Odotuksen Odottajat!

ja hyviä uutisia: :D gyneltä tuli sähköpostia, että on laittanut lähetteen TAYS:iin :) kirjoitti kylläkin että saattaa olla ettei ota sinne, koska keskenmenosta on "vasta" 8kk :headwall: osaako joku sanoa kuinka kauan siihen vastaukseen menee, että tiedän pääsemmekö sisään taikka tulee poliklinikka-aika???

gyne myös kirjoitti, että ei usko minulla olevan endometrioosia, ajatellen sitä leskenmennettä raskauttani :/ ja sanoi niiden nystyröiden, joita tunnen emättimen takapinnalla olevan vain suolen sisältöä :/ toivottavasti!! mutta jos endo mua ei vaivaa miin mikä sitten??!!

:D ihanaa kun asiat lähti rullaan, jos ei päästä julkiselle, niin väestöliittoon sitten. toivoisin vaan että vastaus tulis mahdollisimman nopeesti :saint:
 
hei JJ-t vastailinki sulle jo tuolla apuja tarvitsevissa ;) mutta siis varmaan siinä muutama kuukaus menee, että kannattaa soitella ja ottaa selvää kuinka ne yleensä tekee vastaavissa tilanteissa,..en suna jäis ootteleen kovin pitkiks ajoiks!
 
Meillä takana yks ovulaation induktio syksyllä piikitellen, sillon onnistui yhden johtofollin kasvatus, ja keväällä sitten samaa yritettiin, mutta kun ei onnistunut kasvatus, siirryttiin "vauhdista" IVF:ään, piikittelin menopuria, 8 munista saatiin ja niistä 4 kelvollista alkiota, yks siirrettiin ja kolme odottaa pakkasessa syksy PAS:ia. ei kannata kyllä jännittää, toki punktio oli vähän epämiellyttävä, mut kyl sen kestää. henkisesti ollu raskaampaa nyt jälkikäteen, sillon kaikki meni jotenkin usvassa päivästä toiseen muniksia kasvatellessa.... pettymystä olen vieläkin nieleskelly.....

JJ-t hienoa että asiat rullaa! Möhkikselle jaksamista!

muillekin terkut, luin jutut läpi, monilla samoja alkukierron ketutuksia näköjään menossa.... täälläkin kp 5/28 nyt sit menossa.... tänään pitäs taas alottaa uus lista femostonia. tosin kävin kyl viimeks pari viikkoo sitten taas lääkärissä kun "mummotaudin" oireet on ollu niin tuskaiset :headwall: sain reseptin e-pillereihin koska lääkärin mielestä femoston nyt sit turha lääke, (oireiden pitäs helpotaa parissa päivässä eikä parissa kuukaudessa) mutta en taidakaan vaihtaa kun viime viikko oli jo parempi....? ja en haluis yhtään enää uusilla hormoneilla tätä hommaa sotkea...

viikonloppu meni múuten oikeen mukavasti Ilosaarirokissa B) tänään ollu vapaapäivä, ja huomenna sit töihin... enää 9 aamuna tarvii herätä ennen lomaa :p
 
Tähtisäde
Soja: Jaksaisitko vielä kertoa millainen sun taustasi onkaan, että miksi syöt Femostonia? Kun en ole tavannut vielä ketään muita itseni lisäksi joka niitä syö... Mulla siis ongelmana on ovuloimattomuus ja ohut limakalvo. Pikkumuniksia kyllä on vaikka muille jakaa, joten lepotilassa munasarjat eivät vielä ole. Tiedätkö estääkö Femostonin syöminen raskautumisen? Voiko ovis tulla kuurista huolimatta? Ts. kannattaako Femoston-kuukausina edes koittaa touhuilla raskautumisen toivossa? Mulla on nytten ollut 2 päivää (kp13 ja kp14) omituisia menkkamaisia kipuja alavatsassa ja limatkin voisivat täsmätä... Tosin tämä on vain arvailuja sillä mulla ei ole tainnut vielä koskaan olla ovista... :LOL: Olisi kiva jos jaksaisit vastailla, kun tietoa ei löydy mistään. Kaikki on vaan mummotautioireiden helpottamiseen... :(
 
