Odotuksen odottajat! Osa III

toivoaON, siis me ei ehditty edes kunnolla tutustua! Visiittisi "meillä" jäi niin lyhyeksi. Mutta mitäs tuosta, pääasia, että tikussa on kaksi viivaa, tk:ssa asti tarkistettuna. Onnittelut sinulle ja miehellesi, pitkä odotus on palkittu :heart:

pantalaimon :hug: , surku päästää kiva kaveri menemään ;) Se pukkaa sitten marrasvauvaa, iloa pimeään vuodenaikaan:heart:
Kukas se puhuikaan niistä syksyhäistä...toivotan helteistä hääpäivää masun kanssa ;) ;)
Ja oikeasti, hurjat onnittelut teille!! Olen oikeasti iloinen, että se yksi inssi siihen sitten tarvittiin ja pieni sydän saatiin sykkimään :heart:
Menehän mars perustamaan meille "hoitolaisille" uusi pino sinne rajan toiselle puolelle..meitä on täältä liuta tulossa perässä! (Vai onko siellä jo sellainen, muu kuin alkuvuodesta plussanneet, en ole aikoihin uskaltautunut kurkkimaan) Tuolla ivf/pas-pinossa on tosi paljon tuttuja nimiä.

tvvo, laittoipa se siellä taas teille jännät paikat..toivotan hermoja tuhruiluun ja haamuiluun!

Uusia on taas aika luita, kiva, kiva! Tervehdys vaan kaikille :wave:

tiinuli81, ihanaa, ihanaa, ihanaa!!! Te pääsette vihdoin ja viimein tositoimiin!!! Onnea maanantaille :hug:

irene80, sähän se melkoinen munija olet :eek: Empä ihmettele yhtään jos olo alkaa olla tukala! Puhuiko lääkäri mitään hyperin vaarasta? Pistätkö jo jarrua?
Mä meinasin pysyä visusti erossa googlesta, en tutki yhtään punktiojuttuja ennakkoon! Ssg:täkin pelkäsin turhaan etukäteen eikä sitten ollut mitään. Luomusynnytyskin on takana..että enköhän minä siitä punktiostakin selviä.
Mutta milliksen sanoin, jokainen reagoi yksilöllisesti.

millis1981, tiinuli81 tai muut ivf-tietäjät, mulla on pari juttua mitkä on epäselviä: onko punktion jälkeen vuotoa? Kun siinähän mennään sieltä seinämän läpi. Jos vuotoa tulee paljon vielä siirtopäivänäkin (onko mahdollista?) niin eikö se voi "huuhtoa" alkiota mennessään?
Ja tuleeko sitten punktion jälkeen follien paikalle keltarauhaset? Eli jatkuuko tuskainen olo kun munasolut on saatu kerättyä talteen. Minä meinaan olen kipeämpi keltarauhasesta kuin follista, sitten oviksen jälkeen. Mutta jos follit imetään punktiossa tyhjäksi niin surkastuuko nekin ja keltarauhasta ei muodostu.
Mutta mikä sitten erittää progesteronia, kun eikös se ole keltarauhasen tehtävä? Riittääkö tähän pelkät luget?
Mietinkö mä ihan liikaa :headwall: :headwall:

).( Menkat alkoi 12h myöhässä, eli kp28-29 välisenä yönä. Että suunniteltu aikataulu pitää, jihuu! Nyt olen piikittänyt puregonia 2pv ja hyvin on onnistunut!
Mulla on kontrolliultra jo maanataina kp5, neljän piikin jälkeen. Ultraa ei pystynyt enää näin viimetinkaan siirtämään (kun ne menkat alko siis oikeastaan päivän myöhässä) niin hoitaja meinasi, että aivan sama, tule ultraan jo maanantaina niin kuin oli sovittu:) Tämä vaan meinaa sitä, että luultavasti haluavat ultrata vielä loppuviikostakin,..tuskimpa vielä noin aikaisessa vaiheessa osaavat määrätä punktioaikataulua. Mutta ei haittaa, pääseepä matkakorvauksilla shoppailemaan kaupunkiin!

