Odotuksen odottajat!part II

Hellou! Toivotaan, että Kirman ja Irenen täti osaa tulla oikeaan aikaan db
risupesä: Tovottavasti mieheltä löytyisi joustoa ja ymmärrystä aikatauluihin!!! :hug:
milde:voimia parisuhteeseen!
Mä olen myös Kirman ja Pantalaimonin tavoin kertonut paljon kaikille näistä hoidoista yms. Nyt sitten vähän ottaa päähän, jos vaikka haluaisi mahdollisen plussauksen pitää itsellään vähän aikaa, niin mitenkäs se onnistuu. No ihan oma moka :p Täytyy päästää valkoinen valhe :saint:
Pantalaimonille mukavia hääjärjestely-aikoja!!

ON: Mulla ei oo vielä piinailu ollut piinaavaa. Mitään erikoisia tuntemuksiakaan ei ole ollut, ihan normaalia kaikki. Mutta oottakaa vaan, kyllä mä ehdin kaikki oireet vielä tässä piinailun edetessä kehitellä, kun vaan olisivat todellisia :D

Rosetta Sun isä kuullostaa todella ihanalta ja ymmärtävältä. Me ollaan puhuttu aina avoimesti hoidoista jo esikoisen kohdalla. Silti ihmiset kysyy, että no milloin on odotettavissa perheenlisäystä. Kauhistelevat myös rahasummaa jonka olemme hoitoihin laittaneet, eivät kuulemma ikinä maksaisi niin paljon omasta lapsesta. Voihan sitä toimia sijaisvanhempanakin. Helppoa laukoa kaikkea tuollaista, kun ei ole kokemusta lapsettomuudesta.
Pantalaimon Mä tiedän 3 paria jotka ovat alkaneet odottamaan lasta häitä suunnitellessa. Yksi oli 5kk häissään. Oli laihtunut ennen raskautta jonkinverran, pukuakin oli jo pienennetty. Sitten pitikin pukua jo suurentaa häihin. Sitä kuulemma uppoutuu niin häihinettä unohtaa stressata vauvaprojektista, en sitten tiedä =)
(.) Mulla on nyt pp4 ja kauheat menkkakivut!! Ei viimeksi ollut tällaista. En oikein tiedä puhkesiko eilen kystakin, kipu ei kyllä ollut ihan sellaistakaan. En tiedä olisiko se edes mahdollista kun ei ultrassaa pe näkynyt kystaa. Tuskinpa se kysta sentään 3 päivässä kehittyy. Aluksi olin niin positiivinen ja nyt en odota mitään. Mies taas on aivan 100 varma, että raskaana ollaan. Sekin ottaa nyt päähän.... Onpas mulla taas huonoa aikaa... :kieh:

verve: Samaa olen minäkin miettinyt, eli jos tulee plussa, niin suurimmalle osalle sanon, että puihin meni. Voi olla, että joka tapauksessa kerron, että hoidot ei ensi kiertoon onnistu pääsiäisen tms. takia, vaikka siis ne onnistuisikin.

Se on niin hassua, että tavallaan mulla on kova tarve puhua muille näistä hoidoista ja lapsettomuudesta ylipäätään. Sitten toisaalta välillä ahdistaa hirveästi, kun monet tietää, eikä haluaisikaan kertoa kaikista vaiheista. :/ Vaikeaa...

*muoks

Oltiinkin tvvo:n kanssa samoihin aikoihin linjoilla. :) Piti tulla kommentoimaan, että siis onko OIKEASTI joku sanonut, ettei olisi valmis niin paljoa maksamaan omasta lapsestaan?? :eek: Käsittämätöntä miten epäkorrekteja, typeriä, epäempaattisia... ei edes sanat riitä kuvaamaan tuollaisia ihmisiä! :kieh:

Mulla oli muuten viime kierrossa kanssa pp4 samanlaista kipua. Makasin vaan sängyllä, hengittäminenkin sattui! :( Puolessa tunnissa se sitten laantui. Ikinä ei selvinnyt mikä sen kipukohtauksen aiheutti...

