielä että miksi älykkyys jostakin syystä rinnastetaan ihmisarvoon, ainakin hyvin helposti, eihän se nyt sen mitta ole.

Se on vain eräs ominaisuus toisten joukossa, jos joku juoksee toista kovempaa ei kait kukaan nosta tätä yksilöä ihmisarvossa ylemmäs? (ehkä urheilussa hieman mutta siinä on muitakin asioita mukana silloin)

Vieras
Saimmeko me valita missä synnyimme?
Suomalaisten onneksi Luojan suosiollisella avustuksella me päädyimme nykyiselle asuinpaikallemme jota nykyään kutsutaan Suomeksi. Maailman paras ilmasto, maailman parhaat naapurit, 600 vuotta Ruåtsin siirtomaana ja 100 vuotta samaa Venäjältä. Neljä sotaa viimeisen 90 vuoden aikana. Näiden onnekkaiden tapahtumien johdosta Suomi on maailman kärkimaita bkt per neppa. Ajatelkaa mikä onni meitä on kohdannut ja vain sen takia että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Non compos mentis
Onneksi kaltaisiasi ihmisiä ei ole enempää. Muiden täytyy pitää hyvinvointivaltion pyörät pyörimässä, jotta sä voit leikkiä laupiasta samarialaista.
Yleensä näiden laupiaiden samarialaisten laupeuden työhön tarvitaan veronmaksajien rahoja ja minä nyt satun olemaan veronmaksaja.
Aika moni hyväntekeväisyysjärjestö on sitoutumaton. Tarkoittaa sitä, etteivät ota vastaan rahaa valtioilta. Sinua tuskin haittaa, jos ihmiset tekevät kehitysyhteistyötä ihmisten vapaaehtoisesti lahjoittamilla rahoilla?
" Aika moni." Salli mun nauraa. Sellaista yhdistystä ei ole joka ei saisi veronmaksajien rahoja.
Esim. Amnesty International ei ota mitään missään maassa.

Suomalaisten onneksi Luojan suosiollisella avustuksella me päädyimme nykyiselle asuinpaikallemme jota nykyään kutsutaan Suomeksi. Maailman paras ilmasto, maailman parhaat naapurit, 600 vuotta Ruåtsin siirtomaana ja 100 vuotta samaa Venäjältä. Neljä sotaa viimeisen 90 vuoden aikana. Näiden onnekkaiden tapahtumien johdosta Suomi on maailman kärkimaita bkt per neppa. Ajatelkaa mikä onni meitä on kohdannut ja vain sen takia että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Unohdit mainita valtavat luonnonvarat, mm. metsää ja ja...no ainakin metsää ja suota, kultaakin lapista löytynyt.

Vieras
En mä lähde tähän. Ovat tehneet virheitä myös (huonojen lähtökohtien lisäksi), joo, mutta sun asenne ei auta yhtään.
Suomalaisilla varmaan ollut maailman parhaat lähtökohdat vaurastumiseen? Mun asenteella ei pitäisi olla mitään merkitystä minkään muun maan taloudelliseen hyvinvointiin.

yksi vaan
Työskentelen ammatissa, jossa looginen päättelykyky on enemmän kuin tarpeen. Minä turhaudun helposti, jos saan selittää jotain asiaa moneen kertaan. Ja kun huomaan, etten ole samalla aaltopituudella.Ääneenhän ei saa koskaan sanoa, että turhautuu, kun muut eivät yhtä nopeasti käsitä asioita kuin itse. Toisaalta itse pidän tätä myös ongelmanani, eli yritän tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Olen myös sitä mieltä, että toisen käytös voi heijastella omaani. Onnekseni olen löytänyt insinöörimiehen, jota pidän yhtenä fiksuimmista tapaamistani ihmisistä. Olen itse myös hyvin sosiaalinen ja viihdyn ihmisten seurassa.

