Odotuksen odottajat!part II

KESKIVIIKKO 26.11.2008



TOIVOJAT
[/url]

anniette................................tutkimukset........................7/28-29
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.................7/25-28
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex.........10/~43-79
Irene80............6/06..................2.iui...............................10/28-32
Viol....................1v......................iui...................................11/28
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF...11/28-32 Veena............yk19..........3.iui, taukoa..............................11/24-28
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget..............13/30
Osiris.............3v.............puregon, pregnyl, iui..................13/28-29
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui............13/26-3
Gilmore...........kesä07.....................................................14/30-32
soja.................n.1v.......................2.ivf.............................15/28
astrid.............3v......clomit,menopur,pregnyl+inssi...........17/28-35
Ansu82.........vuosi......glucophage, puregon, iui...............20/?
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.................21/27-28
Moonex.................synarela,menopur,puregon,ivf.............23/?
jastu...................................clomit, iui................................24/?
miranda-81.....7/07......puregon, pregnyl, luget, iui.........26/28-32
digi81..............2/07.............tutkimukset..........................26/29-34
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget.............................30/30
dreamer78...............................ivf/icsi..............................30/32-37
mama-84.........12/06..........................................................30/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget...................33/?
risukasa-..........4/06.........laparoskopia?, iui....................?/25-31
haltia................2v..................ivf/icsi.................................?/?



Piinailijat
Astrid pp2
Meea pp2
surppi pp8
miranda-81 pp9
jastu pp9

Haamuilijat



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07...........clomit+metut

J3N3..............iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget
aitiliini83.......primolut, pas
Ronja80........yli vuosi......icsi marraskuussa
Almuna...........1,5v..........menopur+pregnyl



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07........luomu
kinky cat.......................icsi
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui

 
Moonex: Kerros nyt kaikki miten se meni? Sattuiko ihan hirveästi? :x Puudutetaanko siinä? Oletko ollut kipeä sen jälkeen? Oletko töissä vai kotona? Kysely ikä, mutta kyseinen asia tuppaa pyörimään päässä ja paljon :D

Nyt peukut pystyyn :) Niin ja Meealle ja Astridille ja muille kanssa!
 
Moonex:Voi kurjuus sinun päivää... Pidetään peukut pystyssä, että tuska tuottaa tulosta :D

Meea ja Astrid: Tsemppiä ja rentoa odotusta seuraavalle 2 viikolle! Pian tulen taas perässä =)

Oma napa: Kävin tänään ultrassa ja folli 15 mm. Huomenna aloitan ovistestien teon ja rumba alkaa alusta. Oli tosi kiva käynti VL:ssa, kun lääkärilla oli huolella aikaa. Puhuttiin jo valmiiksi seuraavakin inssi, jolloin otetaan käyttöön tukihoidoksi piikittelyt. Tuntuu toisaalta hyvältä tietää jo tulevasta, on jotain mitä odottaa luomu-inssien jälkeen.
 
Heippa sisaret, kylläpäs tänne tulee tekstiä, oli tossa pari päivää vähän kiireistä enkä oo kerenny käydä lueskelemassa.
Meealle ja asteridille tsemppiä piinailuun, toivotaan parasta !
mites jastu miten meni laivareissu ? Onko jotain tuntemuksia ?
Miranda eikös nuo sun oireet ainakin kuullosta ihan "hyviltä" ? :)

ON: mä kävin tänään seuranta ultrassa ja nyt viimmein oli jotain tapahtunut.
Kylläkin vain yksi folli oli kasvanu 13 mm:ksi, meen vielä torstaina käymään, katotaan miten tuo on kehittyny ja katotaan jos tarvii ottaa jotain "stopperia" vkonlopuksi. Jokatapauksessa maanantaina ENSIMMÄINEN INSSI (on sitä odotettukin).
Mäkin olen jotenkin kauheen skeptinen näiden inssien kanssa. Tosin tämä yhden follin kasvaminenkin on jo mulle aina huippu juttu, koska en oo ovuloinu koko aikana kun näitä asioita ollaan tutkiskeltu, glomit ei auttanu mitenkään ja muutenkin vuodan kuinka sattuu :ashamed: Nyt limiskin näytti kuulemma hyvältä.

Perjantaina olis pikkujoulut, mitenköhän on, uskaltaako sitä ottaa pari siideriä, vai oliskohan parempi olla ihan vaan limulinjalla kun on maanantaina se inssi ???
Typerä vaan yrittää piilotella limujaan, kun normaalisti kaikki tottuneet näkemään mut pippaloissa siideri/viinilasi kädessä :D
 
Kaikille piinailijoille jaksamista!

