Odotuksen odottajat! Osa III

Auringon säteitä ja voimia kaikille!
:heart:

Itse olen yrittänyt pysyä poissa sivuilta, kun paha aavistus siintelee tämän inssin suhteen, nyt niin menkkamaista juilintaa mahassa jo 2 päivää, että oksat pois, kyllä se täti taitaa pian tulla tännekin. Tilasinpa sitten lääkäriltä meidän hoitokertomuksetkin, ja tajusin, että mehän ollaan aloitettu yrittäminen jo tosi pitkän aikaa sitten, eli mulle voi päivittää 01/06 tuohon 3v. kohtaan...ja olihan mielenkiintoista lukea nuita lekurin toteamuksia kerta toisensa jälkeen; jatketaan puoli vuotta vielä yrittämistä ilman hoitoja ikä huomioon ottaen, hei ihan oikeesti...Noh, onneksi nyt ollaan "jo" päästy alkuun.
 
Tervehdys taas! Täälläpäs on ollut paljon tapahtumaa, meni hyvän aikaa kun luin viime viikon aikana kirjotetut. Olin reissussa, ja pakko sanoa että hyvää teki. Ei ehtinyt yhtään miettiin tätä omaa tilannetta. Ennen reissua se pyöri jatkuvasti mielessä.

Nyt vaan odottelen tätiä vierailulle ens viikolla, niin päästään tekeen toinen inssi. Tää välikierto on ollut uskomattoman pitkän tuntuinen. Eipä sillä, jotenkin ei ole kauheat odotukset siihen tokaan inssiinkään. Toivottavasti nyt kuitenkin löytyy taas edes vähän innostusta ennen sitä...
 



Perjantai 3.4.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas...........................5/27-28
Veena............yk24.......1.ivf tulossa.................................10/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................16/n.28
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............22/32
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................28/?
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................?/?
emily81.........07/07.......1.ivf/1.pas, gonal-f, pregnyl..........?/?
jenni-juulia.....2v..............1.ivf vko14.................................?/?

IUI
Katriina77....10/07.......2.IUI, clomit,pregnyl..............2/28-31
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl...........4/29-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............6/?
Rosetta.....7/07...2 IUI,clomit, menopur,pregnyl............8/28-30
Rouva B.............3v.....3.IUI, puregon..............................12/?
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit..................13/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................20/25-28
Pikku Myy -82......11/07.....1 iui, clomit............................22/26-28
tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget.............?/?


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Taikapapu......1v.........2.iui?, clomit, luget...........................17/?
Iines-74..........................................................................24/27
astrid.................3,5v..................................................32/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?



Piinailijat
Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi vko 13 .....................23/28-32, pp8
Riio..........3/07......1.iui.......puregon, pregnyl...........33/60-180, pp8
Vadelmaunelma.....syksy07...1.iui...clomit, terolut...........21/?, pp8
Sannuli-81.....8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...27/26-30, pp9
Tiinuli81......................primolut, puregon, 2.IVF..vko13.......... pp9
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,3.iui........29/30-34, pp14





Haamuilijat




Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.......iui, metut+terolut+clomi+pregnyl

 
Omaa :ashamed:

Punktio oli helppo homma, niinku lääkäri sanoi, kipukynnys on jokaisella niin erilainen. Lähettiin klinikalta melkein heti kun antoivat luvan nousta pystyyn, illan vähän jomotteli alamahaa ja olin ihan älyttömän turvoksissa. Tänään olo on jo täysin normaali.
Munasarjoista löytyi 6 isompaa follia (niinkuin koko ajan ultrissa on ollutkin), joissa kaikissa solut, sitten kolmessa pienemmässä oli myös solut sisällä ja meikä leijaili taivaassa eilisen loppupäivän..että olin kuitenkin ihan keskiverto munija, 9 solua!

