Odotuksen Odottajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja risupesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiinuli81 Hyvä sitten tietää mikä Taysin käytäntö on, jos myöhemmin niin pitkälle joutuu ja varoissaan on... =)

Kuinkahan sinne laparoskopiaan vois päästä.. oon koittanu vaatia aiemminki, muttei luvattu nytkään edes mitään vaikka endo näkyy jo ultrassakin :( sehän voi olla jo vaikka kuinka levinny niin miksei voida edes tutkia.. :headwall: Kuinkaha helposti yksityiseltä sais lähetteen ku julkisella ei oikein tunnuta ottavan asiaa/huolta vakavissaan? :ashamed:

veena eikös me joskus puhuttu, että ollaan hitaita hämäläisiä :laugh:

on se kyllä hassua, että tästäkin pinosta lähes puolet on pirkanmaalta :o onkohan sitä juomavedessä jotain :/

mm77 sulta on pitänyt kysyä, kun julkisella oot TAYS:issa niin kauanko sulla meni, että pääsit sinne lähetteen antamisesta?? onko siellä ns. ekakäyntiä, että voidaan suunnitella mitä hoitoja tehdään, vai onko jonotus suoraan esim. inssiin??

orion vietä ihana ja vaupauttava kesä ja palaa syksyllä takaisin, jos siltä tuntuu!! etäisyys näihin asioihin (varsinkin keskustelupalstoihin) tekee hyvää!! :D

osaako joku sanoo kuinka se kelankorkokatto menee lääkkeiden suhteen?? mitkä lääkkeet siihen kuuluu ja pitääkö kaikista olla kuitit ja muut ja sitten samaan aikaan lähettää kelalle vai miten se oikeen menee?? tässä valmistaudun jo pistoshoitoihin, pitäis tietää kuinka sitä rahaa menee!!

Tsemppiä Orion laihduttamiseen onnea TJOTtailuun. Eihän sitä koskaan tiedä.... :hug: Tule nyt edes välillä morjestaan, tai ainakin jos teille sattuu "vahinko" niin tule kertomaan!!

Täällä Tampereella on varmaan laitettu juomaveteen jotain syntyvyyden säännöstelyainetta...

Tiinuli-81 Pinon ulkopuolelta heitän sinulle kysymyksen. Kuka lääkäri (laita vaikka nimikirjaimet) sinulle sanoi noin Taysissa? Meille sanottiin reilu vuosi sitten, että ottaa meidät pois ivf-jonosta, jos aiomme mennä jonotusaikana yksityiselle. Näin sanoi P.D.

s030.gif

KÄRSIVÄLLISET KYYTILÄISTEN KAIPAAJAT

f055.gif

Tiistai 1.7.2008

(nm...................apuja.........................kp....................y a)

miranda-81........clomien jälkeen........kp 2/28-32
Lumikeiju...........................................kp6/28.............yk3
JJ-t.....................................................kp6/n.32.........07/07
Veena................................................kp7/24-28.........yk14
kirma.....clomien jälkeinen luomu.......kp7/26-30.........9/06
Inkku83.............................................kp7/30..............1v7kk
Justiina80..........................................kp11/28-29.......11/05>
tao........................clomihexal.............kp ?/24-26........n.4v
taru82..................4.clomit..................kp13/26-28......1v2kk
mm77...................2.terolut.................kp21/27...........1v10kk
soja......................syksyllä PAS...........kp ?/28
Rouva Pikkumyy...pregnyt, luget........kp26/30............yk4
Tähtisäde............clomit, femoston.....kp31/?
pupuvaimo...........menopur................kp 28/31
Möhköfanttis......................................kp ?/33
Adelina..................clomit....................kp ?/?
Tiinuli81........syksyllä jatkuu (IVF?)....kp ?/?
Anna1979............2.clomit..................kp ?/?

++IHMEIDENTEKIJÄT++

g030.gif

Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6

g050.gif

jennuli :heart: pumputi pum..!!

p075.gif

miranda-81 voih :hug: Samaa kohti sitä itekin mitä todennäkösimmin taas menossa.. (mm77)

vähän pistin väriä ja kuvia
g010.gif

jennulille piti sanoa paljon onnea ja ihanaa odotusta
a070.gif
nyt varmasti tuntuu paljon varmemmalta, on varmaan ihana tunne, upeaa mahtavaa!!!