Pantalaimon: Ihminen jonka ensimmäinen lapsi on alkanut 2kk yrityksen jälkeen. Toista yritettiin peräti 6kk, sitten jo nainen oli ihan varma että heille ei tule toista lainkaan. Nainen oli miehelleen puhunut, että mitä jos heille käy kuten meille eli lasta ei kuulu. Mies oli sanonut, että ei tietenkään käy, miksi kävisi. Nainen tätä mulle selitti, mä olin siis että näkyykö meistä jotenkin päälle että meissä on jotain vikaa? Eihän teissä nyt tietenkään mitään vikaa voisi olla...
Seuraavaksi nainen kysyi, että kun sijaisvanhemmista on kova pula niin eikö ruvettaisi sellaiseksi. Ei tarvisi maksaa raskaaksi tulosta. Naisen miehen mielestä on luonnotonta maksaa raskaaksi tulosta.
Miehen ystävä sanoi miehelleni lapsensa varpajaisissa, että pää siinä meinasi hajota kun 6kk yritettiin. Eihän sitä pupuilua kukaan jaksa paineen alla! Mies siten siihen, että kröhöm. me yritettiin monta vuotta ekaa, ehkä hän ei ole oikea ihminen kuulemaan tuota.
Muuten ajateltuna, miehet suhtautuu yleensä mun kokemuksen mukaan paljon kunnioittavammin ja ymmärtäväisemmin lapsettomuuteen kuin naiset. Taidanpa lähteä lumitöihin, saa purkaa pahaa oloa! =)

Keskiviikko 11.3.2009[/u]

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.........8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...4/26-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................5/?
millis1981.......................1.ivf/icsi..................................7/27-28
Veena............yk23.......1.ivf tulossa.................................12/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................21/n.28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................23/?
Irene80.........6/06...........1.ivf/icsi vko13........................29/28-32
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............30/32
emily81.........07/07..........1.icsi/ivf vko8.....................43/27-30
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Plamsu75.....3v..............1 IUI, clomit............................4/28
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,iui...............6/30-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............7/?
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............13/30
perhone..........10/07.....................................................15/27
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................21/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
astrid.................3,5v..................................................9/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?

Piinailijat
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.....................20/26-79, pp4
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............17/?, pp5
verve..........11/06..............clomit.............................18/29-34, pp5
Linnia...............2,5v....puregon, pregnyl.................21/25-28, pp8
Pantalaimon.9/07.1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget...24/29, pp8
Iines-74............1.IUI.....clomit, menopur,pregnyl..............?/?, pp14

Haamuilijat

Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
digi81........2/07.............tutkimukset
Milde........yli 1,5v...........2.icsi

PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09

kirma: Hyvä, että apteekki hommat onnistu! Minäkin kävin tänään hakemassa satsin puregonia. Melko kallista (elämä on)! :LOL:

Me olemme myös kertoneet hoidoista perhe- ja kaveripiirissä, tosin ukon vanhemmille asiasta on vaikeaa ja vaivaantunutta puhua, mutta eivät kyllä liikoja kyselekkään. Omalle perheelleni sitten kertoilen jutuista avoimemmin ja melkeinpä puhelimessa aina kyselevätkin. Kaveripiirikin tietää, mutta eivät kysele (helpompaa niin).

Kiitoksia kaikille tsemppauksista! Eiköhän ne kk:t sieltä kohta ilmaannu, kun ei liikoja odottele ettei kroppa tee tepposia. Tosin muutaman päivän myöhästyminen ei haittaa, kunha pistosten alkamisajankohta vaan on ke-su muutoin punktio ajoittuisi viikonlopulle ja sehän ei käy.

hei kaikille :heart: täällähän on ollut vilkasta. ihan pihalla vielä kaikesta, pitää lueskella ihan ajatuksella uusiksi niin tietää taas missä mennään.

liityn itse taas piinalijoihin huomenissa... huomenna inssi oys:ssa! tämä kierto oikein temppuili mulle. ensimmäinen inssikierto oli 25 päivää ja tiputteli melkein 5 päivää normaalin kolmen sijaan. nippailut oli tosi voimakkaita alkukierrosta ja olo aivan hirveä. kiukutti ja itketti. kp 10 oli eka ultra ja "urpo" lääkäri. oikealla follikkeleja oli noin 5 ja vasemmalla kaksi. Kp 12 ja oikea lapsettomuuslääkäri niin oikealla 2 isompaa ja kolme pienempää ja vasemmalla vain yksi isompi. Inssi tehdään siltikin ja pienemmät kaiketi punktiolla tyhjennetään pois. Onko kellään ollut vastaavaa? Miksi ne ei samaan syssyyn tee ivf:ää jos follikkelit ois hyvän kokoisia? Nyt kp 12 pienemmät oli 11-12 mm.

Piinailijoille onnea kiinnittymisiin :) nyt meitä on niin paljon että nyt kyllä kasvatetaan tuota plussalistaa. eiksje ;)

Kiitos paljon kannustuksesta!

