Odotuksen odottajat!part II

Tähtisäde
Viol: No voi vitsi! Meille hoitopaikasta kauheasti sanottiin, että missään tapauksessa ei saa olla liian lyhyt pidättäytymisaika, mutta liian pitkästä ei puhunut mitään ja silloin kun asiasta sovittiin oli vaan viikonloppu välissä siihen, kun testi piti tehdä ja ajateltiin, että nyt ei sit missään tapauksessa saa puuhastella. Voi perä! No miteskäs nyt sitten, jos ollaan viimeksi puuhasteltu tiistaina ja maanantaina pitäisi viedä taas näyte siihen inssiin. Pitäisikö nyt tyhjätä varastot vai odottaa maanantaihin. Siinä tulee 6 vuorokauden pidättäytymisväli. Haittaako inssissä jos on useampi päivä ollut väliä? Jos taas "tyhjää varastot" niin tulee väliä vaan la ja su. Miten tekisitte? Entä voiko tuolla liian pitkällä pidätäytymisajalla olla vaikutusta tuohon vasta-aineiden määrään? Auttakaa!
 
Tähtisäde: Käsittääkseni parempi niin, että pussit ois tyhjennetty pari paivää sitten, kuin liian pitkä tauko. Ekan kerran, kun mies meni verikokeeseen ja labratäti ehdotti samalla simppanäytteen antoa. Mies kysyi, että kun oltiin toissapäivänä oltu yhdynnässä. Labratäti meinas ettei haittaa ollenkaan.

Vasta-aineiseen ei vaikuta pidättäymisaika, se on vaan ihmisessä (miehessä), jos on. Joskus ne prosentit on vähäisempia ja joskus korkeampia. Ei tiedetä ihan täysin mistä se johtuu. Jos on liian pitkä pidättäyminen niin joukossa on edemmän taivaan kotiin lentäneitä =) Uusiahan noilla äijillä syntyy aikas paljon!!

Sinuna minä ehkä kehoittaisin miestä nyt tyhjentämään kassit (niin sanotusti). Mutta ei tämä meidän yksi kokemus/tietämys kirkossa ole kuulutettua.
 


Sunnuntai 30.11.2008

TOIVOJAT


pikkuvadelma....12/06.................clomit, luget...................4/30
mama-84.........12/06.........................................................5/28
risukasa-..........4/06.....pregnyl, iui, laparoskopia, ivf........5/25-31
anniette................................tutkimukset..........................11/28-29
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, iui, ivf 1/09.........11/25-28
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex............14/~43-79
Irene80............6/06..................2.iui.................................14/28-32
Viol....................1v......................iui..................................15/28
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF.....15/28-32 Veena............yk19..........3.iui, taukoa................................15/24-28
Meea........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......17/30
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui..................17/28-29
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui............17/26-3
Gilmore...........kesä07.......................................................18/30-32
soja.................n.1v.......................2.ivf.............................19/28
astrid.............3v......clomit,menopur,pregnyl+inssi...........21/28-35
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget, iui......24/?
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.................25/27-28
Moonex.................synarela,menopur,puregon, ivf............26/?
jastu...................................clomit, iui................................27/?
miranda-81.....7/07......puregon, pregnyl, luget, iui.........30/28-32
digi81..............2/07.............tutkimukset..........................30/29-34
dreamer78...............................ivf/icsi..............................34/32-37
haltia................2v...................ivf/icsi.................................?/?
kinky cat...................................icsi.....................................?/?

Piinailijat
Irene80 pp1
soja pp2
Ansu82 pp2
astrid pp6
Meea pp6
surppi pp12
miranda-81 pp13
jastu pp13

Haamuilijat
surppi.......................menopur, pregnyl, luget...................37/?

Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
 
Mäkin mietin tota pidättäytymisaikaa ja se tosiaan nytte veny liian kauaks :/ eli meni taas ens viikkoon näytteen vieminen;/
Hei mä mietin ihan sellasta että mikä se on ollu peruste sille et aikoinaan ootte saaneet clomit ja kuka sen teille on määränny..
 
