ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

TOIVOJAT

sannuli-81.............. 10/07................. 3.ivf/icsi pitkäkaava kp25/28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
Katriina77..............10/07..................1 IVF kesällä, 3 IUI
Tinkerbelle.............yli 1v....................luomu, luget
Relish.....................1v10kk................iui, clomifen
Vadelmaunelma.....syksy07...............IUI,menop.,pregn.,terot
Taikapapu..............3/08....................clomit
kirma......................9/06, ku10/07.....1.ivf:n 1.pas tulossa
tytti82....................1v........................IUI
Rouva B.................3v........................1.ivf,3IUI,puregon
Evenstar................yk3......................2.IUI, metut,clomit
kanella..................3/08.....................Tutkimukset
Mande...................5v. ......................1.iui
Plamsu75..............01/06...................1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78........................................1.icsi
Miukula................yli 8v...........metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget
UniUnna................yli 1v....................clomit, pregnyl. luget






Taustailijat

Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07



PLUSSAT 2009



2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
6/09 Tamtam......yli 1v.....4.IUI,clomit,pregnyl
7/09 Tinkerbelle...yli 1v.....luomu, luget
 
Maanantai 15.6.2009

TOIVOJAT

kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................12/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI.....................18/28-31
Tinkerbelle........yk13.........luomu.........................................19/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen...............................19/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot...........23/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget..........................26/30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............30/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................39/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................53/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit...........................?/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
Mande..........5v. ............1.iui................................................?/?
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Tinkerbelle....yli 1 v.....luomu.............................................19/25-27 pp5
Miukula........yli 8v. ....metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget..28/? pp8
Tamtam........yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl........................25/? pp14
UniUnna.......yli 1v........................................................./24-31 pp 10-12


 
Aloitinpa uuden ketjun, alussa siis kaikki taustailijat ja plussanneet ja tuossa päivityslistassa sitten aktiivisesti mukana olijat sekä piinailijat. Päivitellään siis tätä lyhyempää listaa kukin vuorollamme!

Miltä näyttää? :wave:
 
Tinkerbelle: hyvältä näyttää! Yritin tota päivittämistä eilen ja tietty unohdin sut piinailijoista, anteeksi. :ashamed: Nyt sit joka kerta kun alkaa uus sivu niin tota lyhyempää listaa päivitetään, eikö niin?

Mulla eilen yöllä tuli muutama isompi kouristus tuolta kohdun pakeilta. Kesti ihan hetken, mut 3 kertaa ainakin se tapahtui. Nyt aamulla nenä tukkoinen ja lämpö jo herätessä 37.07 astetta. Yleensä aamuisin ollut 36.6-36.8. Tiedä sitä sitten onko joku flunssa tulossa.

Onnea kaikille piinailijoille ja kertokaahan tuntemuksianne! :) Ja iso :hug: , sitä tarvitseville!
 
Miukkis just noin, eikä noiden päivitysten kanssa oikeasti tarvitse olla neuroottinen! Riittänee että jokainen vuorollaan silloin tällöin päivittää.

Mä en tajua miten aika voi mennä näin hitaasti. Tuntuu etten mitenkään pysty odottelemaan 10 päivää!!

Mitenkäs Unis ja Tamtam? Teillä onkin jo jännät paikat!!
 
Tulin tässä hetki sitten ostoksilta ja melkein koko ajan sattui oikea munis. Kotona mittasin lämmöt, kun neuroottinen olen, niin heti pamahti ruutuun 37.6 astetta. :eek: Olo ei ole yhtään kipeä. onko tämä normaalia ovulaation jälkeen et nousee yli puoltois astetta?

En mäkään jaksais milään odottaa tonne pp12 jolloin ajattelin ekaks testata. Viel kuusi päivää. |O
 
miukula: oviksen jälkeenhän lämpöjen pitäs olla ylempänä ku normaalisti, mut mulle ainaki toi 37,6 ois jo ihan kuumetta.. mul tosin on niin alhainen normaalilämpö.. mut niin ku oon aiemminki sanonu, mä en luota yhtään noihin lämpöihin, enkä mä saanu niistä minkäänlaista tolkkua vaik hyvin tunnollisesti joka aamu ennen ylösnousua kielen alta ne mittailin.. :p

peukutukset piinailijoille!!

) . ( kp10 ja edelleen tuhruttaa.. ei kylläkään sen enempää ku normaalisti valkovuotookaan tulee, mut ku se ei oo pelkkää valkovuotoo ku on sellasta ruskeeta.. :x
 
Heippa!

tvvo:lle suuret pahoitteluni :hug:

Miukula kuulostaa tosi lupaavalta sin ovisoireet!! bdbdbd

Kiitos Stinks uudesta listasta! En ole ollenkaan tuossa ekassa listassa, vai pitäiskö mun ollakaan?