Mutta ihan tavallisista asioista kotona puhutaan, ja itse esimerkiksi nyherrän puutarhassa. Ihan yhtä ulalla on välillä esimerkiksi lasten kasvatukseen liittyvissä asioissa, kuin kuka tahansa tavallinen ihminen.

Ja vaikka olen fiksu, se osuus elämästä käytetään työelämässä, kotona pyöritetään tavallisen lapsiperheen arkea.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Unohdit mainita valtavat luonnonvarat, mm. metsää ja ja...no ainakin metsää ja suota, kultaakin lapista löytynyt.
:) Toi suo onkin aika mielenkiintoinen juttu. Suomen soista saataisiin kaikkiin Suomen dieselillä käyviin ajoneuvoihin polttoaineet. Mut niin ei voi tehdä koska punaviherhörhöjen mielestä se saastuttaa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Juuri tämä tutkimus oli tehty USA:ssa mutta maailman laajuinen tutkimus on sitä mieltä että Aasialaiset saavat korkeampia tuloksia(105).
Ihan sama, mulla on 136 =) Ei sillä oikeasti ole mitään väliä, ei haittaa eikä hyötyä.
Ainakaan minulle.
Uskon että siitä on sulla hyötyä oikeasti ja tiedät sen. Esim. Lauseiden asettelussa ja siinä miten ilmaisee asian. Ihminen kun voi kertoa saman asian monella tavalla.

Vieras
Esim. Amnesty International ei ota mitään missään maassa.
Olispa kiva nähdä Amnestyn tuloslaskelma ja tase=)

nina
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Uskon että siitä on sulla hyötyä oikeasti ja tiedät sen. Esim. Lauseiden asettelussa ja siinä miten ilmaisee asian. Ihminen kun voi kertoa saman asian monella tavalla.
Sä oot muuten palleriina ihan jocelyn wildensteinin näköinen, siis nätimpi versio ja normaali tietenkin mutta ihan tuli kaksoisolento fiilis.
Samanlaiset silmät ja hienot poskipäät.

http://filmgordon.wordpress.com/2008/02/19/wtf-jocelyn-wildenstein/

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=7&t=&a=2291

Tuolla vanha video (v. -38) häkäpönttö autoista, nykyisellä teknologialla ja mm. ahtimen käytöllä olisi ainakin joissakin tapauksissa ihan varteenotettava vaihtoehto tuokin/kehitelmä siitä.

Mielenkiintoista seurata kuinka sähköautojen tilanne kehittyy tulevaisuudessa, aika suuria tahoja on panemassa kapuloita rattaisiin mutta veikkaan että käyvät viivytystaistelua tuossa.

Non compos mentis
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yksi vaan:
Työskentelen ammatissa, jossa looginen päättelykyky on enemmän kuin tarpeen. Minä turhaudun helposti, jos saan selittää jotain asiaa moneen kertaan. Ja kun huomaan, etten ole samalla aaltopituudella.Ääneenhän ei saa koskaan sanoa, että turhautuu, kun muut eivät yhtä nopeasti käsitä asioita kuin itse. Toisaalta itse pidän tätä myös ongelmanani, eli yritän tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Olen myös sitä mieltä, että toisen käytös voi heijastella omaani. Onnekseni olen löytänyt insinöörimiehen, jota pidän yhtenä fiksuimmista tapaamistani ihmisistä. Olen itse myös hyvin sosiaalinen ja viihdyn ihmisten seurassa.
Mutta ihan tavallisista asioista kotona puhutaan, ja itse esimerkiksi nyherrän puutarhassa. Ihan yhtä ulalla on välillä esimerkiksi lasten kasvatukseen liittyvissä asioissa, kuin kuka tahansa tavallinen ihminen.
Ja vaikka olen fiksu, se osuus elämästä käytetään työelämässä, kotona pyöritetään tavallisen lapsiperheen arkea.
Mitä sä oikein yrität selittää? :eek:

Yhteistyössä