Odotuksen odottajat!part II

Alkuperäinen kirjoittaja Plamsu75:
:( niinpä taas kävi, ettei tarvinnut edes testailla, kuukautiset ilmoittelivat itsestään tänä aamuna, joten minulle voi vaihtaa tuonne kp1. Ja nyt lyhyttä matekatiikkaa käyttäyen näyttää siltä, että tälle keirrolle ei edes inssi onnistu, kun ovis sattuu juuri viikonloppuun... ja sitten onkin pääsiäinen jne... Onko mitään keinoja siirtää tuota ovulaatioaikaa, tietäisikö joku?

Onko kukaan vaihtanut julkiselta yksityisen puolelle kesken hoitojen? Tuossa puhuimme, josko pääsisimme nopeammin eteenpäin ja suoraan ivf:ään, jos varaisimme nyt ajan yksityiselle puolelle.
Hei mulle tuli mieleen, että ei kai se inssi oo hukkaan heitetty, vaikka sen tekis perjantaina?? kyllähän ne simpat siä sit olis valmiina? Vai mitä te muut luulette? ei kai oviksen oo tarkoitus samana päivänä tapahtua?
vai oonko nyt ihan pihalla?
en tiedä oviksen siirrosta?
kyllä varmasti monet on tehnyt niin että siirtynyt yksityiselle. ja monet jopa niin että ovat olleet julkisella samaan aikaan. mutta itsellä ei ole kokemusta. ja jos mä saisin jostain isomman summan rahaa niin vaihtaisin yksityiselle, jos näyttää siltä että nää julkisen hoidot ei oikein tunnu menevän eteen päin. (mutta nyt ei oo kiire)

 
millis1981, mulla on lääkkeetön passi, tai niin ainakin alustavasti sovittin silloin viimeks ku juteltii lääkärin kanssa. Koska mulla kroppa toimii hyvin. siis uä varaan huomenna ja tikuttamaan ovista.. Mut huomenna selviää tarkemmin..tietenkin lugesteron tabletit sit siirron jälkeen on käytössä. Mut en tiedä pitäskö vaatia jotain muutakin varmistamaan et raskaus vois alkaa.
Pelotta kamalasti et ei nämä passitkaan onnistu... Missä vaiheessä sä olit menossa hoidoissa?
 
Sannuli Meillä oli eka IVF viime kuussa ja siitä tuli nega. Nyt oon menossa kuun lopussa jälkitarkastukseen ja siinä sovitaan sitten Passista, joka on alustavasti huhtikuussa. Mulle se lääkäri vaan sanoi silllo alustavasti, että mahdollisesti tulee lääkkeellinen PAS, koska kierrot ei pysy aina siinä samassa. Mut saa nähdä. Meillä kun on näillä näkymin tulossa noita passeja aika monta, jos ei nyt eka onnistu ja jos kaikki haluaa selviytyä sulatuksesta. Meni yhdeksän pakkaseen.
 
sannuli oliko sulla muuten välikierron menkkojen väli lyhyempi? Oon muistaakseni lukenut jostain, että se jäisi lyhyemmäksi. Mulla on ainakin nää menkat olleet ihan ihmeelliset. Välillä tulee vähän enempi vuotoa, mutta muuten ei juuri ollenkaan. Luget kyllä totaalisesti laittanut kropan sekaisin.
 
Suuret pahoittelut kaikille negan saaneille ja tädin yllättämille! :hug:

Jennylille onnittelut plussasta! :heart: Toivottavasti tämä "päänavaus" nyt toisi tänne komean plussa-aallon. :D

ON: Täällä piinapäivät kuluvat yllättävän leppoisasti. On ollut niin paljon menoa ja meininkiä, ettei ole kauheasti ehtinyt ajatella mitään. Eilen vanhenin vuodella ja vietimme synttäreitä mun ja miehen vanhempien kanssa kylddyyristä nauttien. ;) Lugeista on tullut aina iltaisin alavatsa vähän kipeäksi, mutta muita oireita ei onneksi ole tullut.