Lääkärillä kävin torstaina. Sille kivulle mitä tuntui vasemmalla ei löytynyt mitään syytä, arveli jotain suolijuttua... Se kivun alkuperä jäi mulla ihan toisarvoiseksi asiaksi siinä vaiheessa, kun katsoi oikeaa puolta; siellä oli sen näköinen möhkäle (en muista mikä se tarkalleen ottaen oli) että sanoi olevan erittäin todennäköistä ettei ovulaatiota ole kunnolla tapahtunut. Taas sai kokea sen romahduttavan tunteen, että ei vieläkään. Olin kuitenkin jo nostellut toiveita, koska edellisen ultran perusteella kaikki näytti niin hyvältä.

Voin kyllä näköjään melkein sataprosenttisesti luottaa omiin tuntemuksiin, koska en tuntenut sitä oviskipua tässä kierrossa, minkä tunnen silloin kun ovis todella tapahtuu.

Tuo ultrapäivä ja pari seuraavaa oli kyllä aika nielemistä, että miksi tämä on näin vaikeeta, mutta nyt jo taas ihan rauhallinen ja toiveikas mieli tulevaisuuden suhteen. Ensi kiertoon en toiveita juuri laita, kun sukulaisvierailut osuu todennäköisesti juuri ovisaikaan. Mutta elokuussa sitten clomit+pregnylit+luget kehiin!

 
Unis pahoittelut pettymyksestä lääkärissä. Ei kuitenkaan tainnut olla mitään vakavaa, onneksi? Älä vielä heitä toivoa tämän kierron suhteen, varmaa ei kai ole ettet ovuloinut? Ja jos näin on, ehkä teille vielä osuu pieni sauma oviksen hyödyntämiseen tulevassa kierrossa...?

Hyvä kun huomautit tuosta ylemmästä listasta, olin tosiaan vahingossa jättänyt siitä pois kaikki piinailijat itseäni lukuunottamatta :LOL: Nyt on korjattu!

Miukula luget tosiaan voi nostaa lämpöä aika paljon, joten ei ole mitään syytä huolestua. Ainakin luget toimii hyvin!

Tarkistakaa muuten kaikki olenko onnistunut päivittämään edes sinne päin :whistle: Parhaani yritän!
 
UniUnna: kurjaa, ettei ovulaatio sitten tullutkaan. :( Eiköhän sitten elokuussa onnistu, täytyy luottaa siihen. Hyvä kuitenkin, että menit lääkärille, kun näköjään oletuksesi osui oikeaan. Voimia. :hug:

Tinkerbelle: niin mäkin ajattelin, et varmaan siitä lugesta johtuu. Jännä vaan, että eilen ja tänään on lämmöt olleet ylempänä, kuin 5 ensimmäisenä pp- päivänä. Voiko esim. alkion kiinnittyminen nostaa lämpöjä vielä lisää?

Lämpö on tosiaan sahannut 37.5 molemmin puolin ja nyt pari päivää ollut myös selkeää kipuilua oikealta. Muita oireita ei ole. Mitä nyt oviksesta lähtien olen nukkunut yöt huonosti. Öisin on olo kuin vaihdevuosissa, hikoiluttaaja silti on kylmä. :LOL:
 
Tajusin just että oon laskenut noi pp:t väärin, nyt olisi pp 9-11 jos niitä nyt enää haluaa laskea. Eli jos täytyy testata (keltarauhaslääkkeen lopettamiseksi), niin se tapahtuisi perjantaina, jolloin varmasti ainakin se pp14. Toivon kyllä että menkat alkaisi pian ettei tarvitsisi juhannuksena kulkea vaippapyllynä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Unis pahoittelut pettymyksestä lääkärissä. Ei kuitenkaan tainnut olla mitään vakavaa, onneksi? Älä vielä heitä toivoa tämän kierron suhteen, varmaa ei kai ole ettet ovuloinut? Ja jos näin on, ehkä teille vielä osuu pieni sauma oviksen hyödyntämiseen tulevassa kierrossa...?
Kyllä mä oon aika lailla luopunut kokonaan toivosta tämän kierron suhteen. Olisipa ihanaa jos aina pystyisi olemaan näin rauhallinen piinapäivinä! "raskausoireita" kyllä löytyy, mutta ne lienee peräisin tosta lääkkeestä ja ehkä myös sen sisäänlaittamisesta (nippailut kohdunseudulla), on nimittäin julmetun iso! Paljon isompi kun lugen kapselit, tuollaisen puolikkaan tampponin kokoinen! Ja valuu kuin niagara. Pikkuhousunsuojastakin menee hetkessä läpi. Mutta on halvempia kuin luget.

