Odotuksen Odottajat!

Minun piti veena vielä sinulle laittaa, että jos kovasta päänsärystä kärsit, pyydä lääkäriltä panacod -resepti. Se on vaan reseptillä saatava, mutta täysin turvallinen käyttää, myös sitten maha-aikaan ;)
 
Kirma: Pistänpä korvan taakse tuon nimen! Kärsin tosiaan kovista päänsäryistä (niskat jumissa) ja migreenistä ja siksi on normaalisti tullut noita lääkkeitä napsittua.. Eli tuolle on varmana käyttöä varsinkin silloin kun olen mahapystyssä :)
 
Se siitä piinasta. Viemäriin meni taas se heikko toivo, kuten arvata saattoi. Kp1 :'( :'(

Ainoo lohtu mitä voi aatella että jos toi oli varhainen km, niin siittiöt menis sitte perille ja jopa hedelmöityskin onnistus.. sääli että limakalvo on mikä on.
Tietääpähä taas yhtä kokemusta viisaampana (ja kyynisempänä..) että noinkin ne voi alkaa ja viivästyä näiden lääkkeiden kans eikä niin äkkiä enää toista kertaa rupee toivoon turhia (joo, niin "varmaan"!).

Joo, mutta pari päivää menee varmaan peiton alla kärvistellessä.. en tiä jaksaako tammerfesteillekaan lähtee ku osu noi pahimmat päivät just viikonlopulle :'( ei vaa mikää jaksa taas innostaa. Kyllä v**ttaa ja masentaa.
 


KÄRSIVÄLLISET KYYTILÄISTEN KAIPAAJAT



Perjantai 11.7.2008

(nm...................apuja........................kp....................ya)
mm77...................2.terolut................kp 2/27............n.2v
Maricce.....1.IVF elo/syyskuu..............kp 9/30-?.........02/06
Pupuvaimo.........menopur..................kp 10/31..........kohta 3 vuotta
Tähtisäde............clomit, femoston.....kp 10/?............11/07
miranda-81........clomien jälkeen........kp 12/28-32
Lumikeiju...........................................kp 16/28...........yk3
JJ-t.....................................................kp 16/n.32.........07/07
Veena................................................kp 17/24-28.......yk14
kirma.....clomien jälkeinen luomu.......kp 17/26-30.......9/06
Inkku83.............................................kp 17/30............1v7 kk
Justiina80..........................................kp 21/28-29.......11/05
taru82..................4.clomit.................kp 23/26-28........1v2kk
soja......................syksyllä PAS..........kp 33/28.............n.1v
pohtijatar...........menopur +ip...........kp 33/ ?...............2v
Möhköfanttis......................................kp 34/33.............20kk
tao........................clomihexal.............kp ?/24-26..........n.4v
Tiinuli81........luomuilua kesänajan.....kp ?/?..................n.3-4v
Adelina................clomit......................kp ?/?


++IHMEIDENTEKIJÄT++



Jennuli 9.6


LOMAILIJAT B) :wave:

Orion
Rouva Pikkumyy
 
Nojoo.. kai tästä tarvis koittaa taas nousta.. omaa tyhmyyttähän se vaan on että alkaa kuvitteleen kaikkee ja taas tullaan korkeemmalta ku mitä oli aikonu :ashamed: Jotenki tuntuu että miks vaivautua sen kummemmin enää nouseen ku kuitenki nuijitaan taas kuukauden päästä takas liiskaks! :(
Taas vähä vankemmin uskon niihin pms-oireisiin kun ne ihan selkeet kumminkin on, sen ainoan kerran kun raskaana oon ollu niin ei tosiaan tuntunu edes YHTÄÄN siltä että ois tulossakaan ja olo oli kaikinpuolin ok ja normaali! Kai sitä pitää koittaa tästä lähin vakuutella ittelle jo hyvissä ajoin että kun tissit kipeytyy ni peli on sillä selvä. Sillon kun olin raskaana niin ne ei ollu kipeet edes kun menkat oli viikon myöhässä, eikä muistaakseni ennenkä oletettua alkamisaikaa. Endon kivutkin pystyy nykysin aika hyvin erottaan menkkajomotuksista.

