K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Luulen vähän että nää samat muutamat negatiivi-Nancyt myrkyttää kaikkia näitä ketjuja täällä ja vauvalla.
Suurin osa näistä kommenteista on ollut asiallista pohdintaa, erikseen on esim. ne ulkonäköä sheimaavat tökeröt kommentit. Se ettet sä kestä pieninkään pohdintaa JO:n markkinointi tavoista, some käyttäytymisestä jne. ei tee muista ketjujen myrkyttäjiä. Kyllähän se on silloin liiallista herkkyyttä ja loukkaantumista Bojanin puolesta.
 
vierailija
Suurin osa näistä kommenteista on ollut asiallista pohdintaa, erikseen on esim. ne ulkonäköä sheimaavat tökeröt kommentit. Se ettet sä kestä pieninkään pohdintaa JO:n markkinointi tavoista, some käyttäytymisestä jne. ei tee muista ketjujen myrkyttäjiä. Kyllähän se on silloin liiallista herkkyyttä ja loukkaantumista Bojanin puolesta.
Nyt menee kyllä taas niin metsään mutta menköön.
 
vierailija
Samaa mieltä, täällä joku vaan aloitti nuo vertailut, niin hyvä niihin on joskus vastauskin. Yleensähän täällä verrataan aina juuri niin päin, miten K tekee kaiken hyvin ja joksut huonosti ja ei niistä mihinkään ole.
K saa minusta aika paljonkin kritiikkiä ihan yksinään (myös minulta joistakin jutuista) mutta en muista onko verrattu niinpäin että K tekisi jonkun huonosti minkä JO sitten tekee hyvin. Ylipäätänsä nämä väännöt ei jää kauhean hyvin mieleeni. Toisinkin päin muistan vain tämän somettamisen eroavaisuuden.
 
vierailija
Välillä tuntuu että haastatteluja luetaan niin kuin ne olisi 100% tosia. En usko että esim. mikään bändi kertoisi etukäteen että nyt ollaan muuten hajoamispisteessä että oottakaapa ensi viikkoon niin tiedetään miten käy. Mun mielestä sun viesti oli täysin asiallinen eikä mitenkään vihjaileva ja eihän siinä edes mainita JO.

Ja ei, myöskään minä en usko että JO on hajoamassa enkä ole lukenut/katsonut heidän haastattelujaan lähiaikoina. En myöskään ole kirjoitellut täällä asiasta suuntaan enkä toiseen.
Kiitos vastauksesta. Onneksi sä ymmärsit mitä ajoin takaa.❤ Tarkoitin juuri sitä, että julkkisten haastatteluja jne. tutkitaan kuin piru raamattua, mutta kukaan ei oikeasti tiedä, että mitä kulissien takana tapahtuu. Voidaan tsempata siinä haastattelu tilanteessa, vaikka oikeasti se ihminen saattaa olla murtumispisteessä. Joskus ollaan myös sovittu bändin, taustatiimin jne. kanssa että mitä siinä haastattelu tilanteessa saa sanoa. Mun tarkoitus oli lähinnä herättää keskustelua tästä aiheesta.
 
vierailija
Eikö tämä ollutkaan komposti, jossa piti saada purkaa mm. pettymyksen tunteita? Minä olen JO fanina pettynyt heidän some käyttäytymiseen ja minusta he voisivat markkinoida itseään enemmän. On se kumma, jos tästä ei saa puhua täällä. Yhtäkään solvaavaa kommenttia en ole heistä kirjoittanut.
 
vierailija
K saa minusta aika paljonkin kritiikkiä ihan yksinään (myös minulta joistakin jutuista) mutta en muista onko verrattu niinpäin että K tekisi jonkun huonosti minkä JO sitten tekee hyvin. Ylipäätänsä nämä väännöt ei jää kauhean hyvin mieleeni. Toisinkin päin muistan vain tämän somettamisen eroavaisuuden.
Bojan ja Joksut matkustaa. Käärijä jää kotiin. Käärijä tekee keikkoja vain suomen tuppukylissä, eikä lähde Eurooppaan niinkuin Joksut. Tää oli ihan tuttua settiä palstoilla noin vuosi sitten.
 