Moi! joo tähtisade, mulla siis lyhyesti tausta tämä: Pillerit lopetin 7 vuoden käytön jälkeen 2005 kevättalvella eikä sen jälkeen ole menkat kertaakaan tulleet ilman lääkkeitä. kokeiltu terolut (ei apua) sitten e-pillereillä taas kierto saatiin pyörimään, mut oireet oli silti, samoin ehkäisylaastari oli yhtä helvettiä. sitten siirryttiin femostoniin, sillä elämä ollu siedettävää. mullakin paljon pientä munista, mutta meille ainakin sanottiin jo aikaa sitten (tai mulle jo kun olin vielä sinkkukin tossa välillä) että ei tarvii pelätä raskaaksi tulemista ja jos halutaan lapsia, ota yhteyttä! ja tosiaan päästiin kyllä heti hoitoputkeen julkisella. Kaikki muut arvot on vissiin ollu ihan kohallaan, mutta estrogeenitasot käytännössä 0 (oli viimeksi 0,04).sitten kiitos tämän, mulle on kehittynyt osteoporoosi... senkin takia siis syön femostonia nyt taas hoitotauon ajan ja tietty siks että pysyy kierto päällä ja päästään syksyllä jatkamaan hoitoja.

nyt kun kävin pari viikkoo sitten lääkärissä mummotaudin takia, sanoi lääkäri tosiaan että ei pitäs nyt enää estrogeenin puutteesta johtuu oireiden. ensin meinas että otetaan FSH mutta muutti kuitenkin mielensä ja mumísi jotain että ei se voi olla vika siinäkään kun kerta muniksia saatiin kasvamaan ylipäätään... että ei nyt ehkä kai vielä ois toivottavasti vaihdevuodet tullu... ja limiskin nyt jonkinlaisessa kunnossa kai on, vaikka edelliset menkat oli oikeesti taas ihan surkeen vähäset....

mut kysymykseesi oviksesta en osaa vastata varmasti. femostonhan ei oo ehkäisyvalmiste, joten periaatteessa raskaaksi tulo on mahdollista mutta käsittääkseni se olisi todellinen ihme ainakin mun tapauksessa....

toivottavasti ees vähän auttoi? mitkäs sun taustat olikaan?

mukavaa viikonjatkoa kaikille :wave:
 
Tähtisäde
Soja: Meillä on kyllä tosi samanlainen tausta. Sä olet vaan asian kanssa joutunut elämään pisempään. Olet(te)ko koko ajan yrittäneet perheenlisäystä vai lopetitko pillerit muuten vaan? Mua on turhauttanut kaikista eniten se, että ei edes pääse yrittämään ja jännäämään kun muniksiin ei saada eloa ja sitten joutuu aina perään syömään Femoston kuurin, jonka aikana ei tapahdu mitään ja sitten vasta uusi kierros. Lisäksi mun lääkäri kai pelkää munisten villiintymistä niin kerralla annoksen suurennos on aina tosi pieni ja sekös ärsyttää. Meillä tausta on siis sellainen että pillerit jätin n.13 vuoden syömisen jälkeen pois loppuvuodesta 2007 ja sen jälkeen ei ole ollut menkkoja omin voimin eikä myöskään Terojen avulla. Nyt on menossa toinen Femoston kuuri ja takana on myös Clomikuurit annoksin 1/pvä sekä vuoropäivin 2 ja 1. Kummallakaan ei tapahtunut mitään. Tällä hetkellä on Femoston kuuri puolivälissä (tänään alkaa keltaiset tabut, jotka saavat mut aivan sekopäiseksi... :( ) ja sitten seuraavasta kierrosta Clomit 2/pvä... Elokuussa kontrolli, josko jotain olisi tapahtunut. Mulle lääkäri hoitona "määräsi" painonnoston. BMI pitäisi saada 19 tasolle kun se on ollut jotain 18.4. Hänen mukaansa siis ongelma olisi hypotalamuksessa, jonka toimintaan taas heikentävästi vaikuttaa alipaino ja stressi (aivan sairas stressi ollut jo useita vuosia, mutta nyt helpotti keväällä kun valmistuin yliopistosta ja saan keskittyä ainoastaan kokopäivätyöhöni). Näitä molempia olen siis koittanut hoitaa, mutta tiedä sitten onko mitään vaikutusta. Mulla ei siis ole mitään ongelmia syömisen kanssa, rakastan ruokaa ja suklaata, joten ei ole ongelmia syödä, mutta paino on AINA ollut parin kilon heitolla ihan sama, joten sen nostaminen ei ole ihan helppoa, kun en halua roskaruoallakaan lihottaa.