Hyvää naistenpäivää kaikille ihanille palstasiskoille! :flower:
 
dreamer78 minähän laskinkin hätäpäissäni jotain ihan kummia, ja jos mennään niinkuin viime kierrossa tuon oviksen osalta, niin tuo perjantai olisi kp13, ja inssin voisi silloin tehdä, mutta aika näyttää. jotenkin vain ajatukset menevät aina ihan omia teitään, kun täti taas tulee kylään...

Pantalaimon ja muut piinailijat, tsemppiä loppusuoralle, toivotaan positiivisia uutisia!

:hug:

Toivottavasti kaikilla on ollut mukava naistenpäivä, pirteää alkavaa viikkoa!
 
Naistenpäiväntervehdys kaikille :heart: :wave: :flower:

:hug: kp1 ja negojen piinaamille!

Pantalaimon Onnea synttäreiden johdosta! :flower: toivottavasti se paras lahja tulee nyt muutaman päivän viiveellä.. ;) ++++++

Onnea hurjasti Jennylille!! :heart: :xmas: (en muista sanoinko jo viime sivulla..! :))
 
millis1981 , On mulla ollut vähän outo tää vlikierto. ovis oli jo kp 10 kamalat kivut ja menkat alkoi tänään kp 22 siis todella lyhyt kierto. Taitaa nuo lääkkeet vähän sekoittaa kiertoa ku muuten mulla on kyllä tosi säännöllinen kierto. Teillähän on hyvin pakkasessa pakkasukkoja =) hyvä niin. Meillä on viisi huurunenääpakkasessa ja parin viikon päästä ois tarkotus laittaa eka jos vain selviää...jatkossa aina kaks....
Ei sitä kaikki tiedä kuinka vaikeaa tämä voi olla...
 
Tiistai 10.3.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.........8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...3/26-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................4/?
millis1981.......................1.ivf/icsi..................................6/27-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................20/n.28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................22/?
Irene80.........6/06...........1.ivf/icsi vko13........................28/28-32
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............29/32
Veena............yk22.......1.ivf tulossa.................................35/24-28
emily81.........07/07..........1.icsi/ivf vko8.....................42/27-30
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Plamsu75.....3v..............1 IUI, clomit............................3/28
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,iui...............5/30-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............6/?
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............12/30
perhone..........10/07.....................................................14/27
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................20/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
astrid.................3,5v..................................................8/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?


Piinailijat
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.....................19/26-79, pp3
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............16/?, pp4
verve..........11/06..............clomit.............................17/29-34, pp4
Linnia...............2,5v....puregon, pregnyl.................20/25-28, pp7
Pantalaimon.9/07.1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget...23/29, pp7
Iines-74............1.IUI.....clomit, menopur,pregnyl..............?/?, pp13

Haamuilijat



Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
digi81........2/07.............tutkimukset
Milde........yli 1,5v...........2.icsi



PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09

 
Joo, eipä ne suostukaan polilla pakastaan normaalispermaa.. että punktioaamuna pitäs päästä luovuttaan. Exä ei haluis ottaa vapaata töistä tän takia, eli jollei jousta tossa ja ota tähän hommaan aivan toista asennetta, niin joudun taas kerran unohtaan koko homman ties kuinka pitkäks aikaa (niin pitkäks että saan rahat kasaan yksityiselle) :'( Jos se pakittaa tän kolmannen kerran ja taas jättää mut pulaan tässä asiassa niin en jaksa enää tätä epävarmuutta ja turhautumista, eli se on sitten parempi antaa olla jo koko suhteenkin, ei tarvi sen jatkoja enää miettiä.
 
Voi risupesä, kyllä sua nyt koetellaan! :hug: Saishan se ukkokin siitä sairaslomalapun ja kai siihen vois syyksikin laittaa jonkin muun asian ettei siitä tarvitse vaivaantua. Mutta josko nää asiat nyt jotenkin lutviutuisi. Täällä ainakin peukut pystyssä.
 