Aattele irene80, minä vielä tarkistin ja soitin vartavasten hoitajalle, niin täällä pitää nimenomaan piikittää aamulla! Mitähän ero näillä eri ohjeistuksilla on? Onko tämä aamu julkisen puolen tapa?
Olin ihan yllättynyt, kun puregonissa ei lue olevan mitään sivuoireita, aivan ihanaa ainetta! Minä tulin clomeista niin hormonihirviöksi, että säälin miestä jo etukäteen, että kuin tulee minua tämän hoidon aikana jaksamaan. Varmaa on, että saan ne tuhannen oireet sitten pregnylistä+lugeista.
Irene, minkälainen annostus sulle on määrätty pregnyliä? Kun mulla lukee reseptissä, että 1x3, niin tarkottaako tämä, että sitä pitää pistää tuo kolmenkertainen annos yhdellä kertaa :eek: ?
Entäs saako lugeja muuta kuin 15kpl paketeissa?

-kirma- *pää täynnä kysymyksiä*
 



Lauantai 21.3.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................3/n.28
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............9/32
Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi punktio 24.3.................10/28-32
Sannuli-81.........8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...14/26-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................15/?
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas...........................17/27-28
Veena............yk23.......1.ivf tulossa.................................22/24-28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................33/?
Tiinuli81......................primolut, puregon, 2.IVF..vko14......?/?
emily81.........07/07.......1.ivf/1.pas, gonal-f, pregnyl..........?/?
jenni-juulia.....2v..............1.ivf vko17.................................?/?

IUI
Taikapapu......1v.........2.iui, clomit, luget...........................4/?
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................7/25-28
Pikku Myy -82......11/07.....1 IUI, clomit............................9/26-28
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit............................14/28
Riio..........3/07.............puregon, pregnyl......................20/60-180
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............23/30
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl...........28/29-34


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Vadelmaunelma.....syksy07......clomit, terolut..................8/?
Iines-74..........................................................................11/27
astrid.................3,5v..................................................19/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?



Piinailijat
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,3.iui........16/30-34, pp1
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............17/?, pp4
Katriina77....10/07.............1 IUI.......................................?/?, pp6
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl.................pp10
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.....................29/26-79, pp13




Haamuilijat

tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............26/?, pp15




Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.......iui, metut+terolut+clomi+pregnyl





 
kirma: Ei varoitellut lääkäri hyperin vaarasta, ei maininnut edes koko sanaa. Oon pistänyt nyt jarrulääkettä kolmena iltana ja tänään illalla menee viimenen satsi puregonia ja jarrulääkettä ja huomenna pregnyl. Mulla on ainakin vaan yks 5000 iu pregnyl. Puregonillahan ei kai ole väliä, että mihin aikaan sen pistää, mutta sain sen käsityksen, että jarrulääke pistetään aina illalla. Eikö olekkin kynä helppokäyttöinen? Ja piikki ei juurikaan tunnu missään. Jos sulla on muuten se 900 iu ampulli niin siinä on ainetta 1050 eli mun ei tarvinnut ostaa ku 900 ja 300 niin ne riitti 9 päiväks 150 annostuksella. Luget on paketeissa 15, 30 ja 90, en ole vielä ite ees tutustunut, että paljonko niitä mulle on määrätty, en ole vielä niitä edes hakenut apteekista. Tarttee varmaan maanantaina käydä, koska nehän aloitetaan punktiosta seuraavana päivänä. Millos sulla on muuten se seurantaultra? Peukut pystyyn, että sunkin munishautomo toimii :D !
 
kirma, oon itseasias miettiny tota ihan samaa, keltrauhasjuttua.. eli jos tehdään vaikka pakastesiirto ja limakalvoa kasvatetaan estrogeenilla, jollonka ei tuu ollenkaan ovulaatioo, niin mites se keltarauhanen sillon muodostuu..? Vai käytetäänkö näissä aina lugeja tms. tarvittaville viikoille..
Punktiossahan mennään emättimen seinämän läpi, näin oon ymmärtäny, ja kun alkiot siirretään kohtuun niin eihän se vuoto sit niihin vaikuta ;)

Meillä on tänään hauska ilta tiedossa, exä on mun luona viikonlopun ja mennään istuun iltaa kaveripariskunnalle.. voipahan ottaa siinä muutaman saunakaljankin, ja ulkona kun on alkanu paistaa aurinko yhä useemmin niin tulee mieleen että kohtahan ne terassitkin jo aukee B) sitten lääkkeiden kans ei kai hirveesti viitti enää ottaa, vai onkohan se kuinka sallittua..?
 