Onko sulla mitään tietoa miksi sun estrogeenitaso on niin huono? Onko sulla niitä mummotautioireita ihan siis itsestään vai lääkkeiden takia? Sori kun kyselen kauheasti mutta ensimmäistä kertaa pääsen kyselemään joltakin, jolla sama ongelma kun mulla.
 
moi! siis meillähän tosi samat taustat! ihannaa! tai siis ei tietty tää tilanne oo ihana, mutta eka kohtalotoveri oot. (tosin mulla bmi tossa 20,5, mut liikun melko paljon)oon nyt töissä, kirjotan illalla enemmän. voitas vaikka laitella yv:tä (jos osaan sitä käyttää...) :ashamed:
 


KÄRSIVÄLLISET KYYTILÄISTEN KAIPAAJAT



Keskiviikko 16.7.2008

(nm...................apuja........................kp....................ya )
mm77...................2.terolut................kp 7/27............n.2v
Maricce.....1.IVF elo/syyskuu..............kp 14/30-?.........02/06
Pupuvaimo.........menopur..................kp 15/31..........kohta 3 vuotta
Tähtisäde............clomit, femoston.....kp 15/?............11/07
miranda-81........clomien jälkeen........kp 17/28-32
Lumikeiju...........................................kp 21/28...........yk3
JJ-t.....................................................kp 21/n.32.........07/07
Veena................................................kp 22/24-28.......yk14
kirma.....clomien jälkeinen luomu.......kp 22/26-30.......9/06
Inkku83.............................................kp 22/30............1v7 kk
Justiina80..........................................kp 26/28-29.......11/05
taru82..................4.clomit.................kp 28/26-28........1v2kk
soja......................syksyllä PAS..........kp 8/28.............n.1v
pohtijatar...........menopur +ip...........kp 38/ ?...............2v
Möhköfanttis......................................kp 39/33.............20kk
tao........................clomihexal.............kp ?/24-26..........n.4v
Tiinuli81........luomuilua kesänajan.....kp ?/?..................n.3-4v
Adelina................clomit......................kp ?/?


++IHMEIDENTEKIJÄT++



Jennuli 9.6


LOMAILIJAT

Orion
Rouva Pikkumyy
LainaaIlmoita asiaton viesti
 
MOI! muoksailin tuota listaa, nostin sen vaan tuolta edelliseltä sivulta ja lisäsin 5 päivää kaikille... toisilla jo näyttää kp:t menevän aika pitkällä... en jaksanut lukee/ajatella niin tarkkaan että mitä kellekin kuuluu, anteeksi... :( laittakaa viestiä, tai korjatkaa ite....
 
tähtisade : mulla meni niin, että eka hoitona kokeiltiin clomeja, mut mitään ei tapahtunut ja jo samasta kierrosta siirryttiin suoraan piikkeihin, niillä yksi hyvä folli ja sit kotona pupuilua. :) tulosta ei tullut. sit seuraavat menkat ei taas alkanu, välillä tutkittiin jopa aivojen MRI ja paljon muuta, mitään erityistä syytä estrogeenin puutteeseen ja oireisiin ei löytynyt. hypotalamustason häiriö, jolle ei syytä, mullakin varmaan stressiä elämässä ollu, mutta oon kuitenkin mielestäni viime vuodet elänyt elämäni parasta aikaa... :p

sitten toinen kokeilu oli taas piikeillä, mut sitten ei alkuun tapahtunu mitään, ja annosta lisättiin ja kävi niinkun lääkärit arveli, yli meni ja vauhdista onneksi IVF. josta siirto sitten ei tärpänny, pakkaseen jäi 3 alkiota.

pillerit aikanaan lopetin kun tuli ero edellisestä miehestä. uudet aloitin vähäksi aikaa nykyisen miehen kanssa vaikka jo silloin lääkräi sanoi että tuskin ehkäisyä tarvitsee... no, eihän parin kk:n seurustelun jälkeen uskaltanu riskeerata... nopeasti kuitenkin jätin sit nekin póis kun eivät sopineet... ilman lääkkeitä oireet pahimmat, femostonilla elämä siedettävää....