Ja ehkä me yritetään joku hetki löytää, milloin voisi ensi kierrossa kamat heittää sisään. Eihän se tosiaan tarvitse välttämättä kuin sen yhden kerran, esikoinen sen todistaa :) Tehtiin me tossa taannoin anoppilassa temput romanttisesti vessanpytyn kannella kun anoppi oli pojan kanssa puistossa! :LOL:
 
Unis :hug:

ÄÄK.. Täällä pp14 ja aamulla saatu elämän ensimmäinen haamu kaupan halppis testillä! Tai siis kaksi haamua, kun paketissa oli kaksi testiä ja ensimmäistä en uskonut. :LOL: Nyt pitää varmaan vielä hakea apteekin hyllyt tyhjäksi, että varmasti saan oikean tuloksen..
 
Risupesä: ompa harmi tuo sun tilanne... siis miehesi suhteen :/
Muutenkin on vaikeaa niin ei tuota kyllä enää kaipaisi.
Itellä ollut hieman sama tilanne (mies jäi kiinni toisesta naisesta viime kesänä) ja piti miettii että miten tästä jatketaan. Nyt menee jo melko hyvin, kiitos terapian ja mieheni meni vihdoin lääkäriin, masennusta nääs. Mulla kans ikä alkaa tulla vastaan (35). Joten toiveikkaana tässä ootellaan kierron alkua tai jospa ois ihan luomuna tärpännyt... no tuskin. Voimia sinulle :hug: ja täältähän viimeiset kuulumiset löytyy!!
 
Vielä noista lämmöistä kysyisin: Kummasta on parempi mitata lämpö kielen alta, vai emättimestä? Olen nyt kokeillut molempia ja toi alaosasto antaa puol astetta korkeampia lukemia. Ajattelin vaan, et kumpi on niinkuin enemmän paikkansa pitävä. Vaikka ei lämpöihin täysin voi luottaakaan.

Voi kun vois jo testata, niin loppuis tää piina. :headwall: Kyllä se vaan olis niin paljon helpompi olla tietämätön ja sit kun menkat olis myöhäs niin tulis yllätys. Mites muut piinailijat?
 
Tiistai 16.6.2009

TOIVOJAT

kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa.............5/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................13/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI...................19/28-31
Tinkerbelle........yk13.........luomu.......................................20/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................20/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot........24/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.......................27/30
tytti82.............1v.............IUI............................................40/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon......................54/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................?/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset............................?/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................?/?
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Tinkerbelle....yli 1 v.....luomu.......................................20/25-27 pp6
Miukula........yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget..29/? pp9
Tamtam........yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl......................26/? pp15
UniUnna.......yli 1v.................................................../24-31 pp 11-13




 
Voi Tamtam! Varovaiset onnittelut! Innseilläkin siis onnistuu - onneksi. Mä olen juuri kotiutunut sairaalasta kirurgin käsittelystä. No, nyt pitäisi olla ainakin rakosta endo häädettynä, tosin eri asia on, että kuinka kauan :eek: Nyt jo pelkään, että milloin se katala kasvaa takaisin. Menisipiä klinikan kesätauko ohi äkkiä ja päästäisiin jatkamaan hoitoja tuolla Avalla. Eli vaihdevuosivaihetta odotellessa ellei ihmeitä tapahdu ;)
 
Vadelmaunelma Ai te meinaatte nyt sitten Avalla jatkaa? :)

Mulla tosiaan nyt clomit syöty.. ja seuraavia menkkoja odotellessa.. Mitä tossa ite oon laskeskellu niin 10.7 alkais sit.. Luoja miten ihanaa todella päästä jatkaan hoitoja vihdoin! <3 :) Johan tässä on tosiaan kolme kuukautta odoteltu tämän kuun jälkeen.. :/
 

Uusi pino..se on sitten menoa tinkerbelle ;) Ei paineita, mutta uuden pinon aloittajalle on täällä meillä tupannut sattumaan onnenpotku :whistle:


tamtam :flower: :flower: :heart:
Onko jo viiva vahvempi?

tvvo, sinua kyllä koetellaan :hug: On ollut rankka kevät, aina testit plussaa, mutta siihen sitten jäänyt. Kovasti voimia ja jaksamista töissä siellä odottavien ja pikkuisten kanssa :hug:

UniUnna, minulle on myös lääkäri sanonut, että ovis+muut kivut voivat ihan hyvin heijastua toiselle puolelle, vaikka just toisella puolella tapahtuisi. Minulla esim. ku:n yhteydessä tuli oikealle 8cm keltarauhaskysta, joka oli vietävän kipeä, ja tämän jälkeen tuo oikea puoli jäi jotenkin herkäksi, tunnen siellä kaikki. Ivf:ssäkin oikealla oli 3 follia, vasemmalla 6, mutta silti vaan oikeaa puolta jomotti.
Tiedän, että tosi harmi se on, kun se ovis ei sieltä tulekaan..sehän se meillä kestopiinailijoilla on kuukauden kohokohta. Pienet on huvit :ashamed: Mutta ens kierrossa sitten, yksi kerta jeps, muuta ei tarvita!