Ansu82 Onnittelut follista. Itse olen menossa kohti toista inssiä, ultra olis kp 11 elikkäs torstaina ja maanantaina tod.näkösesti inssi sitten. Piinaillaan sitten yhtä aikaa.

Itsellä on myös perjantaina pikkujoulut ja ajattelin, että muutaman alkoholijuoman joisin, ei kai siitä niin hirveesti haittaakaan ole! Vai onko? Kertokaa joku viisaampi. Hirveät huhuthan siitä lähtee liikkeelle, jos limulinjalla pysyy enkä nyt sellasta jaksas tän kaiken lisäks kuunnella!
 
Ansu82 ja Irene80 mä kysyin lääkäriltä tosta ja se sano et ennen ovista voi nauttia alkoholia kohtuudella, ite otin kyllä pieniä määriä, jos oli joku tollanen edessä, mut oviksen tai sitten inssin jälkeen kuulemma ei suositeltavaa!!!
 
Digi81 tervetuloa mukaan!!

Kinky Cat Mikä siellä on tilanne? Tarrasukkia paljon!!

Risukasa Hyvät uutiset sait lekurilta!! Mikäs nyt on seuraava "etappi"?

Miranda81 Pyörrytys on hyvä merkki!!! Eikös täällä kaikki plussaneet ovat valitellu sitä? Itelläkin se oli ainokainen merkki aikoinaan..

Viol Tsemppiä testailuun! On aina ihana käydä noissa lääkäritapaamisilla, jos lääkärillä on aikaa. Follikin ihan mukavan kokoinen!!

Ansu ja Irene Komppaan Meeaa. Alkoholia voi ottaa! Ite juon ehkä kerran kolmessa vuodessa, edellisen kerran otin pojan IVF-hoitojakson aikana (3pv ennen pregnyliä) ja nyt viime viikolla katos viinipullo jonnekin :whistle: Lääkäri sanoi ettei todellakaan haittaa, eikä pidä ottaa stressiä.

Veena Meinasin odottaa huomiseen vastailut sulle, jospa tää vähän helpottais eikä tulis peloteltua. Eka IVF mullahan oli ihan kivuton, nyt sit tuli kipuja senkin edestä. Ennen punktioon menoa sain ihan perus kipulääkkeen suun kautta, sitten punktiohuoneessa suoneen kipulääkettä ja tuskaisin oli kohdunkaulan puudutus; kaks piikkiä molemmin puolin. Onneks isäntä oli siinä vieressä, sain purra sen sormia niin ei omat kärsiny :kieh: Puudutus kyl tehos tosi nopeesti, kyljet tuntu menevän ihan tunnottomaksi.
Oikeen puolen follit oli tosi tiukassa, lekurilta meni 5 min kolmen follin keräämiseen. Vasemmalla oli enemmän, mut aikaa meni vain hetki, enkä tuntenu yhtään mitään. Eikä se oikean puolen sorkkiminenkaan sietämätöntä ollut, olin vaan yllättynyt kun kuvittelin ettei se nytkään tunnu missään.
Puudutukset kun katos niin alkoi särkemään. Nauramaan ei pystynyt yhtään ja mukavasti juilii mahasta. Nyt alkaa jo pikkasen tuntumaan paremmalta, sain jo tiskikoneenkin täytettyä, aamulla en olis uskonu tätä ihmettä tapahtuvan!!
Olin tosiaan niin lääkehuuruissa punktion jälkeen etten huomannu kysyä saanko huomenna tietää hedelmöittymisistä, mutta aion soitella sinne joka tapauksessa. Lugesteronia täällä yritetään nyt muistaa ottaa..
Siirto torstaina iltapäivästä, ovat nykyään pidemmän viljelyn kannalla. saa nyt nähdä... Huomenna sitten lisää uutisia, mikäli saan TAYS:sta jotain tietoja..

Piinailijoille kärsivällisyyttä!! Perässä tullaan!!
 
Alkoholiasiaa pohtineille: Semmoisen vinkin satuin jostain kuulemaan ja lukemaan tässä plussakierrossani, että oviksen jälkeen kannattaisi 7 vrk:n ajan juoda 1/2-1 dl punaviiniä illalla. Paransi kuulemma kohdun verenkiertoa ja auttaisi siten alkion kiinnittymistä. Minä kun oon aina kaikki poppakonstit kokeillut tuon mittavan lääkecoctailin lisäksi (vaikken edes oikein usko niihin, silti käytössä greippimehut ja vehnänalkioöljyt sun muut humpuukijutut ennen ovista), otin sitten neuvosta vaarin ja toteutin kyseistä ohjetta. Mitään muuta alkoholia en kyllä siis nauttinut, että tuota viiniä vain tuo vajaa desi illassa. Ja en tiedä mistä mikäkin johtuu, mutta ekan plussan siis nyt sain (tosin oikeesti syynä siis toki varmaan tuo inssi). Mutta tokkopa tuosta haittaakaan oli.
 