vierailija
Käärijältä on ilmestynyt ihan kiitettävästi uusia kappaleita ja collabeja. Jotenkin tää että yritetään lähteä alentamaan K:ta Joksuista kirjoitettujen kommenttien takia on ala-arvoista. Käärijän ja Joksujen tilannetta ei voi verrata keskenään.
Mä en ainakaan arvostele K:ta. Tykkään hänestä. Täällä välillä sen sijaan valitetaan Joksujen tekemisistä, vaikka K tekee ihan samaa. Sitten kuitenkin verrataan heitä joksuille negatiivisessa mielessä.

Tänään kirjoitin siitä miten kiireinen aikataulu Joksuilla oli jo ennen viisuvuotta. En kirjoittanut K:sta sanaakaan. Siihen tultiin sanomaan että ei ne mitään kiireisiä ole ja että K ja Blind Channel sen sijaan on. Vaikka K:n kiireet alkoi siis vasta umk:sta, eli paljon myöhemmin kuin Joksujen. (Ihan liian tiivis aikataulu K:lla sen jälkeen olikin.) Eli täällä tehdään se vertailu ihan itse joksuille negatiivisessa sävyssä. Joskus on hyvä tuoda tuohon tarinaan vähän perspektiiviä mukaan. Molemmat on tehneet kovasti töitä, sekä K että Joksut. Kumpaakaan ei ole syytä vähätellä, tai korottaa toista toisen kustannuksella.
 
vierailija
Kiitos vastauksesta. Onneksi sä ymmärsit mitä ajoin takaa. Tarkoitin juuri sitä, että julkkisten haastatteluja jne. tutkitaan kuin piru raamattua, mutta kukaan ei oikeasti tiedä, että mitä kulissien takana tapahtuu. Voidaan tsempata siinä haastattelu tilanteessa, vaikka oikeasti se ihminen saattaa olla murtumispisteessä. Joskus ollaan myös sovittu bändin, taustatiimin jne. kanssa että mitä siinä haastattelu tilanteessa saa sanoa. Mun tarkoitus oli lähinnä herättää keskustelua tästä aiheesta.
Nythän joissain piireissä käydään keskustelua Måneskinin hajoamisesta. Damiano viihtyy paremmin Doven kanssa rapakon takana kuin keikoilla, jotka vedetään läpi kliinisesti ja rutiinilla, ilman sen suurempia tunteita. Jos heiltä kysyttäisiin, tuskin mitään sanoisivat. Ei näistä puhuta ulos, vaikka kuinka kuohuisi.
 
vierailija
Eikö tämä ollutkaan komposti, jossa piti saada purkaa mm. pettymyksen tunteita? Minä olen JO fanina pettynyt heidän some käyttäytymiseen ja minusta he voisivat markkinoida itseään enemmän. On se kumma, jos tästä ei saa puhua täällä. Yhtäkään solvaavaa kommenttia en ole heistä kirjoittanut.
Mun mielestä pitäisi saada puhua. Ei ole kiinnostavaa keskustelua, jos vaan hymistellään ja kriittiset kommentit halutaan jostain syystä heti tulkita pelkäksi haukkumiseksi.
 
vierailija
Mä en ainakaan arvostele K:ta. Tykkään hänestä. Täällä välillä sen sijaan valitetaan Joksujen tekemisistä, vaikka K tekee ihan samaa. Sitten kuitenkin verrataan heitä joksuille negatiivisessa mielessä.