Jeps, kynä on helppo käyttää! Jos olisi normaaliruisku+ampulli niin pitäisi miehen kyllä piikitellä. Minä en oikein luota itteeni näissä asioissa, mies on parempihermoinenkin.
Minulla on kynässä myös tuo 900iu ampulli, enkä ole vielä toista ostanut (joka reseptiin oli merkattu) just siltä varalta, ettei sitä isoa sitten tarviikkaan.
Hurjan äkkiä mennyt tämä aika, siis huomenna sinulle jo pregnyl :x ,iik...siitä se tosipiina vasta alkaa!
Tuo lugeasia nyt sitten kummastuttaa...mikshän lääkäri on merkannut minun reseptiin, että 4x15, miksei suoraan vaikka tuota 90kpl?! Voikohan ne apteekissa myydä isomman paketin vai täytyykö pyytää uusi resepti?

Minua kyllä vähän epäilyttää tämä touhu..ihan hirveän vaikea uskoa, että meille tälläkään keinolla sitä kakkosta saadaan. Epäilen jo sitäkin, että lähteekö tuolla alakerrassa kasvamaan mitään..sitä yhtä follia enempää :ashamed: Minä kun menen kuitenkin jo kolmenkymmenen paremmalla puolella (31v tänä vuonna).
Olen laittanut itselleni "tavoitteeksi, että olen tyytyväinen jos pakkaseen saadaan jäämään vähintään 5 hyvää alkiota. Ehkä saatais sieltä sitten vielä se haaveltu suurperhe.. :ashamed:
No mutta maanantai on jo ihan kohta, silloin se selviää kasvaako tuolla mitään. Ja kun kp:t on vielä silloin niin alussa, niin ehtii vaikka nostaa annostusta. Jos sille näyttää.
 
ToivoaON: Huokaise vain jo helpotuksesta - ainakin hetkiseksi. ;) Nauti plussauksen tuomasta onnesta ja tule mun seuraksi tuonne odotuspuolelle. :D

stellina: Kiitos onnitteluista ja voi vitsit kun säkin olet jo pitkällä! :eek: Justhan vasta plussasit...

kirma: Kiitos kamu! :hug: Syyshäät meille on tulossa, ihan syyskuun lopulla, joten nyt vähän jännittää kuinka valtava olen silloin. Vaikka aikaistahan se sitä on vielä miettiä. :ashamed: Tsemppiä piikittelyihin ja hurrrrjasti plussatuulia! ++++ :whistle:

risupesä: Mä kyllä uskalsin ottaa pistosten lomassa alkoholia. En nyt mitään perseitä, mutta ihan kivan hiprakan. :D Hauskaa iltaa teille!

Itsekkäästi toivon, että kaikki plussaatte ja tuutte pitämään mulle seuraa tuonne odottajiin. ;) En tiedä uskallanko ihan vielä perustaa pinoa, mutta katsotaan kun tässä viikot vierähtävät...
 
Kirma Mulla ei ollut kyllä ainakaan mitään vuotoa. Pari tippaa tuli verta. Ne laittaa käymään vessassa ennenku pääsee kotiin ja kysyy sitetn vuototilanteen. Voi kai siinä tulla verta hiukan mutta ei mitenkään paljon. Mulla oli ainakin ihan normi olo parin päivän jälkeen kun turvotus laski. :) Taitaa olla tosiaan eroja noissa julkisen yms asioissa. Mulla oli taas et ehdottomasti puregon illalla. Niin ja tosiaan siinä Puregon kynässä on ylimääräistä. :) Mulle riitti yhtä päivää vaille koko ajaksi. Hiukka harmitti ostaa uusi. mut ei voi mitään.. Tsemppiä lääkärikäynnille..
 