digi, mulle tarjottiin clomireseptiä ihan rutiinisti(?) alkututkimusten yhteydessä, oltas tehty eka inssi sillon niillä. En ostanu koska olin lukenu niiden endoa räjäyttävästä vaikutuksesta (oma epäilys jo oli) ja limakalvon ohentumisesta (muutenkin niukat menkat).. myöhemmin ei suositeltukaan kun lääkärikin totes jälkimmäisen. Sillon ekalla kerralla myös ihmettelin miks käyttäsin niitä kun ovis näky toimivan, niin ne kuulema vaan jotenkin tehostaa ovulaatioo, ja jos irtoo vaikka kakskin niin ois kaksinkertanen mahdollisuus =)
 
kinky cat :hug: voimia teille! muuta en osaa sanoa... :ashamed:
jastu älä vielä heitä toivoa pois. testailet ensi viikolla sitten uudelleen ;) .
astrid mulla on ollut kanssa ovismaista kipuilua vasemmalla puolella. välillä oikein kramppaa kun nousee istumasta tai yskäisee tms. viime yrityksessä oli myös, mut ne loppui jotain pp 7 kohdalla ja nyt vaan jatkuu. mut en tiedä mistä johtuu... olisko Lugeista johtuvaa?
viol tsemppiä inssiin!! :wave:
tähtisäde muuta en simppa- asiasta tiedä, mut muistan et silloin kun mies meni testiin oli ohjelapussa, et viimeisestä yhdynnästä pitää olla 2-5 vrk. eli ei yli 5 vrk:ta.
Kaikille kanssa piinailijoille plussatuulia puhallan :whistle:
ON Oireita on hieman ollut ( tai sit kuvittelen :D ). Vasemman munasarjan kohdalla juilintaa ja kramppailua. Sit nännit on ollut tosi kummalliset. Ei varsinaisesti kipeet, mut välillä aina kirvelee. Sit eilen illalla olin saunassa ja pakko oli lähteä pois aikas pian, alkoi molempia nännejä polttaa aivan tosi paljon!! :D Viime yrityskerralla ei näin kauaa kestäny oireilut. En liikaa halua näiden perusteella elätellä toiveita, vaan mennään päivä kerrallaan. Huomenna ajattelin testailla (jos uskallan) :/ Ilmoittelen sit mitä näyttää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Taas täällä ihmettelemässä tätä omaa ovuloimattomuuttani... Nyt vaan on sellainen mahakipu vasemman munasarjan puolella, että pelottaa että mulla on siellä taas kysta. Voi perse siis oikeasti jos tää kipuilu tästä voimistuu... Mulla on aina silloin tällöin ollut nää munasarjakystat ongelmana ja viimeksi vuosi sitten veti niin pahaksi ja aikaansai tulehdusarvojen nousun, että muo leikeltiin (umpparipotilaana) ja syy ilmeisesti sitten kaikille kivuille, kuumeelle jne. olikin kysta munasarjassa. No katsotaan miten tää tästä kehittyy, mutta kipu on kyllä taas kovin tuttua. Se ehkä voisi selittää myös sitä etten onnistunut bongaamaan ovista, jos siellä joku munarakkula nyt venyy ja paukkuu ja kerää nestettä...??
 
Tähtisäde
Surppi: Hyvältä kuullostaa oireet....


Täällä kasattu taas itseään yön ajan. Miehelle testitulokset ovat kova paikka ja varmasti tämä lapsettomuusasia nyt viimeistään iskeytyi tajuntaan myös hänelle. Tällä hetkellä olen eniten huolissani juuri miehestä, sillä tiedän itse olevani häntä vahvempi tällaisissa asioissa. Mitenkähän se tämän homman kestää...? Lisäksi hyppääminen ovulaation induktiosta ja hyvistä fiiliksistä suoraan icsi:n on herättänyt kovat pelot siitä, mitä kaikkea tässä voikaan vielä mennä vikaan. Kun nähtävästi me kuulutaan niihin, joilla kaikki menee vaikeimman kautta. Mennään nyt kuitenkin maanantaina vastoin lääkärin ohjeita sinne inssiin, joten voisiko mulle laittaa keinoihin iui ja icsi tammikuussa. Ja nyt voisin taas jäädä vähän jäähylle täältä. Pakko yrittää saada muutakin ajateltavaa kuin tämä.