Risupesä: Tuo on kyllä inhottavaa jos toinen ei ole täysillä mukana, kun itselle hoitoihin pääseminen on se ykkös asia ja muut jutut mietitään vasta sen jälkeen.

Mie jännäilen täällä milloin ovis tulee. Vähän on semmoista tuntemusta että saattais kohta tulla. Tosin kp11 vasta menossa. Sais tulla viimeistään kp14 tai sitten vasta kp17 jälkeen, muuten saattaa jäädä inssi tekemättä ensi kierrossa pääsiäisen takia.
 
Juu ja mulle voi päivittää tonne kierron pituuteen 30 päivää, noilla clomeilla se pysyy tasan siinä kolmessakymmenessä.. Clomit tosiaan alotin eilen ja tänään sitten varailtiin ultra aikaa joka on 16.3.. :) Ihanaa ku jatketaan heti seuraavaan kiertoon ni ei tarvi suotta odotella välissä.. tosin saa nähä nyt meneekö asiat ihan suunnitelmien mukaan kun tulikin hieman ongelmia varmaan tuon budjetin kanssa.. :'( mutta mutta toivotaan parasta..
 
Huomasin, että olen listalla ja kp:t huitelee ties mitä. 2. icsi siis epäonnistui ja minut voi pudottaa taustailijoihin. Siitä ei ole tietoa, mitä nyt. Suhteen tulevaisuuskin mietityttää, joten saa nähdä.

Paljon plussia pinoon ja kaikille mitä parhainta kevään jatkoa!
 
Milde: Saako kysyä, että mikä teillä meni hoidoissa pieleen? Itsellä olisi tulossa ensimmäinen ivf/icsi.

).( Tosiaan täällä jännätään ja toivotaan, että täti kurvaisi pian kylään, jotta "pääsisi" piikitykset aloittaan. Harvemmin sitä oikeen toivoo tätia. Toisaalta pelottaa ihan sikana, mutta silti oottaa tulevaa, että josko tämä toisi nyt sitten sen kauan kaivatun tuloksen.
 
Iskä soitti eilen just kun oltiin nukkumaan menossa. Olivat käyneet iskän vaimon siskon tytön synttäreillä ja sitten iskä rupesi selittämään että niilläkin oli vaikeaa tulla raskaaksi. Tällä naisella oli ilmeisesti oli ollut myooma kohdussa ja kun sen olivat leikannut tuli sitten raskaaksi ja nyt odottavat toista vauvaa. Jotain muutakin se selitti, mie vaan itkin en pystynyt sanomaan yhtään mitään. Varmaan oli lohdutukseksi tarkoitettu tai jotenkin iskä varmaan halusi että puhuisin sille. Mulla ei vaan ollut just tuolla hetkellä voimia ruveta käymään tätä läpi, niimpä sammutin vaan puhelun . En vaan jaksanut puhua.
Sitten se vaan laittoi viestin että rakastaa minua ja voisi helpottaa jos puhuisin. Pitää varmaan laittaa sille viestiä tänään ja selitää missä mennään. Eli että ollaan lapsettomuus tutkimuksissa käyty ja hoidot aloitettu ja kerrotaan sitten jos/kun jotain kerrottavaa on. Iskä ei siis tiedä muuta kun sen että yritys alkoi häiden aikaan. En halua sen enempää vanhempien kanssa tätä puida tai kertoa hoitojen ajankohtia. Koen tämän jotenkin niin henkilökohtaisen asiana etten hirveästi halua tästä puhua muiden kuin miehen kanssa tai jos semmoinen tunne tulee että haluan puhua niin haluan valita ajankohdan itse.
 