kirma Kyllä kyllä, tosiin ylihuomenna punktio ja arvaan jännittääkö??? Vatsa on kuin potkupallo ja kovaa menkkamaista juilintaa. Ilmeisesti munasarjatkin on aikas kookkaat tällähetkellä. Keltarauhasesta sen verran että luget tosiaan pitävät keltarauhasarvoja yllä. En ole kans kattonut paljonko mulle on lugeannostukseksi määrättä. pregnyl oli ainakin 5000 yksikköä, tuntuu aikas pieneltä määrältä kun joilain on 10 000 tai 15 000 yksikköäkin määrätty niin kuin sulle. Mulle lääkäri varoitteli hyperistä, sanoi että riski on olemassa koska mullakin kaikenkaikkiaan molemmissa munasarjassa on folleja kasvamassa yhteensä yli 20kpl. Niin ja ultrista, mulla oli 2 ultraa. Ekan kerran kun olin pistellyt 5 päivää eli tiistaina ja toinen oli saman viikon perjantaina eli eilen ja nyt jo maanataina punktioon :) eli hyvässä lykyssä olet kans menossa viikonkuluttua punktioon

Irene80 millaisia tuntemuksia sulla on sisukaluissa?
 
millis: Kiitti, punktiotsemppauksesta =) ! Mites teillä nyt edetään?

Tiinuli: Nyt on olo jo vähän helpottanut jostain kumman syystä. Olo on kyllä edelleen kuin potkupallo, mutta ei ihan niin tukala olo ku pari päivää sitten. Kai siellä kaikki on kuitenkin vielä tallella, toivotaan ettei ne ainkaan ennen aikojaan ala karkailla. Semmosia repäisyjä on tosin nyt alkanu tuntuu. Pistätkös sä tänään jo pregnylin? Ootteko muuten hoidossa yksityisellä vai julkisella?
 
kirma, mulle ei suostuttu antaan isompaa pakettia näitä Orgametrileja, kun reseptissä oli jääny jäljelle 30kpl ja niitä myydään vaan 90kpl paketeissa.. ihmetteli siellä apteekissa kuinka siihen sellanen määrä oli alunperin laitettukaan. Kannattaa siis pyytää ajoissa uus resepti jos siltä näyttää!
 
irene80 Meillä on huhtikuussa 1.IVF:n 1. PAS tulossa. Meillä jäi yhdeksän pakkaseen niin saadaan niillä muutama PAS tehtyä jos kaikki suostuu selviytyy sulatuksesta. :) Meen tiistaina lääkäriin kyläkin juttelee jatkosta, mutta puhelimessa lääkäri vaan sanoi, etä huhtikuussa on lääkkeellinen PAS. Sitä odotellessa. Ihmeen nopsaa tää aika on tässä mennytkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Punktiossahan mennään emättimen seinämän läpi, näin oon ymmärtäny, ja kun alkiot siirretään kohtuun niin eihän se vuoto sit niihin vaikuta ;)
Siis olikos minulla tämä naisen anatomia edes hallussa vai ei :headwall:
Ja kiitos tuosta lääkeinfosta! Täytyy muistaa kysyä lääkäriltä uus resepti.
Rennot ja lepposat illanvietot sinulle sinne!

millis1981, kiitos sinullekin!

tiinuli81, meinaatko tosiaan, että lääkäri on oikeasti määrännyt mulle kolminkertaisen pregnyl-annostuksen? Voi mua raukkaa jos näin on! Se tekee meinaan niin kauheet oireilut mulle loppukiertoon, että tulen olemaan helisemässä :/
Tiedätkö oliko hyperin ehkäisemiseksi juotava paljon ja käytävä lenkillä..vai muistelenko ihan omiani?
Tulehan heti maanantaina kertomaan kuulumiset, odottelen innolla!
 
Mun on kanssa pakko tulla Pantsua onnittelemaan!! Ihan mieletöntä. Ja kaikille muillekkin plussanneille hirveesti onnea!! :flower: :flower:
Ja toivottelen myös hirveän paljon plussapuhureita kevätauringon mukana!
T. Virtis & tyttö ja poika 25+6
 
kirma jep pitää juoda paljon vettä ja välttää kaikkea fyysistärasitusta joten lenkkeily ei varmaan ole hyväksi. Nyt iski paniikki, pitäis pistää Pregnyl tunnin kuluttua ja mietin onko mun annos ihan oikea mikä määrättiin jos on vain 5000 yksikköä????
 
hei,

Evenstar millaiset fiilikset. eikö sulla ois huomenna testipäivä? Elän hengessä mukana ja toivon plussaa!