Biologi sitten soitteli äskön tämän aamun tuloksia, niin ne kolme eivät sitten olleetkaan ollu kypsiä ja kuudesta kypsästä 5 oli hedelmöittynyt :( Nyt sitten tipuin taas sieltä pilvistä... Huomenna menen siirtoon ja vasta sitten huomenna selviää minkä laatuisia alkiot ovat, tässä vaiheessa biologi ei vielä kertonut siitä mitään.
Mies oli positiivisen luonteensa takia erittäin tyytyväinen noista viidestä, minä vaadin vähän pitemmän sulatteluajan. Onhan se totta, että kun meillä tuo kolmevuotias muru täällä jo on, ja jos nyt sitten ihme saataisiin aikaiseksi yhdellä alkiolla ja pakkaseen saataisiin neljä (no huomenna voi olla puheet ihan toista...jos ovatkin kaikki tosi huonolaatuisia :/ ) ja sitten saataisiin passista vielä edes yksi lapsi ja luomuna vielä yksi niin meidän perhe olisi sitten siinä. Eipä ole suuret suunnitelmat :ashamed:

Miten tiinuli81 ja irene80 teille on määrätty luget? Mun pitää laittaa sisuksiin jo huomenaamulla ennen siirtoa yks, sitten päivällä siirron jälkeen toinen ja illalla vielä. Eli 3kpl/pv mahdolliseen ultraan asti.
Eipä tule helpot 16 piinapäivää...hirvittää jo nyt kuin selviän :headwall:
Entäs onko teille automaattisesti laitettu lähete veritestiin? Minä olen aina unohtanut kysyä tuosta, kukaan ei ole asiasta maininnut, mutta ehdottomasti haluan sen.
 
Tänään oli km jälkitarkastus. Yllätys, yllätys perjantaina onkin inssi. Luomusti nyt oli yksi 17.7mm munasolu ja kohdun limakalvo 7mm.
Ivf:n suunnittelukäynti on toukokuussa ja eka ivf lyhyellä kaavalla kesäkuussa. Hieman jo se jännittää, viimeiseltä inssiltä en odota yhtään mitään.
 
kirma: Hyvä, että kaikki meni hyvin. Nyt toivotaan vaan, että solut ovat sitkeitä sissejä ja lähtevät kaikki jakaantumaan. Mulle on määrätty lugeja 3 X 100 mg pallero aamuin ja illoin. Alotin ne siirtopäivän iltana eli tässäkin näkyy olevan erilaisia käytäntöjä kaikilla. Eivät antaneet lähetettä veritestiin vaan käskivät pp14 testata kotosalla, enkä sitten edes tajunnut erikseen vaatia.
 
irene80, no ompas sitten tosiaan eri käytäntöjä! Mulle määrätyt luget on 200mg eli samat 600mg/pv vedetään molemmat, mutta eri vahvuuksina. Noita 200mg ei sitten saakaan isommassa paketissa kuin 15kpl, että menipä niihinkin sitten pieni omaisuus :x
 
Kirma: Toivottavasti huomenna saisit hyviä uutisa ja sieltä löytyisi koko joukko valioalkioita! Pitelen sulle peukkuja! Missä muuten olitkaan hoidossa, jos saa tiedustella?!? Onko muuten muita inssiläisiä vaivannut hiiva tai hiivan oireet lievempinä inseminaation jälkeen? Mulla nimittäin alkoi aika pian inssin jälkeen hiivan oireet, mutta ei mitenkään paha vaan oikeastaan lievät. Ihmettelen vaan, kun ei aiemmin oo ollu hiivaa kuin kerran tai pari jonkun antibioottikuurin vuoksi. Nyt meneekin täällä loppukierto pelätessä, että raskausoireet ei alakaan. Nimittäin 2 kemiallisen myötä tiedän jo, miltä kehoni tuntuu kun raskaudun. Voi kun niitä ei ois koskaan ollutkaan!!! Tai voi kun "onnistuvassa" raskaudessa oireet oiskin erilaiset... :headwall: Se on vaan niin kummallista, et miten sitä alkukierrosta on aina niin toiveikas ja ovulaation jälkeen alkaa jo odottaa menkkoja ja pessimistinen mieliala saa vallan...Mutta menen nyt juomaan kupposen kahvia ja jatkan hieman töitä.
 