Irene, ongelmia hoidossa oli monenlaisia: muniksia ei juuri kasvanut ja suuri osa niistäkin osoittautu sitten raaoiksi ja lisäksi hedelmöittymisessä oli ongelmia. Toivottavasti teillä menee paremmin ja useimmilla tulos onkin paljon parempi.

Aika monta hoitolaista tässä pinossa, onnea kovasti kaikille! Onnea myös niille, jotka yrittävät ihan luomuna!

Mulla ton kertomisen suhteen semmonen tilanne, et en oo puhunut meidän tutkimuksiin menosta tai hoitojen alotuksesta kenellekkään. Koen tän jotenkin samoin kun Rosetta, niin henk.kohtaiseksi asiaksi et se on vaan mun ja mun miehen yhteinen asia. Kauheen vaikee ajatella puhuvansa tästä kavereille, johtuu varmaan siitä et mun ihan paras ystävä teki pari vuotta sitten niin ikävät temput mulle et luottamus meni kaikkiin ja pidän kaiken vaan omana tietonani. Ja se ei sitten ole mikään hyvä asia. Siksipä änkesin mukaan tänne että saa edes johonkin purkaa mieltään! Ukko vissiin välillä kypsyy mun pähkäilyyni tästä meidän tilanteesta. Ja hyvin se kyllä on jaksanut mun pohdintoja kuunnella. ;)

Mulla olis sitten huomenna testipäivä. Ellei sitten illan/yön aikana tule täti vierailulle. Mä en vaan tiedä koska uskaltaisin testailla, vai uskallanko ollenkaan! Kauhistuttaa se pettymyksen määrä jo valmiiks, kun nega tulee. Menkkamaisia tuntemuksia on ollut jo viime perjantaista lähtien, alavatsaa viiltää ja rinnat arat ja, ja, ja...

Kiitos ihanat kommenteista :hug:. Mie oon kertonut tästä lapsettomuudesta äidille ja työkaverit tietää myös, että ollaan hoidossa. Oli pakko kertoa kun en muuten voi mitenkään olla pois lyhyellä varotusajalla. Meillä on aika pitkä matka polille, joten menee melkein koko työpäivä niillä reissuilla. Iskälle laitoin eilen viestiä että en pystynyt puhumaan silloin ja että ollaan lapsettomuustutkimuksissa käyty ja isompaa vikaa ei ole löytynyt ja, hoitoja aloitellaan kevään aikana. Iskä laittoi takaisin että ymmärtää hyvin etten jaksanut jutella ja kehotti olemaan murehtimatta.

Heippa kaikki! Olen tässä käynyt kurkkimassa muiden kuulumisia. Tuonno inssi ketjuun kirjottelinkin aiemmin. Etenkin pantalaimonin ja linnian kuulumiset kiinnostaa, koska meillä oli inssi samana päivänä 3.3. Täällä alavatsaa nipistelee, mutta niin sitä on nipistellyt melkein aina loppu kierrosta. Vielä kun nyt on luget, niin sekin ilmeisesti aiheuttaa niitä maha oireita.

Iines: :hug:

Iinekselle isot halaukset! :hug: :hug:

Taikapapu: Mulla sama juttu, eli iltaisin nippaili alavatsaa jo viime viikolla, kun aloitin luget, mutta eilen ja tänään on alkanut tuntua myös päivisin. Näitä tuntemuksia on myös normaaleissa kierroissa, joten enpä laske niitä miksikään erityisiksi oireiksi. Rinnoissa tai muussa kropassa ei ole mitään muutoksia.

Se mikä mua vähän askarruttaa on, että milläköhän lääkecocktaililla mennään ensi kierrossa? (Minäkö pessimisti? :D) Mä olen syönyt nyt puolen vuoden sisään 5 kiertoa clomeja, mikä taitaa olla aika lähellä sitä maksimia. Voiko pelkillä menopur-pistoksilla kasvattaa folleja?

