Odotuksen odottajat! Osa III




Tiistai 7.4.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................4/?
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas...........................9/27-28
Veena............yk24.......1.ivf tulossa.................................14/24-28
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............26/32
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................?/?
emily81.........07/07.......1.ivf/1.pas, gonal-f, pregnyl..........?/?
jenni-juulia.....2v..............1.ivf vko14.................................?/?

IUI
jastu...................yk4..........clomit,pregnyl,4.iui............2/30-34
Katriina77....10/07.......2.IUI, clomit,pregnyl..............6/28-31
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl...........8/29-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............10/?
Rosetta.....7/07...2 IUI,clomit, menopur,pregnyl............12/28-30
Rouva B.............3v.....3.IUI, puregon..............................16/?
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit..................17/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................24/25-28
Pikku Myy -82......11/07.....1 iui, clomit............................26/26-28
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,4.iui............32/30-34
tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget.............?/?


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit....................................4/28
Taikapapu......1v.........2.iui?, clomit, luget...........................21/?
Iines-74..........................................................................28/27
astrid.................3,5v..................................................36/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?
nuppu86.........pian 1v.........tutkimukset..........................?/?



Piinailijat
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14....................20/n.28, pp5
Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi vko 13 .....................27/28-32, pp12
Riio..........3/07......1.iui.......puregon, pregnyl...........37/60-180, pp12
Vadelmaunelma.....syksy07...1.iui...clomit, terolut...........25/?, pp12
Sannuli-81.....8/07......1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...31/26-30, pp13
Tiinuli81......................primolut, puregon, 2.IVF..vko13.......... pp13





Haamuilijat




Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.......iui, metut+terolut+clomi+pregnyl



 
astrid, elämä on todella julmaa, jaksamista sinulle :hug:

vadelmaunelma, minulla myös oli clomien kanssa kuumia-aaltoja alku- ja loppukierroissa, valitettavasti tiesi aina negaa.
Ja kummasti huomasin nyt näissä luomukierroissa, mitä tässä ehti olla ennen ivf:ää, että kaikki samat tutut loppukierron oireilut oli myös luomusti -ei vaan lääkekierroissa.
Mutta sinulla on enää pari päivää ja oireilu tai oireettomuus voi merkata ihan kumpaa vaan. Minulla kaksi raskautta takana ja molemmat alkoivat ihan erilaisina. Että koita kestää kaveri!

nuppu86, lisäsin sinut listalle :wave:
Tutkimukset alkaa labrakokeilla, sinulta testataan alku- ja loppukierrosta hormoniarvot + infektiotaudit, kuin myös mieheltä. Mies käy antamassa spermanäytteen, vastauksen saa parissa viikossa. Tulosten perusteella tehdään hoitosuunnitelma. Usein hoidot alkaa clomeilla joko inssillä tai ilman. Peukkuja tulevaan!

irene80, poltteleeko testit? Mikä olo?
Mä olen päättänyt, että testaan pp12, niin olen aina aikaisemminkin tehnyt. Mutta sinne on vielä aikaa...

pantalaimon, hitsit kun aika juoksee..siellä jo ultra tulossa. Tai sinulla kai aika on madellut ;) Mutta käyhän ilmoittamassa kuulumiset sitten kun ehdit :wave:
 
kirma: Ei polttele testit, en ole käynyt lähelläkään apteekkia, joten olen toistaiseksi välttänyt kiusauksen. :headwall: Toisaalta nyt on toiveet niin korkeella, että täältä tullaan sitten rytinällä alas mikäli nega testiin pärähtää. Toisaalta taas pelotta aivan älyttömästi. Olo on aika oireeton, pieniä juilintoja on ollut, mutta ei oikeastaan muuta. Rinnat on ollut arat, mutta pistän sen lugejen piikkiin. Saas nähdä kestänkö torstaihin asti, yritän ainakin. Mikäs sinun olotila on ollut? Menikö teillä muuten alkioita pakkaseen?
 
Niin täällä tosiaan kp2. Tämä kierto väliä ja sitten jatketaan ensi kiertoon.. clomien annostakin vissiin nostetaan.. nyt vain nämä menkat alta pois ja sit odotellaan seuraavia ja sit homma pyörii taas.. :) kun jaksais vaan odottaa tämän kuukauden.
 
