Odotuksen Odottajat!

ONNEA VIRTIS! :flower:

Almuna tervetuloa =)

Kävin tänään follikkeliultrassa, tuloksena on oikealla puolella kaksi munasolua, toinen 14mm ja toinen 15mm, kuulemma ovat ihan hyvän kokoisia lääkärin mukaan. Myös kohdun limakalvo oli hyvä, taisi olla 8mm paksu. Inssi tehdään perjantaina! Huomenna mun pitää pistää Pregnyl, joudun tekemään sen duunissa...


 
mä uskaltauduin kertomaan johtajalle tänään töissä !suhtautui tosi hyvin kun sano et tietää et mitä se on kun on itsellä henkilökohtainen kokemus...kertoi että olivat ensimmäistä lasta yrittänyt puolitoista vuotta ennen tärppiä ja toista eivät saaneet koskaan keinohedelmöityksistä huolimatta!:( eli olen tyytyväinen että kerroin!!! :) toivottavasti meillä kaikilla tärppäis ja pian =)
 
Torstai 23.10.2008[/b]



TOIVOJAT

Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....3/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............4/25-28
Viol....................1v......................iui............................4/28
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......6/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............6/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........8/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................8/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................10/28
Gilmore...............kesä07.............................................11/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............12/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............14/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......18/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......18/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................21/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf-jonossa......21/?
Veena............yk17..........3.iui, taukoa........................23/24-28
mama-84.........12/06..................................................26/28
Rva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08........................28/30
Pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................30/30
miranda-81................................................................32/28-32
dreamer78...............................ivf/icsi.........................33/31
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )..............34/30
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget......49/?
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....55/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............?/?
jastu...........................................iui............................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl.................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?

Piinailijat

Rouva B pp6
surppi pp14, -



Haamuilijat



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
haltia................2v.............ivf/icsi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
pilvilinna.............9/07

SYKSYN PLUSSAT


Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur


*****
Tervetuloa Almuna ja anniette :wave:

Kiva että tää pino vetää porukkaa mukaan! Siks tää onkin nykysin niin eläväinen =)
 
Virtis, mahtavat onnittelut minultakin :flower:
Ja myös minä kuulun siihen sakkiin, joka haluaa kuulla mieluusti myös jatkossa kuulumisia.

Tervehdys almuna ja ronja80 :wave:
Tässä meidän pinossa on jo älyttömästi porukkaa :D . Tai vaikea sanoa onko se hyvä vai huono asia. Jokatapauksessa keskustelukaveria tarvitsevia tuntuu riittävän ja aina uudet jutunkertojat otetaan vastaan, iloineen ja suruineen.

Teitä taas kerran uuden hoitokierroksen aloittavia valitettavasti on tullut, :hug: ja kovasti jaksamista uudelle kierrolle!

miranda-81, on pitänyt kirjoittaa sinulle jo useamman päivän, mutta nyt vasta pääsin koneelle ajan kanssa. Kun jäin kummastelemaan saamaasi kommenttia, ettei ivf:ää suositella sinulle. Siis ettekö päässeet edes jonoon :eek: ? Ja mitäs sitten jos ne inssit eivät tulosta tuo?
Kummastuttaa nämä lääkäreiden ristiin menevät päätökset..minulle ei suositeltu inssiä vaan suoraan ivf-jonoon, sinulle ihan päinvastaista vaikka lähtötilanne molemmilla sama, eli ei mitään vikaa missään. Kun eikös se endokin ollut sinulla vähäistä?
Käytkö nyt sitten myös seurantaultrissa julkisella?

astrid, no sinulla ei ainakaan clomit ohentaneet limakalvoa, hyvälle kuulostaa murun saada alkunsa ;)

surppi, tulehan sitten ilmoittamaan veritestin tulos :wave: Täällä jännäillään.