Voi Kirma: Koita nyt vielä olla sureksimatta, sehän voi hyvinkin olla että noista alkaa se paljon toivotun pienen ihmisen alku. Hyvä kuulla että punktio oli mennyt hyvin (helpottaa omaa paniikkia sen suhteen), ja tsemppiä siirtoon. Tulehan kertomaan sitten kuinka meni ja mitä alkoille kuuluu :)
 
Mistähän ihmeestä se johtuu että aina edellisenä päivänä siitä kun pitäis testata, mulla tulee niin varmana olo siitä etten oo raskaana.. nytkin mä oon varma että se testi näyttää negaa ja menkat huomenna alkaa.. :( mahakin jo kipee ja rinnat samaten, mitkä ei viel ollu kyl tos pari päivää sitten.. noh eipä tässä muu auta ku odottaa huomiseen ja kattoo mitä se testi tällä kertaa näyttää.. huoh..
 
:hug: :hug: sitä tarvitseville ja bd piinaileville!!

Joo, olin tänään siellä jälkitarkastuksessa, ja kaikki näytti hienolta (mutta kuinka kauan..), paljon pieniä munasolunalkuja.. MUTTA. Munasarjojen toipumisaika tälläsen operoinnin jälkeen on noin 3KK tai muuten saattaa jopa revetä kasvatellessa, ja niillä on muutenkin jonoja ja koko PASKA siirtyy johonki elokuulle, tavoteaika punktiolle viikolle 34!! :eek: |O |O jippii. Että tälläsellä aikataululla edetään.
En sitte järkytykseltäni muistanu edes kysellä kaikkee mitä piti, ja turhaahan se toisaalta tässä vaiheessa oiskin, mutta jotenki TAAS arvasin ettei homma etene mihinkään vieläkään, muutama kuukaus jälleen pyöritellään peukaloita ja JONOTETAAN :'( kesätaukokin on 5 viikkoo ja sillon ei tee kuulema yhtään mitään! No pitäs kai olla tyytyväinen ettei endo ookaan niin paha kun joillain, että on niin vähät rippeet jäljellä munasarjoista että siks on pakko tehä kiireellä.. vaikka näin että epikriisissä luki että 'leikkauksen jälkeen IVF piakkoin', näköjään se niiden piakkoin on kuitenki normaali jonotusaika. Vaikka jossainhan kuulema on VUOSIKIN jonoo.. tossahan vasta pää hajois!!
Sain sentään vihdoin sen tyroxin-reseptin kun arvo on heitelly melkein kolmeen ja ollu aina yli 2. Kesäkuun alkuun seuraava aika suunnittelua varten ja sitä ennen tsh-seuranta.
Että tällein sitte taas. Voin sanoo että jonkin verran vituttaa ja turhauttaa just nyt...aattelin että koitan jäädä kokonaan tauolle palstoiltakin, kun en jaksa velloo koko kesää näitä juttuja mielessäni, ja muutenki masentaa että muilla kaikki näyttäs etenevän niinku pitääki, ja mullahan sit syksyllä onkin "vasta" 2 vuotta myöhässä hoitojen alotus :ashamed: :headwall: :headwall:

Taidan vetäytyä kesän ajaks pisemmälle tauolle, koska yhtään mitään ei ilman hoitoja voi tapahtua ja palailen sitten kun (JOS, mahdollisesti, kenties, ehkäpä...) mullekin oikeesti jotain aletaan joskus tekeenkin...käyn tietysti välillä lukeen kuulumisia, mutta pakko se on pään kasassa pysymisen kannalta yrittää nyt vierottautua toistaseks koko aiheesta :'(

Lämmintä kevään jatkoa kaikille ja aurinkoista +++ kesää B) :wave:

risupesä # :heart:
 
Hola Naiset!

Täällä on tämä taukoilija palaillut häämatkaltaan ja sitä kautta myös palstailutauoltaan.
Uusia on paljon tullut, ja plussiakin löytyi listasta! ( :heart: )

Heti marssin Väestöliittoon ja nyt siis kolmas inseminaatio tulossa.
Tällä hetkellä siis kp 11 ja tänään myös 7. puregon-pistos luvassa. Inssi tehdään ensi maanantaina klo 10.