Voi räkä! Nyt valuu jotain rusehtavaa, kirkasta limaa - sori ällö kuvaus...En ymmärrä yhtään :eek: Mulla nimittäin teroluteja 2tbl/vrk ja ne on AINA pitäneen tuolla annostuksella vuodon poissa ja menkat alkaneet 2pv terolutien lopettamisen jälkeen! Mun pitäisi syödä vielä keskviikkona viimeiset terot, mutta nyt kyllä epäilyttää, että nääkin lääkkeet on mut pettäneet :'( Vielä enemmän kuin se, että nyt varmasti tulee nega, niin ärsyttää se, että luteaaliaika on taas lyhenemässä - mulla siis ilman teroja ongelmana tuhruttelu ennen menkkoja, mutta teroilla loppukierron pituus ja tuhrut saatu hallintaan. Voi mälsä! Mutta hikoilua ja kuumia aaltoja ihmettelen siksi, että nyt on luomukierto enkä sellaisia ole aiemmin loppukieroissa havainnut...
 
Astridille voimia :hug:

Tätiä odottelen malttamattomana, sais kurvasta vaikka heti kylään. Päästäis sitten koittaan tokaa inssiä. Jotenkin en vaan jaksa uskoa et tää inssi tuottais meille toivottua tulosta. Vaikka nää plussanneet on vissiin kaikki onnistuneet sillä?? Kertokaas mistä sais vähän edes innostusta taas tähän hommaan??? :ashamed:
 
Heiphoi!

Ja syvät osanottoni neganneille. Tosiaan, kun tännekin tuo muksu olisi ollut tervetullut jo vuodesta 2005... niin ymmärrän miten se sattuu... nuo negat. :hug:

Astrid: Tervetuloa takaisin ja osanottoni! Minäkin kirjoitan nyt toista viestiä taukoni jälkeen. Ehkäpä Äitisi siellä ikuisuudessa olisi hoputtanut tätä pientäsi tulemaan maailmaan. Kunpa venyneelle kierrollesi löytyisi iloinen selitys!

Pantalaimon: Minä tosiaan meinaan tehdä Pantalaimonit ja plussata nyt tauon jälkeen.

Minulla olisi taas galluppi kaikille pistäjille:

Ohjeissa lukee että pistos navan seudulle tai reiteen. Onko kukaan teistä pistänyt reiteen? Mulla on aina pistoksista masu ihan mustelmilla, koska makkara mihin pistän on hyvin olematon. Mietin siksi vaan tuota reittäkin vaihtoehtona, vaikkakin kuvittelen että se on kauempana munasoluista kuin napa (ja siksi vähemmän haluttavampi vaihtoehto).

Sitten mulla ois pari info-iskua, mitä kyselin gynegologiltani, jos haluatte kuulla? Voi nimittäin joku toinenkin pohtia samoja asioita.

1) Jos kohdunkaulan suu avautuu vasta ovulaatiossa, mitä hyötyä on olla yhdynnässä esim. pari päivää ennen?

vastaus: Kohdunkaulan suu ei ole koskaan kiinni, ainakaan niin kiinni, etteivät siittiöt sinne mahtuisi.

2) Mitäs jos nämä follit ovat tyhjiä, eli eivät sisälläkään solua? Mistäs sen voitietää, kun ei sitä ultrastakaan kerta voi nähdä?

vastaus: On erittäin epätodennäköistä, että näin moni folli olisi ollut tyhjä. Follin tyhjyys on aika harvinaista, joten ei se voi osua näin monesti peräkkäin samalle henkilölle.

Tässä siis eilisen anti.

Minä: Mulle siis tehtiin eilen erittäin onnistunut inssi, sillä meillä on nyt paremmat mahdollisuudet kuin ennen. Tämä siksi, että multa irtosi folli molemmilta puolilta. Inssin aikaan toinen oli juuri irronnut ja toinen irtoamassa (mikä on kuulema ihanteellista). Limis oli hyvä, samoin miehen tuotos erinomaista. Nyt siis vaan odotteluja ja lugeja perään.
Odotukset silti ei kummoiset, koska olen jotenkin ajatellut, ettei lasta tule ennenkuin IVF-hoidossa.... Mutta toivotaan parasta!