täällä otettu jo kolme clomia ja illalla neljäs
p050.gif

vähän on jo munasarjoissa tuntunut ja huimaa, että kyllä ne varmaan vaikuttaa!! toivotaan vaan ettei näistä mitää haittaa ole: tule liikaa folleja
d040.gif

taikka limakalvo olis huonoa tai sitten endo pahenee..ei ole näköjään olemassa lääkettä, jolla ei olis sivuvaikutuksia
c040.gif

anteeksi näitten mun kuvien kanssa!!! pääsi vähän innostumaan
a050.gif

Johanna72 Hui, ulosjonosta? Meille lähete mein omasta keskusairaalasta Taysiin, siis meidän oman keskusairaalan lääkäri sanoi että voi jonotusajaksi mennä yksityisellesektorille ihan vapaasti. Pitääköhän nyt uusiksi viellä tarkistaa joiltain toiselta lääkäriltä kuitenkin?

Ihani kuvia oot JJ-t laittanut :heart:

flower.gif

hei vaan kaikille, meillähän täällä tapahtuu aivan ihmeitä tässä pinossa, ihanan kesäinen olo tulee! kiitokset päivittäjille ja kuvien laittajille :flower:

ja muutenkin mukavan eläväinen pino, toivottavasti tämä elämän myönteisyys siirtyy myös meidän odotuksen odottelijoiden mukaan.... :heart:

on vielä pakko palata tuohon keskusteluun tuosta hoitojen määrästä... Onko oikeasti noin että julkisella saa vaan 3. IVF???? au, en ollu ikinä tajunnu aatella että sitä jotenkin rajataan.... yksi nyt takana, PAS siis syksyllä tulossa.... :(

mulle vois laittaa kp22/28, yritystä meillä nyt periaatteessa kohta vuosi, mutta kun mulla ei ilman hoitoja kuitenkaan onnistu niin vähän vaikea arvioida...

nyt pitää rientää unille jaksaa töihin huomenna, palaillaan, tuun lähiaikoina kirjottelemaan enemmän, en nyt ennätä kirjottaa.... oon kyl "vierottanu" itteeni onnistuneesti, oon vaan lukenu kuulumisenne kerran päivässä :laugh:

soja

Orion: Tsemppiä, suunnitelmasi itsesi huolehtimisesta kuulostaa NIIN tutulle....Mulla painoa 10kg liikaa, ja yksityisellä olen hoitoja alotellut. Clomit lähtee ens kierrosta kehiin, mutta sen lisäksi lekuri kyllä painotti, että ruokavaliota pitää rukata, ja liikettä niveliin....

Toisaalta on nyt hyvä tsemppi päällä, kun joku muukin sen sanoi kun minä itse, että asialle pitää jotain tehä. Nyt oon 167cm pitkä, ja painoa on 76kg. Eli tavoite on 65-66. (keväällä oli puntarissa 79... :whistle: )

Käyhän lukemassa Orion välillä kuulumisia kuitenki. :hug:

Mukavasti tosiaan tuunattu tää sivu! =) Mikä tuo gt merkintä on tuolla Justiinan perässä? Ei tajuu, vähän vajukki kun on.....kait se muhun jotenkin liittyy.... :laugh:

Siitä oviksesta, jonka kuvittelin löytäväni....eipä se viiva mitään vahvistunu, prkl. No, ei ollu yllätys. Katotaan ens kierrossa sitten.

Mulla on muuten maailman ihanin mies. Rakastan sitä välillä NIIN paljon, että sydän räjähtää!! :heart: Se tunne auttaa jaksamaan muutenkin tätä kaikkea ravaamista ja ramppaamista lapsen saamiseksi. Ja ollaan kyllä asia juteltu niin pitkälle, että jos ei lasta tule, niin sitten ei tule. Väkisinhän sitä ei tähän maailmaan saa tekemällä tehtyä, mutta yrittää pitää kuitenkin.

Pirtsakkaa kesäpäivää kaikille!! Justiina lähtee koirain kanssa lenkille, ennenkö alkaa satamaan.

:flower:

kertokaas kuinka ne värit sais tonne joka osaa?! =)

Justiina80 , koitin ensin laittaa tonne yritysajan perään hienosti > nuolimerkin, että niinku siitä 'lähtien', mutta tuliki näkyviin jonain hassuina merkkeinä ?! :laugh: mutta kaipa sen nyt tajuaa ilmankin nuolta mitä se pv/kk tarkottaa.. eli poistin ne nyt sieltä hämäämästä!
Ehkä lh-nousun huippuaika ehti livahtaa jo ohi testausten välillä?
Tsemiä painontiputukseen!

mm77: Nuo kuvat ja värit saa ainakin niin että kopioi tuon listan ja muokkaa siihen uudet päivät :) muoks. juu onnistui näin testasin tuohon alle! En meinaan tiedä myöskään miten niitä kuvia liitetään :ashamed::D