Mietin että jos noi terolutit alkaa tollai omituisesti venyttää kiertoo niin en jatka enää 3.n kk.n jälkeen. Ihan turha sekottaa omaa melko säännöllistä rytmiä niillä.. sitte luin vielä tuolta jostain toisesta (inseminaatio?) pinosta että niitä ei sais käyttää iui.n jälkeen ?? :eek: miksei? Voiko niistä olla jotain haittaa vai?
 
On se jollain lailla lohdullista todeta että ei ole ainut tämän asian kanssa, vaikka omassa tuttavaapiirissä kokeekin olevansa varsin "epäkunnossa"oleva yksilö.Täällä elellään samanlaisissa tunnelmissa kuin siellä mm77, minulla alkoi menkat tänään :'( Toisaalta helpotus, että ei tarvii enää kuvitella, että jos kuitenkin on raskaana, vaikka raskaustestissä ei näy kuin yksi viiva...

Kierron pituudeksi voinee nyt merkata sen 33 päivää, ensimmäisen onnistuneen hoitokierroksen perusteella. Tai onnistuneen ja onnistuneen, sillä lailla onnistuneen, että valikoitui vain yksi johtofolli, jolloin sain sen irrotuspiikin. Aiemmin niitä on kypsynyt liian monta, ja homma on pitänyt jättää kesken. Mutta eipä onnistunut silti. Onkohan se munasolu etes irronnu, kun pregnyl pistettiin kp 12 ja kierron pituus venyi kuitenkin 33 päivään...Vai onko se ovulaatio voinut olla vasta seuraavalla viikolla, kun minulla oli jotain ovisliman tyylistä vuotoa ja jomottelua...Minä hölmö kuvittelin ne jo raskauden ensioireiksi, runsasta vesimäistä valkovuotoa, ei se kyllä tainnu kovin vesimäistäkään olla. Tiedättekö te, voiko ovulaatio mitenkään olla vasta viikon päästä irrotuspiikistä?!?!Jos niin, taittiin missata tilanne, PLÄÄH!

Nyt syön kuukauden klomeja, koska yliop.sairaala kiinni ja ilmeisesti samalla menopur yhdistelmällä jatketaan elokuussa. Lääkäri tosin vihjasi jotai ivf hoidon mahdollisuudesta, mutta en tiedä onko siinä järkeä, kun ainoa ongelma on se, ettei minulle saada ovulaatiota, vaikkei mitään vikaakaan ole löytynyt. Voisitteko valaista minua tuosta ivf hoidosta, onko se miten rankkaa pelkkään pistelyyn verrattuna?Täytyykö olla töistä poissa, miten homma aikataulutetaan, siis miten tarkat ajat tulee, sattuuko ja miten se käytännössä menee?Ja onko siinä sitten paremmat onnistumismahdollisuudet verrattuna ihan perinteiseen menetelmään?!?

Kai tässä pitää kohta siirtyä järeämpiin otteisiin, kun tällä nykyisellä taktiikalla on nyt kokeiltu kolme kiertoa, eikä tärppiä ole tullu. Keväällä pidettiin koko hommassa kolmen kuukauden tauko.Eli siis tällä tyylillä on menty helmikuusta lähtien.

Noh, ei kun vaan taas ajatukset tulevaan. Toivottavasti muilla onnistuu paremmin, eikä homma junnais näin paikallaan kun minulla. Voimia teille!