Muksaa pääsiäisviikkoa! :wave:

-Bee
 
Huomenta :wave:

Olipas tullut taasen tekstiä :)

Astrid: Paljon jaksamista sinulle tuon kaiken suruun keskellä :hug:

Rouva B: Tervetuloa takaisin remmiin :wave: Toivotaan tosiaan että sulle käy Pantsut :)

Tiinuli: Oooh! Toivotaan jotta viiva vahvistuu! b :) d

Pantsu: Tulehan sitten kertomaan ultra kuulumisia :)

Kirma, Irene ja muut piinailijat b :) d

Neganneille paljon voimia :hug:

).( Täällä edelleen odottelu jatkuu. Näyttäisi siltä että väkisin pukkaa aika paljon työreissuja nyt lähiaikoina ja sekös harmittaa aikataulutuksen takia. Kun ei tiedä miten nuo menkat alkaa että päästäänkö aloittamaan IVF nyt vai siirtyykö taas seuraavaan. Ja jonkun työreissun takia sitä nyt en todellakaan halua siirtää, mutta paha ruveta mitään selityksiäkään keksimään kun niihin pitäisi osallistua ja kun ei sitä tiedä päästäänkö kuitenkaan aloittamaan. Toisaalta se tuleva IVF pelottaa ihan hirveästi. Tai se, että jos ei onnistukaan, niin kuinka sen jaksaa. Tuliskos joku nostamaan mut sitten sängyn pohjalta ylös? :D
 
Veena: Mä voin tulla sut sitten potkiin sängyn pohjalta ylös, kerrot vaan osotteen! :LOL: Toivottavasti sun työkuviot ei sotke IVF:n aloitusta. Piikitykset kuitenkin pystyy hoitamaan reissussakin. Nauratti itseänikin välillä, kun oli niin kauhea lääkearsenaali mukana. :D
 


Nyt on toka inssija toivotaan parasta . Oli sieltä sitten kuitenkin ironnut kaksi munarakkulaa nytkin. En sitten tiiä onko se toinen ollut miten iso kun perjantaina oli vaan 10mm toinen 16mm, mutta jospa se on ottanut kasvuspurtin. Mollemmilta puolilta oli siis jo puhjennut munarakkulat kun inssi tehtiin, limakalvokin oli nyt ihan hyvän paksuinen :. Nyt ei inssi sattunut yhtään, vaan katetri meni ihan nätisti kohtuun.

Taidetaan pitää tän kierron jälkeen välikierto jos ei tärppää ja sitten kesäkuussa kolmas yritys. Pitää vaan toivoa ettei luomukierto mene yli neljänkympin niin keritään ennen kesätaukoa.
 
Suurkiitos kaikille teille myötäelämisestä. :flower: Suruaika on raskasta ja suru tunteena vie paljon voimia, mutta se on elettävä läpi...

Täällä on sitten se kp 1. Fiilikset kuitenkin odottavat, koska nyt alkaa hoitokierto! Lauantaina aloitan pistokset sitten. Joten minut voipi siirtää tuohon IUI-nippuun ja lääkkeiksi Menopur ja Pregnyl. KIITOS! Tällä kertaa piikitän ensin pari päivää 150iu ja sitten vielä 4 päivää 75iu. Näin ollen follien kasvun luulisi olevan nopeampaa kuin viimeksi. Siihen ainakin pyritään.

veena pääsiäiseksi luvattiin jossain ihanaa ilmaa, aurinkoa ja lämmintäkin jopa +15!
Toivottavasti sen ja kevään voimalla jaksat itsesi nostaa sieltä sängyn pohjalta! =)

Rosetta toivottavasti inssi nyt onnistuu!
 
Voi Tiinuli :hug: Ei pysty ymmärtämään...ei kai niitä haamuja voi ilman syytä tulla, vai? Koita jaksaa :hug: :hug: :hug:

Irene: Åk. Pesti on sun :LOL: Joo, saapi nähdä mitä ne sanovat että saakohan käsimatkatavaroissa kuljettaa neulalajitelmaa B)

Niin juu ja tervetuloa pinoon nuppu :wave:
 
AARGH!!! PP12 ja apteekin testi näyttää plussaa, ei tosin yhtä vahva viiva kun testiviiva, mutta ihan selkeä kuitenkin. Nyt jäitä pöksyyn ja testaan uudestaan virallisena testipäivänä eli torstaina. Kolme vuotta tähän on menny ja verta ja hikeä vaadittiin, että saatiin edes testiin plussa, toivottavasti on siinä vielä torstaina. Epäuskoinen olo! :D :D
 
Irene80: Onnittelut!

Veena: Mä joudun matkustaan sairauteni takia piikkien kanssa. Mulla on aina ollut lääkäriltä todistus et tarvitsen niitä sairauden hoitoon. Ja tosi usein ne on halunnut katsoa piikit ja todistuksen. Kannatta kyllä hommata sellanen, ihan vaan varuiks, ettei ne nappaa niitä pois.
 