Justiina: Muista että vaikka ovista ei bongaakaan niin se voi silti olla päällä. Mulla kävi juurikin näin yhdessä kierrossa eli lempi leihumaan varuilta.:)

Mulla kanssa suunnitelmissa laihdutusproggis. On tullut nikotiinituotteiden lopetuksen jälkeen kerättyä ylimääräistä massaa ihan kohtalaisesti. Kaverini tekee mulle sellaisen ruokaohjeistushomman (olikohan sen nimi joku ravintosuunnitelma) niin sillä ajattelin lähteä liikkeelle.

Testipaketti muuten saapui eilen ja ajattelin aloittaa testingit tänään, kun onpahan millä testata :D

s030.gif

KÄRSIVÄLLISET KYYTILÄISTEN KAIPAAJAT

f055.gif

Keskiviikko 2.7.2008

((nm...................apuja.........................kp....................y a)

miranda-81........clomien jälkeen........kp 3/28-32
Lumikeiju...........................................kp 7/28..............yk3
JJ-t.....................................................kp 7/n.32...........07/07
Veena................................................kp 8/24-28.........yk14
kirma.....clomien jälkeinen luomu.......kp 8/26-30.........9/06
Inkku83.............................................kp 8/30..............1v7 kk
Justiina80..........................................kp12/28-29.......11/05
tao........................clomihexal.............kp ?/24-26........n.4v
taru82..................4.clomit..................kp14/26-28......1v2kk
mm77...................2.terolut.................kp22/27...........1v10kk
soja......................syksyllä PAS...........kp24/28............n.1v
Rouva Pikkumyy...pregnyt, luget........kp27/30............yk4
Tähtisäde............clomit, femoston.....kp32/?
pupuvaimo...........menopur................kp 29/31
Möhköfanttis......................................kp ?/33
Adelina..................clomit....................kp ?/?
Tiinuli81........syksyllä jatkuu (IVF?)....kp ?/?
Anna1979............2.clomit..................kp ?/?

++IHMEIDENTEKIJÄT++

g030.gif

Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6

Hitto tuota keliä...pitkät pätkät kirjottelin ja sähköt räppäs pois :kieh:

miranda-81, pysy vaan täällä! Meinaatko jatkaa vielä clomeilla?

JJ-t, sinulta on pakko kysyä, että miten saat asiasi luistamaan noin nopsalla tahdilla? Kun meillähän on suunnilleen saman verran aikaa km:sta ja sinulla oli vielä vasta se kemiallinenkin niin kuitenkin tunnut saavan tosi hyvää palvelua ja apua edelleenkin! Kun minut potkittiin vasta pari viikkoa sitten mahdollisimman nopsaa ulos lääkärin vastaanotolta, että hätäilen vielä ihan turhaa, että apua saan vasta siinä vaiheessa kun km:sta on vuosi mennyt :o Hiukka olen kateellinen tämmöisistä mielipide-eroista :| Ja minusta se ei saa näissä asioissa vaikuttaa asiaan, että yksi Muru minulla on jo täällä. Etkös sinä olekin yksityisellä? Voi kun olis rahaa... :/

justiina80, minä kanssa kiitän tuon Miehen olemassaolosta..Minä olen välillä melkoisen hankala luonne, eikä kuka tahansa jaksaisi asua minun kanssa kovin kauaa, mutta hyvin tuo armas on saman peiton alla viihtynyt ja jaksaa raivot ja tuulella käyvän luonteen :heart: Olen sen joskus kaverillekin maininnut, että vaikka meitä nyt koetellaankin ja piinaillaan, niin onneksi minulla kuitenkin on hyvä Mies!

veena, mennään samoilla päivillä, mä alan tikutukset huomenna, viimeks ovis oli kp 11-12. Että onnea meille viivajahtiin!