).( Minulle ei mitään. Nyt pp6, tissit on alkaneet aristella, ja niin aina tähän kierron aikaan. Luget on ällöttäviä, onneksi minulla on pieni annostus, vaan 200mg/vrk. Ne ovat nyt sitten ekaa kiertoa mukana, koska minulla tiputtelu saattaa alkaa jo viikko oviksesta, toivottavasti tuo minimäärä hormonia pitää sen poissa.
 
kirma, Me käytiin nyt yksityisellä vaikka suunnitelmat olivat vielä hetki sitten erit. Siksi siis ei laitettu meitä ivf-jonoon vaan pääsemme siihen sitten heti kolmen inssin jälkeen. Meinaamme siis käydä ivf:ssäkin yksityisellä vaikka kaikki rahat menis ja vähän enemmänkin. Yritin kyllä kertoa teidän tilanteestanne ja erilaisesta päätöksestä, mutta kumosi sen heti. Noh, en viitsinyt kinata ihan liikoja. Olen kuitenkin miettinyt pitäisikö vaihtaa lääkäriä. Moni on tuota mulle ehdottanutkin. Ehkä nyt yhden inssin ainakin menen näin ja katsotaan sitten. Endoa tosiaan ei ollut paljon ja lääkärikin oli sitä mieltä ettei voi vaikuttaa lapsen saantiin noin pieni määrä. Hmmm...kyllä on vaikeeta. Noh, alkais nyt edes ne menkat ensin... Mitä lääkkeitä sulla oli yhdistetty tuohon inssiin? Milalsia sivuoireita tuli?

virtis, suuret onnittelut!!! :flower: :flower:
 
miranda-81, hih, kerroit meistä..ihanaa, niinkuin oltais "oikeasti" kaverita :D
No ei tietenkään sitä ilkeä alkaa kinaamaan lääkärin kanssa, ymmärrän. Mutta silti voit pyytää laittamaan lähetteen kunnallisen ivf-jonoon, oman lääkärini sanoin, 'teillä on siihen oikeus '. Kun (kauhealta kuulostaa..) mutta eihän sitä tiedä kuin kauan sen murun saaminen loppujen lopuksi tulee kestämään.
Me mentiin siis 'kotipeuhuilla' ilman inssiä (lääkäri käytti nimitystä koti-inssi). Lääkecoctailina oli clomit, menopur+pregnyl, tämä kaksi kiertoa. Sivuoireet oli niin kuin clomeissa, paitsi pregnyl teki viikko oviksesta aivan järkyn kipeät tissit.
Nyt sitten mennään luomuna, odotellaan sitä julkisen aikaa, jospa alkukeväästä jo pääsis.
Nämä on todellakin vietävän vaikeita asioita. Ja tieto lisää tuskaa, näiltä sivuilta oppii kaikenlaista "ylimääräistä" ja sitten tulee lisää mietittävää ja murehdittavaa. Mutta kait se on sitten vaan luotettava niihin ammattilaisiin ja koitettava uskoa, että parhaansa tekevät. Mutta onhan se lääkärin vaihtokin mahdollista!
Minulle on jonkinlainen helpotus, kun tiedän, että sinä olet samassa tilanteessa
:ashamed: , välillä sitä tuntee itsensä jotenkin epäonnistuneeksi, kun tuo yksi ollaan onnistuneesti saatu maalimaan ja toinen vieläkin puuttuu. Paljon puhutaan raskaaksitulemisen vaikeudesta ensimmäistä lasta yritettäessä, mutta meidät toista tekevät on unohdettu kokonaan.
Ei mitenkään pahalla teitä muita kohtaa, suurin osa tämän pinon ihmisistä toivoo sitä ensimmäistä ja tiedän, että tuska on ihan yhtä kova :ashamed:
 
Rouva B Sen vuoksi testaillaan taas, kun soitin polille ja kysyin, et voiko Luget tehdä näin kovaa huimausta ja pahoinvointia mitä mulla on ollut. Jouduin pari päivää töistä olla pois kun huimaa niin kovin. Käskivät menemään testiin, jotta tietää voiko Luget lopettaa... sehän ikävä kyllä tarkottaa negaa :(
ON: Tänään väkisin raahauduin töihin vaikka vieläkin on kamala olo... Mun piti mennä aamusta verikokeeseen, mut töissä oli niin kova kiire, etten yksinkertaisesti voinut lähteä kesken kaiken labraan. Huomenna menen aamusta ja kai sit iltapäivästä saan tietää tuloksen. Jännittää! :eek:

Almuna ja Ronja80 Tervetuloa! :wave:
 
Huomenna aika psykologin haastatteluun.. :) jänskää... samaten tänään soiteltiin klinikalta että spermaa olisi, katotaan tilanne huomenna et voidaanko me varata se jne.. Jos kaikki menee on, niin ens kiertoon sitten inssi tehtäisiin.... :) :heart: :heart:
 
Heippa rallaa taasen pitkästä aikaa!!!
Täälläkin sentään on tullut plussa, siitä onnittelut VIRTIS!! :flower:

Ite ollut nyt tän viikon taas töis ton laparoskopian jälkeen.. ei kyl vielkää hyvä olo oo ollut. Maha vieläki kipee ja tikkien kohdat ihan älyn arat. Toinen nivunen ja sisäreisi osittain tunnuton ja osittain ihan ku ois tulessa... todella tuskaisa olo sen suhtee!!!
Täs nyt sit oottelen tätii kylään, mut mitenköhän mahtaako toi operaatio sekoittaa kiertoo, mites muilla laparoskopiassa käyneillä on menny??? Nyt kyl itel semmonen olo, et ei pahemmi sekottais, on meinaan vahvat menkat alkaa -tuntemuksii ja kipuja!!

Ja muuten: uusille hirveesti tervetuloo munki puolesta!!! :wave:
 
Astrid: Voi oletpas onnekas! Noin hyvä limis jo nyt, ja lääkäri joka tekee inssin vaaikka olisikin kaksi munista. Mulle se oli aivan ehdoton ei, eli ollaan tosi tarkkoja ettei kehity enempää kuin yksi, ei, vaikka suurempi hormonimäärä paksuntaiskin limistä... :ashamed: Saan siis ihan minimimäärät hormonia, ja tulokset olivat kyllä kieltämättä hyvät. Olisi vaan vielä paremmat tsänssit paremmalla limiksellä (nyt oli vähän yli 7mm) ja useammalla muniksella.

Jastu: Teilleppäs järjestyi nopeasti asiat! Teillä on nähtävästi hyvin suotuisat tuulet tässä asiassa, toivottavasti tuulet puhaltavat sinne inssiin saakka ja saisitte nopeasti sen vauvan. :heart:

Uusille vielä lämppimästi tervetuloa! Tämä on mukava paikka olla. :D Vaikka samaan aikaan toivois että ois jo äippä-puolella.

Surppi: Ohhoh mitä oireita Lugeista! Onneks toi nyt tiedetään, lugeille on kyllä vaihtoehtoja, esim. Terolutit! Miullekin Terot sopi paljon paremmin, harva näistä lugeista tykkää.

Meea: Ihana pomo sulla! Miulle kävi eilen samalla lailla. Toisessa työpaikassani (jossa oon ollu iltaisin) tuli toisen työntekijän toimesta puhe lapsettomuudesta. Lähinnä siitä, miten ne eniten nälkää näkevät ja huonoiten voivat saavat tilastollisesti eniten lapsia (Afrikassa siis). Ja samalla ihmeteltiin että miksi täällä sit on niin paljon ongelmia asian kanssa. Sit se itse sanoi että hällä on endo, eivätkä koskaan saaneet lasta. Yrittivät hoitoja, jopa koepputkihedelmöitystä - turhaan. SSit avauduin miekin että kuukauden sisään on tehty nyt kaks inssiä, että ei oo mullakaan psyykkisesti helppoa, ja 3 vuotta lasta toivottu. :kieh:

Minä: Ei uusia oireita, koska tiedän, että toooosi arat tissit ja kohtutuntemukset ovat lugejen aikaansaannosta.
Yksi uusi oire oli tänään ja eilen aamulla, eli toooosi lievä etominen kun maha oli aamulla vielä tyhjä. Sitä ei oo aiemmin ollu, mut muuten kaikki samat oireet kun viime kierrossakin.