Tänään kirjoitin siitä miten kiireinen aikataulu Joksuilla oli jo ennen viisuvuotta. En kirjoittanut K:sta sanaakaan. Siihen tultiin sanomaan että ei ne mitään kiireisiä ole ja että K ja Blind Channel sen sijaan on. Vaikka K:n kiireet alkoi siis vasta umk:sta, eli paljon myöhemmin kuin Joksujen. (Ihan liian tiivis aikataulu K:lla sen jälkeen olikin.) Eli täällä tehdään se vertailu ihan itse joksuille negatiivisessa sävyssä. Joskus on hyvä tuoda tuohon tarinaan vähän perspektiiviä mukaan. Molemmat on tehneet kovasti töitä, sekä K että Joksut. Kumpaakaan ei ole syytä vähätellä, tai korottaa toista toisen kustannuksella.
Joo ja Joksuilla ei ole levy-yhtiötä joten heillä on valtavasti metaduunia muusikon töiden päälle. Olkoonkin että ovat nyt palkanneet muita avuksi niin menee siihen koordinointiinkin paljon aikaa ja heillä on porukkaa vaihtunut taustatiimissä mikä myös työllistää, nimim. kokemusta on.
 
vierailija
Mä en ainakaan arvostele K:ta. Tykkään hänestä. Täällä välillä sen sijaan valitetaan Joksujen tekemisistä, vaikka K tekee ihan samaa. Sitten kuitenkin verrataan heitä joksuille negatiivisessa mielessä.

Tänään kirjoitin siitä miten kiireinen aikataulu Joksuilla oli jo ennen viisuvuotta. En kirjoittanut K:sta sanaakaan. Siihen tultiin sanomaan että ei ne mitään kiireisiä ole ja että K ja Blind Channel sen sijaan on. Vaikka K:n kiireet alkoi siis vasta umk:sta, eli paljon myöhemmin kuin Joksujen. (Ihan liian tiivis aikataulu K:lla sen jälkeen olikin.) Eli täällä tehdään se vertailu ihan itse joksuille negatiivisessa sävyssä. Joskus on hyvä tuoda tuohon tarinaan vähän perspektiiviä mukaan. Molemmat on tehneet kovasti töitä, sekä K että Joksut. Kumpaakaan ei ole syytä vähätellä, tai korottaa toista toisen kustannuksella.
Mun on sen verran pakko puuttua näihin kommentteihin, että se mistä joku valittaa esim. Joksujen kohdalla, niin siitä samasta asiasta ei välttämättä voi valittaa K:n kohdalla. Heidän urapolkunsa ja tekemisensä eivät ole millään tavoin verrannolliset. Mikä toimii Joksuilla, ei välttämättä toimi K:lla ja toisinpäin.
 
vierailija
Eikö tämä ollutkaan komposti, jossa piti saada purkaa mm. pettymyksen tunteita? Minä olen JO fanina pettynyt heidän some käyttäytymiseen ja minusta he voisivat markkinoida itseään enemmän. On se kumma, jos tästä ei saa puhua täällä. Yhtäkään solvaavaa kommenttia en ole heistä kirjoittanut.
Totta kai saa mutta jos joku kirjoittaa esim. että Joksut on hajoamassa koska nyt tulee vain X määrä postauksia viikossa Yn sijaan niin kai siihen saa vasta-argumentteja esittää.
 
vierailija
Eikö tämä ollutkaan komposti, jossa piti saada purkaa mm. pettymyksen tunteita? Minä olen JO fanina pettynyt heidän some käyttäytymiseen ja minusta he voisivat markkinoida itseään enemmän. On se kumma, jos tästä ei saa puhua täällä. Yhtäkään solvaavaa kommenttia en ole heistä kirjoittanut.
Just näin. Minäkin olen pettynyt JO:n nykymenoon osin ja haluan kirjoittaa ajatuksiani siitä ja lukea, mitä muut esim. ajattelevat mitä voi olla muutoksen takana tai mitä siitä voi seurata. En kirjoita näistä vauvalle tai puutarhaan koska niillä ketjuilla on eri tarkoitus. Haukkuminen ei ole ok, mutta kovakaan kriittisyys tai ihmettely ei ole sama kuin haukkuminen saati solvaus tai nimittely.
 