nyt pitää lähtee eliittikisoja katsomaan, palataan asiaan. kysele vaan lisää, koitan vastailla

soja

ps. mitä muille kuulluu??

 
soja, tuoreimman listan näkee myös etusivulta ;) Hyvähän se on jos muutkin jaksaa pitää ajan tasalla jos ite en oo ollu aikoihin paikalla! :flower: Muuten ei mitään ihmeempiä, syksyllä vasta alkaa seuraavan kerran mulla tapahtuun niiden hoitojen alotusten muodossa.. vähä tällästä hiljaiseloo siihen saakka B) nautin kesästä täysin (olut)siemauksin :p :kieh:

-mm77-
 
Täällä kanssa on aika hiljasta. Lomailen ja koitan pysyä pois töistä, vaikka sieltä tuppavatkin soittelemaan ja pakko siellä taas mennä käymään :headwall:

Jotenkin tässä vaan odottaa sitä syksyä ja on ihan asennoitunut siihen ettei se ole voinut tärpätä. Mutta silti sitä pettyy kun ne menkat alkaa parin päivän päästä. Miten tähän ei vaan totu vaan se on aina yhtä vaikeaa... No jaa, mitäs tässä nyt oikeen manailen, eihän sitä koskaan tiedä B)
 
Joo, jännitys tiivistyy.....nyt torstaina siis kp27/ 29....Saa nähä miten käy. Jännään kyllä nyt aikalailla, koitan olla ajattelematta asiaa, mutta kokoajan tulee mokoma mieleen.

Tässä kierrossahan mulle tehtiin se SSG, eli jos vaikka joku tukko olisi lähtenyt, ja....hui, en uskalla edes ajatella. IIK!! Maailman paras lahja olisi appiukolle, sillä kun on 50v. synttärit. Vois kertoa, että jos kaikki menee hyvin, niin 9kk päästä se on pappa. Ollaan siis molempien vanhemmille lapsettomuudesta kerrottu.

Huoh. Kunpa nää päivät menisi äkkiä....No, jos ne alkaa, niin clomit sitten ekaa kertaa käyttöön. |O

Niin, ja tervetuloa kaikki uudet palstailijat!

Veena: Tiiän NIIN tunteen.....kyllä me kohta ollaan tuolla odottajien puolella. Toivon ainakin niin. Salaa. Joka ilta. :flower:

Hyviä öitä, meikä valvoo täällä töissä aamuseiskaan....
 
Eipä uutta tännekään. Mulla ollut tosi huono viikko. Kirjoitinkin tänne tiistaina tosi pitkän pätkän, mutta just sillon tuli sivuille joku katkos ja tekstit hävis..olikin ihan hyvä, kun oli meinaan niin kauheeta tekstiä se meikän kirjoitus :(
Maanantaina hyvä kaveri ilmoitti helmivauvasta ja tästä tosi kovasti masentuneena olen ollut. Tuli taas kerran muistutus omasta epäonnistumisesta ja toisten hyvästä tuurista. Ja se ku nousi taas vahvana pintaan, meillä vois olla nyt parin kk:n ikäinen vauva :'(
Olis paljon, paljon helpompaa jos olis joku tuttu, joka olis kans pitkään toivonut ja sitten menettänyt. Mutta eipä ole kukaan ilmoittanut itsestään vaikka suht kaikki tämän meidän tarinan tietääkin. Olisi vaan niin mukava "livenä" puhua näistä asioista.
Että tälle kuulle mahtuu sitten kaksi mustaa pätkää, toinen odotettavissa viikonloppuna/alkuviikosta. En minä siihen plussaan usko, kun jäi se oviskin tikuilla bongaamatta. Ja just sama on olotila kun aina ennenkin loppukierrosta, eli ei paljon mitään. Tissit kipeet.

Minä olenkin miettinyt millehän se sitten tuntuu siinä kierrossa kun se plussan saa. Onko se vaan tavallinen kierto muiden joukossa, muista poikkeamaton. Juu, olen kaksi kertaa plussannut, mutta silloin sitä ei vielä tarkkaillut itseään näin tarkkaan.
Eka kerralla loppukierrosta tietyt syömiset alkoi tökkiä ja ihan alamahaa nippaili kovasti ja tissejä vihlo. Testasin kun menkat päivän myöhässä ja olo oli muuten ihan normaali, vessassa vaan sai ravata pissillä.
Toisella kerralla testasin kans kun menkat oli jo myöhässä, sillon ei mitään oireiluja ollut. Siitä alamahan nippailujen puuttumisesta ja ettei vessassa tarvinnut juosta arvasinkin, että jotakin on hullusti. Tiesin, ettei kohtu kasva. Ja olinkin henkisesti valmistautunut siihen, ettei ultrassa mitään löytynyt.