Kerroinkos muuten teille että aloitin akupunktion tän lapsettomuuden hoidoksi? Nyt on tänään toinen kerta, mut ei voida tehdä inssin takia täydellä teholla, koska mua kohdellaan nyt kun ois jo raskaana.

-Bee
 
Heipsan täältä "taustalta" Juupajuu, tulee luettua joka päivä teidän juttuja :ashamed:

Semmosta kyselen, että kun meillä on ensi viikolla ensimmäinen klinikkakäynti yksityisellä. Siellä siis ilmeisesti keskustellaan hoitosuunnitelmasta? Mullahan on melkein kaikki tutkimukset tehty ja päästään varmaan aika pian asiaan. Ollaan miehen kans sovittu, että jos joutuu menemään koeputkihedelmöitykseen, niin sitten siirrytään julkiselle kun ovat niin kalliita. Miten ne suhtautuu tällaseen asiaan yksityisellä klinikalla? Voiko ne sieltä laittaa meidät julkisen jonoon jossain vaiheessa? Ei kiinnostais mitkään vuoden tauot.....

Kiitos jos joku jaksaa kertoa kokemuksiaan. Mua niin jännittää se eka käynti :ashamed:
 
kirma, sun sanasi upposi niin muhun. Samalla tavalla ajattelen minäkin. :) Noh, pitää jaksaa eteenpäin. Onneksi minäkin tiedän sinun olevan olemassa ja samankaltaisessa tilanteessa. Meillä oli esikoisenkin saamisessa pientä vaikeutta, mutta tuska ei ollut lähelläkään näin suuri kun tiesi syyn. Nyt on myös esikoisen puolesta katkera kun hän ei saa sisarusta ja pelkään ettei saa koskaan. Päivä kerrallaan!
 
Terveiset Hollannista!

Ihanaa, tänne oli tullut plussa! Onnea Virtikselle! :flower: :heart:

Pahoittelut kaikille tippuneille. :hug:

Täällä on jo melko hyvin toivuttu pettymyksestä. Siellä juhlissa tosin oli perhe, jossa on 2-vuotias ja 5 kuukautinen vauva. Otti kyllä aika koville nähdä se perheonni ja muiden hössötys, ja täytyy myöntää, että kävin itkua vääntämässä vessassa. :ashamed:

Reissu on ollut hyvin hyvin terapeuttinen ja rentouttava. :) Aika hyvin olen saanut ajatukset pidettyä poissa hoidoista, vaikka joka päivä clomeja nappaan. Mitään sivuvaikutuksia ei taaskaan ole, ellei alkavaa hiivatulehdusta (TAAS!) lasketa. :kieh: Niin ja lomaflunssankin sain. :snotty: Tänään Amsterdamiin ja huomenna lento takaisin Suomeen. Hauskaa loppuviikkoa kaikille! :wave:
 
Pihallaaaa... Eli joo nyt meille olis sperma varattu. Mutta ollaan aika tietämättömiä että mitä nyt tästä eteenpäin.. Mutta kertokaas mulle nyt oikeesti joku fiksumpi, mitä noi s-prog testin tulokset tarkottaa eli mulla oli toi s-prog 2.5 nmol/l eli onko mitään tietoo kenelläkään mitä se nyt sitten tarkottaa...?? :O :O
 
Nyt täällä tän kuun eka clomit syöty ja varattu ens torstaille ultra jossa katsotaan follin koko ja sit jatkot.

Jotenkin on viimepäivät masentanut aika kovasti ku ei vaan natsaa meillä ikinä. Mutta onneksi ei tarvitse olla tämän asian kanssa yksin.

Meillä on marraskuun puolessa välissä tiedossa matka ulkomaille lämpöön. Sitä odotellessa. Se kyllä mieltä piristää kummasti. Ennen sitä joko menkat alkaa tai sit teen testi.