 
Täällä olen aina seuraillut eri palstojen juttuja, ja huomasin, että Pohtijatar kyselit IVF-hoidosta. Meillä nyt ensimmäinen IVF-hoito takana, josta elämäni ensimmäinen plussa =) Hoito sinällään ei tuntunut niin rankalta, mitä olin kuvitellut. Ei läheskään. Tai se varmaan riippuu ihmisen luonteesta, miten suhtautuu asioihin jne. Minä kun olen tällainen suht rauhallinen tyyppi, joka ei turhista stressaile.
Mutta itse hoitoon... Eli tässä vähän pitkän kaavan hoidosta, mikä meille tehtiin. Ensiksi aloiteltiin kp 21 sumuttelut, jotka ns. laittaa oman elimistön hormonitoiminnan lepoon. Näitä sumutteluja jatkettiin 2 viikkoa, ja sitten ensimmäinen ultra (katsottiin, että sumut tehonnu) ja samalla näytettiin pistoshommat. Saman päivän iltana sain sitten aloitella pistokset, itselläni oli Menopur käytössä. Siitä sitten 5 päivän päästä kontrolliultra, jossa katsotaan onko hormoni ruvennut vaikuttamaan ja tarpeen mukaan lisätään/lasketaan annosta. Ja taas seuraava ultra noin 4 päivän päästä, jolloin päätetään punktio päivä. Ja irrotuspiikki oli sitten muistaakseni 36 tuntia ennen punktiota. Näihin ultriin ei mennyt sinällään paljon työaikaan, mutta sitten punktion jälkeen olinkin kotosalla siirtoon asti eli yhteensä 3 päivää. Punktio ei sinällään ollut kovin kivulias, saapi tuhdin annoksen kipulääkettä ja rauhoittavaa :)
Sitten alkaakin 2 viikon piinaava jakso |O
Meille on tehty myös kaksi inssiä, jotka tuloksettomia. Olemme siis selittämättömiä tapauksia. Muistaakseni IVF-hoidossa on onnistumis% korkeampi kuin inseminaation, lukuja en nyt muista...
 

pohtijatar On nämä rankkoja aikoja :hug: :hug: joku päivä se aurinko paistaa tämänki porukan risukasoihin!

soja Oisko sulla tuoda parempia uutisia..? =) päivät on jo tooosi pitkällä...entä Möhköfanttis?

retuli82 :flower: :flower: Kiitos valaisevista tiedoista! Onnittelut :heart:
Mihin noita sumuja tarvii, tarviiko niitä välttämättä aina ivf.ssä?
Mietin myös, kun inseminaatiot on endossa melko tehottomia niin jos ekan kokeilun jälkeen jo pyytäs siirtymistä ivf.ään niin saanko niitä sitten useemman (julkisella) kun 2 inseminaatioo jäis tekemättä? Ei siinä muuta vaikka tehtäiskin, mutta kun ne piikit on niin tuskan kalliita ettei ihan turhaan viittis jos se ite hoito ei sit kumminka oo niin tehokas :/
 
Juu, minun uutiset ei oo hyviä.. kp on ties mitä, koska en ole saanut mitään hoitoja nyt toukokuun jälkeen enkä syönyt teroja.. Ja yrittäminen loppui nyt, muutan pois yhteisestä asunnosta 1.8. alkaen, eli ero tuli.. tai itse vielä elättelen toivoja, että asumusero olisi väliaikainen, mutta 1,5 kk ollaan jo erillään asuttu epävirallisesti, joten eipä taida olla tietä takaisin.. Poistakaa minut siis listalta..

Hyvää onnea muille ja paljon jaksamista hoitoihin.. Pitäkää myös parisuhteesta huolta, meillä se unohtui..
 
Möhköfanttis , olen pahoillani tapahtuneesta. Parisuhteetkin voi joskus olla rankkoja, ja varsinkin hoitojen aikana sen kestävyyttä saatetaan koetella. Me olemme miehen kanssa oltu yhdessä nyt 12 vuotta, ja noin kolme-neljä vuotta sitten oli meidän kriisi. Ero oli enemmän kuin todennäköinen, mutta pieni etäisyys lopulta auttoi meidät takaisin yhteen. Ja sen jälkeen olemme olleet onnellisempia kuin koskaan, ostettu yhteinen oma talo, aloiteltu perheenlisäyksen haaveilu ja yrittäminen jne. Eli yritän vain sanoa, kuin teilläkin on niin pitkä historia jo takana, että mitä vain voi vielä tapahtua.