Mulla on taas "yllättäen" viime tingassa vähän niin ja näin mahtaako koko hoitojen alotus onnistua TAASKAAN (ikinä..? ) :ashamed: Exä/ukko laitto päivällä ikävänsävystä tekstaria työjutuista.. Hohhoijjaa...
Päätettävä ois pian kuinka (JOS) edetään, koska menkkajomotuksia alkanu olla koko illan tasaseen tahtiin. Jos menee taas siihen kivireen vetoon ja soutamiseen ja huopaamiseen niin tarvii kai ottaa kunnon etäisyys koko ukkoon :headwall: enkö oo jo ihan riittävän kauan joutunu turhautuun ja pettyyn ja sit vielä tääki menee niin v**n vaikeeks. Pitäs kai vaan asennoitua niin että menee kuitenki johki hamaan ensvuoteen taas kerran, unohtaa koko homma toistaseks ja se siitä joulutoiveestaki.. :'(
*Huokaus*.. katotaan miten käy.. sanoin jo että voin vaikka maksaa sen bensa ym. kulut jos nyt siitä on kii!
 
Mä oon Stellina kuulluu ton saman kanssa. Mulla vaan kun punkun hajustakin heittää migreenin, niin oon joutunut tyytymään pelkkään greippimehuun.

Jäi Veena viel vastaamatta (liikaa kysymyksiä ;) ) et sain 4 pvää saikkua, olin kovasti luulos et meen töihin tänään joka tapauksessa.. Hah-hah!! Ei toivoakaan! Farkkujakaan en saanut jalkaan eikä ihan verkkarit päällä viitsi lähteä.. Muuten varmaan duunissa olis levänny paremmin kuin himassa toi 1,5v riiviön kanssa..
 
Oli taas keskusteluja eilen.. ärsyttävän vastahakoselta tuntuu vieläki tähän hommaan, mutta oon jotenki pakottavassa tilanteessa, en voi jättää koko touhua enää tähänkään, joko sikakallis yksityinen ja koko potti ite maksettavaa, tai sitten yrittää julkisella tätä.. ja eikä nyt onneks oo kieltäytynykään. Tosin tiputti taas munkin kuvitelmia maanpinnalle ja rupes puhuun että pitää tehä se sopimuskin jossa sanotaan että on pelkkä lahjottaja, eikä missään velvollisuudessa siihen, taloudellisesti tai muutenkaan..niimpä niin, mutta tottakai tehdään jos niin haluaa. Ehkä se on selkeempää niin. Ja sit pyysin että voisko kuitenki suhtautua tähän hommaan tarpeeks vakavasti, eikä arpoo ja ressaa mua että pääseekö töistä sinne, niin rupes että joo ottaskin, jos oltas PARI! Siis mitä v---ua, juuri sen takiahan jouduin eroon/jättään koska ei halunnu alkaa touhuun ollenkaan kun oltiin pari!! Ei helv.. eli oltas pari tai ei -aina vaikeeta! :headwall: :LOL: Oishan tää kyllä NIIN paljo helpompaa ja "kivempaa" jos ois mies joka on yhtä halukas ja innokas asian suhteen :ashamed: mutta tällä mennään kun ei oo niin ei (ja tuskin vuoskausiin tuleeka ketään, eikä oo aikaa enää jäädä ootteleen).

Mutta noniin, oli mulla taas ihan asiaakin.. Käytännön kysymys ois että minkä verran rahaa tarvin kun meen apteekkiin, eli saako ne korvaukset suoraa siellä tiskillä, niinkun normaalilääkkeistäkin? Kai vissiin, ettei tarvi hakee myöhemmin ite niitä kelasta..toivottavasti..?
 
risukasa tuntuu kyllä kohtuuttomalta käytökseltä tuo sun exäs touhu... Turhaa ylimääräistä stressiä sulle aiheuttaa, kun muutenkin näissä hoidoissa on stressi aina läsnä..

Lääkkeistä vähennetään joo se kelakorvaus (kelakorttia vastaan tietty..) heti siellä apteekissa, ettei tarvitse erikseen hakea.
 