Tänään olin myös kättärillä, koska siirrän nuo hoidot sinne kustannussyiden vuoksi. Ja apua, aloittavatkin heti ensikuussa munatorvien aukiolotutkimuksella! AIJAI! Oon ollu ihan onnellinen siitä, ettei sitä ole mulle tehty. Mut toisaalta, jos ne onkin tukossa, niin sit pääsee suoraan IVF-hoitoihin. :)

Mulla on teille kysymys: Kun menette "perävarikolle" ultraan niin otatteko te sukatkin pois?
Mie oon välillä ottanu, useimmiten en, mutta ajattelin että hassua siinä on sukat jalassa lötkötellä. :eek:

Tässä vielä perehdyn teidän kuulumisiin, mutta risupesä on vissiin ex-risukasa?
Kehottasin vielä ehkä pyytämään toisesta paikasta mielipidettä. En minäkään haluaisi odotella tommosta aikaa!

Jesh tytöt, palaillaan!

-Bee
 
Tervetuloo takasin Rouva B,..vaikka mä nyt oon täältä juuri jättäytymässä takavasemmalle.. :ashamed: joo, ex-kasa oon, muutin loppuosaa uniikimmaks :D
tosiaan, oiskin varaa yksityiselle niin marssisin oikopäätä sinne.. mutta eipä auta kai muukaan kun julkisella käy.. se lääkäri kävi vielä kysyyn jonkun toisenkin lääkärin mielipidettä, kun sanoin että toi aika kuulostaa todella masentavalta. Ei auttanu ei :(
 
Rosetta: En eheitä sit minäkään enää jos ei muutkaan!
Taikapapu: Harmi että meneee yksi kierto "hukkaan"! Ensi kierrolla sitten...

Risupesä: Mulla on käyny mielessä että lähtisin jonnekin ulkomaille hoitoon missä ei oo ongelmia istuttaa useampaa alkiota (koska siis ohut limis ongelma, niin ne ei oikein tarttuiskaan jos vaan yhden kerrallaan laittas). Ja halpaakin ois ulkomailla. Otan kaikki tarvitsevat mukkaan niin tehdään joku rynnäkkö jonnekin venäläiselle tai vinku-intialaiselle klinikalle. :) Hehee. Tai Virolaiselle?
 
Rva B: Kiva kuulla susta! Monta kertaa on ollut mielessä, että mitä sulle kuuluu. :)

En minäkään koskaan ottanut sukkia pois. Varpaathan siinä palelee. :D

risupesä: Voi harmi, että joudutte odottamaan vielä noin pitkään! :( Jaksuja kevääseen ja kesään! :hug:

ON: Eka neuvola takana, mutta ultraan vielä tasan viikko. *huokaus* Aika kuluu niin hitaasti...

-Pantsu 6+2
 
risupesä: On kyllä tosi paska tilanne sulla! Ja toisaalta varmaan harmittaa kahta kauheammin kun toimenpidekkin itsessään osottautui toisaalta turhaksi. Tuo aika tuntuu varmaan tässä vaiheessa tosi pitkältä, mutta toivotaan että menee nopeasti! Voimahalit! :hug:

kirma: Jokos sinut voi lisätä piinailijoihin? Mikä ohjeistus sulla on muuten niistä lugeista, että kuinka pitkään jatkat niiden laittamista? Itse lopetan pp14 riippumatta testin tuloksesta, tässäkin näkyy olevan erilaisia käytäntöjä, kun jotkut odotuspuolelle siirtyneet ottaa vielä 11. viikollakin.

verve: Onnittelut tädin saapumisesta! :flower: Kylläpä se antoikin odotuttaa itseään.

Rouva B: En minäkään koskaan sukkiani ole pois heittänyt, tuntuuhan se vähän hassulta, kun muuten on alapää paljaana. :LOL:

Taikapapu: Todella harmi! Osasko lääkäri sanoo miks ei näkyny mitään? :hug:

jastulle tsempitykset loppupiinailuun!