Vielä muuten yksi kysymys teille: jos spermaanalyysin tulos on ollut teidän miehellä huono niin onko hänet lähetetty urologille lisätutkimuksiin? Googletin, että testi pitäisi uusia tällaisissa tapauksissa ja sitten mies pitäisi lähettää jatkotutkimuksiin. Miten teillä muilla?
 
tähtisäde meillä ei määrätty miestä lisätutkimuksiin, vaikka aika huono sperman laatu onkin. Sillähän oli jotain bakteereitakin spermassa ja sai antibiootit. Sperma olikin nyt tässä menneessä inssissä parempaa, kuin ekassa, varmaan ne antibiootit auttoi hiukan. Nopeita siittiöitä hänellä ei juuri ole, mutta ennen pesua oli nyt 40% hitaasti liikkuvia, kun ekassa näytteessä 29%. Pesun jälkeen tulos olikin jo 98% nopeasti liikkuvia. Tässä inssissä tavaraa oli vähemmän, koska pidättäytymisaika oli 2 pvää (viimeksi 5pvää), mutta oli parempilaatuista.
Varmasti hämmentävää ja pelottavaa aikaa teille, kaikki tälläiset uutiset tuntuu epäreiluilta..
Kyllä meillä tuo sperman vähemmän hyvä laatu on ollut pienoinen kriisi mun miehelle, mutta hän ei siitä juuri puhu. Näkeehän tuon kuitenkin, että toista ketuttaa... Onneksi teillä on kuitenkin toisenne tukemassa toistanne, se kantaa pitkälle! =)

surppi mulla ei ole noita lugeja lainkaan, joten ei ainakaan niistä johdu noi munasarjakivut. Ne on hiukan hellittänyt, mutta edelleen välillä repii ja juilii. Paha olo on ollut aamun, nyt on kuulemma vatsatautiakin liikkeellä...
Toivottavasti sulla noi kipuilut johtuu hyvästä syystä! =)
 
Pakko tulla purkamaan tänne... Voi prkl sentään, veljen perheeseen tulossa toinen lapsi, kuulin justiin... Vituttaa kun ei PYSTY olemaan iloinen, kun oikeasti ketuttaa niin maan perusteellisesti toisten onni. |O Kun pääsis tästä katkeruudesta ja kateudesta. Sentään veli, mutta iloinen en silti pysty olemaan... :'(
Tuntuu taas niin toivottomalta koko touhu, ei me mitään perhettä koskaan saada... Ei jaksais tämmöstä.
 
astrid :hug: ymmärrän täysin.. itseasias oon ite kauhulla oottanu millon veljellä vastaavaa ilmotettavaa. Avokki on melkosesti pyöristyny ja kesällä jo tarkkailin että ottaakohan se siideriä grillijuhlissa..no, sillon ainakin vielä otti.. veli kyllä tietää mun tilanteen joten kaipa se osaa jotenki "säästellen" kertoo mulle jos sellasta tulee :/

Tähtisäde, eilen juuri lääkäri mainitti että voitas sitten kattoo samalla se sperman laatukin jos siitä inssistä nyt ylipäätään jotain tulee. Sillä oli viimeks nopeita 0% vaikka muuten hitaita hyvä määrä.

Mutta joo, ihan samaa oon tässä aatellu, pakkohan se on jotain muuta ajateltavaa ja elämää keksiä kun sitte menee monta kuukautta vaan ootellessa ja ilman mitään luomumahdollisuuttakaan :'(
 
astrid :hug: Tuttu tunne, reagoin aina ihan samanlaisella katkeruudella läheisten raskausuutisiin. Itke, raivoa, pura pahaa oloa jollain tavalla ja toivottavasti voit jossain vaiheessa iloita veljesi onnesta. Eiköhän nämä ole ihan normaaleja tunteita meille kaikille lapsettomuudesta kärsiville. Itsekkin todella mielelläni heittäisin pois kaikki katkeruuden tunteet, mutta aina ei pysty. Silloin helpottaa jos voi jotenkin päästää höyryt ulos!
Mullekin on viime aikoina tullut tämän meidän lapsettomuuden myötä yhä voimakkaampi tunne siitä että me emme kahdestaan ole mikään "oikea" perhe... :/
 
astrid todella tuttu tunne myös täällä! Koitahan jaksaa! Siskolleni on tulossa nyt kolmas lapsi, olen jo käsitellyt asian ja hänkin todella varovaisesti minulle asiasta ilmoitti, koska tietää tilanteemme ja on siitä oikeasti pahoillaan! Mutta jos nyt kaveripiirissä joku kertoisi raskausuutisia niin en varmaan kestäisi.