Kaikki te uudelle kierrolle joutuneet :hug: . Eikun seuraavaa ovista kohti, ei se muu auta!

dreamer78, kiitti kun viitsit kertoa itsestäsi :)
Me ollaan myös julkisella ja olin kyllä iloisesti yllättynyt, kun lääkäri päätti meille lyhyen kaavan. Olin täältä tullut siihen käsityksen, etä automaattisesti polilla aina tekevät vaan pitkää kaavaa, mutta ei näköjään.
Peukkuja ja rentoa hoidon odotusta vaan sinulle!

plamsu75, myös puregonilla voi vähän pelata munasolun irtoamisen kanssa!

rosetta, tämä kevät kyllä tuntuu olevan semmoista aikaa, että koko ajan saa olla laskemassa, että onko poli just kriittisenä ajankohtana kiinni :/ Pääsiäisen jälkeen alkaa sitten aika pian painaa jo kesäloma taas päälle. Ärsyttävää juu!
On sinulla ihanan kuulonen isukki:heart: Mutta varmasti ymmärtää, että puhut kyllä asiasta sitten kun sille tuntuu.
Minua välillä ottaa päähän, kun olen niin monelle näistä asioista lörpötellyt, niin sitten on paljon ihmisiä, joille pitää ne negauutisetkin informoida. Mutta toisaalta, haluan, että kaveritkin ovat hyvin kärryillä tästä meidän tilanteesta. Perhe on tiennyt jo alusta asti.
Mutta nämä ovat jokaisen henk.koht. asioita ja tilanne on ihan eri meillä, joilla on jo lapsi.

milden tilanne kuulostaa hankalalle, jaksamista sinne!!

evenstar, nopsia piinapäiviä ;)

irene80, täällä täsmälleen samat mietteet: odotan tosi kovasti menkkojen alkamista, mutta sitten tuo tuleva pelottaa ihan vietävästi :x

).( Soitin apteekkiin ja tilasin puregonia ja orgalutrania. Siltä varalta, että lääkkeet jäisivätkin käyttämättä suunnitelmien muuttuessa, niin apteekki voi 8pvn sisällä palauttaa lääkkeet, näin meillä.
Odotan menkkoja tulevaksi viikonloppuna-alkuviikosta, jänskättää!!! Ja ihan positiivista vaihtelua tämä, kun nyt ei mielessä pyöri mahdollinen tärppi vaan alkava piikitys.
 
mildelle paljon jaksamista! :hug: Toivottavasti saatte parisuhdeongelmat selvitettyä.

Irene: Tsemiä tädin odotteluun! Toivotaan, että se tajuaa pysyä aikataulussaan, niin pääset jännäämään hoitoja. :D

Evenstarille tervetuloa piiniskerhoon! :)

risupesä
: Tosi kurjaa, jos mies ei ole yhtään valmis joustamaan. :( Toivottavasti saatte asian järjestettyä jotenkin.

kirma: Hyvä, että sait apteekkiasian kuntoon. Sullekin toivon täsmällistä tätiä. :D

Rosetta: Ihana isä sulla tosiaan, mutta ymmärrän, että on vaikea puhua näistä asioista. :hug: Mä olen, kuten kirma, ollut aika löppäsuu ja sekös nyt harmittaa. :ashamed: Ei ehkä muuten, mutta nyt kun on kaikenlaisia muita suunnitelmia, niin vähän mietityttää muiden ihmisten ajatukset... Äh, en osaa ilmaista itseäni selvästi. :kieh:

ON: Viime viikon inssistä tuntuu olevan IKUISUUS! Tuntuu, että yhteen vaivaiseen viikkoon on mahtunut tapahtumia kuukauden edestä! :eek: Paljastettiin nimittäin vanhemmille, että ollaan suunnittelemassa häitä syksylle. :D Kaikki ovat kovin innoissaan, myös allekirjoittanut. Päivä on päätetty, kirkko varattu ja nyt haetaan juhlapaikkaa. Nämä järjestelyt vievät kyllä mukavasti ajatukset pois piinailusta. :saint: Hieman on jopa ristiriitaiset fiilikset tärpin suhteen, nimittäin haluaisin ehkä, että vasta vähän myöhemmin onnistuisi. :ashamed: Tuntuu ihan todella typerältä miettiä tällaista, mutta minkäs sitä mahtaa... Toisaalta, jos nyt tärppi tulisi, niin en sitä hetkeäkään katuisi. Yhdet häät nyt ei paljoa paina vaakakupissa tämän puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen...
 

Yhteistyössä