mm77 kiitos onnitteluista. Niillä sumutteluilla vaimennetaan oma hormonitoiminta, eli se aiheuttaa naiselle väliaikaisesti tilan, joka muistuttaa vaihdevuosia. Nenäsumutteiden lisäksi on olemassa myös pistosmahdollisuus. Ja kun aloitetaan pistokset, myös nuo "jarrusumutteet" kulkee vielä siinä rinnalla, joskin pienemmällä annostuksella. Tavoitteenahan on saada hoitojaksossa useampia munasoluja kerrallaan, jotta hedelmöittyneitä hyviä soluja voitaisiin myös pakastaa. Meillä saatiin 8 munasolua, joista 6 lopulta hedelmöittyi, mutta joukossa oli lopulta vain 1 hyvä alkio joka siirrettiin ja loput meni roskiin. Eivät olisi kestäneet sulatusta... Eli jos uuteen hoitoon lähdettäisiin, jouduttaisiin koko rumpa aloittamaan alusta.
Muistaakseni julkisella saa sen 3 IVF-hoitoa. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Möhköfanttis VOI EIKÄ!!!! :hug: :hug: :hug: Inhottavaa kun tällänen asia rassaa suhdettakin pahoin.. meille kävi myös syksyllä samoin, juuri kun ois pitäny alotella inseminaatioita. Kumpikin tais olla melko masentunu ja siihen se sit johti, mies muutti pois yhteisestä kämpästä. Talven oltiin 4-5kk erillään, mulla oli jotain lyhkösiä mieskokeiluja, mutta nyt taas entistä vankemmin yhdessä. Joskus auttaa sekin kun asioita katsellaan erillään ja etäämmältä, laajemmassa mittakaavassa. Kannattaa pitää jonkin aikaa tiivistä yhteyttä, vaikka kirjotellen ja selvitellä ajatuksia yhdessä, näin ainakin meille pikku hiljaa selkeni että emme taida sittenkään toisistamme eroon päästä ;) Käytännön syistä ei virallisesti edelleen asuta yhdessä, mutta siihen pyritään että joku päivä sekin on taas mahdollista.

Koitahan jaksella, vaikka nyt tuntuu kurjalta niin joku päivä voit tätäkin aikaa muistella etä siitäkin selvisin :) ja jos mennyt on mennyttä niin uutta onnea kohti!! Aurinkoista kesää B)
 
retuli82, hirvittää kyllä vähä että täytyy aiheuttaa sellanen vaihdevuositila..glup! :/ eiks niitä munasoluja muuten sit kehity niin paljoo? Mä joudun käyttään piikkejä inseminaatiossakin, limakalvon paksuntamiseen. Onko noi sumutteet yhtään huokeempia kun piikit?
 
mm77, eli niiden sumutteiden tarkoitus on pysäyttää oma hormonitoiminta, että saadaan sitten esim. menopurilla kasvatettua niitä munasoluja kontroilloidusti. Jarrulla voidaan estää muniksien liian aikainen kypsyminen ja munarakkulan puhkeaminen ennen kuin on munasolujen punktio eli keräys. Mutta joka tapauksessa IVF-hoidossa menee yleensä jo ensimmäisellä hoitokerralla kelan vuotuinen lääkekatto yli, eli loppuvuoden sitten saa kelakorvattavat lääkkeet 1,50 ? per satsi.
Ja itselläni ei kyllä ollut minkäänlaisia vaihdevuosioireita (hikoilua tmv) sumujen aikana. Ei kannata niitä jänskätä =)
 
Retuli Itse en jaksa nyt uskoa onnelliseen loppuun. Mieheni ei ole ottanut yhteyttä pariin päivään vaikka toimi todella törkeästi toissa aamuna :(
mm77 Me ollaan nyt oltu kesäkuun alusta siten, että yhteensä 1,5kk aikana nähty noin kahden viikon ajan.. Eli suurimmaksi osaksi oltu erillään, minun töiden vuoksi.. 1.8. muutan kaverini luokse, ellen löydä parempaa vaihtoehtoa, sitten en tiedä mitä tapahtuu.. Itse haluan vielä yrittää, olen varannut keskusteluajan 25.7. mutta mies ilmoitti että ei sinne lähde :(
 