Moonex: Kuulostaa hurjalta ja iso auts :eek: Ajatus neuloista tökkimässä herkillä alueilla ei oikein houkuta :x No, mutta hengissä selvisit kuitenkin ja nyt se on ohi. Tuota olen miettinyt että mitä sitä sitten kertoo töissä kun on useamman päivän pois.. Vai sanooko oikeasti missä on? Onpahan tässä vielä aikaa miettiä kun en tiedä milloin me sinne päästään.

Stellina: Mä olen kanssa tota viininlipittämistä testannut, mutta eipä ole auttanut. Tosin siitä on aikaa... Pitäisköhän koittaa uudestaan :)

Risis: Voi hmtti, kun menee vaikeaksi.. En kyllä osaa yhtään neuvoa mitä pitäisi tehdä.
 
No hyvä sitten että vähennetään jo apteekissa :) sentään jossain kohtaa helpompaakin..

Niin, ei näistä taida saada mitään lääkärintodistusta, ainakaan sairauspoissaolosta töihin vietäväks.. Vaikka taustalla ois (toisen) sairaus? Sitten kai pitää vaan ottaa palkatonta lomaa tai järjestää pekkasia..
 
Irene kiva kun on joku jonka kanssa piinailla ja vieläpä ihan päivälleen samaan aikaan, toivottavasti !

risukasa kaikki sympatiat sun puolella, tuntuu tosi pahalta että jollain on vielä näiden kaikkien muiden stressien ja ongelmien lisäksi tollanen asia mitä stressata :hug:

Moonex kuullosti melkoselta kokemukselta tuo IVF, iteki sitä jo jännitän vaikka en ole vielä des ekaan inssiin päässy. Jotenkin sitä vaan kokoajan olettaa ett sinne saakka kuitenkin mennään. En tiedä onko tämmönen skeptisyys hyvästä vai pahasta...

Kiitos kaikille jotka kommentoivat tätä "alkoholiongelmaa"... näin mäkin sen ajattelin, että ottaisin perjantaina muutaman siiderin, ihan vaan välttääkseni uteliaat kyselyt. Varmistan kylläa asian vielä huomenna lääkäriltä kun meen vielä kontrolliultraan. Voin sitten informoida myös sinua Irene ja kaikkia muitakin.

muakin on Veena mietityttäny tuo töissä puhuminen. me täällä tarvitaan ainakin lääkärintodistus heti jos on poissa enemmän kun 3 pvää, muutekin olisi tietenkin aina hyvä olla, varsinkin jos tietää etukäteen että on poissa. Mitköhän tuossa lääkärintodistuksessa sitten lukee ? Eikös siinä ole aina jokin syy (?)
 
Ansu: Mä kysyin lääkäriltä inssin jälkeen tuosta alkoholin ottamisesta niin se sanoi että ihan normaalia elämää voi elää ja käski mun vielä miettiä kuin moni suomalainen saa alkunsa juhannuksena :D. Eli käsittäisin niin ettei nyt välttämättä mitään hirmuisia kännejä kannata kiskasta, mutta kyllä sen verran voi varmasti ottaa etteivät muut ala piinaamaan..

Tohon töistä poissa olemiseen vielä että meillä on niin pieni yritys että kaikki kyllä huomaa jos olen poissa ja kysyy missä olen. Mutta en haluaisi tätä asiaa ihan kaikkien kanssa jakaa..
 
Moonex, kuulostaapa hurjalta jutulta tuo punktio. :eek: Itsellä IVF mahdollisesti edessä jollei nämä inssit nyt onnistu ja alkoi hieman pelottaa koko touhu. Toisaalta on sitä pahemmastalkin selvityt ni miksei siitäkin. :)

risukasa-, voi sua ja hemmetti miestäsi kun ees taas menee. Kyllä näissä hoidoissa olisi tarpeeksi stressiä ilman tuollaistakin. :hug:

stellina, mä olen kanssa kuullut tuon viinijutun. :D Kokeilin sitä esikoista yrittäessä mutta ei tuottanut tulosta. Pitäisköhän nyt kokeilla uudelleen. Tähän kiertoon tosin on hieman myöhäistä, mutta jos ensi kiertoon sitten.

 
Kiitoksia kaikille kommenteista!

Ansu kerrohan sitten miten ultrassa meni.

Minäkään en ole vielä työpaikallani kenellekkään asiasta kertonut ja meillä on kyllä se hyvä puoli, että työntekijöitä on yli sata, joten poissaoloja ei juurikaan kukaan huomaa. Eikä yksityismenoja udella. Pitkiä poissaoloja minulla ei vielä tosin tämän asian vuoksi edes ole ollut, mutta ehkä jatkossa kuitenkin, jos insseissä ei tärppää.
 