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa :wave:

Täällä ollaan taas kuosissa ja mukana menossa. IVF-suunnittelukäynti varattu parin viikon päähän ja siitä se sitten lähtee. Tosin saattaa olla että pääsiäinen tulee juuri ikävästi tielle ja itse toimenpide siirtyy seuraavaan kiertoon, mutta sehän selviää vasta silloin.
Mulla siis menossa nyt kp 12/24-28 ja yk 23, josko joku viitsisi päivittää :)

Kauheasti täällä ollut tapahtumaa. Kauheasti halauksia ja voimia kaikille pettyneille :hug: Viimeisimpänä Iines :hug:

Ja onnea matkaan piinailijoille b :) d

Mehän silloin (joskus aikanaan) päätettiin ettei puhuta yrityksestä kellekkään. Mutta siitä päätöksestä on onneksi tullut joustettua. Silti en halua kovin monelle asiasta kertoa, koska pelottaa että ihmiset alkavat kytätä tilannetta ja toisten en usko edes ollenkaan ymmärtävän. Ja taas joillekin en vaan halua aiheuttaa surua tällä asialla. Silti on tullut jo useammalle asiasta lipsautettua ja toisaalta se on kyllä omaa oloa helpottanut.

Iines: :hug:

Taikapapu: Mulla ei oo mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen vielä. Pessimistinä en usko neljännen inssin tuovan ihmettä. Mulla ei kyllä oo lugejakaan käytössä.

Jaksamista kaikille kovasti :heart:

:hug: voi Iines-74, jaksuhalaus ja voimia! Tää on niin tätä, nämä pettymykset kerta toisensa jälkeen kai tuntuvat joka kerran astetta pahemmalta, vaikka niihin pitäisi todellakin jo olla tottunut.

Milde
voimia ja jaksamista teille yhdessä!

Pantalaimon
Minulla nyt menossa 5 vai 6 kierros clomeja ja vielä tämän kierron jälkeen 3. inssi jäljellä, jos nyt tämä 2. yritys ei tuota tulosta, ja clomeja pitäisi puputtaa tässä kokoajan. Tiedä sitten, mikä se maksimi määrä niiden osalta on, kauan niitä olisi hyvä käyttää.

Peukut kaikille piinailijoille, nyt toivotaan niitä plussia sieltä! :heart:

Joo kiitos kaikille haleista. Kyllähän tää iso pettymys on vaikkakin oli ihan odotettavissa. Ei kai muu auta kun kääntää nokka kohti uutta yritystä. :)

Laskeskelin jo että mikäli uus inssi tehtäis heti perään ja samalla aikataululla, eli inssi olis kp14, se ehdittäis tekeen. Kp15 mä olen jo keski-euroopassa. Melko tarkalle menee. Kyllä ottaa päähän jos tää jäis välistä mun muutaman päivän reissun takia. Pitää heti huomis aamulla alkaa soitteleen jatkosta. Nyt jännätään sitä.

Iines: Meillä myös menee tosi tiukille keretäänkö inssi tehdä ennen pääsiäisen vapaita.

Eilen sain ovisplussan testiin kp13, mikä tarkoitta sitä että keretään inssiin ennen pääsiäistä jos kaikki menee suunnitelmien mukaan . Laitetaan me kyllä lottorivi vetämään nytkin, mutta jättipottiin en jaksa uskoa
B)

Torstai 12.3.2009[/u]

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.........8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...5/26-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................6/?
millis1981.......................1.ivf/icsi..................................8/27-28
Veena............yk23.......1.ivf tulossa.................................13/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................22/n.28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................24/?
Irene80.........6/06...........1.ivf/icsi vko13........................30/28-32
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............31/32
emily81.........07/07..........1.icsi/ivf vko8.....................44/27-30
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit............................5/28
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,iui...............7/30-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............8/?
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............14/30
perhone..........10/07.....................................................16/27
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................22/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
astrid.................3,5v..................................................10/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?

Piinailijat
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.....................21/26-79, pp5
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............18/?, pp6
verve..........11/06..............clomit.............................18/29-34, pp6
Linnia...............2,5v....puregon, pregnyl.................22/25-28, pp9
Pantalaimon.9/07.1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget...25/29, pp9
Iines-74............1.IUI.....clomit, menopur,pregnyl..............?/?, pp15

Haamuilijat

Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
digi81........2/07.............tutkimukset
Milde........yli 1,5v...........2.icsi

PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09

Heippa kaikille! :wave: Kävin tänään seuranta ultrassa. Folleja löytyi ensimmäisen clomi kuurini ansiosta 3 kpl, 10mm, 12,9mm ja 14mm ( kp 9 ). En ole oikein varma, mutta olettaisin niiden olevan hyvän kokoisia. =) Uusi inssi on edessä sitten ensi tiistaina, maanantaina laitan pregnylin. Osaisko kukaan kertoa mikä on kohdun limakalvon hyvä paksuus, kun minulla se oli tänään vain 5mm?

Yhteistyössä