Tiinuli: Isot lohtuhalit täältä! :hug: Toi on raastavaa, että ensin annetaan toivoa ja sitten se otetaan pois. :'(

Rva B: Teepä kuule Pantsut vaan! :D Tilanne kuulostaa todella hyvältä, isot peukutukset sulle! b=)d

Muillekin piinailijoille isot plussapuhurit! ++++ :whistle:


Irene
: Jeee! Mulla oli lähes sama tilanne itselläni. Tosin mä sain tiistaina aika haalean haamun ja toi sun kuvaama viiva kuulostaa jo paljon vahvemmalta. Torstai on toivoa täynnä, toivottavasti pärähtää testiin kunnon plussa! :heart:

ON: Täällä lasketaan tunteja ultraan. Valmistelen itseäni henkisesti huonoihin uutisiin :ashamed:, vaikka oireita kyllä on. Kuvotusta, närästystä ja hirrrrrveää väsymystä.

-Pantsu tasan rv 7
 



Keskiviikko 8.4.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................5/?
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas...........................10/27-28
Veena............yk24.......1.ivf tulossa.................................15/24-28
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............27/32
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................?/?
emily81.........07/07.......1.ivf/1.pas, gonal-f, pregnyl..........?/?
jenni-juulia.....2v..............1.ivf vko14.................................?/?

IUI
astrid.................3,5v..................................................2/28-35
jastu...................yk4..........clomit,pregnyl,4.iui............3/30-34
Katriina77....10/07.......2.IUI, clomit,pregnyl..............7/28-31
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl...........9/29-34
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............11/?
Rouva B.............3v.....3.IUI, puregon..............................17/?
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit..................18/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................25/25-28
Pikku Myy -82......11/07.....1 iui, clomit............................27/26-28
tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget.............?/?


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit....................................5/28
Taikapapu......1v.........2.iui?, clomit, luget...........................22/?
Iines-74..........................................................................29/27
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?
nuppu86.........pian 1v.........tutkimukset..........................?/?



Piinailijat
Rosetta.....7/07...2 IUI,clomit, menopur,pregnyl..........13/28-30, pp0
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14....................21/n.28, pp6
Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi vko 13 .....................28/28-32, pp13
Riio..........3/07......1.iui.......puregon, pregnyl...........38/60-180, pp13
Vadelmaunelma.....syksy07...1.iui...clomit, terolut...........26/?, pp13
Sannuli-81.....8/07......1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...32/26-30, pp14
Tiinuli81......................primolut, puregon, 2.IVF..vko13.......... pp14





Haamuilijat




Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.......iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
 
irene80 Hurjasti onnea plussasta. Testiviivan ei tarvi olla vahvempi tai edes lähelläkään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Itse testasin esikoisesta pp14 negan ja pp16 plussan apteekin omalla. Eiköhän se plussa sielä vielä torstainakin ole. =)
astrid Osanotot ! :hug:
(.) Olen yrittänyt kirjoittaa 2 päivän ajan, en ole pystynyt jostain syystä kirjautumaan sisään. Mulla on nyt pp5. Aika kuluu hitaasti ja odotan vain toukokuun IVF:n suunnittelukäyntiä ja kesäkuun itse hoitoa. Inhottavaa vaan että klinikka on heinäkuun kiinni, jos sattuukin kesäkuussa plussaamaan ja tulee jotain häikkää niin ei pääse omalle klinikalle. Mieskin suhtautuu ihme positiivisesti ivf hoitoon, ekalla kierroksella ei olisi siihen lähtenyt. Silloin viimeinen inssi toi kauan kaivatun plussan, nyt sitä ei edes odoteta. Kaiken lisäksi armoton kevätflunssa iski päälle, juuri sopivasti pääsiäisen pyhiksi. Mistä kannattaa tilata kotiin raskaustestejä? Olen aina ostanut apteekista. Nyt en viitsi enää oman paikkakunnan apteekista hakea, on tullut jokseenkin monta testiä haettua... :whistle:
Pitkää pinnaa kaikille piinailijoille!!! =)
 
Ajattelin siirtyä teidän pinoon, koska tuntuu aika läheiseltä nyt. Ja tuttuja näkyy olevan muista pinoista! =)

Mulla nyt kaksi turhaa inssiä takana ja vielä yksi edessä ensi kuussa (johon en luota yhtään enää). Sitten päästään vihdoista viimein ivf-jonoon. Syksyyn asti nyt sitten pelkkää odottelua ja luomuilua. Pitäs malttaa kääriä kesäksi kalenteri takataskuun ja nauttia elämästä. Mutta taidanpa tietää, että ei onnistu multa! :D

Rouva B Kiva, että toit tiedustelusi hoitajalta meidänkin tietoon. Varsinkin tota folliasiaa olin miettiny, mutta aina unohdan kysyä sitten paikan päällä!
 

Yhteistyössä