Veena Mä kans pienessä yrityksessä töissä ja joka kerta joutuu sompliin jos on poissa. Jos oon tiennyt menon aiemmin niin oon pyytänyt sen päivän vapaaksi / iltavuoroon ja sanonut että on lääkäri päivällä. Laparoskopiasta olin 3 päivää saikulla niin sanoin että mulle tehdään vatsatähystys kun maha aina kipeenä....joo-o valkoisia valheita mutten totuutta sanonut. Nyt tän IVF- touhuun kanssa meen samalla kaavalla.

Moonex Voi ei, siis se puudutus piikkikin sattuu...mulla 1,5 viikon päästä sama edessä, jos folleja tarpeeksi kasvaa....Soititko jo hedelmöittymistuloksia?? Tsemppiä =)

risukasa- Nyt kyllä sanot exälles että ottaa nää hoidot tosisaan tai ei tarvi osallistua kokohoitoon! Tuo on aivan kohtuutonta....Ootko kysynyt polilta että kuinka aikaisin simpat saa tuoda? eli onnistuiskohan jos toisi niin aikaisin että ehtii töihin viä? Oon kuullut tapauksia että kotona on simat kerätty talteen ja sit viety....jos vaikka sä veisit ne niin herran ei tarvisi vaivautua :/

(.) Eilen pistetty eka Puregon-pistos.... 6 vielä jäljellä ennen ekaa ultraa, ens viikon keskiviikkona tulee sit sumut äyttöön. En jaksa kaikkia lääkkeitä tonne listaan kirjoittaa kun ei edes mahdu riville :LOL: aika lääkekassin vaatii tää IVF...



 
Kiitos :hug: ista! Niitä kyllä tarvitaan kun tuntuu välillä että kukaan muu ei ymmärrä eikä tue mua tässä henkisesti..

Mutta nyt on sitten aika varattu maanantaille, kun menkat alkaa varmaan huomenna tai viimestään viikonlopun aikana. Kyselihän se vähän että minkäs takia siellä syyskuulta lukee lääkärin sanelussa että ei halua jatkaa hoitoihin..! No voi perskeles, eipä se nyt (ainakaan omasta) HALUSTA oo missään vaiheessa ollu kiinni, vaan selitin vähä vaikeena että eikun nyt se voidaan järjestellä paremmin... :ashamed: ja aion kertoo illalla tostakin exälle, että noloo ois alkaa selitteleen vielä että juu, jätetään hoito tähän TAAS kerran..

(m)
Tiinuli Voihan sitä kysyä tietysti, mutta onko se niin että tunnin sisällä niiden "tuottamisesta" pitäs toimittaa klinikalle?
Sillä alkas työ 7.30 ja jos klinikka aukee 8lta.. töihin on yli 100km, niin kyllä se ainakin jonkin aikaa joutus oleen pois.. vaikka säästäshän siinä ehkä puoli tuntia jollei se tulis mukaan sinne :p ei kai sillä oo sit niin merkitystä. Ja muutenki voi mennä kotona hankalaks keskittyminen, kun mun poika on kotona ja saattaa alkaa ihmetteleen sitä touhua että mitä kummaa on tekeillä :ashamed: Ollu kans puhetta että mentäs sinne polin koppiin yhessä ja mä "avitan" sitä sen "materiaalin" annossa ... :kieh: täytyy kai sitä muuten ikävähköstä asiasta tehdä edes jossain kohtaa hauskempaa ;)

Rupee jo vähän jännittään, kun opettaa sit maanantaina miten niitä piikkejä käytetään..glup!
Katotaan miten käy..
 
täällä odotellaan huomista varhaisultraa kuin kuuta nousevaa, hieman ruskeaa tuhrua edelleen, mutta onneksi täysin kivuttomana on homma pysynyt..huomenissahan se saattaa selvitä että onkokaan siellä sit ketään :/ sitä nyt kuvittelee kaikenlaista mistä muusta tuo vuoto vois johtua, itsellä ainakin kohdussa on valtavan iso ja paksu verisuoni, jota ihan ivf lääkärikin ihmetteli kuinka se onkin niin iso..ja naureskeli että katsos miten se sykkii kun pumppaa verta noin paljon,,että kaikki käy mielessä..mistäs sitä tietää voihan se vuoto olla jostai hyytymästäkin peräsin.. voi odotuksen kurjuus sentään
 

Yhteistyössä