).( Äsken pistin elämäni ensimmäisen pregnylin. Aika sähläämistähän se oli. Kädet tärisi ja ampullit oli tosi pieniä. Vatsaan se aine ainakin meni, että en tiiä. Jotenkin vähän epätietoinen olo, että meniköhän kaikki nyt ihan oikein. Voiko tästä nyt mitään tulla, mutta sehän nähdään sitten kahden viikon kuluttua!
 
irene80: Kiitos kysymästä, inssi meni hyvin! Lääkäri oli tällä kertaa mukavampi ja laittoi katetrin hartaudella perille asti. Rakkula oli 20 mm ja toinen 15 mm. Ei tullut vertakaan (viime kerralla katetri nirhaisi ja tuli kirkasta verta). Nytkin lääkäri sanoi, että kannattaa pian siirtyä hormoonihoitoihin, kun luomu-insseissä voi mennä aikaa. Olen samaa mieltä.

tähtisäde ja astrid: Miehiä pitää oikein haastatella ja jututtaa, jos vikaa simpoissa. Kotona on ainakin sellainen mies ettei se paljoa tunnoistaa puhele. Oli hajoamispisteessä, kun saatiin ekan kerran simppatulokset (vasta-aineet 97%). Pesujen jälkeen kuitenkin erinomaisia tuloksia tullut, joten ei enään murehdi sitä. Enemmän on huolissaan vaimonsa jaksamisesta =)
Me naiset kannetaa aika paljon huolta lapsettomuudesta. Meidän kehossahan ne muutokset tapahtuvat, jos tapahtuvat. Itse olen aika paljon pitänyt huolta miehenkin jaksamisesta. Parisuhde on kuitenkin elintärkeää tässä tilanteessa! Ja välillä yrittää muistaa, että onhan maailmassa paljon pahempiakin asioita. Vaikka tämä yksi kivuliaimmista...
 
Tähtisäde
Viol: Teillä oli kyllä tosi paljon niitä vasta-aineita!! Suositteliko lääkäri teille silti inssiä? Kun meillä luvut olivat huomattavasti pienemmät ja sanottiin, että ainoastaan icsi:llä on toivoa raskautua kun vasta-aineet estävät inssissä hedelmöittymisen. Oliko teillä sitten niitä "suoraan sukeltelevia" kuitenkin hyvä määrä kun inssiin päädyttiin? Siellä inssissäkö sitten heti selviää, että mitä pesu on saanut simpoille aikaan? Saako sillä pesulla pois niitä vasta-aineita? Sori kun utelen, mutta tämä asia pyörii nyt ihan koko ajan mielessä, samoin kuin se liian pitkän pidättäytymisajan vaikutus siihen sukkeloiden ja hitaammin kaartelevien osuuteen. Miehellä kun oli simppoja pilvin pimein niin oisiko sitten se hyvien osuus ollut suhteessa suurempi, kun pidättätymisaika olisi ollut ohjeen mukainen...? Liian pitkä pidättäytymisaikahan lisää niiden liikkumattomien osuutta. Me tehdään kyllä ihan takuulla uusi testi ja tarkkaan ohjeiden mukaan. Sitä ennen en saa mielenrauhaa asiassa.
 
Kiitos vastauksesta Risukasa :flower: sillä mä vaan kyselin kun sillon kun kävin lääkärillä ekan kerran niin kysyin et mites saanko jotain teroja tai clomeja niin hän meinas et mä en niitä tarvitse kun kerta on jo 8vuotias lapsi...mutta siis mun ymmärryksen mukaan tuolla alhaalla voi tapahtua 8vuodessakin jotain :D
Tänään onkin sitten kp29 joten eiköhän täti porhalla tännekkin kohta :|
:hug: kaikille niitä tarvitseville :hug:
 
Huomenta kaikille!
Testasin aamulla ja tuloksena haamu!! Clearbluen testillä testasin ja se vaakatason viiva oli tosi tumma ja pystyviiva oli haalea. Et kai toi nyt haamu sit on?? :eek:
Testailen taas lähipäivinä niin katotaan onko vahvistunut... Toivotaan että on ! :heart:
 
Surppi Onnea haamusta!! Kyllä se vahvistuu siitä .. =) Mahtavaa.

Kinky Cat :hug:

Tähtisade Meillä on miehellä määrällisesti vähän siittiöitä. Meille on tehty neljä tuloksetonta inssiä. Parhaimmillaan oli pesun jälkeen siittiöitä 7milj, huonoimmillaan 0.7milj. Miehellä toimiii näillä näkymin vaan toinen kives. Meille sanoi lääkäri, että ei ole niin hyvä mahdollisuus tulla luomusti raskaaksi, että vain luultavasti ICSI:llä tulee tulosta. Nyt sitten odotellaan tammikuuta jolloin päästään taas itseasiaan. Meillä ei ole mies käynyt urologilla missään jatkotutkimuksissa, mutta nyt joutui käymään lisäverikokeissa joissa katsottiin jotain kromosomipoikkeavuuksia. Niiden tulokset saadaan parin viikon sisällä. Lääkäri vaan sanoi, että toivottavasti ei löydy mitään..mitä lie sillä meinasi. Mutta perusteli tuota koetta sillä, että kun jatkuvasti pesun jälkeen siittiöiden määrä alhainen niin on tutkittava nyt enemmän.