Nyt pitäis lähteä apteekista ostamaan ne menopur ja pregnyl piikit. JOtai sit ens viikolla tarvitsen. Meinaa vähän jänskättää itse pistää.
 
Heip!

[/b]Rva B,joo oli kyllä kiva kuulla, että toi limis on hyvän paksuinen... Ei se lääkäri tosiaan mitään sanonu, että kun kaksi follia niin ei tehtäisi inssiä. Siinä on sitten se kaksoisraskausriski?

jastu teillä menee asia eteenpäin mukavan nopeasti! =)

Huomenna on sitten se inssi, Pregnylin pistin töissä ja kädet tärisi kiitettävästi, mutta hyvin se lopulta meni... Pistokohtaa vähän kirveli alkuun, nyt ei juuri tuntemuksia.
 
miranda-81, kyllä me täältä vielä voittajina lähdetään tuonne toiselle puolelle! Periks ei anneta missään vaiheessa =)

astrid, tuo pregnyl tosiaan polttelee ihan kiitettävästi. Mua jo toisella piikityskierroksella hirvitti etukäteen kun mies oli ruisku kädessä oottamassa, onneks ei ite tarvinnu.

sannuli-81, voi *kateellinen huokaus*, kumpa tosiaan pääsis ulkomaille.. Me lähetään vaan kylpylälomalle.
Mäkin kävin jo hyvissä ajoin hommaamassa ampullit kotia valmiiksi, niitä oli kiva hypistellä ja tutkia tositoimia odotellessa. Tuosta menopurista muuten mulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, että sitä oli ihan kiva käyttää.

pantalaimon, onko mies lääkinnyt itsensä hiivatulehdukselta? Minulla oli joku aika sitten jatkuva kierre, yhteensä kolme kuukautta kutisin. Sitten sytty lappu pään päälle ja hoidatin miehen,vaikkei sillä mitään oireita ollut, ja vaiva katosi. Kantsii ainakin testata, on meinaan sen verran inhottava vaiva, tiedän :snotty:

anniette :wave:
Mieluusti kuulisin sinun taustastasi..aina kiinnostaa erityisesti toisten tarinat, joilla jo ennestään lapsi/a. Minullakin kohta 2.5v muru täällä (joka sai alkunsa todella helposti), mutta nyt kakkonen teetättää enemmän töitä. Ja selittämättömiä ollaan.

pilvilinna, me saatiin Väestöliiton lääkäriltä suoraan lähete julkiselle ivf-jonoon. Sanoi, ettei todellakaan tarvitse hävetä jos sinne puolelle haluaa siirtyä, se on meidän oikeus.
Voittehan esim. käydä yksityisellä insseissä ja samalla sitten jonottaa ivf:ään julkiselle, kannattaa ainakin ehdottomasti kysyä!

mama-84, sinulla oli kyllä kova urakka tuon laparoskopian kanssa! Toivottavasti alkaa kuitenkin olo olla jo voiton puolella.

Rouva B, sinä olet sitten tosissasi päättänyt onnistua tässä kierrossa :D Hyvältä kuulostaa!

).( Heti kun jätin clomit pois jäi samalla myös kaikki ihme kouristukset ja jomotukset loppukierrosta. Ihanaa, kun ei "tartte" koko ajan kuulostella, että mistä jomottaa ja mitä se meinaa. Ei ole mitään muuta kuin keltarauhasen tuikkimista ja kipeet tissit.
Kahdesti olen oireettomana plussannut ja pienesti toivon, että huuhdellut putket olisivat saaneet ihmeen aikaiseksi. Mutta toisaalta, luomuplussaa on odoteltu jo niin turkasen kauan jo ennen hoitoihinkaan lähtemistä, että mahdollisuudet taitavat olla minimaaliset. Ja minä en tosiaankaan ole meidän pinon ensimmäinen ssg:ssä käynyt, enkä kenenkään muista onnistuneen sen ansiosta.
Realistisena mutta tyytyväisenä eteen päin.