Itsella viimeiset pp:t menossa. Viimeksi mulla pp11 oli jo vahvat menkkamerkit ilmassa. Nyt siis pelkään huomista kuin ruttoa vaikka clomit on muutoinkin tehneet temppujaan näissä kierroissa... Mitään plussaa enteileviä merkkejä ei ole. EI MITÄÄN. miten muut piinailijat -millä mielillä?!?

hauskaa iltaa kaikille!
 
Tiinulion sulla varmasti oikee annostus. Mulla oli meinaan se sama annostus. :)

Kirma On hyvä juoda 2-3 litraa nestettä koko ajan. Se helpottaa ja vältettävä rasitusta. Punktion jälkeen juotava vähän enemmän vielä ja ekat pari päivää otettava tosi rauhallisesti eli saikun ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perhone:
Evenstar millaiset fiilikset. eikö sulla ois huomenna testipäivä? Elän hengessä mukana ja toivon plussaa!
Täällä on aika sekavat fiilikset. Ihan älyttömän vaikea arvioida, kumpi sieltä mahtaa tulla, plussa vai miinus. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta...

Tänään oon vessassa käydessä paperiin tullut hennon vaaleanpunaista valkkaria, joten se vois kyllä enteillä negaa. :| Loppuviikosta vaivannut pahoinvointikin on tän päivän aikana talttunut. Oon kyllä käyttänyt torstai-illasta lähtien Seaband-rannekkeita, mut nyt oon ollut jo muutaman tunnin ilman niitä, eikä pahoinvointi ole tullut takaisin. :| Ruoka ei kyllä erityisemmin maistu edelleenkään ja hetkittäin tuntuu lievää kuvotusta. Tänään on myös tuntunut alavatsalla selkeästi menkkakiputyyppistä kipua, jos kohta muuntyyppisiäkin kipuiluja on ollut.

Hoitava lääkäri antoi "viralliseksi" testipäiväksi pp16:n, mutta voipi olla, että hermot ei kestä odottaa maanantaiaamuun asti. :/
 
KIITOS kaikille onnittelijoille :heart:
En täällä ketjussa todellakaan kauaa ehtinyt olemaa :D Mutta, kyllä tässä muuten sitten menikin jokunen vuosi...

Pantalaimon Kiitos kutsusta :) Mutta en taida vielä uskaltaa tulla odotus-puolelle. Missä ketjussa kirjoitat? Mulla ilmeisesti,jos kaikki menee hyvin on la 30.11 :D

Onnea kaikille hoitoihin :flower:
 
Eipä tarvinnut miettiä, odottaako testaamisen kanssa huomiseen vai ei. :( Menkat alkoi aamulla, aivan järkyttävien menkkakipujen saattelemana. :'( Tein silti varmuuden vuoksi testin, mut kuten arvasinkin, negaahan se näytti.

Mulle saa siis päivittää kp1/26-79, yk2.
 
Evenstar :hug: voimia

ToivoaON onnea plussasta :heart:

millis1981 kiva kuulla etten ole ainut jolla pregnyliä määrättiin pieni annostus

(.) Huomenna siis punktio ja mies mahataudissa + kuumeessa....tosi kiva :ashamed:
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista =) Onnittelut kaikille plussanneille!!! Upeaa lukea onnistumisista. On kyllä ihana kuulua porukkaan kun en ole niin monille ystävillekkään lapsettomuudestamme huudellut. Kiva päästä tänne purkamaan sydäntä, pahus kun ei ole tullut aikaisemmin liityttyä. Mulla on nyt kp 20/30. Joten reilu viikko vielä piinailua. Minkäänlaisia tuntemuksia ei ole ollut vielä suuntaan eikä toiseen, joten katsellaan :whistle:
 

Yhteistyössä