Nyt ajatukset on jo uudessa kuussa. Mies on laatinut jo strategian, petipuuhia vain joka toinen päivä. Se bongas eilen illalla jonkun nettisivun, jossa kerrottiin siittiöiden kehityksestä ja oli ihan vauhkona siitä. Ettei missään nimessä saa harrastaa seksiä joka päivä, ei kerkiä siittiöille kehittyä häntää niin nopealla tahdilla. No ihan kiva, että se kans ottaa tosissaan tämän tehtailun. Sille vaan ei ole niin rankkoja nämä jokakuukautiset pettymykset, eihän sen tartte tarkkailla mitään.

Minulla olis asiaa nyt ihan hirveästi, mutta jätän osan ens kertaan, kukaan ei jaksa kovin pitkiä tarinoita loppuun asti lukea :wave:

Muuten taru82, sinulla päivät täynnä, kuin menee??
 
kirma, kyllä jaksaa lukea!! :hug: Anna tulla vaan! :D ne ajatukset kun on niiin samanlaisia kun ittelläkin.. joka kerta oikeestaan kirpasee kun joku näissä ketjuissakin ilmottaa plussasta :ashamed: vielä pahempaa toki jos se on joku konkreettinen henkilö kun virtuaalituttu.. ei enää oikeestaan viitti mennä lukeenkaan monia ketjuja tuolla vauvakuumeessa kun siellä on niitä aivan "liikaa".. ja monilla vielä just tyyliin yk1 ja 2. Ihan v**n epäreilua! :'(

Mäkään en muista oireita siinä kierrossa kun olin raskaana. En kiinnittäny yhtään huomioo kun ei ollu suunniteltu. Esim. en oo varma tuliko tissit ollenkaan kipeeks niinku yleensä.. siitä oon varma että kun menkat oli viikon myöhässä ja testasin niin ei ollu kipeet, ja sitä ihmettelin. Eikä tuntunu muutenkaan ollenkaan siltä että ois alkamassakaan. Uskosin siis että oireettomuus on paras "oire" ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasaa:
Uskosin siis että oireettomuus on paras "oire" ;)
Jep, täysin samaa mieltä! Ja minä kans koitan pysyä pos tuolta kuumeilupuolelta, se vouhotus parin kuukauden takia ei minusta lohdutuksia kaipaa. Vaikka meillä esikoinen sai alkunsa yk4, olin repiä hermot hajalle jo siinä ajassa ja mietin jo, että soitan neuvolaan ja kysyn onko tämä enää normaalia :eek: :ashamed: . Kyllä sitä on pitänyt olla tyhmä!
 
Näimpä.. ei mulla oikein riitä empatioita niille jokka on ihan hajalla ja paniikissa jonku puolen vuoden tärpittömyyden jälkeen.. vaikka itekin sitä oli ehkä kaikkein pahiten pettyny just niiden ekojen kiertojen jälkeen, ku joutu karusti tajuaan että eihän tää onnistukaan enää niin helposti :'( olin koittanu etukäteen varautua järjellisesti että tuskin enää yhtä nopeesti käy kun nuorena, voi mennä "jopa" useempi kuukausikin(!), mutta empä kyllä sillonkaan uskonu että sentään näin vaikeeks menis! :( kaipa sitä jokainen kohdallaan (jollei mitään ongelmaakaan oo tiedossa) aattelee/odottaa että ei itelle käy niin miten joillekin muille, ja että kyllä varmaan itsestäänselvästi tulee melko piankin raskaaks. Ja PASKAT!! Ois vaan pitäny taas tääki arvata..