miukula, minä ajattelen tuon lämpöjen mittailun niin, että valkkaat vaan toisen mistä rööristä mittaat, ja annat muitten paikkojen olla. Kun sehän on aivan sama näyttääkö se mittari 36 ja jotain vai 37 ja jotain, kunhan siinä näkyy se 0.2-0.5 asteen nousu. Silloin ovis ollut ja lämmöt nousseet.
Minulla lämmöt pysyy kokeella ihan loppuun asti, laskevat vasta siinä vaiheessa kun vuoto on jo kunnolla alkanut. Mutta nämähän ovat yksilöllisiä. Ja lämmöt voi nousta vaikkei ovista olisi tullutkaan, kystakin nostaa niitä.

Minä olen kaksi kertaa plussannut tietämättäni, no esikoista piinailin kyllä, mutta testasin vasta kun menkat päivä pari myöhässä. Tuntuu käsittämättömältä, että joskus on ollut niin pitkäpinnainen, ei puhettakaan että onnistuisi enää. Ennemmin aina testaan jo alkuvaiheessa, pp10-12, niin voi sitten loppukierron ottaa rennosti ja surra asian jo valmiiksi, ei vuodon alku sitten itketä enää.

vadelmaunelma, sinulla on kyllä melko erikoinen tilanne, jos näin saa sanoa. Mutta oli tosi hyvä, että vaihdoitte klinikkaa, alkoihan hommat luistamaan.
Joudutko nyt sitten yksityisen kautta endon poistoon vai leikkaavatko julkisella? Entäs minkä takia teille ei inssejä suositella (vai onko mulla mennyt joku ohi)?
Mutta nyt varmasti mieli on kevyt, kun hommat alkaa rullaamaan, voi syksyä ja ivf:ää odotella hyvillä mielin :)


Joku kyseli tuolla jossain, että kuin mies on ollut mukana tässä kaikessa, niin meillä kyllä erittäin hyvin. Kuuntelee, on perillä asioista ja minun kiertopäivistä ja lähtee aina lääkärille mukaan kun mahdollista. Tietää yhtä hyvin kuin minä, milloin on ovispäivät ja tekee mieluusti tehtävänsä ilman vikinöitä :saint:
Olenkin tässä miettinyt, että oltaiskohan me vielä yhdessä, jos tuota esikoista ei olisi, olisi vaan tämä jatkuva odottaminen ja piina, minun mielialan vaihtelut ja kiertopäivät, mutta luulen, että kyllä me oltais. Hulluksi tulisin jos tuota armasta ei olisi :heart:


).( Täällä siis uusi kierto jo hyvässä vauhdissa. Ei luomuylläriä, ei helmikuun vauvaa -taaskaan. Jo kolmas helmikuu, kun haaveilin miehelle synttärilahjaksi pikkukakkosta, mutta eipä niin ei.
Nyt sitten koitetaan sitä pas:ia tähän kiertoon, mutta tiukille vetää! Viime kierrossa ovuloin kp11, nyt pitäisi minun laskujen mukaan ovuloida kp11-13 että ehdittäisiin ennen klinikan kesätaukoa. Huh, huijaa kun kiirettä pukkaa :/ Mutta UniUnnan tavoin tunnen aikas hyvin tuon oman alakertani ja aikataulussa ainakin vielä mennään. Loppuviikosta alan tikuttaa.
Ja mehän nyt sitten, julkisen puolen suljettua ovensa loppuvuodeksi, siirrytään tuonne vadelmaunelman klinikalle :x , että jaisk vaan..saas nähdä minkälaista palvelua me siellä saadaan! Vähän kyllä hirvittää, kuin meidän käy..osaakohan ne hommaansa?!
Syksyllä kyllä sitten siirrytään suosiolla Väestöliittoon tekemään ivf nro2, siellä kun meidän hoidot alun alkaen puolitoista vuotta sitten alkoi.

Ens kertaan :wave:

*muoks*
vadelmaunelma, siis tuskimpa julkinen on noin nopea..en tajunnutkaan, että teillä asiat alkoi luistaa NOIN nopealla tahdilla! Hieno homma, että endo ainakin toistaiseksi kurissa, ja tiedätkin varmaan, että raskaushan siihen on sitä parasta mahdollista troppia ;) Että pikaista paranemista rakon kanssa ja syksyä odotellessa!
 

Yhteistyössä