Möhköfanttis, aika huonoltahan se kyllä kuulostaa.. :( no, mutta sitten vaan kohti uusia raikkaita tuulia, kun siltä alkaa tuntuun! Varmasti ansaitset parempaa! =) Jossain vaiheessa voit miettiä jo että mitä siinä entisessä oikein näkikään.. Annahan ajan kulua, toivottavasti jossain vaiheessa pääset pian uudestaan tänkin projektin pariin, onneks oot vielä nuori, aikaa on ;) Voimia :heart:
 
Möhköfanttikselle kauheasti voimia :hug: :hug: :hug: On tämä raskautumisen yrittäminen pidemmän kaavan kautta kyllä todellakin parisuhdetta rasittavaa puuhaa...

Täällä on mennyt eilinen Tammerfesteillä ja nyt meinaan lähteä makuunista hakemaan jonkun leffan ja ehkä joku namelikin saattaa päätyä mukaan :p
 
Sain idean päivittää listaa aina etusivulle, niin säästyy huomattavasti tilaa jos ei tarvi melkein joka päivä laittaa uutta, ja sieltä sen voi äkkiä tarkistaa..

Sorruin vaihtaan taas nimimerkkiäkin,.. tuolla jossain muualla on kirjoteltu nimistäkin ja asuinpaikoista ym. Rupes vaan tuntuu että paljonko täällä kehtaa paljastaa itestään paljastumatta, joku tuttu pian tunnistaa nimimerkistä ja kuitenki jokkut jutut on melko ..hmm. intiimejäki :ashamed: sitä riskiä ei pysty ottaan! :LOL: joten se on sit eri taas, joskin melko kuvaava kyllä. Piti pistää yks lisä-a perään ku perusmuoto oli "yllättäen" varattu...
 
Risukasa: vähän aikaa meni pohtiessa kuka oikein olet :D Mutta tosiaan niin aivan totta, itse olen kanssa miettinyt että tuleekohan täällä paljastettua liikaa kun en välittäisi että kukaan tunnistaa..
 
Joo.. on se kuitenki vähän hämäävää kun nää kaikki jutut on ihan yleisesti luettavissa... tosin ei taida Veena olla sun etunimi..? Vaikka kiva nimi se ois :) mietin tosiaan että jos täällä kertoo "liikaa" ittestä niin se nimimerkki voi ikäänku varmentaa jollekin mut tietävälle että joo, on se varmaan se...tai ehkä voin olla hiukka vainoharhanen tai jotai :LOL:
No, olkoot toistaseks toi nimimerkki, menee vähä fiiliksen mukaan.. :/ jos tähän tiheeseen pöheikköön paistas joku päivä ja pääsis hommassa eteenpäin niin kai sitä voi sit taas miettiä..

Tänään aamusta tuli vieläki kirkasta punasta, pöntön vesi meni sameeks, vaikka jo kp5 :eek: yleensä tässä vaiheessa vaan enää sellasta haaleeta rusehtavaa! No, viime yönä tuli hommailtua, kun nähään ukkelin kans seuraavan kerran vasta perjantaina ni ei malttanu oottaa.. :ashamed: kaipa se s.neste kuitenki aika steriiliä on..?
Pitäs kans opetella nukkuun menkkojen aikaan mahallaan, jos niitä veriä ei sit niin paljoo valuis johtimiin, ja sitä kautta ehkä pahentaa endoa :( ? Selällään en osaa nukkua ollenkaan.
 