ON: PP7 ja ei mitään tuntemuksia. Rinnat on ollu koko hoitojen ajan arat niin ei niistäkään oikein mitään voi päätellä. Nyt vielä jouduin flunssan takia saikullekin. Ensi viikolla olisikin sitten pääsiäsloma. Loma tunnelmaan ei kyllä varmaan oikein pääse, kun oottaa niin jännittyneenä torstain testauspäivää, no jatkuuhan se loma vielä senkin jälkeen useamman päivän, voi sitten rauhassa itkeä tai pomppia riemusta (jää nähtäväksi).
 
Heips!
Mulle voisi lisätä tälle päivälle kp1. Tähän kiertoon tehdään 2 IUI, clomit, pregnyl. Kierto 1/28-31. Voisikos minulle lisätä nuo kaikki tiedot kun ovat tuolta listasta uupuneet....
Vieläkin olen aikas masentunut takaiskusta mutta iloinen että tähänkin kiertoon tehdään inssi vaiks pääsiäinen meinasi pilata suunnitelmat/ultrauksen. Clomit aloitan normaalia myöhemmin ja sit ultrataan kp14. Jos kaikki kunnossa niin sitte inssiin arvio kp16/17.
 
Kiitos kaikille tsempityksestä. :)

Rosetta: Toivottavasti sulla on parempi tuuri ja pääsette inssiin. Pidetään peukkuja.

Irene: Ei se sitä sen enempää kommentoinut. Tai olihan siellä paljonkin niitä munarakkuloita, mutta pieniä. Ei mitään johtofollikkeliin viittaavaa. Kohdun limakalvo oli osittain jo loppukierron limakalvon näkönen. Toivotaan siis, että tulis lyhyt kierto ja pääsis sit seuraavassa kierrossa taas asiaan. Tsemppiä sulle piinailuun! :hug:

Kaikille muillekkin piinailijoille jaksamista ja plussatuulia!
 
Nyt on pakko heittää hölmö kyssäri: Voiko ovulaatio oikeasti olla jo tyyliin kp9-kp11?

Kävin tänään kp13 seurantaultrassa, mutta lääkäripä ei löytänyt munasarjoista minkään sortin johtofollia. Kohdun limis sen sijaan näytti kuulemma lähinnä siltä, että ovulaatio olisi jo tapahtunut. :eek: Munasarjoissa ei kuitenkaan näkynyt keltarauhasta, tosin voihan se tietysti olla, että rauhasta ei enää näkyisi muutenkaan, jos ovis on tapahtunut maanantaina tai tiistaina eli kp9 tai kp10.

En mielestäni ole saanut kunnollista ovisplussaa liuskatesteihin missään vaiheessa, mutta kun muistelin tekemiäni testejä tarkemmin, muistin, että joskus maanantain tai tiistain tienoilla Fertestin Findout-testissä näkyi semmonen melko vahva viiva, joka oli selvästi hailakkaa haamua vahvempi, mutta ei kuitenkaan tasavahva kontrolliviivan kanssa. En tullut sinä päivänä tehneeksi muita testejä, koska en osannut kuvitellakaan, että ovis voisi oikeasti tapahtua jo niin aikaisin. Keskiviikkona joku kaverilta saatu Apteekin oma testi näytti kans suht selkeetä viivaa, mutta ei sekään ollut kontrolliviivan paksuinen. Nyt kaikki haaleatkin viivat on jo lähteneet haalenemaan, eikä ultrassa tosiaan näkynyt minkäänlaista johtofollia.

Voiko oikeesti olla, että ovis olis tapahtunut jo välillä kp9-kp11 ilman, että ovistestit olis missään vaiheessa näyttäneet kunnolla plussaa?