Ja minulla on vielä onnittelematta jennulia ihanasta näystä!NAUTInautinauti!!! Minä tiedän, että sen plussaviivan jälkeen se varsinainen ressi vasta alkaa, mutta koita luottaa siihen, että kaikki menee varmasti hyvin ja saat vielä sen pienen siihen tissiin kiinni :heart: Ja se tekee vietävän kipeää siihen tissiin ;)

kirma kiitti.. pidän tuon mielessä.. :hug:

kun mie päivitän tuolla toisten tekemää listaa, teen niin että valitsen lainaa, sitten poistan tekstin alusta ja lopusta quite sanat sulkuineen, sen jälkeen kun päivittää päivät listaan niin koko paketti on valmiiksi siirrettävissä, eli tosi helppoa eikä tartte ylimääräisiä kirjoitella.. =)

Kiittelen joka päivä uskomatonta tuuriani että mulla sentään on toi yks lapsi.. (toivottavasti en nyt pahota kenenkään primaarilapsettoman mieltä tällä :ashamed: ) nykysin tuntuu aivan käsittämättömältä IHMEELTÄ että ylipäätään oon joskus voinu tulla raskaaks ja vieläpä aivan ITTESTÄÄN!! Siitä ajasta on vaan jo niiin kauan että tuntuu niinku koskaan en ois raskaana ollukaan...

Ollu tänään jotenki masentavampi päivä kaikkien näitten ongelmien kans.. tuntuu että koko raskaaksyritys pitäs vaan unohtaa kesän ajaks.. kuinka ihmeessä vois nyt mitään tullakaan kun ei tullu aiemminkaan, paremmillakaan kilpirauhasarvoilla ja ilman endokystaa... :'(

Täällä taas....voi kai jo kohta meikänkin kohdalla puhua jonkinlaisesta riippuvuudesta, kun täällä käy paristi päivässä katsomassa kuulumiset.

Jennuli: Onneksi Olkoon!! Toivossa elellään me loppusakki, ja YRITYSTÄ on ainakin.

Veena: Arvaa vaan oonko pöllyyttäny peittoja, vaikka ei iivaa ees näy.....sen verran hullu olen, että on tuolla ukolla välillä pitelemistä.... :laugh: Ja niin se vaan on, ettei ainakaan sillon oo mahiksia, jos ei edes yritä. Kyllä sinne ainakin yks kapinen siittiö pitää päästää, jotta on mahkut....

Kirma: KYllä se vaan niin on, ettei hyvää Miestä mikään korvaa. Meillä töissä onkin tapana usein sanoa, että Hyvistä miehistä on huutava pula... :p

Jees. Nyt taasen jumppaan ja pumppaan....jottei totuus unohu.

Rempseää yritystä kaikille. Elkäät masentuko. Kyllä se meille kaikille vielä paistaa!!

T: Justiina

kirma mulla 6.7 on 7kk keskenmnosta. sillon kun eka kertaa hakeuduin lääkärille se nauro mut pihalle ja sanoi kliseiset "odota nyt vaan, oottehan vielä niin nuoria" :kieh: sen jälkeen pistin hieman palutetta sinne asemalle ja aloin ettiin gyneä joka ymmärtäisi. löysin sitten sen ja olikin puolet kalliimpi kun muut, mutta sillä mennään! ei meilläkään rahaa ole! käynnit ja lääkkeet maksetaan visalla ja maksetaan niitä pois sitten seuraavat 4 vuotta!!

nyt kun sitä luottoakaan ei enää hirveesti ole niin aion saada lähetteen julkiselle!! en siis tiedä vielä saanko, jos en aion vaihataa yksityiselle lapsettomuusklinikalle. nythän olen käynyt siis normigynellä.

se tosiaankin riippuu lääkäreistä, kuinka sitä hoitoa saa!! niille me ollaan vaan potilaita, jotka pitää saada mahdollisimman nopeesti pihalle :kieh: mä meen aina lääkärille/soitan mielessä tuhat kysymystä, joista jää aina lähes kaikki kysymättä :headwall:

no, 10 päivä on seuraava aika, jos tämä ei lähetettä anna aion vaihaa väestöliittoon taikka siihen tampereen uuten paikkaan, MIKÄ SE NYT OLI ??? :laugh: :laugh:

Tossa fst.n kanavalta on tullu joku Kätilöt-sarja.. pitiki taas rääkätä ittee ja kattoo sitä :p varsinki pahaa teki siinä ne isät kun ne oli niin onnessaan kun sai vauvan syliin.. :'( pystynköhän mä ikinä antaan miehelleni sellasta, päästäänkö ikinä siihen vaiheeseen.. :ashamed: Ihmettelen kuinka se jotenki pystyy suhtautuun paljo rennommin ja optimistisemmin tähän koko ongelmaan :o ei oo ollenkaan niin huolissaan. Vai eiköhän se vaan puhu (lue: jankuta.. :ashamed: ) siitä...

JJ-t, kyllä mun mielestä jos keskenmenosta on vuosi niin pitäs saada lähete julkiselle. Raskauttahan on sillon yritetty vuosi onnistumatta. Tampereella se uus, (edullisin yksityinen?) paikka on Ovumia ;)

Yhteistyössä