Mites piinailijat Jastu ja miranda? Milloinkas aiotte testailla?


 
Kinky cat :hug:

Surpille onnea haamusta!!

Onko tälle ketjulle jotain suljettua kerhoa? Tulivaan mieleen :D

Plussatuulia kaikille jännäilijöille :heart:

Ja sit noista simppa jutuista sen verran, että meillä oli edellinen kerta pari viikkoa ennen miehen näytteen antoa. Oli reissuhommissa ja sitten kun oli kotona, ne pari päivää vaan hujahti. Ja sit tuli testaus päivä enkä mä edes tajunnu et siin olis aikaraja toiseenkin suuntaan.. :ashamed: Tarvii nyt sit sanoo tuolla se.
Soitin pe sinne ja kysyin inssistä. Kun ovis nyt kuitenkin olis vasemmalta jolta puolelta olis jotain mahkuja niin kyselin sitä jos sit koittais inssillä heittaa simpat sinne.
Miehen tuloksia ei ole vielä tullu, mutta todettiin miehen kanssa että se pari sataa maksetaan kyllä mielellään yrityksestä vaikka paljastuis sitten että miehenkin tuloksissa olis jotain. Lääkäri soitti sillon pe ja en ollu kuullu, kun soitin takas vastaan otto jo kiinni. Nyt sit jännään maanantaita ja mitä sanovat. Kun ultra (eli siis se munanjohdinten tutkimus) oli kuitenkin oikeina päivinä,et jos lääkäri näki siellä oikean kokoset rakkulat(korjatkaa jos termit väärin :D ) niin vois yrittää sitä inssiä. Ostin noi ovistikutkin nyt apteekista ja katsotaan miten tää tästä sitten etenee.
Jännittää kyllä kovin.. jos vaikka sinne inssiin pääsiskin :)


 
Nonniin nyt taas kotona! :) <3 Juu huomis aamua todellakin odotellaan niin paljon!! :) :heart: odotellaan ja jänskäillään.. Huomaan että yritän jotenkin psyykata itteeni koko ajan siihen, että se olis negatiivinen etten muka sit pettyis niin pahasti tai jotain, mutta mutta ei tässä nyt auta kun odotella. Loppujen lopukhan tää on menny oikeesti nopeesti tää kaks viikkoo.. et kyllä sitä nyt viel jaksaa odottaa helposti huomis aamuun.. :D
 
tähtisäde: VL:ssa simppatesti tutkitaan ennen ja jälkeen pesujen. Sitten lääkäri kertoi ne tulokset meille. Saimme siis tietää heti huonot ja hyvät tulokset.
Pesussa vasta-aineet lähtevät pois. Meillä liikkuvuus ja määrä olivat kohtalaisen hyvät ennen pesuja ja pesujen jälkeen ne paranivat (viimeksi 70% liikkui hyvin oikeaan suuntaan).

Inssissä käsittääkseni käytetään aina pestyjä simppoja. Meille ehdottomasti suositeltiin inssiä, koska tulokset olivat hyvät pesujen jälkeen ja minulla munasarjat ja kierto kunnossa. Koeputkihedelmöitykseen siirrytään 4-5 inssin jälkeen.

Voi olla, että koeputkihedelmöitystä suositellaan jos molemmissa on "vikaa". Totta kai pesujen jälkeinen tulos vaikuttaa olennaisesti simppojen kuntoon. Ekalla käynnilla lääkäri kertoi, että simpat pestään ja puunataan. Sitten katsotaan, että mitä ne on kestäny. Joidenkin siittiöt voivat olla niin heikkoja etteivät ne kestä esim. pesua. Se vaikuttaa hoitoon.

Vielä siitä pidättäymisajasta: pitkällä pidättäytymisellä näytteessä on enemmän kuolleita ja huonosti liikkuvia siittöitä. Meillekkin ohje oli 2-5 päivää pidättäymistä. Edellisenä päivänä ei sais olla yhdynnässä.
 

Yhteistyössä