vierailija
Mun mielestä pitäisi saada puhua. Ei ole kiinnostavaa keskustelua, jos vaan hymistellään ja kriittiset kommentit halutaan jostain syystä heti tulkita pelkäksi haukkumiseksi.
Musta tuntuu siltä, että osa kommentoijista ei oikein sisäistä kompostin ideaa. Täällä pitäisi saada esittää sitä kritiikkiä niinkuin esim. eilen sen markkinointia koskevan keskustelun aikana. Some on tärkeä työväline, vaikka joku eri mieltä olikin siitä. Vaikka ne jutut kiertäisi jonkun mielestä kehää, niin sitä samaa ne on muuallakin. Tänäänkin joku linkitti vauvalle yli vuoden vanhoja videoita ja hoettiin niitä samoja lauseita. Se on ihan ok ja kuuluu sen ketjun henkeen, mutta täällä taas pitäisi saada ihmetellä niitä realismiin liittyviä asioita.,
 
vierailija
Totta kai saa mutta jos joku kirjoittaa esim. että Joksut on hajoamassa koska nyt tulee vain X määrä postauksia viikossa Yn sijaan niin kai siihen saa vasta-argumentteja esittää.
Tottakai saa, mut täytyykö siinä samalla yrittää kaikki Joksujen some käyttäytymistä ihmettelevät kommentoijat niputtaa samaan nippuun. Täällä hyökätään tosi helposti myös asiallisia kommentteja kirjoittavien ihmisten päälle ja luetaan rivien väleistä asioita, joita toinen ei ole edes kirjoittanut.
 
vierailija
Mä en ainakaan arvostele K:ta. Tykkään hänestä. Täällä välillä sen sijaan valitetaan Joksujen tekemisistä, vaikka K tekee ihan samaa. Sitten kuitenkin verrataan heitä joksuille negatiivisessa mielessä.

Tänään kirjoitin siitä miten kiireinen aikataulu Joksuilla oli jo ennen viisuvuotta. En kirjoittanut K:sta sanaakaan. Siihen tultiin sanomaan että ei ne mitään kiireisiä ole ja että K ja Blind Channel sen sijaan on. Vaikka K:n kiireet alkoi siis vasta umk:sta, eli paljon myöhemmin kuin Joksujen. (Ihan liian tiivis aikataulu K:lla sen jälkeen olikin.) Eli täällä tehdään se vertailu ihan itse joksuille negatiivisessa sävyssä. Joskus on hyvä tuoda tuohon tarinaan vähän perspektiiviä mukaan. Molemmat on tehneet kovasti töitä, sekä K että Joksut. Kumpaakaan ei ole syytä vähätellä, tai korottaa toista toisen kustannuksella.
No ne keikkamäärät on netissä ihan lukuina vertailtavissa, ei tarvi mutuilla. Nehän tunnetusti liioittelee asioita haastatteluissa, mutta ei se tahti kovin kiivaalta lukujen valossa näytä.
 
vierailija
Just näin. Minäkin olen pettynyt JO:n nykymenoon osin ja haluan kirjoittaa ajatuksiani siitä ja lukea, mitä muut esim. ajattelevat mitä voi olla muutoksen takana tai mitä siitä voi seurata. En kirjoita näistä vauvalle tai puutarhaan koska niillä ketjuilla on eri tarkoitus. Haukkuminen ei ole ok, mutta kovakaan kriittisyys tai ihmettely ei ole sama kuin haukkuminen saati solvaus tai nimittely.
Juuri näin. Mua turhauttaa tämä potentiaalin tuhlaaminen, ja siksi kritisoin nykyistä linjaa. Mutta en kyllä mielestäni ole kertaakaan sortunut solvaamiseen tai haukkumiseen.
 