Jos näin on, ei voi muuta sanoa kuin kerpele ja taatana. :headwall: Taas meni yks klomikierto harakoille. :headwall:

Ens kierrossa ekan seurantaultran ois sit parempi olla jo tyyliin kp8 tai kp9. |O
 
risupesä, empä paljon muuta voi sanoa, kuin että paska homma! Odottelu on syvältä pyllystä ja tuommoinen ylipitkä venttailu ihan kauheesta.
Ansaittua taukoilua sinulle kaveri :hug:

rouva B, ihana kuulla sinusta! Monesti olet mielessä ollut, että mitähän sinulle kuuluu.
Ja voihan olla, että sinulle käy nyt samallalailla kuin pantalaimnille joka plussasi heti taustalta palattuaan ;)
Ja minulla on tapana laittaa aina ultraan mennessä semmoiset mahd. pitkävartiset polvisukat jalkaa, ei tunnu olo ihan NIIN alastomalle!

vadelmaunelma, ollaan keski-Suomesta, hoitava poli Keski-Suomen-ks.
Mulla meni silloin hoitojen alussa myös noin, että piinapäivien alkupäivät meni leijaillessa varmana onnistumisesta, mutta mitä pitemmälle mentiin niin olin aina varma ettei taaskaan mitään. Peukkuja vaan, pulet piinailusta vielä jäljellä!

evenstar, mutta eikös siellä pitäis aina näkyä keltarauhanen jos ovis on ollut? Näin minä ainakin olen ymmärtänyt. Mutta jos ovista ei ole eikä tule, se follin alku voi sieltä surkastua ennen aikojaan.
Mutta voi ovis tulla noin aikaisinkin, ihan hyvin. Minut ultrattiin alkuaikoina clomikierroissa aina kp7-8, ovistelin silloin kp11-12.

irene80, minun polilta saamissa ohjeistuspaperissa sanotaan, että lugeja jatketaan ekaan ultraan asti annostuksella 400mg/pv. Siis mahdollisen plussan jälkeen pienennetään annostusta.
Eilen just siirron jälkeen sain jatkoa reseptille, se kun riittää vaan pp20 asti.
Ja nyt siis tosiaan pp1 B)

katriina77, eikun aurinkoista uutta hoitokierrosta!

).( V---ituttaa :headwall: En tiedä selviskö nyt syy tähän meidän selittämättömyyteen: Minun viidestä alkiosta 3 oli jaksanut jatkaa jakaantumistaan. Olin niin järkyttynyt, että en tajunnut kysyä lääkäriltä tästä, että jos teen vaan huonoja alkioita niin raskaus ei siksi ole alkanut ja jos sattuisi tulemaan hyvä alkio niin jos just silloin sattuisi olemaan vikaa jossakin muualla, esim limakalvossa eikä kiinnittyminen onnistukaan. Tämä vaan omaa päätelmää.

Mutta matkaan laitettiin yksi 4-soluinen priima-alkio. Toiveita se ei nostattanut, olo on edelleen tosi epätoivoinen ja mietin jo tulevaa passia..että ehdittäisköhän sitä tehdä ennen kesätaukoa.. :ashamed:
Pitäis osata iloita, että nyt oli kaikki kohdallaan, on vaan odotettava ja luotettava, että nyt se pieni jaksaa alkaa elää. Ja että hyvät 2 hyvää alkiota jäi myös pakkaseen.
 
En ole oikein jaksanut kirjoitella mutta taustalla oon lueskellut teidän muiden kirjoituksia....

kirma hyvinhaän sulla punktio ym meni ja pakkaseenkin saitte 2, se on hyvin!! Itse odotan viekin tietoa että menikö se mein yksi ainut jatkoviljelty alkio pakkaseen. Lupasivat postittaa tiedon.

Evenstar Joka kierrossa ei välttämättä tapahdu ovista, clomeillakaan. Mun mielestä pitäis kans keltarauhanen näkyä jos ovis tapahtuu

Tänään PP9 ja ei juurikaan tuntemuksia....pp7 illalla oli hetken menkkajuilintoja ja sitten ne loppuivatkin. Ihan negafiilis on, mitä muutakaan? Tuntuu että kaikilla plussanneilla on ollut ennen testiä jotain nippailuja ja vihlontoja.... :/ tekis mieli jo tänään testata että tästä typerästä piinasta pääsit jo pois.
 

Yhteistyössä