Mukavaa maanantaita kaverit :wave:

Täällä ollut näköjään aika hiljainen viikonloppu, mutta eipä ole uutta itselläkään.

risukasaa, :wave: vaan uudella nimellä! Jospas se onni potkisi uudistuksen myötä.
Jos sinulla on limakalvo vahvistunut, kerta menkat vieläkin kestävät? Minulla muuttuivat clomien lopetuksen jälkeen takaisin viikon kestävään veritulvaan ja olen itse ajatellut, että limakalvosta se varmaan johtuu. Tiedä sitten varmaksi kun ei olla missään tutkittu.

Minä olen kans ihastunut tuohon veena-nimeen... Olen kirjoittanut sen oikein listaan ylös mihin keräilen eteen tulevia sopivia nimiä..että on sitten tosipaikan tullen mistä valita :LOL: , tunnustan hölmöyteni :ashamed:

*muoks* mistä se johtuu, että nuo lihavoinnit tulee päin seiniä, koko teksti tummana? Onko se koneessa vai näissä sivuissa vika? Piti ottaa kokonaan pois ne merkit tuolta tekstin välistä, kun näyttää niin tyhmälle koko kirjoitus ihan mustana :kieh:
 
kirma mä teen niin että "maalaan" sen tekstinpätkän jonka haluan lihavoida niin aina on tullu oikein ;)
Toivottavasti olis limakalvo vahvistunu, vaikka silti joudun varmasti niitä piikkejä käyttään.. :/ hyvä puoli siinä on että se on näyttäny vahvistuvan jopa ittekseen ajan myötä, vaikkakin hitaasti :) eli samaan kierron aikaan (kp8-9) 2v sitten 2,7mm, vuosi sitten 3,5 ja nyt keväällä 5mm!
Nyt se vuoto näkys tyrehtyneen taas ku veittellä leikaten :eek: ? no, ehkä se tökkiminen ym. "laukas" kaiken lopun tuleen yhtenä hulauksena... :D ihanaa muuten, että miehellä on lomaa ensviikko.. poika menee isälleen pariks viikkoo, eli saadaan olla rauhassa kahestaan.. ja mulla onkin sopivasti sillon se "liukkain" aika kuusta! B)

Meillä on mietitty nimet jo yrityksen alussa valmiiks, nyt puuttus enää ne käyttäjät :LOL:
 
Risukasa ja Kirma: juu ei ole oikea nimi :) Kunhan keksin sen kun rekisteröidyin, mutta on sen nimisiä siis olemassakin. Itsekin olen noita nimi asioita miettinyt, tai ainakin silloin yrityksen alussa ja jostain syystä v-kirjaimella alkavat nime houkuttelee. Tosin nyt en ole enää näitä nimi juttuja miettinyt, jotenkin se tuntuu niin kaukaselta...

Mulla kanssa tuo tummennus kyllä toimii ok. Valitsen kanssa ensin sen teksin ja sitten painan tummennusnappia. Katot vaan Kirma että ennen sitä tummennetavaa tekstiä on [ b ] ja sen jäkeen [ / b ] (tosin ilman noita välejä ).

 
Veena Meillä myös keskimäärästä enemmän v.llä alkavia ollu mietinnässä! Johtuu varmaan siitä kun miehen sukunimi alkaa kans samalla.. sointus jotenki kivasti =)

Välillä kyllä iskee masennus ku tulee mieleen että jos kaikki ois menny just miten haluttiin ja mahdollsimman hyvin ni meillähän ois jo kakski käyttäjää niille nimille :| no, ehkä ne vielä jollain tavoin joku päivä tulee..
Ja miettii kans mikä ihmeen tarkotus kaikella voi olla että pitää mennä niin vaikeeks.. jospa niillä lasten sieluilla on vielä paljo asioita kesken entisissä elämissään? Jos siinä on joku kohtalo minkä takia juuri jonkun tietyn ihmisen pitää syntyä, ei kenenkään aiemman..sen kuuluu kohdata määrättyyn aikaan joitain tiettyjä ihmisiä eläessään jne? plääh..

Joo, menee syvälliseks.. :kieh: kai sitä on pakko jotenki koittaa lohdutella itteensä..ettei (vielä pahemmin) sekois :LOL:
 

Yhteistyössä