vierailija
Tottakai saa, mut täytyykö siinä samalla yrittää kaikki Joksujen some käyttäytymistä ihmettelevät kommentoijat niputtaa samaan nippuun. Täällä hyökätään tosi helposti myös asiallisia kommentteja kirjoittavien ihmisten päälle ja luetaan rivien väleistä asioita, joita toinen ei ole edes kirjoittanut.
Tuo on kyllä totta, huomaan samaa kummassakin leirissä. Asialliset vasta-argumentoijat välillä leimataan hörhöiksi faneiksi jotka loukkaantuu Joksujen puolesta vaikka kyseessä olisi ollut ihan asiallinen neutraali viesti.
 
vierailija
Eikö tämä ollutkaan komposti, jossa piti saada purkaa mm. pettymyksen tunteita? Minä olen JO fanina pettynyt heidän some käyttäytymiseen ja minusta he voisivat markkinoida itseään enemmän. On se kumma, jos tästä ei saa puhua täällä. Yhtäkään solvaavaa kommenttia en ole heistä kirjoittanut.
Ehkä et sinä, mutta paljon sellaisia täällä näkee. Ja myös sellaista toistuvaa itse keksittyä tarinaa joka elää omaa elämäänsä ja siihen sitten aletaan uskoa. Kun joku toistaa päivittäin vaikka että B:tä ei joksut enää kiinnosta ja suuntaa nyt jenkkeihin, niin valitettavasti näyttää olevan niitä jotka ottaa sen totena eikä enää muista että ei B ole kertaakaan sanonut tai tehnyt mitään sen suuntaista itse, vaan on käynyt siellä mahdollisesti lomalla pari kertaa. Hyväntuulisesti on sen sijaan puhunut levyntekoprosessista esim. Sea Starin haastattelussa. Ei siitä tullut fiilistä ettei bändi kiinnostaisi.

Musta ainakin sellaiset keskustelut on ihan kiinnostavia, missä vaikka hyvässä sävyssä mietitään millainen somestrategia niille sopisi, joku ehdotti joskus Kuumaan tyyliä, missä Johanneksen insta ei ole niin aktiivinen mutta pitävät livejä säännöllisesti. Vois olla hyväkin idea. Rakentava kritiikki ja hyvät ehdotukset on musta ainakin ok. Sen sijaan ilkeän sävyiset kommentit ja toistuvat valitusviestit samoista asioista, jotka ei aina edes perustu muuhun kuin omiin kuvitelmiin, on hirveän raskasta ja puuduttavaa luettavaa ja näivettää koko ketjun ihan pilalle. Tää ketjuhan alkoi hyvällä ja vilkkaalla keskustelulla B:stä ja D:stä, ketään ei haukuttu eikä haitannut vaikka keskustelijat oli eri mieltä keskenään. Se teki tästä ketjusta hyvän ihan alkuun.
 
vierailija
täällä välillä sen sijaan valitetaan Joksujen tekemisistä

eri, mutta tämä keskustelu joksujen tekemisistä alko sen jälkeen kun joksuttajat (haha anteeksi en keksiny muuta :D)aidosti ihmettelivät miten joksut ei saanut mtvema ehdokkuutta, miten he ovat euroopan suosituin bändi jne. Mä luulen että moni siinä sen ajan k:n fandomissa (joka tuli k/b keskusteluun) ihmetteli tätä
 
vierailija
Mun mielestä pitäisi saada puhua. Ei ole kiinnostavaa keskustelua, jos vaan hymistellään ja kriittiset kommentit halutaan jostain syystä heti tulkita pelkäksi haukkumiseksi.
Kyllä täällä saa puhua ja puhutaan myös jatkossa
Minusta jotain on tapahtunut nimenomaan tänä vuonna, ettei joksut (lähinnä b) suhtaudu yhtä intohimoisesti kuin ennen. Tämä näkyy somessa.
 

Yhteistyössä