Ääh..päivitin listan ja sain sen samantien häviämään
:headwall: En kyllä viitti enää uudestaan.
 
Pikaisesti vaan ilmoittelen sellaista, et verikokeessa kävin aamulla. Iltapäivällä soitin tuloksia ja nega oli... :( Jatkosta kun kyselin hoitajalta, sain niin kummallisen vastauksen, et tarvii huomenna soitella lääkärilleni. Jotain inssiin siirtymisestä se hoitsu puhui, mut saa nyt nähdä mitä lääkäri tuumaa. Rankka päivä ollut, taidan mennä lepäämään... :'(
 
Mä en taida jättääkään teitä ihan helpolla kun tulee joka päivä käytyä lukemassa teidän kuulumisia. Kiitos kaikille ihan hirveästi onnitteluista, mä olen ihan varma, että mä saan onnitella teitä piakkoin myös =)

Nyt on pakko kommentoida kun Bee tuossa mainitsi tuosta akupunktiosta. Mä voin lämpimästi suositella akupunktiota ja nimenomaan perinteistä kiinalaista akupunktiota. Mä olen käynyt puoli vuotta hoidattamassa itseäni kerran viikossa ja nimenomaan lapsettomuuden takia sekä, ehkäisemään keskenmenoja. Ja hoidoilla siis pyritään saavuttamaan kroppa siihen kuntoon, että kun on raskaana ei keskenmenoja tapahtuisi niin herkästi. Alkuraskaudessa akupunktiota ei suositella lainkaan. Jos joku haluaa kysellä enemmän tästä niin vastaan oikein mielelläni!
 
Moiksista!

Mulla kp6 ja neljäs päivä Arimidexeja, vielä ei mitään tuntemuksia ainakaan follien kasvusta, mutta parasta toivoen mennään. Ma:na sitten ultra.

RouvaB: Sulta tiedustelisin vielä vähän tarkemmin, että millä annoksella ja mistä lähtien olet aloittanut tuon disperiinin?Mihin saakka ajattelit syödä? Ois hienoa, jos tosiaan nyt plussaisit, sun vahva tunne plussasta voi olla hyvä merkki :heart:

Surppi: Halitus :hug: Toivottavasti tilanne selviää. Paljon voimia sinulle!

Astrid: Hui, miten sait Pregnylin ampullit avattua ja sekoitettua töissä? Mä en selviä niistä ees kotioloissa ilman miestä! Respect =)

Pantsu: Tutulta kuulosti...monta kertaa itsekin joutunut sukujuhlissa meneen vessan itkeen ja kokoon itteäni lapsiperheiden/raskaana olleiden onnea katsoessa...tää on tömmöstä välillä :hug: Mutta hyvä että loma muuten rentoutti :heart: Uusin voimin etiä päin!

Kirma: Plussatuulia :heart:

Sannuli: Aikas samoissa taas mennään, toivotaan et tää kierto on se meiän kaivattu tärppikierto =)

Anniette: Tervetuloa mukaan! :heart:

Kysymys kaikille: Joku joskus mainitse lipittäneensä pieniä määriä punaviiniä ovulaation jälkeen, että se jotenkin myös auttaisi alkion kiinnittymistä, oliko joku täällä moista testaillut?
 
Pantalaimon Mä koitan nykysin parhaani mukaan vältellä kaikkia sellasia juhlia ym. tilanteita jossa on tota pikkuväkee ja joku ehkä pahimmassa tapauksessa saattas kertoo "uutisia"... :headwall:
Avartavaa Amsterdamin reissua,.. ei sitten eksytä sinne "pilvenpehmoisiin" kuppiloihin :p :D

surppi, :hug: no, katse jo tulevaan kiertoon/hoitoon! bd

stellina Onhan tota viiniäkin parissa kierrossa joskus kokeiltu ja urakalla ryypätty :kieh: Ja tietysti monen monessa ihan satunnaisina päivinä!
 

Yhteistyössä