Jotenki mua inhottaa sekin ajatus että raskaus ei ala luonnostaan, joutuu sorkkiin ja pisteleen vaikka millä myrkyillä.. että on viallinen kun ei tuu enää normaalitavoin raskaaks! Onko sitä enää oikee nainenkaan.. naiseus on kyllä toistaseks menny :( vaikka onhan tähän selvä syykin, se tauti (endo). Ja siihen yks hoito on just hedelmöityhoidot ja raskaus.
Toisaalta mua jotenki oudosti lohduttaa ajatus että tehdäänhän eläimillekin niitä keinohedelmöityksiä..! Sehän on sit vähä sama juttu kun jollain lehmällä.. :LOL:
 
kirma ja risukasaa ihan samoilla linjoilla teidän kanssa!!! siitä on taidettu ennenkin puhua kuinka kiehuu, kun toiset panikoi yk 3 kun ei oo tärpännyt :kieh: en mäkään enää jaksa vauvakuumepuolella olla muutakun meidän rakkaassa apuja tarvitsevat vauvakuumeiset-pinossa :heart: ja kirma jos haluat ihan oikeesti konkreettisen ihmisen kelle puhua niin mä olen samoilla mielillä :wave: laita yv:tä jos haluut :D

mehän voitais pitää joku tapaaminen, vaikka tampereen lähistöllä eikös aika moni täällä ole tampereelta?? :saint:

sitä piti sanoa kun puhuitte että nuorena tärppäsi..no joo mä olen 22... :ashamed:
 
Tähtisäde
Moikka!

Mä en osaa sanoa noihin oireisiin oikein mitään. Oletetun ovikseni aikaan mulla on ollut menkkamaista kipua ja munasarjojen pistelyä, mutta koska en ovuloi ollenkaan niin se on tod.näk jotain sellaista kipua joka tulee, kun munasolut yrittävät jotain siellä rimpuilla ovista vastaan. :| Ennen menkkoja mulla ei ole mitään arkuutta rinnoissa tai oikein mitään muutakaan oiretta, se sama menkkamainen fiilis lähinnä vaan. Mä olen varmaan sitten KUN joskus olen raskaana joko täysin oireeton tai sit ne kaikki maailman oireet tulee kerralla. Elän pää pöntössä ekat 4 kuukautta ja loput 5 kuukautta nukun... :LOL:

soja: Onko sulla siis vaihdevuosioireita silloin kun et syö lääkkeitä? Siis kuumia aaltoja jne.? Ja kuitenkaan munasarjat eivät ole menneet lepotilaan? Pystyykö sen estrogeeni"pitoisuuden" jotenkin kokeilla toteamaan? Onko sulla myös kuivat limakalvot jne? Mulla ei ole ollut mitään oireita. Kuten tuossa aiemmin sanoinkin, mä olen kautta kuukautiskierron ihan tasanen tapaus. Ainoat mummotautioireet ovat Femostoneista johtuvia. Viime yö meni taas kuumissa aalloissa ja se oli kyllä tosi syvältä. Viime kierrossa söin Femostonit aamuisin, mutta kun alkoi kesken kivaa työpäivää tuntua siltä, että pillahdan ilman mitään syytä itkuun niin päätin tässä kierrossa kärsiä pahimmat oireet öisin. Ei sekään kyllä ole kivaa, kun unen laatu on sitten aivan p-stä. Mutta summa summarum, mä en tietäisi kärsiväni mistään estrogeenivajeesta, jollei lääkäri olisi niin maininnut ovuloimattomuuden ja ohuen limiksen perusteella. Ihan hyvä kyllä päästä kuukauden päästä taas lekurille, kun tuntuu, että kysymyksiä vain heräilee koko ajan lisää. :)


 
veena ja justiina voi, tiedän tunteen kun salaa toivoo pientä (tai suurta) ihmettä tapahtuvaksi... vaikka kuinka yrittää kieltää sen itseltään... ja aina pettyy ainakin vähän

kirma antaa vaan paskan täällä purkautua, me kyllä ymmärretään ja potkitaan aina sopivasti toisiamme eteenpäin... itsekin taas kuulin serkkutytölle tulevasta vauvasta tammikuussa... onneks hetken jälkeen osaan kuitenkin oikeesti iloita toisten puolesta, ei ne muut vauvat oo meiltä poissa

oon niin samoilla linjoilla teidän kanssa noista fiiliksistä.... tuntee olonsa ihan pielessä olevaksi, vialliseksi, kun ei ilman hoitoja mitään mahkuja... ja tiedä onnistuuko sittenkään... oon miettiny aina välillä että onko sillä joku tarkotus, pitäskö vaan antaa olla ja opetella elämään jo alunpitäen kahdestaan miehen kanssa... :eek:

tähtisade mulla siis oli jo noi mummotaudin oireet ennen mitään lääkkeitä ja jossain tosi alkuvaiheessa kun menkkojen puuttumista selviteltiin (sillon olin ihan sinkku) otettiin myös se estrogeeniarvo ja sieltä se löytyi. nyt sitä ei oo taidettu vuoteen ottaa, kun oon aina jotain lääkkeitä syöny (pillerit eikä ehkäsylaastari arvoa muuten nostaneet, kiinnostas miten toi femoston?) En ookkaan tullu aatelleeks että ottas lääkkeen aamulla, josko saisin paremmin nukuttua? toi yöllinen hikoilu on ihan helvettiä välillä! mut voiko ne oireet johtua nyt sit siitä femostonista, en tiijä?!? KURJAA jos sulla tulee ne oireet lääkkeistä, mulla koitetaan lääkkeillä tasotella... nyt ekassa 2 viikkosessa taas olo ollu paska, edellisessä "Keltasissa" jo vähän oli tasoittumassa.

Mutta olen nyt päättänyt olla vähemmän ruikuttamatta, tämä kärsimys olkoon osa hoitoja ja välietappi matkalla kohti tavoitetta! =)

Itse olen kanssa yrittänyt nautiskella kesästä ja oluesta, mutta ei oikein oo maistunu... rokissakin olin melki vesilinjalla.... taitaa oikeesti olla vanhaks tulossa :LOL:

Mukavaa loppuviikkoa!

soja :flower:
 
Lueskelin teitin kuulumisia.....tulisipa nyt edes yksi plussa heinäkuulle, niin piristäisi kummasti ja antaisi toivoa muillekin :)

omaa napaa....mulla jormoonitoiminta aivan sekaisin....tikuttelin kp 15 eteen päin ovista silloin tällöin, koko ajan näyttää heikkoa haamua (eli negaa) PCO:sta kärsiville kuulemma tyypillistä, mutta mulla aina ennen onollut ovis testit täysin negoja.

-Tiinuli-
 
Mulle voi sitten listaan päivittää kp 2 ja yk 15. Suru on taas suuri :'( Pelottaa vaan niin mielettömästi. Jos ajattelenkin sellaista vaihtohetoa ettei meille tule lasta niin iskee sellainen pakokauhu ja paniikki, ettei se voi olla totta.

Täällä siis kärsitään kamalista vatsakrampeista ja kieritään itsesäälissä :ashamed:
 
Veena :hug:
Mä lueskelin tuolla yks ilta adoptiopalstaakin, ja otin sen verran selvää että meille sekin ois käytännön syistä tässä tilanteessa mahdotonta :( eli hoidot on sitten tosiaan se viimene oljenkorsi..

Täällä taitaa olla muuten useempiakin jokka alkaa niitä järeempiä hoitoja syksyllä..? Täytysköhän pistää syksyn08 iui/ivf porukalle sitte jossain vaiheessa oma pino pystyyn!? =)
 
veenalle :hug: toi on niin tuttu tunne, ja sitten pitäis pirteenä ja odotukset korkeella mennä uuteen kiertoon |O tsemppiä ja jaksamisia!!!

risukasaa mä ainaskin yritän ensin pistoshoidoilla ja sitten IVF, tietty innssiäkin voi kokeilla, mutta jos simppa-analyysissä ei mitään ole niin kyllä ihan kotikonstein haluan yrittää..kerros mulle koska sulla tuli kutsu ekalle poliklinikkakäynnille lähetteen jättämisen jälkeen???

sitäpaitsi eihän sitä tiedä, tämä kärsii pahoista oviskivuista tällä hetkellä, että onhan tässä vielä saumoja, jonkinlaisia... :ashamed:
 
JJ-t mulla meni vuos sitten lähetteestä ekaan käyntiin 4kk.
Juu, mulle gyne ei edes oo suositellu näin pitkän ajan jälkeen enää kotiyrityksiä..ite vaan välttämättä oon halunnu vielä kokeilla noilla keltarauhasjutuilla. Meille vois siitä inseminaatiosta olla jotain hyötyäki, kun siittiöt on kaikki hitaanpuoleisia. Sitten vois olla ainakin varma että siittiöt menee perille eikä piikitä turhaan.
 

Yhteistyössä